55هزار روستای کشور از نعمت برق برخوردارند

به گزارش شهر سرگرمی، تهران (پانا) - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: هم اکنون 55 هزار روستای کشور از نعمت برق برخوردارند.

55هزار روستای کشور از نعمت برق برخوردارند

محمد امید روز پنجشنبه 16 بهمن ماه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زیرساخت های روستایی کشور 90 درصد است، اضافه نمود: در روستاها زیرساخت های خوبی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه نیازمندی های روستائیان طی سال های اخیر دیگر آب، برق نیست، اظهارکرد: دغدغه روستائیان متصل شدن به شبکه اطلاعات است که تا سرانجام دولت تدبیر و امید اتصال همه روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات و برخورداری از مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشتی را به اتمام می رسانیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور اعلام نمود: برای ایجاد اشتغال روستائیان، 22 هزار میلیارد تومان به روستا برده شد و توانستیم نرخ بیکاری را 1.4 درصد کاهش دهیم همچنین میزان مهاجرت از روستاها به شهرها یک درصد بود که هم اکنون به یک صدم درصد رسید و حتی مهاجرت معکوس داشته ایم.

امید توضیح داد: از محل تسهیلاتی که در روستاها ایجاد شد شاهد رشد مهاجرت معکوس هستیم. در 17-18 استان کشور مهاجرت معکوس داشتیم که امیدوار کننده است.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار مدیریتی روستاها دیگر موردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. هنوز استفاده از آب شرب خواسته مردم است به وسیله ماده 56 آماده یاری رسانی هستیم که 200 میلیارد تومان برای برطرف این مشکل اختصاص داده شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور از توزیع تبلت میان دانش آموزان روستایی مناطق محروم استان اطلاع داد و مطرح کرد: در بعضی استان ها توزیع شده و برای سایر استانها بخصوص استان کهگیلویه و بویراحمد نیز برنامه داریم.

امید تاکید نمود: از 62 هزار آبادی و روستای کشور 39 هزار و 500 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند و هم اکنون 55 هزار روستای کشور از نعمت برق برخوردارند.

وی اظهارکرد: سعی کردیم به مناطق محروم و کم برخوردار که به حق و حقوق شان نرسیده اند از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد، توجه کنیم.

به گزارش ایسنا، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن روستایی بیان نمود: این تسهیلات از 50 میلیون تومان به 80 میلیون تومان افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1428

به "55هزار روستای کشور از نعمت برق برخوردارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "55هزار روستای کشور از نعمت برق برخوردارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید