چطور سفر مقرون به صرفه به دبی داشته باشیم؟

به گزارش شهر سرگرمی، سفر مقرون به صرفه به دبی به عنوان یکی از مجلل ترین شهرهای جهان شاید در ظاهر غیر ممکن باشد اما با رعایت برخی نکات در مدیریت هزینه ها چندان دور از انتظار نیست. چه روش هایی برای مدیریت هزینه ها در این شهر می شناسید؟ آیا با اقامتگاه های مقرون به صرفه دبی آشنایی دارید؟ آیا می دانید کدام تفریحات دبی رایگان هستند؟ در این مطلب از خبرنگاران به شما خواهیم گفت که چطور سفر مقرون به صرفه به دبی داشته باشیم و به معرفی روش هایی می پردازیم که هزینه سفر شما به این شهر را کاهش می دهند، با ما همراه باشید.

چطور سفر مقرون به صرفه به دبی داشته باشیم؟

سفر مقرون به صرفه به دبی، تجربه ای به یاد ماندنی

وقتی به مقصد مجلل سفر می کنیم، یکی از اولین گزینه هایی که به فکر می رسد شهر دبی است. این شهر با امکانات فوق العاده و دیدنی های خاص یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی جهان و انتخاب اول مسافران برای سفری راحت و خاطره انگیز است. این شهر در کنار جاذبه های توریستی و سرگرمیات هیجان انگیز به گران بودن هم معروفیت دارد. هتل های لوکس، مراکز خرید بی نظیر در جهان، رستوران های زنجیره ای بین المللی، بزر گ ترین پارک های آبی و بسیار مواردی دیگر هزینه های سفر به این شهر را بالا می برد. با این حال دبی می تواند برای سفری مقرون به صرفه قیمت هم انتخابی مناسب باشد. سفر مقرون به صرفه به دبی، تجربه ای به یاد ماندنی خواهد شد به شرطی که با چند روش هوشمندانه هزینه ها در این شهر را بتوان مدیریت کرد.

1. در هتل های مقرون به صرفه اقامت کنید

انتخاب اقامتگاه مناسب از جهات زیادی اهمیت دارد. بعد از ساعت ها نشستن در هواپیما و طی کردن راستای طولانی برای رسیدن به شهر دبی، هیچ چیز به مقدار استراحت در اتاقی راحت و تمیز در هتلی مجلل لذت بخش نیست اما طبیعتا اقامت در چنین هتلی هزینه بالایی هم دارد. به طور کل می توان گفت که یکی از پرهزینه ترین بخش های سفر به شهر دبی مربوط به اقامت در آن است. بیشتر هتل های دبی، به خصوص هتل هایی که در مرکز شهر قرار دارند هزینه زیادی برای یک شب اقامت دریافت می نمایند. بنابراین اولین راه حل برای سفر مقرون به صرفه به دبی این است که در هتل های مقرون به صرفه اقامت کنید.

البته انتخاب هتل مقرون به صرفه قیمت به معنی اقامت در هتل بی کیفیت یا بدون امکانات نیست و برخی هتل ها در این شهر علی رغم امکانات خوب قیمت مناسبی دارند. این هتل ها معمولا در خارج شهر قرار دارند و به علت فاصله بیشتر نسبت به مجتمع های تجاری و مراکز خرید قیمت آن ها پایین تر است. بعلاوه برخی هتل های 2 یا 3 ستاره در این شهر امکاناتی در حد هتل های 4 ستاره ارائه می نمایند.

این هتل ها که بیشتر در مناطقی مانند جمیرا بیچ یا جمیرا پالم قرار دارند دارای امکاناتی مانند تلفن، تلویزیون، اینترنت رایگان و سرویس اتاق هستند. بیشتر این هتل ها پذیرش 24 ساعته دارند و از امکاناتی مانند پارکینگ، کافه و رستوران هم برخوردار هستند.

2. Nol کارت بگیرید

کاری که بیشتر مسافران بعد از پیاده شدن از هواپیما و خروج از فرودگاه هتل انجام می دهند، گرفتن تاکسی برای رسیدن به هتلی است که در آن اتاق رزرو نموده اند. بعد از اقامت در هتل و برای گردش در شهر هم تاکسی یا سرویس هتل، انتخاب اصلی بیشتر مسافران هستند. هر چند به علت پایین بودن هزینه های سوخت در شهر دبی، کرایه تاکسی ها چندان زیاد نیست اما اگر قرار باشد تمام رفت و آمدها در شهر با تاکسی انجام گردد، در نهایت هزینه زیادی تنها باید برای هزینه های حمل و نقل در این شهر صرف گردد.

راه هوشمندانه ای که با استفاده از آن می توان تا حد زیادی هزینه های گردش داخل شهر را کاهش داد و به مقرون به صرفه ترین شکل از جایی به جای دیگر رفت، این است که Nol کارت بگیرید. نول کارت چیزی شبیه به بلیط سفر یا کارت اعتباری برای رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی است که نسبت به استفاده از تاکسی مقرون به صرفه تر و کارآمدتر می باشند. اگر تصور می کنید استفاده از اتوبوس و مترو رفت و آمد را سخت می نماید، سخت در اشتباهید. اتوبوس های تندرو و مترو های دبی بسیار مجهز و پیشرفته هستند و نمونه آن ها در کشورهای بسیار پیشرفته مانند انگلیس یا آمریکا وجود دارند.

3. در رستوران های محلی شام بخورید

اگر در رستوران های محلی شام بخورید، هزینه های سفر خود را تا حد زیادی کاهش می دهید. بیشتر هتل ها و اقامتگاه های دبی از هتل های 2 ستاره تا هتل های 7 ستاره تنها برای وعده صبحانه و ناهار سرویس دهی دارند و مسافران برای وعده شام می توانند از رستوران هتل استفاده نمایند یا به رستوران های سطح شهر بروند. رستوران ها در هتل دو نوع دارند. رستوران های بین المللی و لوکس که هزینه هر پرس غذا در آن ها بسیار بالا است و رستوران های محلی و کوچک که در بیشتر کوچه ها وجود دارند و هزینه صرف غذا در آن ها چندان زیاد نیست. غذا خوردن در این رستوران ها علاوه بر صرفه جویی در هزینه، این مزیت را هم دارد که غذاهای سنتی و لذیذ دبی را هم امتحان خواهید کرد.

4. از جاذبه های مقرون به صرفه یا رایگان دیدن کنید

شاید تصور کنید که سفر مقرون به صرفه به دبی بدون بازدید از جاذبه های سرگرمیی این شهر امکان پذیر است اما شاید جالب باشد که بدانید بسیاری از جاذبه های دیدنی و سرگرمیات دبی بدون پرداخت هزینه یا با ورودی اندک قابل استفاده هستند. به عبارت دیگر اگر از جاذبه های مقرون به صرفه یا رایگان دیدن کنید علاوه بر اینکه می توانید به سرگرمی و گردش در دبی بپردازید، تا حد زیادی در هزینه های سفر شما صرفه جویی می گردد. برای مثال یکی از جاذبه های دیدنی و پرطرفدار دبی برج خلیفه است که بازدید از آن هزینه زیادی ندارد و با رفتن به نوک آن می توانید کل شهر و زیبایی های آن را از بلندترین ساختمان جهان دیدن کنید.

از دیگر جاذبه های دیدنی رایگان دبی می توان به سواحل این شهر اشاره نمود. ورود به بیشتر سواحل دبی رایگان هستند و با رفتن به آن ها می توانید در کنار مردم قدم بزنید، آفتاب بگیرید و دریای آبی را بدون هیچ هزینه ای مشاهده کنید. بازدید از بازارها، دیدنی معماری ساختمان ها، دیدنی پایکوبی فواره ها در میدان های دبی، رفتن به پارک های سرسبز و زیبای این شهر و بسیاری موارد دیگر از این دست، جز سرگرمیاتی هستند که هیچ هزینه ای برای آن ها دریافت نمی گردد.

5. هوس های خود را کنترل کنید

برای سفر مقرون به صرفه به دبی، باید هوس های خود را کنترل کنید. یکی از جاذبه های توریستی دبی کلوب های شبانه و بارها هستند که هزینه یک شب خوشگذرانی در آن ها بسیار زیاد است. خوشگذرانی و سرگرمی شبانه در این مکان ها گاهی معادل یک روز کامل گردش و سرگرمی در دبی هزینه دارد، بنابراین اگر بودجه شما برای گردش در دبی محدود است، از رفتن به این محل ها خودداری کنید.

6. مقرون به صرفه ترین زمان را برای سفر به دبی انتخاب کنید

مقرون به صرفه ترین زمان را برای سفر به دبی انتخاب کنید تا هزینه های سفر شما به این شهر کاهش پیدا کند. بسیاری از افراد با این تکنیک علاوه بر سفر مقرون به صرفه به دبی، در برترین هتل اقامت نموده و از بیشتر جاذبه های توریستی شهر هم دیدن می نمایند. دبی شهری با آب و هوای گرم و شرجی است، بنابراین بیشتر مسافران ماه هایی که آب و هوا در این شهر مناسب تر است را برای سفر انتخاب می نمایند. طبق آمارها دبی در ماه های نوامبر تا مارس برترین آب و هوا را دارد و بیشترین مقدار توریست هم در همین ماه ها به این شهر سفر می نمایند.

در فصل تابستان اما هوای دبی بسیار گرم است و گاهی اوقات دمای هوا به حدی بالا می رود که فقط شب ها امکان خروج از هتل را دارید. با این حال در این فصل هزینه بلیط، اقامت در هتل ها، و هزینه مکان های سرگرمیی تا حد زیادی کاهش پیدا می نماید و این موضوع به مقرون به صرفه شدن سفر یاری می نماید. بعلاوه در ماه رمضان هم قیمت همه چیز در دبی کاهش پیدا می نماید، بنابراین این ماه هم برای سفر مقرون به صرفه به دبی انتخابی مناسب است. البته باید دقت کنید که بیشتر رستوران ها و غذاخوری ها در ماه رمضان از سحر تا افطار تعطیل هستند، بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع برای راحتی در سفر برنامه ریزی داشته باشید.

7. از بازارهای محلی خرید کنید

یکی دیگر از بخش های سفر که معمولا هزینه زیادی صرف آن می گردد، خرید سوغاتی یا یادگیری از سفر است. همان طور که می دانید دبی به مجتمع های تجاری لوکس و مجلل خود معروف است و بیشتر این مجتمع ها تنها محصولات برند را به فروش می رسانند. بنابراین اگر در پی سفر مقرون به صرفه به دبی هستید صرفا از بازارهای محلی خرید کنید. در برخی از این فروشگاه ها هم می توان محصولات برند را پیدا کرد که با قیمت کمتری نسبت به شعبه اصلی به فروش می رسند. تنوع محصولات در برخی از بازارهای محلی کمتر از مجتمع های تجاری نیستند.

در برخی فروشگاه ها در کنار سوغاتی های سنتی و محلی دبی مانند ادویه، عطر و صنایع دستی می توان کالاهای لوکس خارجی مانند لباس، کفش و وسایل دیجیتال را هم پیدا کرد. بازارهای محلی برترین انتخاب برای خرید سوغاتی و برترین گزینه برای مشاهده فرهنگ مردم دبی از کمترین فاصله هستند. در این بازارها می توانید ساعت ها چرخ بزنید، مردم را دیدن کنید و برای خرید یک محصول با فروشنده چانه بزنید.

8. مستقیما به دبی سفر کنید

مستقیما به دبی سفر کنید تا هزینه کمتری برای سفر خود پرداخت کنید. خوشبختانه پرواز مستقیم به دبی از بیشتر شهرهای کشور ما امکان پذیر است اما ساکنین دیگر شهرها بهتر است راستا رسیدن از شهر خود تا مبدا پرواز را با وسایل نقلیه مقرون به صرفه مانند اتوبوس یا قطار طی نمایند تا هزینه سفر برای آن ها کمتر گردد. به علاوه برای سفر مقرون به صرفه به دبی بهتر است ایرلاین هایی را انتخاب کرد که هزینه سفر با آن ها قیمت پایین تری دارد. سفر به کشور امارات شهر دبی از ایران با ایرلاین های امارات ایر، ایر عربیا و فلای دبی امکان پذیر است که در میان آن ها فلای دبی با خدمات خوبی مانند پرواز بدون توقف و اغلب به موقع، هزینه پایین تری دارد.

9. با تور سفر کنید

در نهایت برای سفر مقرون به صرفه به دبی بهتر است که با تور سفر کنید. سفر با تور مزایای زیادی دارد که هزینه پایین تر تنها یکی از آن هاست. اگر با تور به این شهر سفر کنید برای دریافت ویزا نیازی به اقدام شخصی نیست و تمام اقدامات اولیه به وسیله آژانس انجام می شوند. بعلاوه بسیاری از هزینه ها مانند هزینه رفتن از فرودگاه به هتل و بالعکس، هزینه گردش در شهر و هزینه صبحانه و ناهار به عهده تور خواهد بود. یکی دیگر از مزایای سفر با تور، برنامه ریزی گردش و بازدید از جاذبه های دیدنی به وسیله تور است که با توجه به تهیه وسیله نقلیه به وسیله مسئولان تور، در این مورد هم هزینه ها کاهش پیدا می نمایند. به علاوه لیدر تورهای مسافرتی معمولا با مقرون به صرفه ترین بازارها یا رستوران های مقصد آشنایی دارد که این مزیت هم به مدیریت بهتر هزینه های سفر یاری می نماید.

نتیجه گیری سفر مقرون به صرفه به دبی

سفر مقرون به صرفه به دبی هم می تواند به مقدار سفری پرهزینه لذت بخش باشد، به شرطی که با روش های مدیریت هزینه آشنا باشید و هوشمندانه خرج کنید. یک برنامه ریزی درست مانند انتخاب اقامتگاهی مقرون به صرفه یا استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد در شهر هزینه های سفر به دبی را تا حد زیادی کاهش می دهد. در این مطلب از خبرنگاران برترین راه هایی که برای سفر مقرون به صرفه به دبی می توان از آن ها استفاده کرد را معرفی کردیم. برای آشنایی با سایر قوانین سفر به این شهر، دیگر مطالب ما را دنبال کنید.

1. بیشترین هزینه در سفر به دبی صرف چه موضوعی می گردد؟

هزینه های اقامت و سرگرمی در دبی، بیشترین مقدار را دارند که با راه حلهایی مانند انتخاب هتل مقرون به صرفه و بازدید از جاذبه های رایگان امکان مدیریت آن ها وجود دارد.

2. چه راه حلی برای کاهش هزینه رفت و آمد در دبی وجود دارد؟

برترین راه حل برای کاهش هزینه رفت و آمد در دبی، استفاده از Nol کارت برای رفت و آمد با اتوبوس و مترو است.

3. جاذبه های توریستی رایگان دبی کدامند؟

سواحل، بازارها، برج خلیفه، پارک ها و گردش در خیابان های دبی از جمله جاذبه های توریستی رایگان در این شهر می باشند.

4. مقرون به صرفه ترین ایرلاین برای پرواز مستقیم از ایران به دبی کدام ایرلاین است؟

شرکت هواپیمایی فلای دبی که از بیشتر شهرها مانند تهران یا مشهد پرواز مستقیم به دبی دارد، مقرون به صرفه ترین ایرلاین برای سفر مستقیم به این شهر است.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2105

به "چطور سفر مقرون به صرفه به دبی داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور سفر مقرون به صرفه به دبی داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید