کرونا در کانادا؛ جدیدترین یاری های اقتصادی به مهاجران

به گزارش شهر سرگرمی، کانادا همچنان با توزیع بسته های یاری معیشتی به حمایت از شهروندان خود و چرخیدن چرخ اقتصاد کانادا یاری می نماید و مهاجران نیز از بسیاری از این بسته های حمایتی بهره مند می شوند. از جمله اقدامات اخیر در این راستا تمدید Canada Emergency Response Benefit (CERB) تا پایان ماه سپتامبر است که کل مدت زمان بهره مندی از این مزایا را به 28 هفته می رساند. در نتیجه بسیاری از افراد که قرار بود از آخر ماه آگوست دیگر پول ماهانه دریافت نکنند یک ماه دیگر فرصت استفاده از بسته حمایتی ماهانه را دارند.

کرونا در کانادا؛ جدیدترین یاری های اقتصادی به مهاجران

لازم به ذکر است Canada Emergency Response Benefit (CERB) یک برنامه یاری معیشتی برای افرادی است که از همه گیری کرونا دچار آسیب و زیان شده اند؛ به هر فرد به وسیله این برنامه مبلغ ماهانه 2000 دلار پرداخت می گردد. نیروی کار موقت خارجی و دانشجویان بین المللی برای اینکه واجد شرایط دریافت این یاری اقتصادی دولت کانادا باشند،باید شرایط مشابه شرایط کانادایی ها داشته باشند. ساکنین موقت کانادا نیز باید در کانادا زندگی نمایند و سین نامبر یا Social Insurance Number (SIN) معتبر داشته باشند.

با به سرانجام رسیدن برنامه CERB در سرانجامی سپتامبر سه یاری معیشتی تازه به افرادی ارائه خواهد شد که همچنان با مسائل اقتصادی دست و پنجه نرم می نمایند که از جمله این افراد کارمندانی هستند که به خاطر همه گیری رونا تعدیل نیرو و از کار بیکار شده اند. افرادی که واجد شرایط بیمه کارفرما یا Employment Insurance (EI) بوده اند می توانند به این برنامه منتقل شوند در حالی که افرادی که واجد شرایط نیستند می توانند درخواست خود را برای سه یاری معیشتی که از 27 سپتامبر ارائه می شوند اعلام نمایند. جزییات این سه بسته تازه به توضیح زیر است:

  • Canada Recovery Benefit (CRB) تازه؛ مبلغ 300 دلار هفتگی تا 26 هفته به افراد خویش فرما یا افرادی که واجد شرایط بیمه کارفرما نیستند و هنوز نیازمند یاری معیشتی و یا جویای کار هستند.
  • Canada Recovery Sickness Benefit (CRSB)؛ مبلع 500 دلار هفتگی تا دو هفته به کارگرانی پرداخت می گردد که بیمار هستند و می بایست به دلایل کرونایی قرنطینه شوند. اما نمی توان در آن واحد هم از این بسته حمایتی بهره مند شد و هم از مستمری استعلاجی دیگری استفاده کرد.
  • Canada Recovery Caregiving Benefit (CRCB)؛ هفته ای 500 دلار به مدت 26 هفته به افراد واجد شرایطی که نمی توانند به خاطر مسئولیت های مراقبتی که دارند کار نمایند؛ این مسئولیت ها عبارت اند از:
  • داشتن فرزندی زیر 12 سال که مدرسه اش به خاطر کرونا تعطیل شده است؛
  • داشتن عضوی از خانواده که معلول یا وابسته است و مرکز مراقبت از وی به خاطر کرونا تعطیل شده است؛
  • داشتن فرزند یا عضوی از خانواده که معلول و وابسته است و به خاطر توصیه پزشکان مدرسه یا مهد نمی رود.

هر کانادایی که حداقل 15 سال سن دارد و دارای سین نامبر معتبر است می تواند درخواست بسته های یاری معیشتی تازه ارائه کند. همه این سه مزایای تازه از 27 سپتامبر 2020 تا سقف یک سال قابل پرداخت خواهد بود.

تکلیف مقیمان موقت کانادا چه می گردد؟

در ماه می دولت کانادا برنامه ویژه ای را معرفی کرد که استفاده دارندگان ویزای کار موقت و دانشجویان بین الملل ساکن کانادا از مزایای CERB را تسهیل می سازد. دولت کانادا شرط اثبات داشتن ویزای کاری یا ویزای تحصیلی و نیز شرط تاییدیه مبنی بر درخواست تازه واردان برای تتازه ویزای خود به وسیله ایمیل را برداشت و تاییدیه شفاهی را کافی دانست. این تغییر یکی از سلسله اقداماتی بود که دولت فدرال برای اسکان مهاجران و حمایت بیشتر از کارگران خارجی و دانشجویان بین المللی طی این دوره سخت و تشویق آنها به ماندن در کانادا انجام نموده است.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1853

به "کرونا در کانادا؛ جدیدترین یاری های اقتصادی به مهاجران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در کانادا؛ جدیدترین یاری های اقتصادی به مهاجران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید