طرح قطع یاری های اطلاعاتی و تدارکاتی آمریکا به رژیم سعودی تصویب شد

به گزارش شهر سرگرمی، مجلس نمایندگان آمریکا طرح قطع حمایت های اطلاعاتی و تدارکاتی از حملات هوایی رژیم سعودی به یمن را تصویب کرد و اکنون این طرح منتظر رأی مجلس سنای این کشور خواهد بود.

طرح قطع یاری های اطلاعاتی و تدارکاتی آمریکا به رژیم سعودی تصویب شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که ادعاهای پیشین آمریکا مبنی بر کوشش برای انتها دادن به جنگ یمن و قطع حمایت های نظامی به رژیم و ائتلاف سعودی در عمل اجرا نشد، واشنگتن این بار هم مدعی توقف یاری ها به ریاض شد.

به نوشته وبگاه المانیتور، مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه پنجشنبه (به وقت محلی) طرحی را تصویب کردند که دولت این کشور را به قطع حمایت های تدارکاتی و اطلاعاتی از حملات عربستان سعودی به یمن مجبور می نماید.

این طرح که البته مخالفان زیادی هم در مجلس نمایندگان آمریکا داشت، با اختلاف کم 219 رأی موافق و 207 رأی مخالف قانون گذاران آمریکایی به تصویب رسید.

این طرح به وسیله رو خانا نماینده دموکرات ایالات کالیفرنیا و سناتور برنی سندرز برای گنجانده شدن در طرح بودجه نظامی سالانه آمریکا پیشنهاد داده شده بود که شامگاه پنجشنبه در صحن عمومی مجلس نمایندگان به رأی گذاشته شد.

به نوشته المانیتور، طرح مذکور اکنون باید در مجلس سنا هم به رأی گذاشته گردد تا بعد از اعلام نظر سناتورها تکلیف قرار گرفتن آن در لایحه بودجه نظامی آمریکا معین گردد.

خانا طی بیانیه ای که در دفاع از این طرح قرائت کرد، گفت: تصویب متمم ما برای بودجه دفاعی سال جاری، این سیگنال واضح را به دولت عربستان سعودی می فرستد که آنها باید این جنگ فرسایشی را انتها داده، از راه چاره سیاسی حمایت نموده و جبران مافات نمایند.

این نماینده دموکرات در ادامه تاکید نمود: اکنون زمان آن رسیده آنچه را که از نظر اخلاقی درست است انجام دهیم و عربستان سعودی را [بخاطر جنگ یمن] جوابگو کنیم و همدستی آمریکا در بمباران غیرنظامیان یمن به وسیله ائتلاف سعودی را انتها دهیم.

پیش از این، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم وعده داده بود که در فاصله کوتاهی از روی کار آمدن در کاخ سفید، حمایت های این کشور از حملات ائتلاف سعودی به یمن را قطع می نماید اما تا به امروز اقدام ملموسی در این زمینه صورت نداده است.

روز سه شنبه هم تیموتی لیندرکینگ نماینده رئیس جمهور آمریکا در امور یمن طی سفری به ریاض با مقامات سعودی ملاقات و درباره اوضاع یمن گفت وگو کرد. (جزئیات بیشتر)

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس دولت مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1762

به "طرح قطع یاری های اطلاعاتی و تدارکاتی آمریکا به رژیم سعودی تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح قطع یاری های اطلاعاتی و تدارکاتی آمریکا به رژیم سعودی تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید