عربستان در اندیشه توسعه و ساخت تسلیحات نظامی

به گزارش شهر سرگرمی، محمد بن سلمان نمایشگاه صنایع دفاعی دنیا 2022 را با مشارکت 590 شرکت صنایع نظامی و به نمایندگی از 42 کشور در عربستان افتتاح کرد.

عربستان در اندیشه توسعه و ساخت تسلیحات نظامی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی امروز به نمایندگی از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان اولین دوره نمایشگاه صنایع دفاعی جهان 2022 را در ریاض افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد عربستان سعودی نمایشگاه صنایع دفاعی جهان 2022 را با مشارکت 590 شرکت صنایع نظامی جهان افتتاح کرد. برگزاری این نمایشگاه قرار است تا نهم ماه جاری مارس ادامه پیدا کند و با مشارکت 590 شرکت و به نمایندگی از 42 کشور جهان افتتاح شده است.

بعضی از سازمان های دولتی عربستان سعودی فعال در بخش های دفاع و امنیت در این نمایشگاه مشارکت دارند، بعلاوه مراکز مرتبط با صنایع نظامی و دفاعی ریاض نیز در نمایشگاه مشارکت نموده اند که این مشارکت با نمایش انواع تجهیزات نظامی همراه بوده است.

محمد بن سلمان در افتتاحیه این نمایشگاه از مرکز فرماندهی و کنترل از راه دور صنایع دفاعی سعودی که به جدیدترین سیستم ها و فناوری های ساخت شرکت های دفاعی خارجی مجهز شده است، بازدید داشته است.

شاهزاده عبدالعزیز بن سعود، وزیر کشور عبدالله بن بندر وزیر ارتش ملی، خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع و احمد بن عقیل الخطیب رئیس کمیته نظارت بر نمایشگاه صنایع دفاعی جهان ولیعهد سعودی را همراهی کردند.

ریاض روز گذشته همایشی یک روزه تحت عنوان ریاض، برای دفاع را با حضور بیش از 300 شخصیت حکومتی و نظامی از تمام نقاط جهان برای توسعه هماهنگی ها و تداوم گفت وگوها در مورد صنایع دفاعی برگزار کرد.

در پی این همایش، احمد العوهلی رئیس سازمان صنایع نظامی عربستان سعودی در همایشی یک روزه تحت عنوان ریاض، برای دفاع خاطرنشان کرد: عربستان به ملی کردن صنایع نظامی و امنیتی خود ادامه می دهد و تا سال 2030 هزینه های نظامی برای تجهیزات و خدمات نظامی خود را 50٪ افزایش خواهد داد.

عربستان در اوایل سال 2021 خاطرنشان کرد که میخواهد در یک دهه آینده و به عنوان بخشی از برنامه هایش برای تقویت هزینه های نظامی بیش از 20 میلیارد دلار در صنعت نظامی داخلی این کشور سرمایه گذاری کند و در پی توسعه و ساخت تسلیحات بیشتر و سیستم های نظامی داخلی است و می خواهد تا 2030، 50 درصد از بودجه نظامی را به صورت داخلی هزینه کند.

امروزه عربستان نفتخیز یکی از بزرگترین واردکنندگان تجهیزات نظامی در جهان است. آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه عمده ترین تأمین کننده سلاح به عربستان هستند. 73 درصد از کل واردات جنگ افزار عربستان از آمریکا و 13 درصد از انگلیس بوده است. این کشور به علت وابستگی شدید به ایالات متحده و کشورهای غربی به ویژه برای سیستم های تسلیحاتی ، گاهی دچار مشکل می گردد.

اخیراً امیلی هاثورن تحلیلگر خاورمیانه و آفریقای شمالی در استراتفور خاطرنشان کرد که ممکن است عربستان سعودی پیشرفتی در صنعت اسلحه سازی داخلی، به ویژه از نظر ساخت سیستم های سلاح های زمینی، الکترونیکی و بمب های هوشمند داشته است؛ اما هدف از 50٪ از بودجه نظامی عربستان برای سلاح های داخلی هنوز یک هدف دور و غیرممکن است. عربستان به شدت به منابع خارجی و واردات اسلحه، هواپیما و کشتی پیشرفته از نظر فناوری متکی است.

عربستان در پی ادعاهای ایالات متحده برای توقف فروش سلاح به عربستان، در حالی از کوشش برای بومی کردن سلاح و سامانه های نظامی خود خبر می دهد که کارشناسان نظامی منطقه بارها تأکید نموده اند که این کشور توان فکری، علمی و عملی اجرای چنین طرح هایی را ندارد، بعلاوه بلندپروازی های عربستان سعودی در حالی انجام می گردد که ناظران سیاسی و نظامی پیش از این نیز با اشاره به اقدامات غرب برای فروش اسلحه و مهمات به ریاض هشدار داده اند که مخارج نظامی سنگین عربستان، منطقه غرب آسیا را به انبار مهمات آماده انفجار تبدیل نموده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1994

به "عربستان در اندیشه توسعه و ساخت تسلیحات نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان در اندیشه توسعه و ساخت تسلیحات نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید