سخنان تازه وزیر اقتصاد درباره بورس، مالیات افزایش پیدا می نماید؟

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، اظهارات نو خاندوزی درباره بازار بورس چیست؟ آیا می توان به آینده بورس امیدوار بود؟

سخنان تازه وزیر اقتصاد درباره بورس، مالیات افزایش پیدا می نماید؟

برای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار چه اقداماتی انجام شد؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران، وزیر اقتصاد گفت: بسیاری از دستگاه ها یا از تعداد مجوز هایی که در اختیارشان بود، آگاه نبودند یا بعضی از آن ها را مخفی می کردند که با مصوبه سال 99 مجلس، امکان تغییر این جهت ایجاد شد. سه دسته مانع بر سر آغاز یک فعالیت مالی وجود داشت. دسته اول وابستگی اقتصاد کشور به نفت بود که اساساً دستگاه های اجرایی احساس احتیاج به آغاز فعالیت های کسب و کار نو نداشتند. دسته دوم انحصارگرایانی بودند که تمایلی به اضافه شدن شرکت های نو نداشتند و دسته سوم نیز مامورانی بودند که می خواستند حق امضای طلایی خود را حفظ نمایند.

این سه جریان در حال حذف شدن است. اولاً تمام مجوز ها باید از درگاه ملی مجوز های کسب و کار صادر گردد تا رصد و پایش فرایند صدور مجوز انجام گردد. هدف دوم، صدور الکترونیک و غیر حضوری مجوز است و سوم این که اگر برای یک فعالیت مالی در یک دستگاه اصلی مجوزی وجود دارد و مابقی دستگاه ها فرعی محسوب می شوند، خود دستگاه اصلی با آن ها در ارتباط باشد و احتیاج نباشد که فعالان مالی میان سازمان ها دوندگی نمایند.

کوشش بر این است که در بعضی از کسب و کار ها که تبعات سیاسی و امنیتی نداشته باشند، مجوز ها اعلانی گردد یعنی به محض اینکه فرد درخواستش را ثبت کند و مدارک کامل را ارائه دهد، در همان لحظه مجوز صادر گردد و دستگاه ها، در این زمینه نظارت پسینی داشته باشند.

خاندوزی گفت: توانسته ایم منظره سیاست های تورمی و ارزی را برای فعالان مالی از ابهام خارج کنیم. بخشی از نوسانات مربوط به اخبار ضد و نقیضی بود که تا قبل نهایی شدن لایحه بودجه به صورت مداخلات مخرب رخ داد اما اکنون این موضوع وجود ندارد و توانستیم به ثبات نسبی برسیم. با همگرایی در ستاد مالی دولت، در بازار سرمایه افق های واقعی فعالیت و رونق مالی بسیار روشن تر از گذشته است.

واگذاری استقلال و پرسپولیس به کجا رسید

وی اضافه کرد: راهبرد وزارت اقتصاد در خصوص استقلال و پرسپولیس این است که تکالیف قانونی را انجام دهیم تا اولاً به حل مسائل بین المللی این باشگاه ها سرانجام دهد و ثانیاً تبدیل به باشگاه های دارای مدیریت حرفه ای و عایدی های پایدار شوند که عدم شفافیت در آن ها وجود نداشته باشد و مردم در آن ها مشارکت داشته باشند.

وی گفت: در حال افزایش سرمایه این دو باشگاه هستیم که این کار به وسیله آورده مردمی رخ می دهد فعلاً این موضوع که چه اندازه از سهام دولت قرار باشد واگذار گردد، از دستور کار هیئت واگذاری خارج شده و در حال حاضر 10 درصد قرار است واگذار گردد. این که در آینده چه اندازه به این درصد اضافه گردد، منوط به مصوبه هیئت واگذاری است.

مالیات افزایش پیدا می نماید؟

وزیر اقتصاد ادامه داد: اندازه تراکنش کارتخوان ها تاثیری بر اندازه مالیات ندارد. سازمان مالیاتی مکلف است که ادله لازم را ارائه کند و بر مبنای آن مالیات بگیرد. هراس و نگرانی استفاده از دستگاه های کارتخوان درست و واقعی نیست و مبنای تشخیص مالیات نخواهد بود ضمن آن که اغلب دستگاه های کارتخوان، مشمول مالیات نیستند و فقط هدف این است که شناسایی شوند.

وی اضافه کرد: دولت مصوبه نهایی مجلس را اجرا خواهد نمود اما باید دولت و مجلس همکاری نمایند تا کیفیت سیاستگذاری افزایش پیدا کند. ما به عنوان وزارت امور مالی و دارایی، محقق شدن 20 تا 30 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده که مد نظر مجلس است را سخت می بینیم.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1990

به "سخنان تازه وزیر اقتصاد درباره بورس، مالیات افزایش پیدا می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنان تازه وزیر اقتصاد درباره بورس، مالیات افزایش پیدا می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید