رئیس دوما: روسیه در حال کاهش وابستگی خود به دلار آمریکاست

به گزارش شهر سرگرمی، رئیس دومای دولتی گفت: روسیه به تدریج از وابستگی به دلار آمریکا رهایی یافته و در روابط تجاری-مالی با بسیاری از کشورها، به خصوص در منطقه نفوذ اتحادیه مالی اورآسیا از ارزهای ملی استفاده می نماید.

رئیس دوما: روسیه در حال کاهش وابستگی خود به دلار آمریکاست

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه گفت که این کشور به تدریج از وابستگی به دلار آمریکا رهایی یافته و در روابط تجاری-اقتصادی با بسیاری از کشورهای دنیا، به خصوص در منطقه نفوذ اتحادیه اقتصادی اورآسیا، از ارزهای ملی استفاده می نماید.

والودین امروز، پنج شنبه، در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب، یادآور شد بعنوان نمونه، در فضای این اتحادیه حدود 74 درصد مبادلات بازرگانی با ارزهای ملی صورت می گیرد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته، استفاده از ارزهای ملی در روابط تجاری با چین و ترکیه نیز گسترش خواهد یافت.

رئیس مجلس سفلی روسیه همچنین گفت که سهم دلار آمریک و یورو در روابط تجاری-اقتصادی این کشور با شرکای خارجی به میزان 45 درصد تا 35 درصد کاهش یافته است.

هفته گذشته نیز خانم والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز اعلام نموده بود که دلار آمریکا همچنان در چرخه اقتصادی این کشور باقی می ماند، ولی وابستگی اقتصاد روسیه به آن در حال کاهش است و این فرایند باید ادامه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1473

به "رئیس دوما: روسیه در حال کاهش وابستگی خود به دلار آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس دوما: روسیه در حال کاهش وابستگی خود به دلار آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید