8 دلیلی که باعث ایجاد استرس می گردد

به گزارش شهر سرگرمی، ممکن است احساس اضطراب، تحریک پذیری یا کاهش عزت نفس داشته باشید.ممکن است ذهنتان سرشار از افکار آزاردهنده باشد و دائماً نگران باشید.

8 دلیلی که باعث ایجاد استرس می گردد

هر روز با عوامل استرس زای مختلفی رو به رو هستیم. عوامل کوچکی که استرس نامحسوس ولی آزاردهنده ایجاد می نمایند و البته عوامل محسوسی که به جزئی جدانشدنی از زندگی امروزه تبدیل شده اند. استرس انواع مختلفی دارد که شدت تأثیرگذاری آنها کاملا فرق دارد و البته درمان های مختلفی نیز برای هر نوع از استرس وجود دارد. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان دلایل ایجاد استرس در افراد می پردازیم.

دلایل ایجاد استرس در افراد

در حقیقت استرس و اضطراب پاسخ بدن شما نسبت به تهدیدات است. زمانی که چیزی شما را تهدید می نماید،به طور طبیعی واکنش های شیمیایی ای در بدنتان اتفاق می افتد. این واکنش ها شما را برای مقابله با این اضطراب و استرس آماده می نماید. در این زمان بدنتان سعی دارد تا با شرایط تطبیق پیدا نموده و شما را از خطرات احتمالی مطلع کند. افرایش ضربان قلب، بالا رفتن تعداد تنفس در دقیقه، افزایش فشار خون و انقباض ماهیچه هایتان به خاطر همین آماده شدن است.

محل کار

همه ما بیشتر ساعات روز را در محل کارمان می گذرانیم، پس عجیب نیست که در همین محل با یکی از بزرگ ترین عوامل استرس روبه رو شویم. برای رهایی از عوامل استرس زای موجود در محل کار باید برنامه ریزی دقیقی ترتیب بدهید که وظایف کاری را از اوقات فراغت و وقت گذرانی با خانواده تان و دوستان تفکیک کنید. کوشش کنید این عوامل استرس زای به سایر بخش های زندگی تان وارد نگردد. مثلا در زمان استراحت و خارج از وقت کاری، کار را تعطیل کنید و فکرتان را با مسائل مرتبط با آن مشغول نکنید.

ظاهر و قیافه از دلایل ایجاد استرس در افراد

شما هم از چروک های پوست، جوش های ناخوانده که روی پوست تان جا خوش می نمایند و اضافه وزن خود نگران هستید؟ خب طبیعی است. همه دوست دارند زیبا و مجذوب کننده باشند اما وقتی مسائل ظاهری به عوامل فراوری استرس و دغدغه اصلی افراد تبدیل می شوند، باید فکری کرد.

به یاد داشته باشید بسیاری از نارضایتی هایی که از ظاهر خود دارید، راهکار دارند. تمرینات ورزشی، تغذیه سالم و تغییر سبک زندگی تأثیر بسیار زیادی بر ظاهر و روحیه شما دارند.

اجتماع

همه دوست دارند پیروز باشند، روی دیگران تأثیر بگذارند و دیده و شنیده بشوند و این خواسته ای عادی و طبیعی است، اما اگر این خواسته از مسیر منطقی خود خارج گردد و تحت تأثیر تبلیغات و الگوهایی که دنیا امروز را تحت سلطه دارد، قرار گیرد، چیزی جز استرس و فشار به همراه نخواهد داشت.

رقابت از دلایل ایجاد استرس در افراد

استرس مفید باعث حرکت و شکوفایی می گردد و رقابت، کوشش و بهبودی عملکرد را در پی دارد. این نوع استرس افراد را به یادگیری، تمرین بیشتر و متعهد بودن تشویق می نماید. استرس مفید همان اضطراب شیرینی است که در برخی دیدار ها به آن دچار می شوید یا همان حس مطلوبی است که برای شرکت در رقابت های سالم دارید.

سلامت

گاهی اوقات بیش از حد نگران سلامتی خود یا اطرافیان مان می شویم. نگرانی از ابتلا به بیماری ها، خطراتی که سلامت خود و عزیزان مان را تهدید می نماید فقط و فقط زاییده افکار منفی ما هستند. برخی وقت ها سابقه بیماری یا وقایع ناخوشایندی که در گذشته سلامت ما یا عزیزان مان را تهدید نموده است، به عامل استرس در زندگی بدل می گردد.

تغییرات از دلایل ایجاد استرس در افراد

سازگاری با تغییرات برای بیشتر مردم سخت است. به عنوان مثال بیشتر افراد نقل مکان کردن را تجربه ای پراسترس می دانند. شروع یک کار نو و شروع زندگی مشترک تغییرات اجتناب ناپذیری هستند. خواه این تغییرات مثبت باشند یا منفی، باید خود را با شرایط نو وفق داد و همین کوشش برای تطبیق پیدا کردن با موقعیت های نو، باعث ایجاد استرس می گردد.

مسائل مالی

حتی اگر بحران مالی در کار نباشد و وضع مالی نسبتا خوبی هم داشته باشید، باز هم در خصوص اوضاع مالی نگرانی های مختلفی خواهید داشت. برنامه ریزی مالی، سرمایه گذاری، دخل و خرج و در یک کلام بحث پول همواره نگرانی هایی به همراه دارد. مسائل مختلفی مثل سطح رفاه زندگی، بازنشستگی و موارد زیاد دیگری تحت تأثیر امور مالی هستند.

روابط از دلایل ایجاد استرس در افراد

حتی شادترین روابط هم درجه ای از استرس را در خود پنهان دارند. هم زیستی در تمام شکل هایش مشکلاتی را در پی دارد. برای زندگی کردن با همسر و هم خانه باید تفاوت ها را پذیرفت. اختلافات میان افراد، از مسائل فیزیکی نظیر فضای خانه و استفاده از وسایل شروع شده و به مسائل بسیار مهمی چون اختلاف عقیده می رسد. تفاوت ها اجتناب ناپذیرند و البته می توانند منبع عوامل استرس زا در روابط میان افراد باشند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب علت افسردگی پس از رابطه چیست؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 اسفند 1401 بروزرسانی: 18 اسفند 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2168

به "8 دلیلی که باعث ایجاد استرس می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 دلیلی که باعث ایجاد استرس می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید