گارد ملّی آمریکا به حالت آماده باش درآمد، دلیل: مقابله با هواداران ترامپ

به گزارش شهر سرگرمی، در آستانه تظاهرات برنامه ریزی شده طرفداران ترامپ در پایتخت همزمان با جلسه تأیید نهایی بایدن بعنوان رئیس جمهور بعدی، گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی سی به حالت آماده باش درآمد و درباره حمل هرگونه سلاح گرم هشدار داد.

گارد ملّی آمریکا به حالت آماده باش درآمد، دلیل: مقابله با هواداران ترامپ

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، در حالیکه یک روز تا تشکیل جلسه 6 ژانویه (17 دی ماه) کنگره آمریکا به ریاست مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تأیید نهایی آراء الکترال کالج و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان) زمان باقی نمانده است، نیرو های گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی سی برای مقابله با خشونت های احتمالی طرفداران ترامپ به حالت آماده باش درآمدند.

روزنامه انگلیسی گاردین در این خصوص گزارش کرد، طرفداران ترامپ قصد دارند در روز های سه شنبه و چهارشنبه (16 و 17 دی ماه) در پایتخت ایالات متحده با برگزاری تظاهرات گسترده، ادعا های اثبات نشده ترامپ درباره تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تکرار نمایند.

طبق این گزارش، پلیس واشنگتن دی سی در سراسر مرکز شهر تابلو هایی را نصب نموده که در آن در مورد حمل هرگونه سلاح گرم هشدار داده و آن را غیرقانونی اعلام نموده است.

از طرف دیگر، رابرت کونتی رئیس پلیس موقت واشنگتن دی سی از شهروندان آمریکایی درخواست نموده اند که در صورت مشاهده هرگونه فرد مسلح خیلی فوری به پلیس گزارش دهند.

وی روز گذشته (دوشنبه) در این خصوص گفت: افرادی هستند که قصد دارند مسلح وارد شهر ما شوند.

هشدار های پلیس پایتخت ایالات متحده در حالی مطرح شده است که انریکه تاریو رهبر گروه راست افراطی پراود بویز (پسران مغرور) در واشنگتن به اتهام تخریب اموال عمومی و خشونت های مربوط با شلیک گلوله در تظاهرات پیشین طرفداران ترامپ بازداشت شد.

ترامپ که روز های پایانی ریاست جمهوری خود را سپری می نماید در یک هفته گذشته به طور مداوم، طرفداران خود را ترغیب به برگزاری تظاهرات اعتراضی ترغیب نموده و حتی گفته احتمالاً شخصاً در این اعتراضات مشارکت کند.

اوایل هفته جاری، وی پیغام تبلیغات برای برگزاری راهپیمایی را با این پیغام بازنشر کرد: من آنجا خواهم بود. روز تاریخی!.

طبق این گزارش، تظاهرات طرفداران ترامپ با جلسه رسمی روز چهارشنبه کنگره برای تأیید آراء الکترال کالج (مجمع گزینندگان) انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و معرفی بایدن بعنوان رئیس جمهور آمریکا همزمان شده است.

یکی از نمایندگان جدید کنگره روز یکشنبه هفته جاری، موضوع حمله اسلحه در جلسه کنگره را مطرح نمود و تقاضا کرد که سلاح گرم خود را در جلسه آینده کنگره به همراه آورد که در پاسخ به وی، لورن بوبرت نماینده جمهوری خواه شهر رایفل ایالت کلرادو به وی هشدار کونتی را یادآوری کرد و گفت در صورت حمل سلاح در معرض همان مجازات هایی قرار خواهد گرفت که دیگر افراد در صورت حمل سلاح در اعتراضات آینده واشنگتن دی سی با آن روبرو خواهند بود.

موریل بوسر شهردار واشنگتن دی سی طی یک کنفرانس خبری روز گذشته (دوشنبه) از شهروندان محلی درخواست کرد که طی روز های آینده از حضور در مرکز شهر واشنگتن دی سی خودداری نمایند و از تقابل با هر آنکس که به دنبال جنگ و نبرد است، خودداری نمایند.

وی در عین حال هشدار داد: ما به هیچ کس اجازه تحریک خشونت و ارعاب شهروندان یا ایجاد ویرانی در شهرمان را نمی دهیم.

یکی از مقام های دفاعی آمریکا بیان کرد که 340 تن از اعضای گارد ملی آمریکا در پایتخت این کشور به حالت فعال درمی آیند و 115 تن دیگر از آن ها به حالت آماده باش هستند.

علیرغم آنکه قرار است بایدن به همراه کامالا هریس معاون خود در تاریخ 20 ژانویه (اول بهمن ماه) در مراسم تحلیف ریاست جمهوری حاضر گردد تا رسماً بعنوان رئیس جمهور کشورش شروع به کار کند، ترامپ در هفته های اخیر کوشش ها برای ممانعت از انتقال قدرت به شیوه مرسوم را تشدید بخشیده است و شکافی را در بین هم حزبی های جمهوری خواه خود به وجود آورده است.

علیرغم تکرار ادعا های ترامپ در مورد تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (13 آبان)، مقام های ایالتی آمریکا اصرار دارند که انتخابات بدون اشکال برگزار شده و هیچ گونه شواهدی از تقلب و دیگر بی نظمی هایی که بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد، وجود ندارد.

طبق این گزارش، تمامی ایالات در آمریکا نتیجه انتخابات را بعنوان نتایج منصفانه و معتبر مورد تأیید قرار داده اند و از بین 50 شکایتی که رئیس جمهور آمریکا و همپیمانان وی در مورد تخلف و بی نظمی در انتخابات آمریکا در دادگاه ها مطرح نموده اند، تقریباً همگی رد شده است و همچنین تیم ترامپ در این خصوص دو مرتبه نیز در دیوان عالی آمریکا شکست خورده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1378

به "گارد ملّی آمریکا به حالت آماده باش درآمد، دلیل: مقابله با هواداران ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گارد ملّی آمریکا به حالت آماده باش درآمد، دلیل: مقابله با هواداران ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید