دعوت ترامپ از نخست وزیر انگلیس

به گزارش شهر سرگرمی، یک روزنامه انگلیسی از دعوت رئیس جمهور آمریکا از نخست وزیر بریتانیا برای ملاقات از کاخ سفید در سال جدید میلادی خبر داده است.

دعوت ترامپ از نخست وزیر انگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ساندی تایمز نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دعوت نموده است تا در سال جدید میلادی از کاخ سفید ملاقات کند.

این روزنامه اضافه نمود: دعوت ترامپ از جانسون پس از پیروزی وی در انتخابات اخیر بریتانیا بوده است.

ساندی تایمز به نقل از منابع مطلع دفتر نخست وزیری انگلیس نوشت: مذاکرات رسمی درباره تاریخ دقیق سفر جانسون به واشنگتن هنوز شروع نشده است.

یک منبع مطلع کاخ سفید نیز گفت: بعضی تاریخ های احتمالی در اواسط ژانویه مطرح شده است ولی هنوز هیچ تاریخ رسمی برای انجام این سفر مورد توافق دو طرف واقع نشده است. ولی چیزی که تعیین است این است که دو طرف خواهان انجام این ملاقات در اوایل سال 2020 هستند.

این تحولات در شرایطی است که جانسون روز آدینه توانست موافقت اولیه مجلس برای نهایی کردن توافق برگزیت را کسب کند. این نخستین گام جانسون برای خارج کردن بریتانیا از اتحادیه اروپا تا 31 ژانویه خواهد بود.

جانسون در انتخاباتی که اخیرا برگزار شده توانسته است اکثریت کرسی های مجلسی را به دست آورد. در شرایطی که بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا آماده می گردد، ترامپ و جانسون روز آدینه در گفتگوی تلفنی موافقت کردند تا مذاکرات بر سر توافق تجارت آزاد بین آمریکا و بریتانیا را ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 555

به "دعوت ترامپ از نخست وزیر انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت ترامپ از نخست وزیر انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید