مادورو: آمریکا به دنبال کارشکنی در انتخابات پارلمانی ونزوئلا است

به گزارش شهر سرگرمی، رئیس جمهور ونزوئلا طی مصاحبه ای تأکید کرد که واشنگتن تمامی کوشش خود را به کار گرفته است تا در انتخابات پارلمانی 2020 ونزوئلا کارشکنی کند.

مادورو: آمریکا به دنبال کارشکنی در انتخابات پارلمانی ونزوئلا است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا امروز (دوشنبه) در گفت وگو با شبکه روسیه 24 گفت آمریکا به دنبال راههایی برای تضعیف انتخابات مجلسی 2020 ونزوئلا است.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، ونزوئلا قرار است در ماه دسامبر 2020 انتخابات مجمع عمومی برگزار کند. ابتدا قرار بود مجلس این کشور تا آگوست 2019 فعالیت کند اما دوره فعالیت آن در ماه می جاری میلادی تمدید شد.

رئیس جمهور ونزوئلا در مورد انتخابات مجلسی کشورش و نقش مخرب آمریکا در آن گفت: من شخصاً می توانم به جامعه بین الملل هشدار دهم که دولت کنونی ایالات متحده آمریکا با سیاست های افراطی خود و جنگ غیرمتعارفی که علیه ونزوئلا به راه انداخته است، از قبل در حال آنالیز گزینه هایی به منظور فلج کردن انتخابات مجلسی است.

وی ادامه داد: می دانید چرا؟ چون آنها می دانند که نمی توانند در آن پیروز شوند، همانطور که نتوانستند در انتخابات ریاست جمهوری 20 می 2018 پیروز شوند بنابراین می توانم به شما تضمین دهم که هم اکنون در ماه سپتامبر، ما به اطلاعاتی دست یافته ایم مبنی بر آنکه دولت افراطی ترامپ با شیوه های غیرمتعارف جنگ علیه ونزوئلا میخواهد علیه انتخابات سال آینده اقدام انجام دهد و در آن کارشکنی کند.

انتخابات مجلسی در ونزوئلا برای انتخاب 167 معاون مجمع ملی قرار است تا انتها 2020 انجام گیرد.

طبق این گزارش، ونزوئلا یک مجلس مخالف به ریاست خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده این کشور دارد.

از ماه ژانویه امسال میلادی، آمریکا و همپیمانان این کشور، گوایدو را بعنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت می شناسند و به همین دلیل تمامی کوشش خود را به کار گرفته اند تا مادورو را که بعنوان رئیس جمهور منتخب برگزیده شده بود، از قدرت برکنار نمایند.

کشورهایی همچون روسیه، چین، کوبا و بولیوی و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که همچنان مادورو را بعنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت می شناسند.

مادورو به طور مداوم تأکید نموده است که گوایدو یک دست نشانده است که با هدف برکناری رئیس جمهور منتخب ونزوئلا و تسلط بر منابع طبیعی این کشور روی کار آمده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 354

به "مادورو: آمریکا به دنبال کارشکنی در انتخابات پارلمانی ونزوئلا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: آمریکا به دنبال کارشکنی در انتخابات پارلمانی ونزوئلا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید