کمونیست ها و نئوفاشیست ها در ایتالیا اروپا را نگران می نمایند

به گزارش شهر سرگرمی، اتحاد 59 درصدی گروه های چپ و راست، پوپولیست ها و نئوفاشیست های ایتالیا و مخالفت با اصلاح قانون اساسی باعث کناره گیری نخست وزیر این کشور از سمت خود شد.

کمونیست ها و نئوفاشیست ها در ایتالیا اروپا را نگران می نمایند

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله، مردم ایتالیا در همه پرسی روز یکشنبه 4 دسامبر (14 آذر) به اصلاح قانون اساسی این کشور نه گفتند. هزینه سیاسی این رفراندوم برای متئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا، کناره گیری از مقام خود بود. اما به تصمیم سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا، رنتسی تا روز آدینه آینده می باید امور کشور را اداره کند. احزاب حاضر در مجلس ایتالیا تا آن موقع فرصت خواهند داشت بر سر یک دولت گذار به توافق برسند.

نخست وزیر ایتالیا نتیجه رفراندوم را با رای اعتماد مردم به دولت خود پیوند زده بود. 59 درصد مردم ایتالیا، از گروه های چپ و راست، پوپولیست ها و نیروهای میانه رو همه با هم نه تنها به طرح اصلاح قانون اساسی ایتالیا رای منفی دادند، بلکه خواهان کناره گیری رنتسی شدند؛ نتیجه ای که ناشی از همکاری کمونیست ها و نئوفاشیست های ایتالیا بود.

روز دوشنبه رنتسی در مذاکرات خود با رئیس جمهوری این کشور این هدف را دنبال می کرد که بر سر جانشین او، یعنی کسی که تا انتخابات آینده مجلسی این کشور زمام امور را برعهده گیرد، به توافق برسند؛ توافقی که حاصل نشد. صحبت بر سر انتخاب وزیر دارایی کشور، پیر کارلو پادوان یا رئیس مجلس سنا، پیترو گراسو است. آنجلینو آلفانو، وزیر کشور ایتالیا برگزاری انتخابات در ماه فوریه را منتفی نمی داند.

بپه گریلو، رهبر پوپولیست های ایتالیا و رهبر حزب جنبش پنج ستاره بر روی سایت اینترنتی خود خواهان برگزاری انتخابات در هفته آینده شده است. گریلو اعلام نموده که حزب او به زودی برنامه و همچنین نامزدهای خود را برای شرکت در کابینه جدید ایتالیا معرفی خواهد نمود. ماتئو سالیونی، رهبر نیروهای راست افراطی ایتالیا، لیگا نورد، نیز خواهان برگزاری سریع انتخابات شده است. اما برگزاری سریع انتخابات در ایتالیا امر ساده ای نیست و این کشور احتیاج به یک قانون جدید انتخابات دارد؛ قانونی که می بایست توسط نخست وزیر دولت گذار به مجلس ارائه گردد.

گرچه نتیجه رفراندوم، شهروندان پایتخت ایتالیا را برآشفته ننموده است و آن ها نتیجه این همه پرسی را خاتمه دنیا نمی دانند و گرچه بازارهای اقتصادی دنیا نیز در اثر پیروزی نیروهای مخالف دولت در این همه پرسی و اوضاع سیاسی ناروشن ایتالیا دستخوش نوسان های شدید نشده است، اما وزیران دارایی اتحادیه اروپا نگران تامین بودجه سال 2017 این اتحادیه هستند.

ایتالیا یکی از تامین کنندگان اصلی بودجه این اتحادیه است. حال به نظر نمی رسد که اتحادیه اروپا بتواند روی تصمیم و همراهی سریع دولت گذار ایتالیا در تامین بودجه این اتحادیه حساب باز کند.

رئیس مجلس اروپا، مارتین شولتز، پیش بینی نموده است که ایتالیا با یک دوره طوفانی و پر التهاب روبرو خواهد شد. این در حالی است که ولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان رویدادهای ایتالیا را بحران جدیدی برای اتحادیه اروپا ارزیابی نمی کند. رهبران و سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا هفته آینده برای آنالیز پیامدهای پیروزی پوپولیست ها تشکیل جلسه خواهند داد، اما معلوم نیست چه کسی ایتالیا را در این نشست نمایندگی خواهد نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 609

به "کمونیست ها و نئوفاشیست ها در ایتالیا اروپا را نگران می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمونیست ها و نئوفاشیست ها در ایتالیا اروپا را نگران می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید