کرملین: روسیه قصد بازگشت به گروه 8 را ندارد

به گزارش شهر سرگرمی، سخنگوی کرملین با تأکید دوباره بر عدم تمایل روسیه برای بازگشت به ترکیب گروه 8، یادآور شد: معین سرنوشت دنیا در عرصه مالی، اجتماعی و سیاسی، بدون حضور هند، چین، برزیل، ترکیه و دیگر کشورها، ممکن نیست.

کرملین: روسیه قصد بازگشت به گروه 8 را ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت که این کشور به دنبال احیای ترکیب گروه جی-8 نیست و از کارآیی گروه جی-20 کاملاً رضایت دارد.

پسکوف روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در این رابطه گفت: روسیه به دنبال پیوستن به گروه 7 نیست. علاوه بر این، مقامات مسکو بارها گفته اند که از عملکرد و مشارکت در دیگر قالب های مذاکرات بین المللی، مانند گروه جی- 20 که بهتر جوابگوی واقعیت های مالی دنیا حاضر است، بسیار رضایت دارند.

سخنگوی کرملین یادآور شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هرگز ابتکارعمل یا اقدام و درخواستی برای بازگشت روسیه به کار گروه 7 انجام نداده است.

پسکوف تأکید کرد که برای مؤثر بودن عملکرد گروه 8 یا 7، مسئله مهم آن است که در ترکیب چنین گروه هایی و آنالیز موضوعات دنیای، مراکز اصلی توسعه مالی و کشورهای دارای توان بالقوه در این زمینه، شرکت داشته باشند.

وی اضافه نمود: چگونه می توان درباره سرنوشت دنیا در عرصه مالی، توسعه اجتماعی و مسائل سیاسی، بدون مشارکت کشورهایی همچون هند، چین، برزیل، ترکیه و تعدادی دیگر از کشورها مصاحبه کرد؟ امکان بحث وجود دارد، ولی بعید است بتوان ادعای رهبری دنیا، بدون حضور این کشورها را داشت.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی، یادآور شد که گفت وگوی تلفنی روز 26 جولای (5 مرداد) بین ولادیمیر پوتین و ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین جنبه سازنده و کاملاً کاری داشت.

پسکوف همچنین تأکید کرد که توافق بدست آمده در چارچوب گروه تماس درباره اقدامات اضافی برای نظارت بر رعایت رژیم آتش بس اعلام شده در خطوط تماس در منطقه دونباس که از روز دوشنبه به مرحله اجرا در آمده، گامی مهم در جهت توقف تنش و درگیری های نظامی در این منطقه ار خاک اوکراین است و در این شرایط بسیار اهمیت دارد که اصول آتش بس بطور کامل از سوی هر دو طرف مناقشه رعایت گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1094

به "کرملین: روسیه قصد بازگشت به گروه 8 را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: روسیه قصد بازگشت به گروه 8 را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید