ایران جزو هفت تولیدکننده برتر طلا و جواهر جهان

به گزارش شهر سرگرمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران را جزو هفت کشور برتر تولیدکننده طلا و جواهر در جهان دانست و گفت: در زمینه صادرات تولیدات این صنعت، دچار ضعف جدی هستیم.

ایران جزو هفت تولیدکننده برتر طلا و جواهر جهان

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از وزارت صنعت، معدن و وتجارت، بهمن حسین زاده، با بیان اینکه ایران، جزو هفت کشور برتر طلا و جواهرسازی در جهان محسوب می گردد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسابقات المپیاد جهانی ساخت طلا و جواهرسازی کشور انگلستان، توانسته در سال 2011 میلادی رتبه پنجم، در المپیادجهانی کانادا سال 2009 میلادی دیپلم افتخار و رتبه هفتم، در سال 2013 میلادی و در آلمان رتبه دوم و همزمان مدال نقره و در سال 2015 میلادی در برزیل، دیپلم افتخار و رتبه پنجم را کسب کند که این افتخاری بزرگ برای کشور به شمار می رود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بر این اساس، ایران در زمینه ساخت طلا و جواهرسازی در شرایط مطلوبی در جهان قرار داریم؛ اما در زمینه صادرات محصولات این صنعت به خصوص در رشته جواهرسازی و فراوری انبوه آن، دچار ضعف جدی است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور ایران در بازارهای جهانی مستلزم معرفی توانمندی های این صنعت است که بر این اساس برگزاری و حضور در نمایشگاه های بین المللی می تواند تأثیر به سزایی در رشد صادرات این حوزه داشته باشد.

همچنین اسفندیار سیفی، رئیس اتحادیه فراوریکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران نیز با بیان اینکه علیرغم تحریم ها، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر، نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته است، گفت: 125 شرکت ایرانی و 5 شرکت خارجی از کشورهای ترکیه، ایتالیا، آلمان، انگلیس و ژاپن در این رویداد حضور دارند که 90 شرکت از آنها، فراوریکننده طلا و جواهر ایرانی هستند.

وی گفت: در جهان 7 کشور ایتالیا، ترکیه، هند، کره جنوبی، هنگ کنگ، تایلند و ایران جزو فراوریکنندگان برتر طلا و جواهر هستند و ایران می کوشد با افزایش میزان صادرات خود در این زمینه در میان این کشورها به رتبه فزونی دست یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 726

به "ایران جزو هفت تولیدکننده برتر طلا و جواهر جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران جزو هفت تولیدکننده برتر طلا و جواهر جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید