پیش بینی برداشت 280 هزار تن چغندرقند از مزارع نهاوند

به گزارش شهر سرگرمی، حسین خردمند در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به شروع فصل برداشت محصول چغندرقند از مزارع شهرستان نهاوند گفت: 3 هزار و 260 هکتار از اراضی شهرستان نهاوند در امسال زیر کشت محصول چغندرقند قرارگرفته است.

پیش بینی برداشت 280 هزار تن چغندرقند از مزارع نهاوند

وی بابیان اینکه از هر هکتار از این مزارع 60 تن محصول برداشت می گردد که بیشترین برداشت این محصول در شهرستان نهاوند 65 تن است، گفت: پیش بینی می گردد پس از انتها فصل برداشت در شهرستان نهاوند حدود 280 هزار تن چغندرقند برداشت و تحویل کارخانه های قند گردد.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به عقد قرارداد برای تحویل چغندر کشاورزان به کارخانه های قند، گفت: در این راستا 5 کارخانه قند آماده تحویل محصول چغندر نهاوند هستند.

وی با اشاره سیاست جهاد کشاورزی مبنی بر جایگزین کردن کشت های کم آب برو کاهش سطح زیر کشت محصولاتی که مصرف آب بیشتری دارند، گفت: سطح زیر کشت چغندرقند در شهرستان نهاوند طی امسال حدود یک هزار و 200 هکتار نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

خردمند بابیان اینکه سهمیه کاشت چغندر در نهاوند سالانه 2 هزار هکتار است، گفت: امیدواریم کشاورزان در سال آینده نسبت به جایگزین کردن کشت مناسب کم آب بر اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 10

به "پیش بینی برداشت 280 هزار تن چغندرقند از مزارع نهاوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی برداشت 280 هزار تن چغندرقند از مزارع نهاوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید