شروع احداث 3 پالایشگاه بزرگ فرآوری گیاهان دارویی در کشور

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مکانیزاسیون فرآیند کشت و برداشت گیاهان دارویی در افزایش سودآوری، ارتقای کیفیت و کاهش ضایعات محصولات موثر است.

شروع احداث 3 پالایشگاه بزرگ فرآوری گیاهان دارویی در کشور

به اعتقاد و باور کارشناسان؛ تنها مسیر گذر از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی؛ مکانیزه کردن و استفاده از ادوات، ماشین آلات و فناوری در مراحل مختلف کشت، داشت و برداشت است.

فعالان عرصه فناوری و نوآوری؛ مکانیزاسیون را یکی از مهمترین سرمایه گذاری های موثر و مفید در زمینه کشاورزی می دانند. این کار می تواند به ایجاد کشاورزی پایدار در کشور و تامین امنیت غذایی یاری کند.

با توجه به اهمیت استراتژیک و راهبردی صنعت گیاهان دارویی در رشد مالی و ارتقای کیفیت نظام درمانی و دارویی کشور می توان از همین رهگذر؛ به تعریف سیاست های مدیریتی برای توسعه صنعت گیاهان دارویی اقدام کرد و با استفاده از ادوات و ماشین آلات پیشرفته و مبتنی بر فناوری های پیشرفته به رونق صنعت گیاهان دارویی رسید.

هدفی که در ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و دیگر نهادهای اثرگذار در فراوری گیاهان دارویی و طب سنتی دنبال می گردد و توسعه مکانیزاسیون یکی از مهمترین راهبردهایی است که مدنظر قرار گرفته است.

بر همین اساس بیش از 40 طرح مکانیزاسیون گیاهان دارویی و شروع احداث 3 پالایشگاه بزرگ فرآوری گیاهان دارویی در کشور مورد حمایت ستاد قرار گرفته و گزارش ها حاکی از آن است که طی سال های اخیر؛ سطح زیر کشت گیاهان دارویی و اسانس دار؛ رشد قابل توجهی نموده است.

کارشناسان بر این باورند که افزایش کیفیت محصول، صرفه جویی مالی، کاهش چشمگیر هزینه فراوری، برداشت به صورت بهداشتی و کاهش هدر رفت محصولات از جمله مزایای کاشت و برداشت مکانیزه در صنعت کشاورزی و گیاهان دارویی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 فروردین 1402 بروزرسانی: 19 فروردین 1402 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2178

به "شروع احداث 3 پالایشگاه بزرگ فرآوری گیاهان دارویی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع احداث 3 پالایشگاه بزرگ فرآوری گیاهان دارویی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید