شرایط آنفلوآنزای پرندگان در مازندران به کجا رسید؟

به گزارش شهر سرگرمی، خبرنگاران : مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: به جز سه مورد گزارشی درباره آنفلوآنزا در مازندران نداشتیم.

شرایط آنفلوآنزای پرندگان در مازندران به کجا رسید؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، فصل سرد سال که آغاز می گردد نگرانی ها در ارتباط با شیوع ویروس آنفلوآنزا بیشتر شده و سال جاری نیز از قبل در ارتباط با این نگرانی ها و دغدغه ها هشدارهای لازم ازسوی مسوولان داده شده است.

زنگ خطر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان روزهای ابتدایی آذر ماه سال جاری در فریدونکنار به صدا درآمد و بعد از انجام نمونه برداری نتیجه مثبت و مازندران به عنوان کانون بیماری اعلام شد و پس از آن تلف شدن دو بال قو در محمودآباد در اواسط آذر ماه نگرانی ها را بیشتر و بیشتر نموده است.

باتوجه به این شرایط و حضور پرندگان مهاجر در محیط های تالابی و آب بندان های استان مازندران، پایش ها و نظارت ها که همیشه در دستور کار محیط زیست است در این زمان از سال بیشتر شد.

کوروس ربیعی مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در این باره اظهار کرد: ماموران محیط زیست به صورت دایم پایش ها را در مناطق مختلف استان در دستور کار دارند.

وی اضافه کرد: در تالاب سرخرود باتوجه به ورود قوها از آذر ماه تا خاتمه مهاجرت این گونه از پرندگان بهمن حضور ماموران، مراقبت و حفاظت از قوها را در دستور کار خود دارند تا این گونه از منطقه متفرق نشوند و ناامنی و آسیبی به جمعیت به قوها وارد نشوند.

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: تغذیه دهی، حفاظت شبانه روزی و مستمر و استقرار نیروها با تشدید نظارت ها در منطقه سرخرود از جمله اقداماتی است که در این ایام در دستور کار قرار گرفته است.

ربیعی با اعلام اینکه به جز سه مورد گزارشی درباره آنفلوآنزا در مازندران نداشتیم، توضیح داد: هفته گذشته جمعیت قوها به 650 بال رسید ولی باتوجه به سرمای هوا ممکن است جمعیت بیشتر شده باشد.

وی در خاتمه گفت: ضروری است مردم هرگونه تلفات غیرعادی را به ادارات دامپزشکی و محیط زیست مراجعه نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1327

به "شرایط آنفلوآنزای پرندگان در مازندران به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط آنفلوآنزای پرندگان در مازندران به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید