تور ارزان ترکیه: همه چیز درباره پاموک کاله، قصر پنبه ای ترکیه

به گزارش شهر سرگرمی، پاموک کاله در ترکیه | Pamukkale

مطمئنا بی علت نیست که تور ترکیه تا این میزان در دنیا محبوب شده است، کشوری با دیدنی های فراوان که در هر گوشه آن می توانید جاذبه های زیادی را ببنید. یکی از خیره کننده ترین دیدنی های ترکیه جایی به نام پاموک کاله است. پاموک کاله به قصر پنبه ای هم معروف است، جایی تپه مانند که از تعداد زیادی چشمه های آب گرم و تراس های تراورتن تشکیل شده است. زیبایی طبیعی این پدیده هزاران سال است وجود دارد، این چشمه های آب گرم در استان دنیزلی در جنوب غربی ترکیه واقع شده است و یکی از برترین دیدنی های ترکیه به شمار می رود. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا اطلاعات لازم از پاموک کاله در ترکیه را به دست بیاورید.

تور ارزان ترکیه: همه چیز درباره پاموک کاله، قصر پنبه ای ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

تقریبا 400000 هزار سال پیش بود که در آسیا زلزله ای رخ داد، این زلزله باعث جابه جایی دره ها و بیرون آمدن چشمه های آب گرم از زیر زمین به روی زمین شد. چشمه های آب گرمی که در نتیجه رخداد این پدیده طبیعی به وجود آمده بودند، با سرعت باور نکردنی ای سرازیر شدند و روی سطح فلات به وجود آمده جریان پیدا کردند به طوری که گفته می گردد در هر ثانیه، صدها لیتر آب به بیرون می آمده است. همین طور که این آب ها به بیرون می ریختند، در آسمان و در زیر گرمای نور خورشید بخار می شدند که باعث شکل گیری تراس های تراورتن با شیب های ملایم شد، هر کدام از این تراس ها میزان زیادی آب فیروزه ای رنگ را در خود دارد. از آن جایی که آب این منطقه با کربنات سدیم اشباع شده بود، رسوباتی که جامد می شدند، سازه های کریستالی سفید رنگی را به وجود آوردند که این سازه ها در واقع همان تالاب ها و حوضچه های آب کوچکی هستند که امروزه در پاموک کاله در ترکیه می بینیم.

خود کلمه پاموک کاله در زبان ترکی به معنای قصر پنبه ای است و در واقع به این علت مردم ترکیه به آن این نام را داده اند چون شکلی شبیه به پنبه هایی دارد که در مرکز کشور ترکیه کشت می گردد. در این منطقه بیشتر از 17 چشمه آب گرم وجود دارد که دمای آن ها بین 35 درجه سانتیگراد تا 100 درجه سانتیگراد است و در نتیجه دمای آب بالا در این تراس های تراورتنی، شنا در آن ها را غیر ممکن می نماید. پاموک کاله در ترکیه یکی از جاذبه های گردشگری مهم این کشور است، این منطقه به همراه شهر تاریخی هیراپولیس که در نزدیکی آن واقع شده است، در سال 1988 در لیست میراث های جهانی یونسکو هم به ثبت رسید.

در واقع در ابتدای قرن دوم قبل از میلاد مسیح، شهری در بالای تپه تاسیس شد، مردمی که در این شهر تاریخی زندگی می کردند، از قدرت های شفا دهندگی امراض این چشمه های آب گرم استفاده می کردند و ظاهرا علت شکل گیری شهر در چنین جایی هم همین بوده است. در این شهر تعداد زیادی عبادتگاه هم ساخته شد و به همین دلیل نام هیراپولیس را روی آن گذاشتند که به معنای شهر مقدس است.

در زلزله ای که در سال 133 قبل از میلاد مسیح و بعلاوه سال 60 بعد از میلاد مسیح رخ داد، این شهر ویران شد با این حال بعدها دوباره به وسیله رومی ها بازسازی شد. در قرن هفتم باز هم زلزله ای رخ داد و ویرانه های زیادی را در شهر بر جای گذاشت با این حال زلزله ای که در سال 1354 رخ داد، علت اصلی ترک این شهر بود. هر آن چه که امروزه از این شهر می بینیم ویرانه هایی است که از آن دوران بر جا مانده است.

پاموک کاله هم در نزدیکی شهر تاریخی هیراپولیس و در ارتفاع 100 متری واقع شده است و به راحتی از شهر دنیزلی قابل تماشا است، این شهر هم در فاصله 20 کیلومتری واقع شده است.

اگر در فصل بهار به ترکیه سفر کنید و به پاموک کاله بروید می توانید بچه قورباغه ها را در تالاب ها و حوضچه های آب آن ببینید و از آن جایی که رنگ خاصی دارند، تضاد آن ها با رنگ سفید تراورتن ها جالب توجه است و از آن جایی که اب این حوضچه ها هم بسیار شفاف است، حتی کوچک ترین حرکت های این بچه قورباغه ها هم به راحتی قابل تشخیص است.

در نزدیکی پاموک کاله در ترکیه بعلاوه غاری به نام غار پلوتو (Plutos Gate) وجود دارد که این غار هم درست با همین روشی که پاموک کاله ایجاد شده است، به وجود آمده. این غار در نزدیک پاموک کاله واقع شده است و پر از گازهای سمی کربن دی اکسید است، این تصور وجود دارد که این غار راهی به جهانی دیگر است! در دوران باستان، حیوانات و موجودات باستانی و مرنام قربانی کردن آن ها در این منطقه مرسوم بوده است و گفته می گردد افرادی در آن دوران با به همراه داشتن پاکت ها و بسته هایی با اکسیژن می توانسته اند وارد آن شوند و این مرنام را انجام دهند.

اگر چه نمی توان در پاموک کاله در ترکیه شنا کرد ولی هزاران سال است که مردم این منطقه در آب های آن حمام می نمایند البته این کار در قدیم رایج بوده است و امروزه دیگر کسی این کار را انجام نمی دهد. اگر در سفر به این منطقه بخواهید به داخل استخرهای کوچک آب بروید، حق پوشیدن کفش ندارید چرا که باعث ته نشین شدن مواد معدنی می گردد.

اما در خصوص گردشگری پاموک کاله باید گفت که گفته می گردد که این منطقه سالانه بیشتر از یک میلیون نفر بازدید نماینده دارد. پاموک کاله در نزدیکی دریای اژه واقع شده است و اگر چه جهانگرد ها در تمام طول سال به این منطقه سفر می نمایند اما برترین زمان سفر به آن در فصل بهار و اوایل تابستان بین ماه های آپریل تا جون است.

منبع: justfunfacts.com

منبع: الی گشت
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1965

به "تور ارزان ترکیه: همه چیز درباره پاموک کاله، قصر پنبه ای ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: همه چیز درباره پاموک کاله، قصر پنبه ای ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید