ضدعفونی پایتخت چک با نانو موادی که سه هفته روی سطوح می ماند

به گزارش شهر سرگرمی، در شهر پراگ، پایتخت چک از نانو پلیمر ضدعفونی کننده که سه هفته روی سطوح باقی می ماند، برای ضدعفونی سطوح استفاده می گردد.

ضدعفونی پایتخت چک با نانو موادی که سه هفته روی سطوح می ماند

به گزارش خبرنگار، شرکت حمل ونقل عمومی پراگ (DPP) به منظور کاهش انتشار ویروس کرونا در سیستم حمل ونقل عمومی، از دو نوع ضدعفونی کننده مبتنی بر نانوپلیمر برای ضدعفونی کردن واگن ها و اتوبوس ها استفاده می نماید. این نانومواد تا سه هفته روی سطوح باقی می مانند.

جمهوری چک برای تمیز کردن وسایل حمل ونقل عمومی از فناوری نانو استفاده می نماید. به تازگی حمل ونقل عمومی شهر پراگ با مواد نانویی ضدعفونی شد تا سرعت شیوع کرونا کاسته گردد.

براساس اطلاعات منتشر شده، شرکت حمل ونقل عمومی پراگ (DPP) روش جدیدی مبتنی بر نانومواد را برای ضدعفونی انتخاب نموده است. اعتقاد بر این است که فناوری نانو بسیار موثرتر از مواد شوینده و ضدعفونی کننده معمولی عمل می نماید.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ دنیا قبل و بعد از کووید 19 از لنز ماهواره ها +فیلم

این کار از اواسط ماه مارچ در پایتخت کشور جمهوری چک شروع شده است و در این میان دو تراموا 15 T و یک اتوبوس SOR NB 12 D با مواد نانوپلیمر ضدعفونی شده است. دو نوع ماده ضدعفونی کننده با استفاده از مواد نانوپلیمری ساخته شده است که می تواند برای از بین بردن باکتری ها، مخمرها، ویروس ها و انواع مختلف میکرواورگانیسم ها به کار رود. این کار به صورت آزمایشی انجام می گردد تا نتایج کار معین گردد.

این آزمایش ها به عنوان بخشی از فعالیت های منظم بخش حمل ونقل عمومی شهر پراگ است تا پس از این دوره آزمایشی و معین شدن نتایج، درباره ادامه آن تصمیم گیری گردد.

پس از روشن شدن نتایج و اتخاذ تصمیم برای این که از مواد نانویی یا روش سنتی برای شستشو استفاده گردد، آنگاه تمام وسایل نقلیه عمومی و ایستگاه های مترو در پایتخت جمهوری چک با آن روش ضدعفونی خواهند شد.

به گفته مقامات جمهوری چک، مواد ضدعفونی کننده معمولی دارای بازه زمانی کارکردی محدودی هستند و معمولا بین چند دقیقه تا چند ساعت موثر هستند. در همین حال، نانوپلیمر ها می توانند تا سه هفته موثر باشند. این نتیجه می تواند برای مقابله با شیوع COVID 19 و محدود کردن دامنه انتشار آن موثر باشد.

اسپری مبتنی بر نانومواد علاوه بر اثربخشی، کارایی و همچنین دوام بالا، غیراشتعال و پایدار بوده و در آب و الکل قابل انحلال است و در عین حال بدون رنگ و بو بوده و روی سلامت انسان و حیوان اثرمنفی ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 873

به "ضدعفونی پایتخت چک با نانو موادی که سه هفته روی سطوح می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضدعفونی پایتخت چک با نانو موادی که سه هفته روی سطوح می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید