هنوز تزریق دوز سوم واکسن کرونا ضرورتی ندارد

به گزارش شهر سرگرمی، بعضی از مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت تاکید کردند هنوز گونه های کرونا آنقدر تهدید کننده نیست که نیازی به تزریق دوز تقویت کننده باشد.

هنوز تزریق دوز سوم واکسن کرونا ضرورتی ندارد

به گزارش خبرنگار به نقل از رویترز، دانشمندان برجسته از جمله دو مقام ارشد سازمان غذا و داروی آمریکا و چند تن از مقامات سازمان دنیای بهداشت (WHO) در مقاله ای که در یک نشریه منتشر شد، گفتند تزریق واکسن کووید -19 اضافی برای عموم مردم ضروری نیست.

با افزایش موارد ابتلا به دلتا کرونا این نگرانی برای بعضی دولت ها ایجاد شده است که مبادا این گونه تازه در برابر واکسن مقاومت نموده و باعث کاهش محافظت و ایمنی افراد واکسینه شده گردد، این امر آن ها را به استفاده از دوزهای تقویت نماینده به اسم راهی برای بازسازی ایمنی سوق می دهد؛ این در حالی است که سازمان دنیای بهداشت اعلام نموده است هنوز تعداد زیاددی از افراد در سراسر دنیا منتظر دریافت دوز اول هستند.

بعضی مقامات ارشد این سازمان در مجله پزشکی Lancet نوشتند: هر گونه تصمیم در خصوص احتیاج به افزایش یا زمان افزایش باید بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق داده های بالینی یا اپیدمیولوژیک کنترل شده و یا هر دو باشد که نشان دهنده کاهش مداوم و معنی دار بیماری های شدید است.

آن ها گفتند ارزیابی ریسک و فایده باید تعداد موارد شدید کووید-19 را که انتظار می رود تزریق واکسن از افزایش آن ها جلوگیری کند، و اینکه آیا در برابر انواع فعلی بی خطر و موثر است، در نظر بگیرد.

دانشمندان می نویسند: بنابراین، به نظر نمی رسد شواهد فعلی احتیاج به افزایش جمعیت عمومی را نشان دهد که در آن اثربخشی در برابر بیماری های شدید همچنان بالاست. بعضی از کشور ها از جمله آمریکا کمپین های تزریق دوز تقویت نماینده را شروع نموده اند.

آن ها اذعان کردند که بعضی از افراد، مانند افرادی که دارای نقص ایمنی هستند، می توانند از دوز اضافی استفاده نمایند، بعلاوه تاکید کردند در صورت کاهش ایمنی در برابر واکسیناسیون اولیه یا توسعه انواع تازه به گونه ای که واکسن ها دیگر در برابر ویروس محافظت ننمایند، ممکن است در آینده احتیاج به استفاده گسترده تر از تقویت نماینده ها باشد. تقویت نماینده ها اگر خیلی زود یا مکرر معرفی شوند هم می توانند خطرناک باشند.

دانشمندان می گویند منابع فعلی واکسن در صورت استفاده در جمعیت های واکسینه نشده قبلی می تواند جان افراد بیشتری را نجات دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1746

به "هنوز تزریق دوز سوم واکسن کرونا ضرورتی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنوز تزریق دوز سوم واکسن کرونا ضرورتی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید