هشدار سازمان جهانی بهداشت درخصوص افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا

به گزارش شهر سرگرمی، رئیس سازمان دنیای بهداشت گفت، افزایش بسیار نگران کننده ای در زمینه مرگ و میر ناشی از کرونا در سراسر دنیا وجود دارد و هیچ کشوری نباید اعلام کند که بر کرونا غلبه نموده است.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درخصوص افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، رئیس سازمان دنیای بهداشت روز سه شنبه گفت افزایش بسیار نگران نماینده ای در زمینه مرگ و میر ناشی از کرونا در سراسر دنیا وجود دارد و پیشگیری از انتقال این ویروس هنوز مهم است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی تدروس آدهانوم گبریسوس در وبیناری در این زمینه گفت، یکشنبه گذشته به نشانه گذشت 2 سال از اعلام شرایط اضطراری بین المللی نگرانی در مورد بالاترین سطح هشدار شیوع کرونا بر اساس قوانین بین المللی بود.

وی گفت که در آن برهه کمتر از 100 مورد ابتلا و هیچ مرگ و میری در خارج از چین گزارش نشده بود، اما دو سال بعد از آن، بیش از 370 میلیون مورد ابتلا و بیش از 5.6 میلیون مرگ گزارش شده و ما می دانیم که در این زمینه اشتنباه محاسباتی هم انجام شده است.

رئیس سازمان دنیای بهداشت گفت:از 10 هفته پیش که برای اولین بار امیکرون شناسایی شد تقریباً 90 میلیون مورد ابتلا به این سازمان گزارش شده و بیش از موارد گزارش شده در کل سال 2020 است.

تدروس گبریسوس در ادامه اضافه نمود: اکنون شاهد افزایش بسیار نگران نماینده مرگ و میر ناشی از کرونا در بیشتر منطقه ها دنیا هستیم. ما نگران این هستیم که روایتی در بعضی از کشورها وجود داشته باشد که به علت واکسن زدن ها و سرایت پذیری بالا و شدت پایین امیکرون دیگر امکان انتقال وجود ندارد .

او هشدار داد که هیچ چیز نمی تواند کاملا درست و قطعی باشد و ممکن است سرایت بیشتر به معنای مرگ و میر بیشتر باشد.

رئیس سازمان دنیای بهداشت اضافه نمود که زود است کشوری اعلام کند که تسلیم کرونا شده یا بر آن غلبه نموده است. این ویروس خطرناک است و درست مقابل ما به تکامل خود ادامه می دهد.

گبریسوس گفت که سازمان دنیای بهداشت از هیچ کشوری بازگشت به دوران قرنطینه را نخواسته، اما از همه کشورها تقاضا دارد با استفاده از هر ابزار و نه صرفا واکسن ، از خود محافظت نمایند.

تدروس گفت: اگر ندانیم این ویروس چه می نماید، نمی توانیم با آن مبارزه کنیم و دنیا باید برای اطمینان از دسترسی همه مردم به واکسن به کار خود ادامه دهد.

ماریا ون کرخوف، سرپرست فنی سازمان دنیای بهداشت نیز گفت که بیش از 22 میلیون مورد ابتلا به کرونا در 7 روز گذشته به این سازمان گزارش شده که عمدتاً ازسویه امیکرون بوده است.

جدیدترین آمار جانز هاپکینز نیز نشان می دهد که در 24 ساعت گذشته حدود نیم میلیون آمریکایی به کرونا مبتلا شدند و حدود 2400 نفر از آن ها جان باختند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته دستکم 493 هزار و 41 نفر در سراسر آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شدند و این آمار مجموع مبتلایان به کروناویروس در سراسر ایالات متحده را به 74 میلیون و 943 هزار و 50 رسانده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1943

به "هشدار سازمان جهانی بهداشت درخصوص افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان جهانی بهداشت درخصوص افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید