شیوع بی سابقه کرونای اُمیکرون و دلتا در کنگره آمریکا

به گزارش شهر سرگرمی، منابع خبری از شیوع بی سابقه کرونای دلتا و اُمیکرون در کنگره آمریکا خبر دادند.

شیوع بی سابقه کرونای اُمیکرون و دلتا در کنگره آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع خبری روز سه شنبه از شیوع بی سابقه ابتلا به کرونا در کنگره آمریکا اطلاع دادند.

به نوشته خبرگزاری رویترز کنگره ایالات متحده افزایش بی سابقه ای در موارد ابتلا به کرونا را تجربه می نماید، به طوری که در 7 روز گذشته از یک درصد به 13 درصد افزایش یافته است.

دکتر برایان موناهان پزشک معالج کنگره آمریکا گفت که بیشتر عفونت های کرونا در کنگره در بین واکسینه شده ها با سویه اُمیکرون حدود 61 درصد و سویه دلتا 38 درصد یافت شده است.

بر اساس این گزارش، حدود 65 درصد از موارد ابتلا به کرونا در کنگره علامتدار بوده اند. در موارد دیگر، افرادی که آزمایششان مثبت است علائمی از خود نشان نداد ه اند.

پزشک کنگره آمریکا به اعضا و کارکنان توصیه نموده به جای ماسک های پارچه ای ساده از ماسک های درجه پزشکی استفاده نمایند. وی بعلاوه از دفاتر، کمیته ها و آژانس های کنگره خواسته شرایط دورکاری اتخاذ نمایند تا جلسات حضوری و فعالیت های درون دفتری کاهش یابد.

شبکه خبری بلومبرگ نیز اطلاع داد که روز دوشنبه یک میلیون نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شدند که تقریباً 2 برابر رکورد ابتلای روزانه ثبت شده بود.

طی دو هفته گذشته تعداد موارد ابتلای روزانه به کرونا در ایالات متحده فرایندی افزایشی داشته و بر اساس گزارش بلومبرگ، روز دوشنبه بیش از یک میلیون نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شدند. رکورد قبلی روزانه حدود 591 هزار ابتلا بود.

بر اساس آخرین داده های وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، در حال حاضر بیش از 104 هزار نفر به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند که این اولین بار در حدود چهار ماه گذشته است.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا مجموع 56 میلیون و 191 هزار و 523 ابتلا و 827 هزار 749 فوتی را از ابتدای همه گیری ثبت نموده است. این کشور همچنان در صدر کشورهای دنیا به لحاظ تعداد ابتلا و مرگ و میر واقع شده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز اخیراً با اشاره به فرایند صعودی ابتلا به کرونا و فوتی های این ویروس در ایالات متحده گزارش کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با وعده شکست ویروس کرونا به وسیله واکسیناسیون گسترده در سراسر آمریکا وارد کاخ سفید شد اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت.

طبق این گزارش، بیش از یک سال از واکسیناسیون کرونا در آمریکا می گذرد و حدود 12 ماه از زمانی می گذرد که بایدن و معاونش کامالا هریس در مراسم تحلیف ریاست جمهوری یادآوری کردند که بیش از 400 هزار نفر در سراسر آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند و این در حالی است که در یک سال گذشته نیز بیش از 400 هزار نفر دیگر در آمریکا بر اثر کرونا فوت کردند و این جدال همچنان ادامه دارد و کارشناسان بهداشت در ایالات متحده هشدار داده اند که با پیشروی روزها در زمستان، آمار مرگ و میر کرونا در آمریکا به سرعت رو به افزایش خواهد رفت.

اخیراً نیز گزارش شده است که رئیس جمهور آمریکا به تکاپو افتاده تا از هر طریقی با ویروس کرونا در کشورش مقابله کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1900

به "شیوع بی سابقه کرونای اُمیکرون و دلتا در کنگره آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع بی سابقه کرونای اُمیکرون و دلتا در کنگره آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید