مقاله: طرز تهیه دسر انار با نشاسته، یک دسر شیک و مجلسی

به گزارش شهر سرگرمی، دسر ها همواره در طول تاریخ صندلی ویژه ای روی میز غذا در همه جای جهان داشته اند. از دسر های شکلاتی که در اروپای غربی قرن هجدهم برای تهیه آن ها از مقدار زیادی دانه کاکائوی تازه استفاده می شده تا دسر های میوه ای که برای تهیه آن ها از میوه های تازه با طعم ها و رنگ های مختلف استفاه می شود. دسر ها همواره به عنوان یک خوراکی خاص و نشانه نوعی تجمل به خصوص در میان طبقه ثروتمند جامعه شناخته می شوند و به صورت سنتی در خاتمه صرف غذا های اصلی سر میز آورده می شوند.

مقاله: طرز تهیه دسر انار با نشاسته، یک دسر شیک و مجلسی

حرارت را خاموش نموده و اجازه دهید کمی خنک شود، وقتی از داغی افتاد آن را روی ژله داخل قالب ریخته و فورا در فریزر قرار دهید تا بسته شود.

کاسه را روی بخار آب قرار دهید تا پودر ژله به روش بن ماری در آب حل شود.

ژله را پس از بستن در بشقاب برگردانید و دانه های انار را روی آن بریزید.

نشاسته، از مغز گندم گرفته می شود البته غیر از نشاسته گندم، نشاسته ذرت هم گاهی در بازار عرضه می شود و در تهیه دسر های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد از حلوا با آرد ذرت، گرفته تا بیسکوییت با آرد ذرت، کیک اسفنجی با آرد ذرت، فرنی با آرد ذرت، شیرینی با آرد ذرت و...

نشاسته را با آب و شکر مخلوط نموده و روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا غلیظ شود، سپس شیر و وانیل را اضافه نموده و خیلی سریع هم بزنید تا یکدست شود و غلظتی مانند فرنی پیدا کند.

یکی از دسر هایی که با نشاسته می توان درست کرد، دسر انار و نشاسته است که علاوه بر خوشمزگی و ظاهر زیبا، خواص بی نظیری دارد و معمولا به عنوان دسر شب یلدا از آن یاد می شود. برای آشنایی با طرز تهیه چند نوع دسر انار با نشاسته با ما همراه باشید.

منبع مقاله: طرز تهیه دسر انار با نشاسته، یک دسر شیک و مجلسی

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1815

به "مقاله: طرز تهیه دسر انار با نشاسته، یک دسر شیک و مجلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: طرز تهیه دسر انار با نشاسته، یک دسر شیک و مجلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید