طرز تهیه کیک فنجانی بدون تخمه مرغ، ساده، سریع و خوش طعم

به گزارش شهر سرگرمی، کیک فنجانی با پخت سریع و ساده یکی از خوش طعم ترین کیک هایی است که برای میهمانی ها به ویژه تولد بچه ها تان می توانید درست کنید. گاهی این کیک های فنجانی را با نام کا پ کیک هم می شناسند چراکه دستور و ظاهر مشابه دارند. شما کیک های فنجانی را با کم ترین مواد و دستور می توانید درست کنید. در مطالب قبلی به طرز تهیه کیک فنجانی با قابلمه اشاره نموده ایم اما این بار دستور ساده تری را بیان خواهیم کرد. طرز تهیه کیک فنجانی بدون تخمه مرغ را در این مطلب بخوانید و این کیک خوش طعم را در روزهای تعطیل برای عزیزان تان درست کنید.

طرز تهیه کیک فنجانی بدون تخمه مرغ، ساده، سریع و خوش طعم

مواد لازم برای تهیه کیک فنجانی بدون تخمه مرغ

  • شیر یک فنجان
  • روغن یک دوم فنجان
  • سرکه سفید یک قاشق چای خوری
  • وانیل یک قاشق چای خوری
  • شکر سه چهارم فنجان
  • آرد یک چهارم فنجان
  • پودرکاکائو یک دوم فنجان
  • بیکینگ پودر یک چهارم قاشق چای خوری
  • جوش شیرین یک چهارم قاشق چای خوری
  • نمک یک چهارم قاشق چای خوری
  • روغن برای چرب کردن به اندازه لازم

طرز تهیه کیک فنجانی بدون تخمه مرغ

1. مواد لازم را آماده کنید

کیک فنجانی بدون تخم مرغ اما خوش طعم را سریع تر از آن چه که فکرش را بکنید می توان درست کرد. پس در اولین مرحله از طرز تهیه کیک فنجانی بدون تخمه مرغ مواد لازم را همچون دستور تهیه کیک ساده از 30 دقیقه قبل در دمای محیط بگذارید. یک کاسه مناسب برای مخلوط کردن مواد انتخاب کنید. حال شیر، روغن، سرکه، وانیل و شکر را داخل کاسه بریزید و به مدت پنج دقیقه خوب با یکدیگر مخلوط شان کنید. اگر از هم زن برقی استفاده می کنید سرعت تان باید میانه باشد. مخلوط را باید تنها تا جایی هم بزنید که شکر حل گردد.

2. آرد را اضافه کنید

در این مرحله باید در کاسه ای جداگانه آرد را به همراه پودر کاکائو، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک دو تا سه بار الک کنید. با این کار بافت کیک تان سبک تر خواهد شد تنها مراقب باشید که گلوله ای از آرد باقی نماند. مخلوط آرد را داخل کاسه مخلوط بالا بریزید. با لیسک به درستی آن را هم بزنید تا یک خمیر ابریشمی و نرم به دست بیاید.

3. قالب ها را آماده کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه کیک فنجانی بدون تخمه مرغ باید فنجان های پخت کیک را کنار دست تان بگذارید. آن ها را کمی با روغن چرب کنید. ته یکی از فنجان ها را روی کاغذ روغنی بگذارید و برش دهید. کاغذ روغنی های برش خورده را داخل فنجان ها بیاندازید تا از چسبیدن مایه کیک جلوگیری کند. سه چهارم فنجان ها را مایه کیک بریزید. فنجان ها را روی سطح کارتان دو تا سه بار زمین بزنید تا حباب های اضافه آن از بین برود. از طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی برای بچه ها تان غافل نشوید.

4. کیک فنجانی را بپزید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه کیک فنجانی بدون تخمه مرغ باید فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید. با گرم شدن فر، فنجان ها را داخل سینی فر بچینید. سینی را برای 30 دقیقه داخل فر بگذارید تا کیک ها پخته شوند. در نهایت فنجان ها را بیرون بیاورید. کمی فرصت خنک شدن به آن ها بدهید سپس کاغذ دورشان را جدا کنید و در ظرف سروتان بچینید. سس شکلاتی و ترافل های رنگی برترین گزینه برای تزئین محسوب می شوند. از خواندن مطلب طرز تهیه کیک اسفنجی در قابلمه غافل نشوید.

نکات تکمیلی پخت کیک فنجانی بدون تخمه مرغ

کیک فنجانی، آن هم بدون تخمه مرغ از ساده ترین کیک ها در دنیای شیرینی پزی به شمار میرود که نباید در درست کردن آن تعلل کرد. نکات تکمیلی گفته شده در ادامه به شما در پخت این کیک خوش عطر و طعم یاری خواهد نمود.

طرز تهیه کیک فنجانی بدون فر

کیک فنجانی نه تنها مراحل پختش ساده و سریع است بلکه به راحتی بدون فر هم درست می گردد. کافی است مراحل پخت را همچون بالا پیش ببرید سپس در سرانجام قابلمه موردنظر را به همراه شعله پخش کن روی حرارت ملایم بگذارید تا گرم گردد. با گذشت 10 دقیقه، داخل قابلمه را نمک بریزید. یک پایه فلزی روی آن قرار دهید. فنجان ها را روی پایه بچینید. در قابلمه را به همراه دم کنی ببندید. 30 دقیقه برای پخت فرصت دهید در نهایت آن ها را با یک سیخ چوبی یا چنگال تست کنید تا از پخت شان مطمئن شوید.

جایگزینی تخم مرغ در پخت کیک

سرکه سفید یا سیب معمولا برترین گزینه برای جایگزینی تخم مرغ به حساب می آیند. سرکه سفید نه تنها طعم کیک را ملایم تر بلکه بوی زهم تخم مرغ را هم از بین می برد. از سویی دیگر سس سیب، پودر جایگزین تخم مرغ، ماست و بیکینگ پودر جایگزین های مناسبی در پخت پنکیک، نان و کیک به حساب می آیند.

برترین فنجان پخت کیک فنجانی

در طرز تهیه کیک فنجانی بدون تخمه مرغ باید از فنجان های نشکن مانند آکروپال یا چینی بهره ببرید تا هنگام پخت نشکنند. در صورت پخت در قابلمه باید از سه پایه بهره ببرید. بهتر است که کمی آب داخل قابلمه بریزید تا کیک هایتان خشک نشوند. دقت داشته باشید که بیشتر از حجم فنجان ها داخل قابلمه آب نریزید چون ممکن است به داخل فنجان ها نفوذ کند. نکته آخر آن که نصف حجم فنجان ها باید زیر آب باشد. کاپ کیک بخارپز را هم به راحتی در قابلمه با همین مواد می توانید درست کنید.

کیک های فنجانی بدون تخم مرغ رژیمی

این کیک فنجانی به علت عدم استفاده از تخم مرغ، رژیمی محسوب می گردد با این حال برای حفظ و رعایت رژیم غذایی تان می توانید از آرد بدون گلوتن، شیره خرما، شیر کم چرب و پودر کاکائو شیرین نشده بهره ببرید. برای تهیه کاپ کیک های رژیمی خواندن مطلب طرز تهیه کاپ کیک وگان شکلاتی را پیشنهاد می دهیم.

تزئین کیک های فنجانی بدون تخمه مرغ

کیک های فنجانی با توجه به ظاهرشان تزئین های متفاوت و جالبی می توانند داشته باشند پس از خامه، سس شکلات، ترافل، اسمارتیز، چیپس های شکلاتی، مارمالاد آلبالو یا سیب را برای روی آن از قلم نیاندازید.

نگه داری کیک های فنجانی بدون تخم مرغ

کیک های فنجانی بدون تخمه مرغ را از 2 روز قبل درست کنید و در دمای محیط بگذارید. هیچ جای نگرانی نیست تنها باید روی آن ها را بپوشانید. اگر برای روی آن ها فراستینگ آماده کرد ه اید می توانید آن را از هفت روز قبل آماده و تا زمان استفاده در یخچال بگذارید. در صورت زیاد درست کردن کیک های فنجانی، آن ها را بدون پر کردن یا فراستینگ می توانید به مدت دو تا سه ماه در فریزر بگذارید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 6 شهریور 1403 بروزرسانی: 6 شهریور 1403 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2268

به "طرز تهیه کیک فنجانی بدون تخمه مرغ، ساده، سریع و خوش طعم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک فنجانی بدون تخمه مرغ، ساده، سریع و خوش طعم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید