طرز تهیه پیراشکی شکری خوشمزه خانگی به روش بازاری

به گزارش شهر سرگرمی، دونات شکری پف بسیار خوبی دارد و بدون فر و داخل تابه تهیه می گردد. در تهیه این دونات از شیر استفاده می گردد و می توانید آب را هم جایگزین آن کنید.

طرز تهیه پیراشکی شکری خوشمزه خانگی به روش بازاری

دونات شکری یکی از دونات های خوشمزه و راحت است که می توانید آن را به راحتی تهیه کنید. دو نوع خمیر مایه در بازار وجود دارد که فوری و ساده است.

خمیر مایه فوری احتیاجی به عمل آوری ندارد و خیلی راحت با مواد خشک مخلوط می گردد. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه دونات شکری بدون فر را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه دونات شکری بدون فر

آرد 3 پیمانه + 3 قاشق غذاخوری

شکر 3 قاشق غذاخوری

مخمر فوری 1 قاشق غذاخوری

نمک 1/2 قاشق چای خوری

تخم مرغ 1 عدد

کره 50 گرمی

شیر 1 پیمانه

وانیل 1/2 قاشق چای خوری

طرز تهیه دونات شکری بدون فر

مرحله اول: تمام مواد خشک را که شامل آرد و شکر و مخمر فوری و نمک را با هم مخلوط کنید. شیر و تخم مرغ و وانیل را داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج گردد. سپس به مواد خشک اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: در ادامه مواد را هم بزنید تا خمیر وسط کاسه جمع گردد. بعد کره ذوب شده را اضافه کنید و هم بزنید و خمیر را ورز دهید تا جایی که خمیر به دست نچسبد. اگر احتیاج بود آرد بیشتری اضافه کنید و خمیر را به شکل توپ در بیاورید. سپس آن را داخل یک کاسه قرار دهید و روی آن را بپوشانید و 1 ساعت در جای گرم استراحت دهید.

مرحله سوم: پف خمیر را با دست بگیرید و خمیر را به قطر نیم سانت پهن کنید و با یاری یک لیوان قالب بزنید. بعد وسط هر دایره را با ماسوره خالی کنید و روی خمیر را بپوشانید و 1 ساعت مجدد استراحت دهید تا خمیر دوباره پف کند و حجم آن دو برابر گردد.

مرحله چهارم: داخل یک شیرجوش روغن بریزید و صبر کنید تا داغ گردد. بعد دونات ها را داخل روغن داغ قرار دهید و سرخ کنید تا پف کند و خوب مغزپخت گردد. سپس یک کاسه شکر و دارچین بردارید و دونات ها را داخل شکر بزنید و سرو کنید. اگر به شیرینی های خانگی علاقه دارید خاگینه پاپیونی شیک، ترد و خوشمزه را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه دونات شکری بدون فر

اگر خمیر مایه فوری ندارید می توانید با کمی آب و شکر عمل بیاورید تا کف کند و بعد بهره ببرید.

اگر کره ندارید می توانید از مارگارین بهره ببرید.

اندازه آرد تقریبی است و اگر احتیاج بود آرد بیشتری بهره ببرید و اگر سفت شد کمی شیر بریزید.

منبع: دلتا

منبع: فرادید
انتشار: 12 مهر 1401 بروزرسانی: 12 مهر 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2096

به "طرز تهیه پیراشکی شکری خوشمزه خانگی به روش بازاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیراشکی شکری خوشمزه خانگی به روش بازاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید