سامانه تجویز و توزیع شیر مصنوعی در شیراز رونمایی شد

به گزارش شهر سرگرمی، آیین رونمایی از سامانه الکترونیکی تجویز و توزیع شیر مصنوعی با هدف ارائه خدمات بهتر به نوزادان نارس، در علوم پزشکی شیراز رونمایی شد.

سامانه تجویز و توزیع شیر مصنوعی در شیراز رونمایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راه اندازی سامانه الکترونیکی تجویز و توزیع شیر مصنوعی را حاصل اندیشه رو به جلو و نوین برشمرد که زمینه ساز خدمتی موثر برای نجات جان نوزادان نارس بوده و از کوشش اساتید پیشکسوت در این زمینه قدردانی و اظهار داشت که این سامانه گامی برای تحقق شعار هفته جهانی شیر مادر دانست.

سید وحید حسینی شرح داد: فعالیت سامانه الکترونیکی شیر مصنوعی از سال 1397 در شیراز به صورت پایلوت شروع شده بود و اکنون کوپن های کاغذی این سامانه در تمامی شبکه های بهداشت و درمان زیرمجموعه دانشگاه نیز حذف شده و این روند به صورت الکترونیکی در سراسر استان در حال اجراست.

حسینی با تاکید بر اهمیت تغذیه کودک با شیر مادر به عنوان یک بنیان مهم برای سلامت فردای جامعه، گفت: با هماهنگی و صرف هزینه های مدیریت شده می توان بسیاری از احتیاج ها و چالش های مربوط به حوزه تغذیه با شیر مادر را حل کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تداوم برگزاری نشست های مشترک با استفاده از تجارب و دانش اساتید صاحب نظر را راهگشای بسیاری از مسائل و دغدغه های این حوزه دانست و با بیان اینکه راه اندازی این سامانه اقدام بزرگی در راستای ترویج تغذیه با شیر مادر است، گفت: این سامانه حاصل کوشش مدیران و کارشناسانی است که با خلوص و صداقت تمام، با چهار سال کار مداوم در راستای تعالی سلامت مادران و بچه ها این مرز و بوم کوشش بی وقفه داشته اند.

او با تاکید بر تداوم همکاری و برنامه ریزی مشترک معاونت های بهداشت، درمان و غذا و داروی دانشگاه در راستای توسعه اقدامات اثربخش، ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه توسعه این سامانه در سطح استان و کشور، با دستاورد های مثبتی در سلامت جامعه همراه باشد، به پیگیری روند توسعه این سامانه الکترونیکی در نشست مشترک هفته گذشته با رئیس سازمان غذا و داروی کشور اشاره نمود و از انتخاب این برنامه به عنوان طرح برتر کشوری و برنامه ریزی برای اجرای آن در دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور اطلاع داد.

معاونان و مدیران دانشگاه نیز در این آیین ضمن ارائه مطالبی پیرامون اقدامات صورت گرفته در راستای برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر و احتیاج های این موضوع در مراکز بهداشت و درمان و بیمارستان های مادر و کودک استان، به گفتگو پیرامون کاهش احتیاج های مادران و بچه ها و برطرف چالش های مرتبط با آنان در حوزه های زیرمجموعه خود پرداختند.

در این آیین از دست اندرکاران راه اندازی این سامانه قدردانی شد و دو بیمارستان مادر و کودک غدیر و حضرت امام جعفر صادق (ع) شهرستان پاسارگاد با کسب امتیاز عالی در اجرای 10 اقدام در راستای حفظ، حمایت و ترویج تغذیه با شیر مادر، لوح دوستدار کودک دریافت کردند.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2098

به "سامانه تجویز و توزیع شیر مصنوعی در شیراز رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه تجویز و توزیع شیر مصنوعی در شیراز رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید