ریابکوف: آمریکا وضعیت بی سابقه ای پیرامون برجام بوجود آورده است

به گزارش شهر سرگرمی، معاون وزیر امور خارجه روسیه با تأکید بر لزوم اجرای کامل توافقات در چارچوب برجام، برخورد آمریکا با این توافقنامه منحصربه فرد بین المللی را پدیده ای بی سابقه، یک جانبه، غیرمسئولانه و بسیار مخرب ارزیابی کرد.

ریابکوف: آمریکا وضعیت بی سابقه ای پیرامون برجام بوجود آورده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (آدینه) بیان کرد که توافقات بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران باید بطور کامل اجرا شوند، درحالیکه ایالات متحده وضیت کاملاً بی سابقه ای پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بوجود آورده است.

ریابکوف در آستانه سومین نشست کمیته پیشنهادی کنفرانس مروری 2020 درباره پیمان مربوط به عدم گسترش هسته ای گفت: تحقق برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران وظیفه بسیار مهمی است. توافقات انجام شده در این رابطه جنبه منحصر به فردی دارد و ما قاطعانه بر این عقیده هستیم که این توافقات باید از سوی همه طرفین شرکت کننده در آن باید اجرا گردد.

معاون وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: ولی متاسفانه سیاستی که دولت آمریکا در این زمینه در پیش گرفته به نظر ما دارای مسائل جدی است. وضعیت بی سابقه است که کشوری که در ابتدا اصل و ریشه این توافقات بود، اکنون خط مشی در جهت به شکست کشاندن این توافقنامه را در پیش گرفته و گذشته از آن، سایر کشورها و سازمان های بین المللی را هم تهدید می نماید که اگر دنباله روی خط مشی واشنگتن نباشند، ممکن است در معرض تحریم های آمریکا قرار بگیرند.

این دیپلمات روس تاکید نمود که این برخورد یک جانبه، پدیده ای بی سابقه، کاملاً غیرمسئولانه و بسیار مخرب در عرصه سیاست خارجی ایالات متحده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 135

به "ریابکوف: آمریکا وضعیت بی سابقه ای پیرامون برجام بوجود آورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: آمریکا وضعیت بی سابقه ای پیرامون برجام بوجود آورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید