دیپلمات روس: آمریکا با تحریم، از متحدانش نیز باج می گیرد

به گزارش شهر سرگرمی، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی، در واکنش به اعمال تحریم های جدید علیه صنایع دفاعی ترکیه توسط آمریکا، گفت سیاست تحریم در دولت های مختلف واشنگتن فارغ از دموکرات یا جمهوری خواه بودن آن ادامه دارد.

دیپلمات روس: آمریکا با تحریم، از متحدانش نیز باج می گیرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اقدام دولت جدید آمریکا در اعمال مجدد تحریم هایی علیه صنایع دفاعی ترکیه، با واکنش میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین روبرو شد.

اولیانوف بامداد سه شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: داستانی بی سرانجام. آمریکا حتی متحدان خودش را نیز تحریم نموده و از آنها باج می گیرد. در زمان دولت قبلی آمریکا، شرکت های غربی به قدری ترسانده شدند که از ایران فرار کردند.

وی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران بعد از خروج دولت قبلی این کشور از توافق هسته ای، اضافه کرد: از آن موقع هیچ تغییری رخ نداده است. این سیاست (تحریم)، با بعضی استثناها، ادامه پیدا می نماید.

بامداد سه شنبه بود که وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد پنج مقام صنایع دفاعی ترکیه از جمله اسماعیل دمیر رئیس آن را به دلیل ارتباط با بخش های نظامی و اطلاعاتی روسیه، ذیل قانون کاتسا تحریم نموده است. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که آمریکا در ماه آذر، صنایع دفاعی ترکیه و دمیر را به دلیل اقدام آنکارا برای خرید اس-400 به لیست تحریم های خود اضافه کرده بود. واشنگتن مدعی شده بود آنکارا به دلیل همکاری آگاهانه با شرکت تسلیحاتی روسی روسبرون اکسپورت و خرید این سامانه تحت تحریم های برآمده از قانون موسوم به کاتسا قرار گرفته است.

چند هفته قبل نیز، دیوید ساترفیلد سفیر آمریکا در آنکارا با هشدار درباره عواقب جدی که فعال سازی سامانه پدافند موشکی روسی برای آنکارا دارد، گفت تنها راه چاره بحران این کشور با واشنگتن، کنار گذاشتن این سامانه است.

دولت پیشین آمریکا بعد از خروج از برجام، در ماه های سرانجامی حضور در کاخ سفید، بعضی از اشخاص و شرکت های ایرانی را که به بهانه های هسته ای تحریم شده بودند را با برچسب های جدید (برچسب تروریسم و سلاح های کشتار جمعی) در فهرست تحریم ها قرار داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1544

به "دیپلمات روس: آمریکا با تحریم، از متحدانش نیز باج می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: آمریکا با تحریم، از متحدانش نیز باج می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید