در اطلاعیه بانک مرکزی مطرح شد؛ کسادی معاملات بازار باز در هفته اخیر

به گزارش شهر سرگرمی، خبرنگاران: بانک مرکزی با توجه به مازاد نقدینگی در بازار بین بانکی و نیز بالا بودن قیمت های پیشنهادی در هفته جاری معامله ای در مورد عملیات بازار باز نداشت.

در اطلاعیه بانک مرکزی مطرح شد؛ کسادی معاملات بازار باز در هفته اخیر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو اطلاعیه روز دوشنبه 27 مردادماه 1399 در مورد موضع بانک مرکزی در عملیات بازار باز، این بانک تنها دو سفارش در مهلت معین شده به وسیله سامانه بازار بین بانکی برای فروش اوراق بدهی دولتی دریافت کرد؛ اما با توجه به مازاد نقدینگی در بازار بین بانکی و نیز بالا بودن قیمت های پیشنهادی، این بانک در هفته جاری معامله ای در مورد عملیات بازار باز نداشت.

گفتنی است بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد احتیاج بازار بین بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی اجرا می کند. موضع این بانک (خرید یا فروش اوراق بدهی دولتی) بر اساس پیش بینی شرایط نقدینگی در بازار بین بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین بانکی حول نرخ هدف، به وسیله انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین بانکی اعلام خواهد شد. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی می توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین بانکی، نسبت به ارسال سفارش ها تا مهلت معین شده به وسیله سامانه بازار بین بانکی اقدام نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1127

به "در اطلاعیه بانک مرکزی مطرح شد؛ کسادی معاملات بازار باز در هفته اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اطلاعیه بانک مرکزی مطرح شد؛ کسادی معاملات بازار باز در هفته اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید