راهنمای خرید موبایل با بودجه سه تا 100 میلیون

به گزارش شهر سرگرمی، گوشی موبایل شش تا هشت میلیونی، محبوبیت زیادی بین مردم دارد. بیشتر کسانی که دنبال چنین گوشی می گردند نهایتا دست روی گلکسی A14 می گذارند، چون ادامه دهنده راه A13 است. تقریبا با همان سخت افزار و فلسفه روبرو هستیم، اما از نظر ظاهری، A14 بهبود هایی نسبت به A13 تجربه می نماید.

راهنمای خرید موبایل با بودجه سه تا 100 میلیون

به گزارش خبرنگاران، گلکسی A14، اما نهایتا از نظر ما در سرویس راهنمای بازار خبرنگاران، انتخابی محافظه کارانه خواهد بود. پس اگر دنبال کیفیت و کارآیی بیشتر باشید و از نظر بودجه در مضیقه نباشید، می توانید سراغ محصولات نوتر بروید. چیزی مثل گلکسی S21 نسخه FE با دوربین فوق العاده یا گلکسی A73 با سخت افزاری نسبتا به روز و قدرتمند. خریداران موبایل در ایران بعلاوه به دلایل مختلف از سامسونگ و گوشی ایش گریزان هستند و راهکار هایی مثل پوکو X5 پرو را امتحان می نمایند. اگر فکر می کنید، موبایل های پرفروش در بازار ایران الزاما همین گزینه های مقرون به صرفه قیمت هستند، پس لابد هیچی درباره موقعیت افسانه ای آیفون 13 با برچسب قیمت 44 میلیون و گلکسی S23 اولترا با قیمت 58 میلیون نمی دانید. این گزارش می تواند نکات شگفت انگیز بیشتری درباره بازار موبایل ایران در ابتدای خرداد سال 1402 در اختیارتان بگذارد.

پنج گوشی محبوب و پرطرفدار با بیشترین شانس فروش

گوشی ردمی نوت 11S یکی از مهمترین بازیگران بازار موبایل در ایران به شمار میرود. این گوشی را با ظرفیت 128 گیگابایت و حافظه موقت هشت گیگابایت، تقریبا 10 میلیون تومان می فروشند. نمایشگر 6.5 اینچی که با مدد فناوری AMOLED ساخته شده، نقش مهمی در محبوبیت نوت 11S بازی می نماید، اما گروهی دیگر به ظرفیت پنج هزار میلی آمپر ساعتی باتری گوشی نظر دارند و به خاطر اینکه می توان آن را با آدابتور 33 وات، ظرف مدت 58 دقیقه به طور کامل شارژ کرد، از ردمی نوت 11S خوششان می آید. دوربین 108 مگاپیکسلی چهارگانه هم در نرم کرد دل خریداران نفس به سزایی ایفا می نماید اگرچه در عمل این دوربین آنقدر ها توانا نیست.

گلکسی A14 دیگر گوشی محبوب بازار است. با پرداخت حدود شش میلیون و 300 هزار تومان می توان یکی از آن ها را خرید که با حافظه موقت چهارگیگابایت و ظرفیت 64 گیگابایت کار می نماید. گلکسی A14 جانشین مدل محبوب A13 شده و اگرچه از نظر فنی خیلی پیشرفت نداشته، اما در ظاهر و قیافه اش فزونی های واضحی مشاهده می گردد که از گوشی های سال جاری سامسونگ وام گرفته شده است.

گلکسی A14 در بخش فنی به نمایشگر 6.6 اینچی از نوع IPS مجهز است و تراشه 12 نانومتری آن کاملا مالی طراحی شده. یعنی در عین حال که نباید توقع زیادی از آن داشته باشید، آرام و سر به زیر کوشش می نماید از عهده انجام وظایف خود بربیاید. برای گلکسی A14 دوربین سه گانه با حسگر اصلی 50 مگاپیکسل درنظر گرفته اند. روی کاغذ بد نیست، اما اگر بخواهید عکس مهمی با آن ثبت کنید، ناچار می شوید چند مرتبه دکمه شاتر را بزنید یا جای خود را با در نظر گرفتن محل قرار گرفتن منبع نور تغییر دهید. بیشتر گوشی های مالی با دوربین های نامی و اغراق آمیز همین شرایط را دارند. شک نکنید اگر در بازه شش میلیون، گوشی بهتری وجود داشت، کسی سمت A14 نمی رفت.

گلکسی S21 نسخه FE گوشی خوش اقبال بعدی است. پیرمرد زمانی طولانی در بازار حضور داشته و ذاتا مدل مالی سری S21 سامسونگ به شمار میرود. اگر 21 میلیون و 500 هزار تومان پول داشته باشید، شما هم می توانید یکی از آن ها را خریداری کنید. علت بیشتر مردم برای انتخاب S21 نسخه FE با 256 گیگابایت ظرفیت و هشت گیگابایت حافظه موقت، دوربین قدرتمندی است که عکس هایش مقدار دوربین گوشی های پرچمدار بالای 30 میلیون، کیفیت دارند. سایر سخت افزار به کار رفته در ساخت این گوشی به همین مقدار کم ادعا، اما مفید فایده هستند. با این حال معروفیت بیشتر و تازگی گلکسی A73 باعث می گردد برخی ها دل S21 نسخه FE را بشنمایند. اگر به عکاسی و کیفیت عکس اهمیت می دهید، S21 نمی تواند خواسته هایتان را اجابت کند. در عوض سخت افزار بهتری دارد و از نظر عملکرد باتری امتیازی بیشتری به دست می آورد.

پوکو X5 پرو، گوشی پرفروش و در عین حال قابل اعتماد حاضر در بازه 15 میلیون و 300 هزار تومانی است. این گوشی نان اعتماد مردم به پوکو X4 پرو را می خورد. سوای این معروفیت، خود پوکو X5 پرو را می توان به خاطر تراشه اسنپدراگون 778 ساخته شده با یاری فناوری شش نانومتری و هشت گیگابایت حافظه موقت دوست داشت.

پوکو X5 پرو، نمایشگر 6.7 اینچی AMOLED دارد که با نرخ به روزرسانی تحسین برانگیز 120 هرتزی کار می نماید. ظاهر شیک و ابعاد آن باعث شده از نظر ظاهری هم دلفریب به نظر بیاید. سازگاری پوکو X5 پرو با نسل پنج موبایل یک عامل دیگر موفقیت است. دوربین سه گانه با حسگر اصلی 108 مگاپیکسل و باتری که به لطف حضور آدابتور 76 وات در زمانی کوتاه شارژ می گردد، موقعیت پوکو X5 پرو را در بازار بهبود می بخشند.

10 موبایل پرچمدار با بیشترین شانس فروش

خرید گوشی پرچمدار وسوسه بزرگی است که در حال حاضر حداقل 17 میلیون تومان خرج برمی دارد. دست گذاشتن روی یک آیفون معمولی حداقل به 44 میلیون پول احتیاج دارد و اگر بر فرض مثال گران ترین گوشی پرچمدار چشمتان را گرفته باشد، مجبور می شوید 98 میلیون خرج کنید.

هوآوی تقریبا حضوری شبح وار در ایران دارد و تقریبا قافیه را به سایر بازیگران بخته است

گوشی EDGE مدل 30، پرچمدار محصولات موتورولا در بازار است. نمایشگر AMOLED بزرگ 6.5 اینچی دارد و با پردازنده قلدر اسنپدراگون 778 و یاری هشت گیگابایت حافظه موقت، نهایتا محصول محترمی را صاحب می شوید. موتورولا EDGE نو، از 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی برخوردار است و دوربین آن به سه حسگر با توانایی نامی 50 مگاپیکسل کار می نماید. حسگر اثرانگشت مثل یک پرچمدار واقعی زیر نمایشگر پنهان شده و باتری با قابلیت شارژسریع 33 واتی دلبری می نماید. در نهایت، اما تصمیم با خود شماست. دلتان می آید 17، 18 میلیون پول بدهید و به بقیه بگویید گوشی پرچمدار موتورولا خریده اید؟ چون احتمالا جوابتان منفی است، باید یواشکی توی گوشتان بگویم نسخه های Fusion و پرو این گوشی، با اینکه به ترتیب 24 و 26 میلیون قیمت دارند، از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. با بودجه حدود 20 میلیون تومان، می توانید سراغ شیائومی 12X یا ناتینگ فون یک بروید.

گوشی پرفروش اپل در بازار ایران، آیفون 13 است. رنگ مشکی آن را را با ظرفیت 256 گیگابایت، 43 میلیون تومان می فروشند. بقیه رنگ ها احتمالا، چون کمیاب هستند، با قیمتی بالاتر به فروش می رسند. بستگی به انصاف فروشنده دارد. برخی ها ترجیح می دهند سرکیسه را شل نمایند و سمت آیفون 13 پرو بروند. قیمت این گوشی به حدود 72 میلیون و 500 هزار تومان می رسد. با این حال جزو موبایل های پرچمدار پرفروش قرار می گیرد.

سامسونگ گلگسی S23 مدل اولترا با قیمت تقریبا 58 میلیون تومان برای خودش بین آیفون 13 و آیفون 13 پرو جا پیدا نموده است. فروشنده ها می گویند یک مدل با نام ساخت ویتنام از S23 اولترا وجود دارد که توی سرش می زنند و به ناچار باید با قیمت کمتر عرضه گردد. اگر خام این حرف ها و شایعات نشوید، می توانید S23 اولترا ساخت ویتنام را حدود 500 هزار تومان مقرون به صرفه تر خریداری کنید.

گوشی گلکسی S22 اولترا در حضور برادر بزرگ تر هنوز جایگاه خود را در بازار حفظ نموده و به شکلی باورنکردنی در دسته موبایل های پرچمدار پرفروش حریف می طلبد. لابد، چون با پرداخت حدود 49 میلیون تومان می توان یکی از آن ها را خرید و از نظر فنی و امکانات تا مدت ها خاطرجمع بود.

آیفون 11 از همین شرایط بین گوشی های اپل، برخوردار است. قیمت آن با ظرفیت 128 گیگابایت معادل 33 میلیون تومان است و چون از نظر فنی تا حدودی بهتر از آیفون SE سری نو است، مردم دست رویش می گذارند.

قیمت گلکسی S23 با ظرفیت 256 گیگابایت و حافظه موقت هشت گیگابایت، 46 میلیون تومان است. شاید مجبور شوید 100 تا 200 هزار تومان بیشتر برایش خرج کنید.

شش موبایل مقرون به صرفه قیمت با بیشترین شانس فروش

موبایل زیر هفت میلیون تومان طلبه زیادی در بازار دارد. این پول تقریبا مقدار یک ماه پایه حقوق کارگران است، ولی در عمل گوشی های حاضر در این رده قیمت را باید موبایل های مقرون به صرفه قیمت به حساب آورد.

گوشی گلکسی A14 با برچسب قیمت شش میلیون و 300 هزار تومان در این بازه، گزینه ای بی رقیب است، اما انتخاب های مقرون به صرفه دیگری هم پیش رو داریم. مثلا قیمت پوکو C40 از شیائومی نهایتا به چهار میلیون و 800 هزار تومان می رسد. ظاهر و قیافه مهمترین برگ برنده Poco C40 است. تنوع رنگ هم به فروش بیشتر گوشی یاری می نماید.

پوکو C40، بربخش فنی توانایی دارد حوصله تان را سر ببرد یا حتی طوری کلافه تان کند که سر به بیابان بگذارید. تقریبا همه چیز را از نوع مالی و حتی مقرون به صرفهقیمت انتخاب نموده اند. تراشه گمنام در صدر لیست قرار گرفته است و پس از آن باید به نمایشگر 6.7 اینچی از نوع IPS با تراکم پیکسلی 268 پیکسل در هر نقطه اشاره نمود.

دوربین پوکو C40 از دو حسگر 13 و دو مگاپیکسل تشکیل شده است. اگر با کسی مشکل دارید، می توانید با دوربین پوکو C40 چندتایی عکس از او بگیرید و بدنامش کنید. اگر کار به جا های باریک کشید هم می توان از خود پو;و C40 به عنوان سلاح جنگی استفاده کرد.

وزن Poco C40 به 204 گرم می رسد و با توجه به ارتفاع 160 میلیمتری، عرض 77 میلیمتری و ضخامت حدود 9 میلیمتری، رسما می توانید از آن به عنوان اسلحه بهره ببرید. اگر مجبور شوید مدتی در محاصره دشمن گرفتار شوید هم باتری شش هزار میلی آمپرساعتی آن تا زمان شکسته شدن حصر به دردتان می خورد.

شیائومی ردمی A1 پلاس با قیمت سه میلیون و 400 تا سه میلیون و 700 هزار تومان یکی دیگر از گوشی های پرفروش حاضر در این بازه قیمت خواهد بود. بین خودمان بماند، با همین پول و شاید کمتر می توان ردمی A2 پلاس خرید که لااقل نوتر است.

گوشی ردمی A2 پلاس پردازنده بهتری دارد، هرچند تفاوت شان آنقدر ها واضح نیست، اما در عکاسی همان قدر بد عمل می نماید که A1 پلاس باعث عصبانیت کاربر می گردد. پس بیایید کمی بودجه را بالا ببریم و به اصطلاح سر کیسه را شل کنیم.

خرید گلکسی M13 به کسانی توصیه می گردد که حداقل شش میلیون تومان پول دارند. بیشتر مشخصات این گوشی مشابه A13 است، اما در یک سری جهات حتی می تواند روی گلکسی A14 را هم کم کند.

گوشی هوآوی Nova Y70 با قیمت حدود شش میلیون تومان، انتخابی مناسب برای افرادی است که دنبال ظرفیت ذخیره سازی بیشتر هستند. در حالی که بیشتر گوشی های این بازه قیمت نهایتا 64 گیگ فضای برای ذخیره سازی عکس و نصب برنامه دارند، هوآوی Y70 سخاوتمندانه 128 گیگابایت حافظه دارد. اگر بتوانید با ظاهر قدیمی، ضخامت زیاد و پشتیبانی نکردن از خدمات گوگل کنار بیایید، هوآوی Nova Y70 گوشی بدی نیست.

انتخاب جسورانه در این بازه قیمت می تواند چیزی مثل وان پلاس NORD N100 یا گوشی TCL مدل 40R باشد که با نسل پنج موبایل سازگار است.

منبع: فرارو
انتشار: 6 خرداد 1402 بروزرسانی: 6 خرداد 1402 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2198

به "راهنمای خرید موبایل با بودجه سه تا 100 میلیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید موبایل با بودجه سه تا 100 میلیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید