13 گوشی پرچم دار برتر 25 تا 70 میلیون تومان که همین الان می توانید خریداری کنید (تیر 1401)

به گزارش شهر سرگرمی، قدرتمندترین و مناسب ترین گوشی های پرچمدار بازار در بازه قیمتی 25 تا 70 میلیون تومان کدام هستند؟ در این بخش از راهنمای خرید خبرنگاران مگ، برگزیده ترین گوشی های بالارده بازار را برای شما معرفی و آنالیز نموده ایم.

13 گوشی پرچم دار برتر 25 تا 70 میلیون تومان که همین الان می توانید خریداری کنید (تیر 1401)

با اینکه این روزها، به خاطر شرایط مالی عجیب و نامتعادل بودن قیمت ها، قدرت خرید بیشتریت مردم به گوشی های میان رده و حتی پایین رده کشیده شده، اما هنوز گوشی های هوشمند پرچم دار جایگاه به خصوص خود را دارند و اقبال خوبی نسبت به این هیولاهای جیبی وجود دارد. در این بخش از راهنمای خرید فزونین گوشی های هوشمند خبرنگاران مگ، ما به سراغ فزونین گوشی های بالارده و پرچم دار بازار در بازه قیمتی 25 تا 70 میلیون تومان رفته ایم و به معرفی آنها و آنالیز نقاط ضعف و قوت شان پرداخته ایم.

چند نکته مهم

  1. یک راهنمای خرید خوب، هدایت است که محصول را آنالیز نموده باشد. ما هر یک از محصولاتی را که در فهرست آورده ایم، به طور کامل می شکافیم و نکات مثبت و منفی آن را برای شما بازگو می کنیم تا درک بسیار بهتری نسبت به هر یک از محصولات داشته باشید.
  2. سعی شده در هر بازه قیمتی، فزونین گوشی ها بر اساس برند، سخت افزار و کارایی انتخاب گردد.
  3. قیمت های درج شده برای هر محصول از ارزان ترین تا گران ترین فروشگاه های معتبر بازار گردآوری شده است. به این معنا که شما می توانید محصول مورد نظر را از قیمت X تا Y در بازار پیدا کنید.
  4. معیارهای مهم ما در انتخاب گوشی ها بازدهی سخت افزاری، رم، صفحه نمایش، حافظه داخلی و تکنولوژی های ارتباطی 4G و 5G است.
  5. با توجه به توسعه روزافزون تکنولوژی 5G، سعی کردیم تا در هر بودجه ای در صورت امکان، گوشی های مجهز به 5G را معرفی کنیم.
  6. تا جای ممکن انتخاب ها به صورت عادلانه اجرا شده است. ما حتی برای هر رده، سه یا چهار گوشی هوشمند را در بازه های قیمتی ریزتر معرفی کردیم که گزینه های بیشتری پیش روی شما قرار داشته باشد.
  7. به طور حتم گوشی های هوشمند دیگری هم می توانند در هر کدام از بودجه های این راهنمای خرید وجود داشته باشند، اما بنا به محدودیت و ارائه سریع تر و بهتر اطلاعات، قالب راهنمای خرید به شکلی که می بینید، بهینه شده است.
  8. بازار گوشی های هوشمند مانند هر چیز دیگری در کشورمان، بسیار متزلزل و فاقد ثبات طولانی مدت است. حتما در صورتی که گوشی هوشمندی از فهرست انتخاب کردید، قیمت روز آن را هم آنالیز کنید.

پرچم داران طلایی | 25 میلیون تومان به بالا

پرچم داران طلایی، جایی که نهایت قدرت فزونین برند های حال حاضر گوشی های هوشمند را خواهیم دید. اگر دغدغه هزینه کردن ندارید و دوست دارید فزونین گوشی هوشمند این روزها را دست بگیرید، سه گزینه ای که در ادامه برای شما معرفی کردیم، از لحاظ منطقی و کارکرد می توانند فزونین انتخاب های شما باشند.

این رده مناسب چه افرادی است؟
  • اگر دنبال فزونین گوشی هوشمند بازار هستید!

گوشی موبایل هواوی مدل P50 Pro

ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت | از 27,500,000 تا 32,000,000 تومان

نقاط قوت
  • ظاهر فوق العاده زیبا، طراحی منحنی هوشمندانه و دارای گواهی IP68
  • صفحه نمایش OLED با روشنایی بالا، نرخ تازه سازی 120 هرتز، HDR10+
  • بلندگوهای استریو فوق العاده
  • شارژر 66 واتی همراه با شارژ فوق سریع
  • عملکرد عالی سخت افزار در کلاس یک پرچم دار پیروز
  • عکس برداری فوق العاده عالی به خصوص در روز و نور مناسب
  • زوم اپتیکال 3.5 برابری کاربردی
  • سلفی های بی نظیر!
  • ارتباط یکپارچه و سریع با دیگر دستگاه های هواوی
  • رابط کاربری EMUI 12 حتی بدون خدمات گوگل هم خوب و کاربردی است
نقاط ضعف
  • عمر میانه باتری
  • عدم وجود خدمات گوگل
  • امکان داغ کردن تحت عملنمودهای سنگین
تاریخ عرضهمرداد 1400
ابعاد158.8×72.8×8.5
وزن195 گرم
جنس بدنهقاب جلو و پشت از جنس شیشه

فریم آلومینیومی

استاندارد ضد آب / گرد و غبار IP68

صفحه نمایش6.7 اینچ

Dynamic AMOLED 2X 120Hz

رزولوشن تصویر2400×1800 پیکسل با تراکم 394 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملEMUI 12 (Europe), no Google Play Services
چیپ ستQualcomm SM8350 Snapdragon 888 4G (5 nm)
پردازنده مرکزیOcta-core (1×2.84 GHz Kryo 680 & 3×2.42 GHz Kryo 680 & 4×1.80 GHz Kryo 680)
پردازنده گرافیکیAdreno 660
حافظه رم8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی256 گیگابایت
درگاه کارت حافظهکارت حافظه نانو (NM)
دوربین اصلیسنسور 50 مگاپیکسلی عریض

سنسور 64 مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپ

سنسور 13 مگاپیکسلی فوق عریض

سنسور 40 مگاپیکسلی تک رنگ

فیلمبرداری 4K@30/60fps, 1080p@30/60fps, 1080p@960fps

دوربین سلفیسنسور 13 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 4K@30fps, 1080p@30/60/240fps

صدااسپیکر استریو

بدون جک 3.5 میلی متری

درگاه های ارتباطیUSB Type-C 3.1
شبکه های ارتباطی5G، 4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت2
سنسور اثر انگشتدارد (زیر صفحه نمایش)
باتریلیتیوم-یونی 4360 میلی آمپرساعتی

فست شارژ 65 وات

شارژ بی سیم 50 وات

کمپانی هواوی را می توان یکی از بزرگ ترین خطرهایی دانست که دامن گیر کمپانی هایی مانند اپل و سامسونگ شده است. با اینکه طی چند سال گذشته، تحریم ها و حتی حذف شدن خدمات گوگل برای محصولات هواوی، دردسرهایی برای این شرکت درست نموده اما هواوی دست از عرضه محصولات قدرتمند و پیشرو بر نداشته و یکی از این محصولات در رده پرچم دار، هواوی پی 50 پرو است.

هواوی پی 50 پرو یک گوشی شیک و فوق العاده است که با 6.6 اینچ صفحه نمایش و وزن 195 گرمی، ارگونومی خوب و راحتی دارد و نه خیلی سبک به نظر می رسد و نه سنگین! مانند بیشتر گوشی های پرچمدار هواوی طی سال های اخیر، دکمه های تنظیم صدا و پاور در سمت راست و درگاه USB-C و درگاه سیم کارت در بخش پایینی قرار دارند. اسپیکرها در بالا و پایین قرار دارند، در حالی که حسگر اثر انگشت به پشت یا همان داخل صفحه نمایش منتقل شده است.

قسمت پشتی گوشی دارای یک سطح فلزی صیقلی با ظاهر ظریف طلایی است. این سطح تا حدی لطیف و نرم حس می گردد اما به شدت مستعد جذب اثر انگشت و لک است. چیزی که در پشت گوشی خودنمایی می نماید، دو حلقه دوربین نسبتا بزرگ است که در داخل یک برآمدگی شبیه قرص قرار گرفته اند. به راحتی می توان گفت که با یکی از بزرگ ترین ماژو ل های دوربین در گوشی های هوشمند طرف هستیم.

صفحه نمایش OLED هواوی پی 50 پرو 6.6 اینچ اندازه دارد و وضوح آن به 1228 در 2700 پیکسل با تراکم 450 پیکسل در هر اینچ می رسد. برای مقایسه، گوشی گلکسی S21 اولترا با رزولوشن 3200 در 1440 پیکسل دارای تراکم 515ppi و آیفون 13 پرو مکس با وضوح 2778 در 1284 پیکسل دارای تراکم 458ppi است. با این حال خیلی درگیر این اعداد نشوید چرا که همه این گوشی ها و هواوی پی 50 پرو در زمینه صفحه نمایش عالی کار نموده اند.

رنگ ها در صفحه نمایش OLED هواوی پی 50 پرو عالی است و دیدنی فیلم و ویدیو در آن بی نظیر به نظر می رسد. هواوی بعلاوه نرخ به روزرسانی تصویر را از 90 هرتز در پی 50 پرو به 120 هرتز در گوشی تازه افزایش داده که باعث می گردد گشت وگذار در رابط کاربری و در میان برنامه ها بسیار نرم و لذت بخش باشد. بعلاوه می توانید نرخ نوسازی را روی حالت داینامیک قرار دهید تا بسته به کاری که با گوشی انجام می دهید، نرخ تازه سازی هم تنظیم گردد و حتی به این وسیله، در مصرف باتری هم صرفه جویی گردد.

هواوی پی 50 پرو از چیپ ست کوالکام اسنپدراگون 888 که در بیشتر گوشی های پرچمدار سال گذشته دیده شده استفاده نموده اما فناوری ارتباطی 5G را حذف نموده است.

این چیپ ست در مدل مد نظر ما (که در ایران بیشتر همین مدل موجود است) دارای 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. بعلاوه برخلاف بیشتر گوشی های پرچمدار، هواوی پی 50 پرو دارای اسلات حافظه اما از نوع نانو (NM) است که می توان به وسیله آن، حافظه ذخیره سازی گوشی را تا 1 ترابایت افزایش داد.

مانند بسیاری از گوشی های پرچمدار دیگر، هواوی پی50 پرو در استفاده روزمره بسیار روان و راحت است. این گوشی در بنچ مارک Geekbench 5 امتیاز 3018 را به دست آورده که تقریبا با امتیاز سایر گوشی های مجهز به چیپ ست اسنپدراگون 888 برابری می نماید.

بخش دوربین های هواوی پی50 پرو، ظاهری عجیب و البته بزرگ و شاید ترسناکی داشته باشد. چهار دوربین لایکا با هوش مصنوعی در این ماژول بزرگ به کار گرفته شده است. دوربین اصلی عریض با سنسور 50 مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو پریسکوپ 64 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 3.5 برابری اپتیکال، یک لنز فوق عریض 13 مگاپیکسلی و یک سنسور تک رنگ 40 مگاپیکسلی را می توان در قسمت پشت هواوی پی50 پرو مشاهده کرد.

با توجه به این سخت افزار، جای تعجب نیست که پی50 پرو می تواند تصاویر خیره نماینده ای را بگیرد. دوربین ها به ندرت ما را ناامید کردند و به خصوص در طول روز می توانید تصاویر واضح، دقیق و با دامنه دینامیکی گسترده ثبت کنید. پی50 پرو در بخش پردازش تصویر به گونه ای است که رنگ ها، از جمله رنگ های پوستی بسیار مهم، واقعی تر به نظر می رسند. علاوه بر این، حالت اختصاصی هوش مصنوعی به گونه ای تنظیم شده که به جای افزایش غلظت رنگ، سعی می نماید تنظیمات دقیق تر و هدفمند تری را در تصاویر انجام دهد تا نتیجه، تصویری طبیعی، با کیفیت و واقعی به دست بیاید.

زوم اپتیکال 3.5 برابر بسیار سطح بالا و باکیفیت است و جزئیات ثبت شده بسیار واقعی و خوب به نظر می رسند. با پی50 پرو می توانید تا 100 برابر زوم کنید که در بیشتر عکس ها تا زوم 30 و نهایت 50 برابری می توان حساب کرد و تصاویر نسبتا قابل استفاده ای گرفت.

با اینکه عکاسی در طول روز یا محیط های پرنور با پی50 پرو لذت بخش است، اما متوجه شدیم که سرعت شاتر اندازهی از حد استاندارد و مطلوب پایین تر است. این قضیه شاید در خصوص سوژه های ثابت خیلی دردسرساز نباشد، اما اگر قصد عکس برداری از سوژه های متحرک و حتی پر سرعت را با پی50 پرو داشته باشید، احتمالا این گوشی شما را ناامید می نماید.

هوش مصنوعی در هواوی پی50 پرو بعضی وقت ها بیش از حد هوشمند کار می نماید که هم می تواند راضی نماینده باشد و هم گیج نماینده! چشم انداز یاب دوربین شاید به شما تصویری نشان دهد که نوردهی در آن بسیار زیاد است، اما پس از ثبت تصویر، هوش مصنوعی آغاز به پردازش و ویرایش عکس می نماید. تصویری که در نتیجه می بینیم، نوردهی مناسب و خوبی دارد. اما این قضیه می تواند در هنگام تصویربرداری و کسب اطمینان از ثبت چیزی که با چشم دیده شده، دردسرساز باشد.

متاسفانه هواوی پی50 پرو هر چقدر در زمینه عکاسی روزانه و با نور کافی، خیره نماینده و عالی است، در عکاسی شبانه چنگی به دل نمی زند. وقتی دوربین های این گوشی را در حالت شب یا نور کم، در کنار دیگر پرچمداران قرار می دهیم متوجه می شویم که تصاویر از وضوح کم تری برخوردارند، نور کمتر جذب شده و جزئیات جای خود را به له شدگی و نرم شدگی داده است. روشن کردن حالت شب هم نمی تواند یاری خاصی به این قضیه بکند و حتی نوردهی طولانی تر سبب شد تا تصاویر تار شوند.

نتایج عکاسی در نور کم با دوربین فوق عریض نسبتا ناامید نماینده است. پرچمداران امروزی از مجموعه ای استفاده می نمایند که در آن لنز اصلی و فوق عریض دارای کالیبر رنگ مشابه هستند. اما در خصوص پی50 پرو، تصویری که با سنسور دوربین فوق عریض ثبت شده دارای شدت رنگ متفاوتی نسبت به دوربین اصلی است و ناهماهنگی های زیادی را می توان تشخیص داد.

دوربین سلفی هواوی پی پرو یک سنسور 13 مگاپیکسلی عریض است که می تواند تصاویری با کیفیت و مناسب را در موقعیت های مختلف ثبت کند. کارایی این دوربین بی شباهت به دوربین اصلی گوشی نیست و تقریبا همان نقاط قوت و ضعف را در اختیار دارد. تجربه عکاسی حالت پرتره با این دوربین هم مناسب است، اگر چه در تشخیص لبه ها برای جلوه های تاری پس زمینه به خوبی کار می نماید، اما هوش مصنوعی تمایل زیادی به زیباسازی صورت و در کل تصویر دارد. نکته جالب اینجاست که حتی با خاموش کردن این حالت، باز هم تغییراتی را روی عکس می توان تشخیص داد.

دوربین های اصلی، تک رنگ و تله فوتو هواوی پی50 پرو می توانند تا وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلم برداری نمایند و دوربین های فوق عریض و سلفی می توانند تا وضوح 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه ویدیو ضبط نمایند.

لرزش گیر اپتیکال در دوربین های اصلی و زوم در دسترس است در حالی که لرزش گیر دیجیتال روی هر پنج دوربین همواره روشن است و کار می نماید. هواوی پی پرو از فیلم برداری تایم لپس، 240 فریم بر ثانیه و فیلم برداری دوگانه با دو دوربین به طور همزمان پشتیبانی می نماید. بعلاوه قابلیت زوم صوتی نیز در این گوشی وجود دارد که قابلیت جالبی است.

دوربین اصلی ویدیوهای 4K بسیار خوبی را با جزئیات کافی و ظاهری متعادل و زیبا ضبط می نماید. کنتراست ویدیوها بالا است و رنگ ها آنقدر دقیق و درست هستند که از دیدنی ویدیو لذت ببرید. محدوده دینامیکی هم معمولا در سطح خوبی قرار گرفته است. با این حال ویدیوها می توانستند از وضوح بیشتری بهره مند باشند.

گوشی هواوی پی50 پرو از یک باتری 4360 میلی آمپر ساعتی استفاده می نماید که با توجه به ضخامت 8.5 میلی متری گوشی، تا حدودی با باتری کوچکی روبرو هستیم. این باتری برای کسانی که مدام با گوشی خود کار می نمایند، GPS را روشن نگه می دارند، همواره آنلاین هستند و عکس و فیلم تهیه می نمایند، احتمالا روزی یک بار شارژ را احتیاج خواهند داشت.

با اینکه عمر باتری حتی برای یک روز هم کلی اما و اگر دارد، اما هواوی راه ها و قابلیت های خوبی را برای مقابله با عمر کم باتری پیش روی مخاطب قرار داده است. سرعت شارژ 66 واتی هواوی پی 50 پرو می تواند گوشی را در عرض نیم ساعت، 70 درصد شارژ کند و در کمتر از یک ساعت یک باتری 100 درصدی را دریافت کنید.

اگر هوادار شارژ بی سیم باشید، احتمالا پی50 پرو گوشی پرهوادار شما خواهد شد. این گوشی از شارژ بی سیم 50 واتی پشتیبانی می نماید و اگر عادت داشته باشید که هنگام کار، گوشی را روی پد بی سیم قرار دهید، بعید است دیگر دغدغه شارژ را داشته باشید.

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S22

ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت | از 28,000,000 تا 28,500,000 تومان

ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت | از 32,000,000 تا 35,000,000 تومان

نقاط قوت
  • کوچک، جمع و جور، مدرن و دارای طراحی پیشرفته و کیفیت ساخت فوق العاده
  • صفحه نمایش خیره نماینده آمولد 120 هرتز عالی با روشنایی فوق العاده، خوانایی خوب در نور خورشید، دقت رنگ عالی و تجربه ویدیویی HDR بی نظیر
  • استاندارد بالای IP68 برای مقاومت در برابر آب
  • سیستم بلندگوی استریو هیبریدی یک پارچه
  • رابط کاربری فوق العاده One UI 4.1 با ویژگی های گسترده + پشتیبانی از چهار به روزرسانی اندروید و پنج سال پشتیبانی به روزرسانی های امنیتی
  • سیستم عکس برداری فوق العاده عالی در حد و اندازه های یک پرچم دار واقعی
  • زوم اپتیکال 3 برابری کاربردی
  • کیفیت بالای فیلم برداری به خصوص با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه
  • توانایی منحصر به فرد دوربین فوق عریض برای فیلم برداری 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه
نقاط ضعف
  • بدون شارژر همراه در جعبه!
  • کاهش عمر باتری نسبت به سال گذشته
تاریخ عرضهاسفند 1400
ابعاد146×70.6×7.6 میلی متر
وزن167 گرم
جنس بدنهقاب جلو و پشت از جنس شیشه با محافظ گوریلا گلس پلاس ویکتوس

فریم آلومینیومی

استاندارد ضد آب / گرد و غبار IP68

صفحه نمایش6.1 اینچ

Dynamic AMOLED 2X | 120Hz

رزولوشن تصویر2340×1800 پیکسل با تراکم 425 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملAndroid 12, One UI 4.1
چیپ ستQualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 (4 nm)
پردازنده مرکزی

Octa-core (1×3.00 GHz Cortex-X2 & 3×2.40 GHz Cortex-A710 & 4×1.70 GHz Cortex-A510)

پردازنده گرافیکیAdreno 730
حافظه رم8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی128 گیگابایت
درگاه کارت حافظهندارد
دوربین اصلیسنسور 50 مگاپیکسلی عریض

سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپ با زوم اپتیکال 3 برابری

سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض

فیلمبرداری 8K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 720p@960fps, HDR10+, stereo sound rec., gyro-EIS

دوربین سلفیسنسور 10 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 4K@30/60fps, 1080p@30fps

صدااسپیکر استریو

بدون جک 3.5 میلی متری

صدا با کیفیت 32 بیت / 384kHz

تنظیم شده به وسیله برند AKG

درگاه های ارتباطیUSB Type-C 3.2
شبکه های ارتباطی5G، 4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت2
سنسور اثر انگشتدارد (زیر صفحه نمایش)
باتریلیتیوم-یونی 3700 میلی آمپرساعتی

فست شارژ 25 وات

شارژ بی سیم 15 وات

شارژ معکوس 4.5 وات

سامسونگ سال جاری با پرچمداران گلکسی S22، S22 پلاس و S22 اولترا به بازار وارد شده که همگی گوشی های قدرتمند و مجهز به آخرین فناوری های روز جهان هستند. گوشی هایی که علاقه مندان به برند سامسونگ قطعا از خریدشان پشیمان نمی شوند.

وقتی به سامسونگ گلکسی S22 نگاه می کنیم، از لحاظ ظاهری تفاوت خاصی را بین آن و پرچمدار سال پیش نمی بینیم. اما سامسونگ سعی نموده تا بهبود هایی را در این زبان طراحی لحاظ کند تا بتواند یک گوشی درخور و باارزش عرضه کند.

گلکسی S22 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی است که آن را 0.1 اینچ کوچک تر از مدل قبلی خود می نماید، اما این چیزی نیست که متوجه آن شوید. نکته قابل توجه، استفاده از گوریلا گلس تازه ویکتوس پلاس برای بخش پشتی گوشی است، جایی که سال گذشته پلاستیکی بود. این تغییر باعث شده که حس یک کالای برتر و اصطلاحا پریمیوم به S22 داده گردد و گلکسی S22 به مانند آیفون 13 کاملا محکم و زیبا به نظر برسد. بعلاوه در زیر نمایشگر یک حسگر اثر انگشت اولتراسونیک قرار گرفته است که بسیار پرسرعت و حساس است.

این گوشی به اندازه ای کوچک است که می توان آن را طوری در جیب یا کیف فرو کرد که اصلا متوجه حضورش نشد. وزن 168 گرمی و ضخامت 7.8 میلی متری، این گوشی را در رده اندازه آیفون 13 مینی قرار داده که البته، آیفون 13 مینی تاج پرچمداران کوچک را بر سر دارد.

دور تا دور گوشی گلکسی S22 را قاب آلومینیومی مرغوب، منحنی و راحت احاطه نموده که حس خوبی را در هنگام به دست گرفتن گوشی منتقل می نماید. بعلاوه این گوشی دارای استاندارد IP68 است که آن را در برابر آب و گرد و غبار مقاوم می نماید.

ماژول دوربین های پشتی گلکسی S22 همان طراحی اصطلاحا کانتور سال گذشته را دارد و خشنودیم که سامسونگ آن را دست نخورده نگه داشته است. بدنه پشتی برس خورده است و هیچ اثر انگشت یا لکی روی آن به جا نمی ماند که این یک نکته مثبت برای کسانی است که دوست دارند گوشی را بدون قاب اضافه استفاده نمایند.

تنها دکمه های روی گوشی، پاور و تنظیم صدا است که در لبه تلفن قرار گرفته اند. در لبه بالایی یک سوراخ میکروفون وجود دارد و در قسمت پایینی یک بلندگو قرار گرفته است. با این حال نیمی دیگر از سیستم بلندگوی استریو با صدایی کاملا مناسب و رسا در لبه بالایی نمایشگر پنهان شده است. بعلاوه پورت USB-C هم در این گوشی دیده می گردد.

صفحه نمایش گلکسی S22 از نوع داینامیک آمولد با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل است که نسبتا مناسب است، اما در مقام مقایسه اندازهی از صفحه نمایش سوپر رتینا XDR آیفون 13 کمتر است. با این حال سامسونگ سعی نموده این کمبود را با اعمال حاشیه های بسیار نازک و عدم وجود بریدگی مزاحم در گوشی خود جبران کند.

صفحه نمایش روشن و مجذوب کننده است. نرخ تطبیقی از 10 هرتز تا 120 هرتز به صورت هوشمندانه ای متغیر است و باعث می گردد هر حرکتی در رابط کاربری، ویدیوها و بازی ها صاف و نرم به نظر برسد. نرخ تازه سازی بالا می تواند به خالی شدن سریع تر باتری منتهی گردد، بنابر این اگر می خواهید عمر باتری را افزایش دهید، می توانید نرخ به روزرسانی را روی 60 هرتز قفل کنید. با این حال اگر این موضوع برایتان مهم نیست، صفحه را روی 120 هرتز قفل کنید و از نهایت نرمی و روان بودن صفحه نمایش در همه چیز لذت ببرید.

سامسونگ تمامی خط فراوری پرچمدار تازهش را به فزونین و مدرن ترین پردازنده های جهان مجهز نموده است. ما در بازار دو نوع گوشی S22 داریم که یکی به تراشه اسنپدراگون 8 GEN 1 مجهز است و دیگری به اگزینوس 2200 که از لحاظ کارایی، بسیار نزدیک هستند با این حال نسخه ای که ما در حال معرفی اش هستیم با چیپ ست اسنپدراگون است. هر دو پردازنده دارای 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی برای مدل گلکسی S22 است.

وقتی گلکسی S22 را در مقابل گلکسی S22 اولترا قرار می دهیم، متوجه می شویم که امتیازات بنچمارک GeekBench در هر دو برابر است. با این حال امتیازات هر دو گوشی هنوز هم به طور کلی کمتر از تراشه A15 اپل است.

هیچ کدام از این ها به این معنی نیست که گلکسی S22 کند احساس گردد. استفاده از تراشه 4 نانومتری اسنپ دراگون 8 باعث شده تا نه تنها کارنمودهای روزانه و استفاده از اپلیکیشن های کاربردی بسیار روان و بدون لگ باشند، بلکه انجام بازی های سنگین و گرافیکی در نهایت تنظیمات گرافیکی لذت بخش و راحت به نظر برسند.

کل خانواده گوشی های گلکسی S22 سامسونگ دارای رابط کاربری One UI 4.1 نصب شده روی اندروید 12 است که جزو رابط کاربری های زیبا و محبوب جهانی اندروید محسوب می گردد.

سامسونگ گلکسی S22 تا حد زیادی در بخش دوربین به S21 شباهت دارد، اما سامسونگ تا حدودی توانسته تغییراتی را اعمال کند. دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض تقریبا بدون تغییر است، اما اکنون با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و تله فوتو 10 مگاپیکسلی همراه شده است. دوربین تله فوتو دارای پیکسل های بسیار کمتری نسبت به سنسور 64 مگاپیکسلی S21 است. اما زوم اپتیکال 3 برابری مزیت آن در برابر زوم هیبریدی سال گذشته است. بعلاوه می توانید از زوم دیجیتال تا 30 برابر لذت ببرید که سرگرم نماینده و جالب است، اما به اندازه زوم 100 برابری گلکسی S22 اولترا خوب و هیجان انگیز نیست. با این حال وجود زوم 3 برابری اپتیکال در S22 بیست و پنج میلیون تومانی خوب است.

در جلو هم دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی قرار گرفته است که نسبت به گلکسی S21 تغییری ننموده است.

عکاسی در همه حالت های عریض، فوق عریض، پرتره و شب در همه لنزهای موجود خوب هستند. رنگ های بیش از حد روشن سامسونگ هنوز مشهود است. هنوز آسمان آبی بیش از حد آبی است و نتایج تقریبا هرگز با آنچه که با چشم غیر مسلح می بینیم، مطابقت ندارد. با اینکه کیفیت و وضوح و شادابی تصاویر می تواند شما را خشنود کند، اما اگر جزو افرادی هستید که به رنگ های طبیعی وفادارید، امکان دارد گلکسی S22 برای تان ساخته نشده باشد!

عکاسی پرتره که به شما امکان می دهد افکت بوکه را قبل یا بعد از گرفتن عکس تنظیم کنید، یک نقطه قوت بزرگ است. این نرم افزار در جداکردن سوژه ها از پس زمینه بسیار خوب عمل می نماید و نتایج می تواند بسیار حرفه ای و تاثیرگذار باشند.

زوم اپتیکال 10 مگاپیکسلی و 3 برابری عملکرد خوبی دارد، اگر چه قابلیت های آن در 10 برابر و 30 برابر کاهش پیدا می نماید که این روزها طبیعی است.

گلکسی S22 سامسونگ اگر چه حالت سینمایی مانند آیفون 13 اپل ندارد، اما اگر از تنظیمات حالت Pro Video را انتخاب کنید، می توانید عمق فوکوس را هنگام فیلم برداری تنظیم کنید. با روشن بودن آن، می توانید روی هر سوژه ای ضربه بزنید و دوربین دوباره روی آن فوکوس می نماید.

گلکسی S22 می تواند تا وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه را در تمامی دوربین های خود فیلمبرداری کند. این قضیه شامل دوربین فوق عریض هم می گردد که موردی نادر و البته خصوصیتی مثبت برای این گوشی محسوب می گردد. در اینجا فقط دوربین اصلی می تواند فراتر باشد و با وضوح 8K و نرخ 24 فریم در ثانیه فیلم برداری کند.

با اینکه گلکسی S22 می تواند با وضوح 8K ویدیو ضبط کند، اما این گزینه چیزی نیست که شما را به وجد بیاورد. کیفیت خروجی ویدیوهای ضبط شده با این وضوح، تفاوت های ناچیزی با ویدیوهای 4K دارد و تنها تفاوت اصلی شان در حجم نزدیک به دو برابری نسبت به 4K است. به علاوه اینکه شما برخلاف وضوح 4K، نمی توانید در ویدیوهای 8K از نرخ 60 فریم بر ثانیه بهره ببرید. پس اگر نظر ما را می خواهید، گزینه فیلم برداری 4K فزونین چیزی است که در S22 پیدا می کنید.

فیلم برداری 4K از دوربین اصلی S22 در همه جا چشم گیر است. جزئیات بسیار زیبا و با دقت ثبت می شوند. رنگ ها به طور کلی طبیعی هستند، اما قرمز و آبی شاید اندازهی پررنگ تر و روشن تر به نظر برسند. محدوده دینامیکی هم خوب و گسترده است.

یکی از عجیب ترین اتفاقاتی که برای پرچمداران تازه سامسونگ افتاده، کاهش حجم باتری نسبت به سال گذشته است که علت منطقی برای آن پیدا نمی گردد. گلکسی S22 دارای یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی است که حتی دیدن این عدد هم نگران نماینده است. در آزمایشات انجام شده، گلکسی S22 احتمالا برای کسانی که مدام گوشی به دست هستند و ممتد در حال استفاده از آن برای امور مختلف هستند، اسباب زحمت خواهد بود و باید در عصر و نزدیک شب، خود را به یک شارژر برسانند.

خالی کردن شارژ وقتی خیلی بیشتر می گردد که شما حالت 120 هرتز را کاملا فعال نموده باشید. در این صورت باید مطمئن باشید که همواره در نزدیکی یک شارژر حضور دارید. اما با تمام این ها، باتری به نسبت سایز و اندازه ای که گلکسی S22 دارد تقریبا (و تقریبا!) مناسب است و می توان در صورت کنترل و مدیریت نحوه استفاده از گوشی، یک روز کامل را روی آن حساب کرد.

گلکسی S22 از شارژ پرسرعت 25 واتی پشتیبانی می نماید که آن را در مقابل شارژرهای شیائومی که تا 120 وات هم می رسند، عقب تر نشان دهد اما با این حال این اندازه برای حجم 3700 میلی آمپر ساعتی تقریبا مناسب است و گوشی در زمان نیم ساعت می تواند 63 درصد شارژ گردد. برای شارژ صفر تا صد هم حدود یک ساعت زمان احتیاج است.

گوشی موبایل شیائومی 12 پرو

ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت | از 29,000,000 تا 29,500,000 تومان

ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت | از 25,500,000 تا 30,300,000 تومان

نقاط قوت
  • طراحی مجذوب کننده و کیفیت ساخت عالی
  • صفحه نمایش OLED منحنی باکیفیت - وضوح QHD - مجهز به HDR10+، Dolby Vision+ و نرخ تطبیقی 120 هرتز
  • شارژر 120 وات پر سرعت (100 درصد در 17 دقیقه)
  • بلندگوهای استریو متعادل با صدایی رسا و به اندازه کافی بلند - تنظیم شده به وسیله هارمن کاردون
  • استفاده از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 با کارکردی عالی
  • فیلم برداری قابل قبول و با کیفیت به خصوص در وضوح 4K@60fps
  • عکس برداری قابل قبول - دوربین سلفی فوق العاده
  • دوربین اولتراواید 50 مگاپیکسلی
  • دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم 2 برابر و بسیار با کیفیت
  • رابط کاربری خوب MIUI 13 بهینه سازی شده با اندروید 12
نقاط ضعف
  • عدم وجود گواهی IP - آسیب پذیری جدی در مقابل آب و گرد و غبار
  • عمر باتری پایین تر از حد انتظار است
  • عملکرد چیپ ست در حد و اندازه های نامش نیست (اما کافی است)
  • قابلیت دالبی اتموس برای اسپیکرها درست کار نمی نماید
تاریخ عرضهدی 1400
ابعاد8.2×74.6×163.6 میلی متر
وزن204 گرم
جنس بدنهقاب جلو از جنس شیشه مجهز به گوریلا گلس ویکتوس

قاب پشت از جنس شیشه مجهز به گوریلا گلس 5

صفحه نمایش6.73 اینچ

AMOLED | 120Hz

رزولوشن تصویر1440×3200 پیکسل با تراکم 521 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملAndroid 12, MIUI 13
چیپ ستQualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 (4 nm)
پردازنده مرکزیOcta-core (1×3.00 GHz Cortex-X2 & 3×2.50 GHz Cortex-A710 & 4×1.80 GHz Cortex-A510)
پردازنده گرافیکیAdreno 730
حافظه رم12 گیگابایت
فضای ذخیره سازی256 گیگابایت
درگاه کارت حافظهندارد
دوربین اصلیسنسور 50 مگاپیکسلی عریض

سنسور 50 مگاپیکسلی فوق عریض

سنسور 50 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال 2 برابری

فیلمبرداری 8K@24fps (HDR), 4K@30/60fps (HDR10+), 1080p@30/120/240/960fps, 720p@1920fps

دوربین سلفیسنسور 32 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 1080p@30/60fps, 720p@120fps, HDR

صدااسپیکر استریو

جک 3.5 میلی متری ندارد

اسپیکرهای تقویت شده به وسیله هارمن کاردون

درگاه های ارتباطیUSB Type-C 2.0
شبکه های ارتباطی5G، 4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت2
سنسور اثر انگشتدارد (روی قاب پشتی)
باتری

لیتیوم-یونی 4600 میلی آمپرساعتی

فست شارژ 120 وات

تازهترین پرچمدار شیائومی که با نام شیائومی 12 شناخته می گردد، مدتی است که در قالب سه نسخه و معینات متنوع سخت افزاری و بازه های قیمتی متنوع وارد بازار شده و توانسته عملکرد رضایت بخشی داشته باشد. در بازه قیمتی 25 میلیون تومان، ما شیائومی 12 پرو را به عنوان گزینه میانی در خانواده سه گانه شیائومی 12 می بینیم.

شیائومی 12 پرو همانطور که از نام اش پیداست، نسخه ای تقریبا ارتقا یافته شیائومی 12 است که البته انتظار داشتیم این ارتقا دندان گیرتر باشد. این گوشی با وجود سایز بزرگتر و رزولوشن بیشتر نمایشگر، شارژر 120 واتی و دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال 2 برابری به علاوه ارتقا وضوح دوربین اولتراواید، فزونی چشم گیری نسبت به برادر کوچک تر خود ندارد. با این حال ما با پرچمداری خوب روبرو هستیم که دوربین ها، نمایشگر، تجربه نرم افزاری و بازدهی سخت افزاری آن راضی نماینده است.

اندازه این گوشی 163.6 در 74.6 میلی متر و ضخامت آن 8.2 میلی متر است و با وزن 204 گرمی، تجربه ای شبیه به سایر گوشی های پرچمدار هم سایز خود را ارائه می دهد. لبه های شیائومی 12 پرو کمی خمیده است که حس خوبی به دستان می دهد و از طرفی، بافت پشتی گوشی از جنس شیشه صاف است که آن هم حس راحتی جالبی را به دستان القا می نماید.

ماژول دوربین در پشت گوشی با اینکه طراحی شیک و منظمی دارد، اما برجستگی آن زیاد است و هنگامی که گوشی را روی سطحی صاف قرار می دهید، متوجه لرزش گوشی به خاطر سطح ناصاف پشت می شوید.

متاسفانه این گوشی پرچمدار هیچ گونه گواهی IP برای مقاومت در برابر آب یا گرد و غبار ندارد که باعث تعجب است. ما در گوشی هایی به مراتب ارزان تر در خانواده میان رده ها گواهی IP را به وفور می بینیم، اما شیائومی تصمیم گرفته در این گوشی پرچمدار بیخیال این قضیه گردد.

در شیائومی 12 پرو خبری از جک 3.5 میلی متری هدفون نیست و پورت های گوشی محدود به USB-C نسل دوم می گردد.

صفحه نمایش 6.73 اینچی شیائومی 12 پرو از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است. نمایشگر شیائومی 12 پرو وضوحی برابر با 1440 در 3200 پیکسل دارد که این گوشی را در زمره پرچمداران خاص با وضوح فوق العاده بالا قرار می دهد. پنل نمایشگر از نوع AMOLED است که رنگ ها را زنده به نمایش می گذارد و کنتراست قابل توجهی دارد. حدبیشتر روشنایی نمایشگر به 1500 نیت می رسد که حتی برای فضای باز و زیر نور خورشید کاملا کارایی دارد.

نرخ به روزرسانی 120 هرتزی نمایشگر گوشی پرچمدار شیائومی 12 پرو به خوبی کار می نماید و در زمان انجام بازی، گشت و گذار در وب و شبکه های اجتماعی، کاملا متوجه نرمی و روان بودن نمایشگر می شوید.

قطعا وجود نمایشگری با لبه خمیده باب میل بعضی از مخاطبان نیست و شیائومی در اعمال این ویژگی ریسک نموده است. البته شیائومی با پیاده سازی بسیار خوب ویژگی های مناسب در این نمایشگر، حتی از لمس های تصادفی معمول هم جلوگیری نموده و ما با یک صفحه نمایش بسیار با کیفیت و به روز طرف هستیم.

شیائومی در تازهترین پرچمدار خود از آخرین و قوی ترین تراشه کوالکام به نام اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده نموده است که به قوی ترین تراشه اندرویدی جهان هم معروف است. وجود چنین قدرتی در کنار 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم، تضمین نماینده اجرای سنگین ترین بازی ها، پیچیده ترین محاسبات و عملکرد های فشرده است. گشت و گذار در رابط کاربری بی هیچ لگی امکان پذیر است و اجرای چندین اپلیکیشن به مانند آب خوردن است.

با این حال موضوعی که وجود دارد این است که وقتی ما اسنپدراگون 8 نسل 1 را با سری های قبلی و گوشی های قدیمی تر مانند شیائومی Mi 11 یا OnePlus 9 مقایسه می کنیم، متوجه هیچ تفاوت محسوسی نمی شویم. آن گوشی ها هم در حال حاضر در دسته قوی ترین ها قرار دارند و از پس هر پردازشی بر می آیند، اما این در حافهرست که نسل تازه پردازنده های کوالکام هم حداقل در گوشی هایی مانند شیائومی 12 یا حتی گلکسی S22 اولترا و Oppo Find X5 Pro، ارتقا عجیبی پیدا ننموده اند.

با این حال این آخر جهان نیست. شیائومی 12 به تازهترین پردازنده و نو ترین فناوری روز جهان مجهز است و این می تواند تا سال ها خیال خریدار این گوشی را از بابت توان پردازشی و سرعت راحت کند (البته اگر شیائومی پشتیبانی طولانی مدت نرم افزار بهتری در نظر داشته باشد)

انجام بازی های سنگین در شیائومی 12 پرو یک تجربه چشمگیر و شگفت انگیز است. بارگذاری بازی ها با سرعت بالا و انجام آن ها بدون لگ صورت می گیرد. فرقی ندارد به سراغ کدام بازی می روید، از Call of Duty Mobile تا PUBG: New State، همگی روی فزونین حالت گرافیکی و وضوح با نرخ فریم بالا اجرا می شوند.

تنها مشکل واضح اسنپدراگون 8 به خصوص در بازی های سنگین، داغ شدن آن و به طبع، داغ شدن گوشی است. در تست بازی های سنگین کاملا متوجه داغ شدن گوشی می شوید و این قضیه به حدی هست که ترجیح می دهید کمی به گوشی در بین هر راند بازی استراحت بدهید.

گوشی شیائومی 12 پرو در سه نسخه 8 گیگابایت رم / 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 12 گیگابایت رم / 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه شده که بسته به سلیقه و نوع کاری که با گوشی انجام می دهید، گزینه های مناسبی را شاهد هستیم. بعلاوه این گوشی به فناوری 5G هم مجهز است که اگر در محدوده پشتیبانی از این فناوری ارتباطی باشیم، عملکرد ارتباطی گوشی درخشان است.

یکی از نکات قابل توجه شیائومی 12 پرو بلندگوهای آن است. این گوشی به بلندگوهایی که به وسیله برند هارمن کاردون تنظیم شده، مجهز است. صدای اسپیکرها علاوه بر بلند بودن، شفاف و واضح هستند و می توان این قضیه را هم یک نکته مثبت برای شیائومی 12 پرو دانست.

شیائومی 12 پرو دارای سه دوربین در قسمت پشتی خود است: دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی و یک دوربین 50 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال 2 برابری. در مقام مقایسه، ما تقریبا با همان لنزهای Mi 11 طرف هستیم، با این تفاوت که به جای لنز 108 مگاپیکسلی، شیائومی به یک دوربین 50 مگاپیکسلی بسنده نموده که البته، ما این قضیه را یک ارتقا نام می بریم.

رزولوشن همه چیز برای عکاسی نیست و به همین علت است که استفاده از لنز 50 مگاپیکسلی مزیت بهتری هم دارد. حالا اندازه سنسور بزرگتر است و این به معنی ثبت تصاویر روشن تر است.

تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی با رنگ های زنده، کنتراست چشمگیر و جزئیات زیاد، خوب به نظر می رسند. با این حال ما متوجه یک مشکل عجیب در بهینه سازی صحنه به وسیله هوش مصنوعی برنامه دوربین شدیم. این هوش مصنوعی کمی بیش از حد حساس است و بعضی عکس ها بیش از حد اشباع شده به نظر می رسند یا در بعضی دیگر، به ویژه تصاویر پرتره، مسائلی در منطقه ها تیره دیده می گردد.

شیائومی 12 پرو بر خلاف برادر کوچک ترش، میزبان لنز تله فوتو 50 مگاپیکسلی است و برای گنجاندن آن، لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی را حذف نموده است. عملکرد این لنز بسیار خوب است و زوم اپتیکال 2 برابری از کیفیت خوبی برخوردار است. با این حال، وقتی در گوشی هایی نظیر گلکسی S22 ما شاهد زوم اپتیکال 3 تا 10 برابری هستیم، این ویژگی شیائومی 12 پرو تا حدودی رنگ می بازد.

اما در سوی دیگر، دوربین فوق عریض صرفا خوب است. عکس های گرفته شده با این لنز گاها کم رنگ هستند، اما روشن بوده و بیش از حد تحریف یا اشباع نشده اند. ارتقا این لنز به 50 مگاپیکسل در شیائومی 12 پرو عملکردی جدی و رضایت بخش بوده و کاربر می تواند تصاویر فوق عریض با جزئیات و وضوح بالاتری نسبت به قبل ثبت کند.

ما در جلوی شیائومی 12 پرو یک لنز 32 مگاپیکسلی عریض می بینیم که می تواند تصاویر سلفی زیبا و روشنی را ثبت کند. عکاسی پرتره و بعد متعادل کردن سوژه و پس زمینه و افزودن تاری پس زمینه با ظاهری واقعی عالی است و در کل با یکی از فزونین دوربین های سلفی بازار در گوشی شیائومی 12 طرف هستیم.

شیائومی 12 پرو می تواند ویدیوهایی با وضوح نهایتا 8K و نرخ 24 فریم بر ثانیه و بعلاوه 4K یا 1080p را با نرخ 30 یا 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. ضبط ویدیو روی دوربین التراواید به وضوح 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه محدود شده است. خوشبختانه در همه حالات و دوربین ها می توانید از لرزشگیر دیجیتال و اپتیکال استفاده کنیم، اما با این حال شیائومی 12 دو گزینه Steady و Steady Pro را با تمرکز ویژه روی لرزشگیر دیجیتال تعبیه نموده که فقط روی وضوح 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه در دسترس قرار گرفته است.

در فیلم برداری 8K با اینکه جزئیات تصویر خوب است و رنگ ها هم به واقعیت نزدیک هستند، کنتراست مناسب است و نویزی دیده نمی گردد، اما باز هم ما از یک فیلم برداری 8K خارق العاده و واقعی کمی دور هستیم. البته این به معنای بلااستفاده بودن فیلم برداری 8K نیست و حتی می توانیم آن را یکی از معدود نمونه های واقعی بدانیم که صرفا جهت قدرتنمایی ظاهری و تبلیغاتی در گوشی قرار داده نشده است.

فیلم برداری 4K به مراتب نرم تر و حتی باکیفیت تر است. محدوده دینامیکی عالی، رنگ ها دقیق و جزئیات فوق العاده به نظر می رسند. در سوی دیگر اگر چه دوربین اولتراواید می تواند ویدیوهای 4K ضبط کند، اما با کیفیت معمول 4K فاصله زیادی دارد. ویدیوهای ثبت شده نرم هستند، اما فاقد جزئیات دقیق، دارای کمی نویز و محدوده دینامیکی محدود هستند.

شیائومی 12 پرو از یک باتری 4600 میلی آمپر ساعتی استفاده می نماید که نسبت به شیائومی 12 فقط 100 میلی آمپر ساعت ارتقا داشته و عملکرد آن نه تنها فرقی ننموده که حتی ضعیف تر هم شده است.

برخلاف انتظار همیشگی که از گوشی های شیائومی داشتیم، عمر باتری شیائومی 12 پرو در عملنمودهای مختلف تعریفی ندارد. متاسفانه شیائومی ظاهرا نتوانسته آنطور که باید و شاید، باتری را با سخت افزار و صفحه نمایش تطبیق دهد. ما در گلکسی S22 پلاس که آن هم باتری 4500 میلی آمپر ساعتی دارد، طول عمر باتری بیشتری را مشاهده می کنیم.

در تست پخش ویدیو، شیائومی 12 پرو نمره 12 ساعت را ثبت نموده و در گشت و گذار وب، تنها 11 ساعت دوام آورده است. ثبت 19 ساعت مکامله 3G هم نمونه دیگری از ضعف بازدهی باتری شیائومی 12 پرو است که عده ای عقیده دارند مشکل از نرم افزار گوشی است و شیائومی می تواند طی آپدیت های بعدی، مشکل بازدهی باتری را رفع کند.

شارژر 120 واتی شیائومی 12 پرو به خوبی کار می نماید و می تواند تنها در 21 دقیقه باتری را از صفر به صد درصد برساند. وجود شارژر 120 وات عملا نگرانی از بابت نبود شارژ را رفع می نماید و اگر شیائومی بتواند مسائل بازدهی باتری را هم در این گوشی های پرچمدارش حل نماید، مطمئنا شارژ و شارژدهی به نقطه مثبت بزرگی برای سری شیائومی 12 تبدیل می گردد.

گوشی موبایل لنوو مدل Legion Duel 2

ظرفیت 512 گیگابایت و رم 16 گیگابایت | از 29,000,000 تا 31,000,000 تومان

نقاط قوت
  • طراحی مدرن و گیمینگ که حس یک گوشی از آینده را القا می نماید
  • ویژگی های منحصر به فرد متمرکز بر روی گیمینگ
  • عملکرد سخت افزاری فوق العاده
  • قابلیت های تاچ صفحه بادقت بالا و کم نظیر است
  • صفحه نمایش عالی آمولد با روشنایی بالا و 144 هرتز
  • صدای فراگیر و جایگیری هوشمندانه بلندگوها
  • عملکرد مطلوب دوربین سلفی و پاپ آپ بودن آن
نقاط ضعف
  • عملکرد میانه دوربین ها
  • رابط کاربری اندازهی عجیب است و به روزرسانی ها هم نامعین است
  • بدون قابلیت شارژ بی سیم
  • عملکرد اسکنر اثرانگشت میانه است
تاریخ عرضهاردیبهشت 1400
ابعاد176×78.5×9.9 میلی متر
وزن259 گرم
جنس بدنهقاب جلو از جنس شیشه با محافظ گوریلا گلس 5

قاب پشت از جنس شیشه

فریم آلومینیومی

دارای خنک نماینده اختصاصی در داخل بدنه

نورپردازی RGB در پشت گوشی

صفحه نمایش6.92 اینچ

AMOLED | 120Hz

رزولوشن تصویر2460×1080 پیکسل با تراکم 388 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملAndroid 11, ZUI 12.5
چیپ ستQualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G (5 nm)
پردازنده مرکزی

Octa-core (1×2.84 GHz Kryo 680 & 3×2.42 GHz Kryo 680 & 4×1.80 GHz Kryo 680)

پردازنده گرافیکیAdreno 660
حافظه رم12 گیگابایت
فضای ذخیره سازی256 گیگابایت
درگاه کارت حافظهندارد
دوربین اصلیسنسور 64 مگاپیکسلی عریض

سنسور 16 مگاپیکسلی فوق عریض

فیلمبرداری 8K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps

دوربین سلفیسنسور 44 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 4K@30/60fps, 1080p@30/60/120fps

صدااسپیکر استریو

بدون جک 3.5 میلی متری

صدا با کیفیت 32 بیت / 384kHz

تنظیم شده به وسیله برند AKG

درگاه های ارتباطیUSB Type-C 3.2
شبکه های ارتباطی5G، 4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت2
سنسور اثر انگشتدارد (زیر صفحه نمایش)
باتریلیتیوم-یونی 4800 میلی آمپرساعتی

فست شارژ 25 وات

شارژ بی سیم 15 وات

شارژ معکوس 4.5 وات

گوشی لنوو Legion Duel 2 چیزی نیست که برای همه مناسب باشد، اما اگر در پی یک گوشی گیمینگ رده بالا هستید که بتوانید فزونین تجربه را هنگام بازی ها، به خصوص بازی های چند نفره یا سنگین داشته باشید، شاید محصول تازه لنوو بتواند برای تان مجذوب کننده باشد.

اگر هدف تان چیزی غیر از بازی کردن است، سمت این گوشی نیایید. Lenovo Legion Duel 2 دارای یک طراحی ضخیم است که نازکترین نقطه آن 9.9 میلی متر و ضخیم ترین قسمت 12.56 میلی متر است. وزن 259 گرمی آن هم به وضوح نشان می دهد که این گوشی برای استفاده در حالت افقی و دو دستی طراحی شده است.

طراحی گوشی به شکلی است که وقتی آن را به صورت افقی به دست می گیرید، حس می کنید که انگشتان و دست در جای مناسبی قرار گرفته اند. البته که استفاده از گوشی به راحتی گیم پد نیست، اما لنوو کوشش نموده تا فزونین طراحی ممکن برای رضایت گیمرها را پیاده سازی کند.

لنوو در طراحی گوشی گیمینگ خود از فزونین متریال های ممکن استفاده نموده است. قاب دور تا دور گوشی از جنس آلومینیوم است و بدنه پشتی عمدتا از جنس شیشه ساخته شده است. شما در بخش پشتی گوشی حتی نورپردازی RGB را مشاهده می کنید که جلوه زیبایی را به گوشی در زمان انجام بازی ها می دهد.

یکی از مزیت های کلیدی گوشی گیمینگ لنوو بلندگوهای آن است. شما یک جفت اسپیکر را می توانید در قسمت روبه رویی پایین و بالای گوشی مشاهده کنید که از کیفیت عالی برخوردار هستند و جای گیری آن ها به شکلی است که در هنگام استفاده به صورت افقی، دستان روی اسپیکرها قرار نمی گیرند تا صدا خفه گردد.

صفحه نمایش آمولد لنوو Legion Duel 2 به بزرگی 6.92 اینچ با وضوح 2460 در 1080 پیکسل است و نرخ نوسازی 144 هرتز در آن مشاهده می گردد. اندازه صفحه بسیار بزرگ است که هدف از آن هم ارائه تجربه گسترده تر از بازی هاست. استفاده از نرخ 144 هرتز هم یاری نموده تا همه چیز در روان ترین و فزونین حالت ممکن به تصویر کشیده گردد.

یکی از مزیت های این صفحه نمایش، یکپارچگی آن است. لنوو دوربین سلفی را نه در روی صفحه نمایش و به شکل سوراخ، بلکه به صورت ماژول پاپ آپ در لبه سمت راست گوشی (یا بالا وقتی به صورت افقی گوشی در دست است) قرار داده که هر زمان قصد تهیه تصویر سلفی داشتید، این دوربین از جای خود بیرون می آید.

لنوو Legion Duel 2 در قلب خود به یک چیپ ست اسنپدراگون 888 مجهز است که تا قبل از عرضه چیپ ست Gen 1، به عنوان قدرتمندترین چیپ ست اندرویدی شناخته می شد. البته که این چیپ ست هنوز هم در رده فزونین ها قرار گرفته است و قدرت پردازشی آن از پس هر بازی یا برنامه سنگینی بر می آید.

از نظر عملکرد گرافیکی می توان لنوو را با گوشی ایسوس ROG Phone 5 مطابقت داد. البته نکته ای که وجود دارد این است که وقتی شما به سراغ خرید گوشی گیمینگ به روز می روید، خیلی عملکرد سخت افزاری را نباید ملاک انتخاب قرار دهید چون همه آنها، از همین گوشی گیمینگ لنوو گرفته تا ایسوس و نوبیا Redmagic 6S Pro یا مدل های مختلف شیائومی، حدبیشتر توانایی را برای اجرای بازی های سنگین در اختیار دارند.

در تست بازی Call of Duty Mobile ما یک تجربه بی نقص از بازی را داشتیم و مهم تر از همه، دکمه های سخت افزاری روی شانه گوشی، تجربه گیم پلی را دستخوش تغییرات خوبی کرد.

یکی از ویژگی های گوشی گیمینگ لنوو، استفاده از یک سیستم خنک نماینده دوقلو توربو است که به شکل خاصی درون دستگاه تعبیه شده تا در هنگام بازی، از گرمای زیاد جلوگیری کند.

در نسخه مد نظرمان، گوشی به 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی مجهز است که البته مدل 12 گیگابایت رم هم موجود است. هر دو مدل از رم های زیادی برخوردارند که قطعا با هیچ کدام از آنها به مشکل نخواهید خورد.

شما نباید انتظار دوربین های خارق العاده ای از گوشی گیمینگ لنوو Legion Duel 2 داشته باشید چون تمرکز این گوشی روی سخت افزار داخلی و مزیت های دیگری است که می تواند تجربه گیمینگ را بهبود ببخشد.

ما در قسمت پشت این گوشی یک دوریبن 64 مگاپیکسلی عریض اصلی و یک دوربین فوق عریض 16 مگاپیکسل می بینیم و ممنونیم از لنوو که هیچ لنز اضافه ای مانند ماکرو برای این گوشی تعبیه ننموده است. دوربین سلفی هم که به صورت پاپ آپ در گوشی قرار گرفته، سنسوری 44 مگاپیکسلی عریض در اختیار دارد.

کیفیت عکاسی با دوربین اصلی و فوق عریض بد نیست، اما برای مثال قابل قیاس با گوشی های پرچمداری مانند گلکسی S21 یا S22 سامسونگ نیست. عکس هایی که با دوربین اصلی ثبت می کنید عمدتا نرمال هستند، اما متاسفانه نمی توان آن ها را به خاطر مبلغی که برای خرید گوشی پرداخت می کنید، توجیح کرد. همه این ها به کنار، دوربین اصلی مسائلی برای فوکوس روی سوژه ها دارد که در همه حالت های نوری دیده می گردد.

دوربین ها در نور کم خوب نیستند و حتی اگر حالت شب را هم فعال کنید، باز هم تغییر خاصی از لحاظ کیفی مشاهده نمی کنید. دوربین 16 مگاپیکسلی فوق عریض هم تعریفی ندارد و وضوح و طیف های رنگی با دوربین اصلی هیچ تطابقی ندارد. حتی بعضی عکس ها با ظاهری مه آلود گرفته شده که نشان می دهد نباید روی این دوربین حساب خاصی باز کنیم.

اما همه این ها یک طرف، دوربین سلفی 44 مگاپیکسلی طرف دیگر. جدا از مزیت پاپ آپ بودن دوربین که عملا هیچ فضایی را از ما اشغال نمی نماید، کیفیت تصاویر در آن مناسب است. با اینکه جزئیات خیلی زیاد نیست یا دقت رنگ در آن به نسبت گوشی های پرچمدار قابل مقایسه نیست، اما عملکرد عمومی آن رضایت بخش است.

در بخش فیلم برداری، ما می توانیم در هر دو دوربین اصلی و سلفی با وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلم برداری داشته باشیم. البته دوربین اصلی می تواند تا رزولوشن 8K و نرخ 24 فریم بر ثانیه هم فیلم برداری کند که آن را توصیه نمی کنیم. کیفیت ویدیوهای 4K شرایط بهتری از عکاسی با دوربین ها دارد و می توان از این ویژگی استفاده های مفید داشت.

با توجه به پاپ آپ بودن دوربین در مرکز گوشی و البته پشتیبانی از وضوح 4K تا نرخ 60 فریم و وضوح پایین تر با نرخ فریم بالاتر، می توان از این دوربین برای پخش استریم زنده و اجرای بازی استفاده کرد که در این مرحله، کاملا رضایت بخش خواهد بود.

گوشی گیمینگ لنوو Legion Duel 2 دارای یک باتری بزرگ 5500 میلی آمپر ساعتی است. این باتری می تواند در یک روز نسبتا فشرده 14 ساعته که 4 ساعت و 40 دقیقه آن صفحه نمایش روشن بوده، 47 درصد شارژ را باقی بگذارد که این عالی است. با این حال در تست ویدیو، عملکرد لنوو پشت سر گوشی های گیمینگ دیگر مانند نوبیا ردمجیک 6اس پرو و ایسوس ROG قرار می گیرد.

شارژ سریع در گوشی گیمینگ لنوو یک مزیت بزرگ دارد و آن هم امکان استفاده همزمان از دو پورت USB-C آن است. با زدن شارژر به یک درگاه، می توانید از شارژ 65 وات بهره ببرید و با زدن دومین پورت، میژان توان شارژ به 90 وات می رسد. از آنجایی که گوشی لنوو لژیون فون 2 دارای دو سلول باتری در خود است، دو پورت هم برای آن ها تعبیه شده تا بتوان به صورت همزمان آنها را شارژ کرد. با زدن هر دو پورت به برق، می توانید در عرض 30 دقیقه شارژ گوشی را از صفر به 100 برسانید. به خاطر تعبیه دو پورت که یکی از آنها در بخش افقی قرار گرفته است، حتی زمانی که مشغول بازی کردن به صورت افقی هستید و گوشی احتیاج به شارژ دارد، هیچ چیزی دست و پا گیر نیست.

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S21 Ultra 5G

ظرفیت 128 گیگابایت و رم 12 گیگابایت | از 29,600,000 تا 30,100,000 تومان

ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت | از 32,600,000 تا 35,100,000 تومان

نقاط قوت
  • طراحی عالی و شیک به خصوص در رنگ مشکی فانتوم
  • یکی از فزونین صفحه نمایش های OLED+ با روشنایی 1500 نیت، 120 هرتز و رزولوشن QHD
  • پشتیبانی کامل از قلم های S Pen
  • عملکرد عالی حسگر اثر انگشت
  • عمر باتری مناسب و استاندارد برای یک روز کاری شلوغ
  • کیفیت عالی عکس برداری و فیلم برداری
  • دوربین سلفی عالی و درجه یک
  • زوم اپتیکال تا 10 برابر و زوم دیجیتال تا 100 برابر که فزونین در نوع خود است
  • قدرت سخت افزاری فوق العاده که به هیچ چیز نه نمی گوید!
نقاط ضعف
  • شاید بدنه گوشی برای بعضی اندازهی بزرگ و لیز باشد!
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه
  • عدم وجود شارژر در جعبه
  • کیفیت نه چندان خوب فیلم برداری 8K
تاریخ عرضهدی 1399
ابعاد165.1×75.6×8.9 میلی متر
وزن227 گرم
جنس بدنهقاب جلو و پشت از جنس شیشه با محافظ گوریلا گلس ویکتوس

فریم آلومینیومی

استاندارد ضد آب / گرد و غبار IP68

صفحه نمایش6.8 اینچ

Dynamic AMOLED 2X | 120Hz

پشتیبانی از قلم استایلوس

رزولوشن تصویر1440 × 3200 پیکسل با تراکم 515 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملAndroid 11, One UI 3.0
چیپ ستExynos 2100 (5 nm)
پردازنده مرکزی

Octa-core (1×2.9 GHz Cortex-X1 & 3×2.80 GHz Cortex-A78 & 4×2.2 GHz Cortex-A55)

پردازنده گرافیکیMali-G78 MP14
حافظه رم12 گیگابایت
فضای ذخیره سازی256 گیگابایت
درگاه کارت حافظهندارد
دوربین اصلیسنسور 108 مگاپیکسلی عریض

سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپ

سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض

سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو

فیلمبرداری 8K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 720p@960fps

دوربین سلفیسنسور 40 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 4K@30/60fps, 1080p@30fps

صدااسپیکر استریو

بدون جک 3.5 میلی متری

صدا با کیفیت 32 بیت / 384kHz

تنظیم شده به وسیله برند AKG

درگاه های ارتباطیUSB Type-C 3.2
شبکه های ارتباطی5G، 4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت2
سنسور اثر انگشتدارد (زیر صفحه نمایش)
باتریلیتیوم-یونی 5000 میلی آمپرساعتی

فست شارژ 25 وات

شارژ بی سیم 15 وات

شارژ معکوس 4.5 وات

سامسونگ با عرضه گلکسی S21 اولترا در سال 2021، در عمل توانست فزونین گوشی هوشمند اندرویدی را به بازار عرضه کند. صفحه نمایش بزرگ، پنج دوربین کاربردی و باکیفیت و فزونین زوم روی هر تلفن اندرویدی همه را شگفت زده کرد.

قاب پشتی گلکسی S21 اولترا پوششی از گوریلا گلس کاملا صاف و یکپارچه دارد که آن را از گلکسی S21 معمولی که از پلی کربنات یا همان پلاستیک ساخته شده، جدا می نماید. در عمل با یک گوشی بزرگ و کشیده طرف هستیم. نمایشگری 6.8 اینچی و صفحه نمایشی خمیده در لبه ها، باعث شده تا هر آنچه از نمای رو به روی گوشی می بینیم، صفحه نمایش مطلق باشد!

گلکسی S21 اولترا اولین گوشی سامسونگ با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز بسیار نرم و روان بوده که با وضوح تصویر QHD کار می نماید. با اکه شاید رزولوشن QHD برای خیلی ها مجذوب کننده باشد، اما تفاوت خیلی زیادی بین این وضوح و 1080p در این سایز و قواره نمایشگر مشاهده نمی گردد و تنها تفاوت فاحشی که می توان یافت، مصرف باتری بیشتر وضوح QHD است.

در واقع احتیاج به رزولوشن بالاتر از Full-HD در میان گوشی های هوشمند، به خاطر تطبیق بهتر و کیفیت بالاتر در هنگام استفاده از هدست های واقعیت مجازی پیش می آید. وقتی پیکسل ها به صورت و چشم ها نزدیک می شوند، می توانید کم کم پیکسل ها را ببینید. به خاطر همین هم سامسونگ در مدل های پرچم دار مانند گلکسی S21 اولترا از رزولوشن بالاتر استفاده نموده است.

صفحه نمایش آمولد گلکسی S21 اولترا از مقدار روشنایی بسیار زیادی برخوردار است که کار با آن را در هر فضایی با هر اندازه نور راحت می نماید. طبق آزمایشات، گلکسی S21 اولترا در صورت لزوم و به طور اتوماتیک می توان مقدار روشنایی را تا 1500 نیت بالا ببرد. در مقام مقایسه، گلکسی S21 و S21 پلاس تا نهایت 1200 نیت می توانند روشنایی داشته باشند.

اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش سامسونگ که از فناوری اولتراسونیک کوالکام استفاده می نماید، برای اولین بار در سری گلکسی S21 معرفی گردید. این پد بیومتریک نامرئی 1.7 برابر مساحت بیشتری دارد که باعث می گردد انگشت شست بهتر روی اسکنر بنشیند و عملیات باز شدن گوشی در کسری از ثانیه انجام گردد.

گلکسی S21 اولترا اولین گوشی سامسونگ بدون نوت است که با قلم S Pen سازگاری کامل دارد. شاید این قضیه که قلم های S Pen گستردگی بیشتری بین موبایل های سامسونگ داشته باشد، آرزوی همه بوده است. اما نکته ای که وجود دارد این است که گلکسی S21 اولترا هیچ قلمی همراه خود ندارد و باید آن را جداگانه خریداری کرد و مهم تر از آن، عدم وجود جایگاهی برای قلم در گوشی برخلاف سری نوت است.

البته که مشکل نبود جا برای قلم را می توان با تهیه قاب ها و کیس های مخصوص گلکسی S21 اولترا که خیلی ظریف و به خصوص، جایی برای قلم هم تعبیه نموده اند به طور کامل رفع کرد. قلم با گلکسی S21 اولترا همان سازگاری را دارد که با سری نوت هم دارد. تمام گزینه های Air Command که شامل ویژگی های مختلفی است و می توانید بدون لمس صفحه نمایش، آن ها را با قلم اعمال کنید به خوبی کار می نماید. بعلاوه شما می توانید از هر قلمی در سری نوت برای گلکسی S21 اولترا بهره ببرید، اما قلم تازه S بزرگتر و راحت تر از قلم های سری نوت است.

سری گلکسی S21 به دو علت سریع و پرقدرت هستند: استفاده از فزونین چیپ ست های بازار (2021) و بهبود نرم افزاری و رابط کاربری OneUI 3.0 که به اندروید 11 گره خورده است.

در قلب هر سه گوشی S21 یکی از دو چیپ ست اسنپدراگون 888 کوالکام یا اگزینوس 2100 سامسونگ قرار گرفته است که ما در مدل فروشگاه خبرنگاران، اگزینوس 2100 را مشاهده می کنیم. هر دو چیپ ست از لحاظ کارایی تقریبا با یکدیگر برابر هستند و سامسونگ در نسل تازه پردازنده های اگزینوس خود سعی نموده تا مسائل نسخه های قبلی را تا جایی بهبود ببخشد که بتوانیم به آن ها اعتماد کامل داشته باشیم.

گلکسی S21 اولترا را می توان تا قبل از عرضه سری S22 به عنوان قدرتمندترین سخت افزار ارائه شده به وسیله سامسونگ و حتی یکی از فزونین گوشی های اندرویدی از حیث سخت افزار (و هر چیز دیگر!) دانست. بدون توجه به اینکه چه بازی نصب می کنید یا چه برنامه هایی اجرا می کنید، گلگسی S21 اولترا آنقدر قوی است که در بالاترین وضوح و نرخ فریم، کار کردن با این گوشی بی دردسر و لگ و کندی است.

متاسفانه سامسونگ در گلکسی S21 اولترا پشتیبانی از کارت حافظه را حذف نموده و شما دیگر نمی توانید از SD کارت ها برای افزایش حافظه ذخیره سازی بهره ببرید. گلکسی S21 اولترا در سه مدل با حافظه ها و رم های مختلف عرضه شده که مدل 128 و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی با 12 گیگابایت حافظه رم همراه است و در مدل 512 گیگابایت ما 16 گیگابایت حافظه رم می بینیم. حتی 12 گیگابایت رم هم برای فزونین گوشی اندرویدی کافی است و شما هیچ گاه به همه فضای رم احتیاج پیدا نمی کنید، حالا ببینید 16 گیگابایت رم چگونه است!

به دوربین های گلگسی S21 اولترا رسیدیم، جایی که سامسونگ حسابی روی آن سرمایه گذاری نموده و از همه بیشتر، روی قابلیت های زوم باکیفیت مانورهای خاص داده است. ما در این گوشی، 4 دوربین در قسمت پشت داریم. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی عریض، 10 مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو، 10 مگاپیکسلی تله فوتو و 12 مگاپیکسلی فوق عریض، دوربین های ماژول پشتی گلکسی S21 اولترا را تشکیل می دهند. دوربین سلفی هم یک سنسور 40 مگاپیکسلی پر قدرت و عریض است.

زوم های سه برابری، 10 برابری و گاهی اوقات در شرایط نوری مناسب، زوم های 30 برابری از کیفیت عالی برخوردار است و می توان تصاویر شفاف و با وضوح قابل قبولی را ثبت کرد. سامسونگ قابلیتی را در دوربین های خود و به خصوص بزرگ نمایی محدوده 30 تا 100 برابر اعمال نموده و آن هم قفل سه پایه است. این قابلیت باعث می گردد تا دوربین در زمان زوم زیاد (که طبیعتا لرزش های بیشتری را هم به همراه دارد) روی سوژه قفل کند و لرزش را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.

ما در گوشی گلکسی S21 اولترا دو دوربین تله فوتو می بینیم که شاید در نگاه اول متوجه اهمیت حضور دو دوربین تقریبا مشابه نشویم، اما داشتن 10 و 3 برابر زوم اپتیکال روی هر کدام از این دوربین ها، اهمیت قضیه را نشان می دهد. وجود زوم 10 برابری اپتیکال یک اتفاق خارق العاده در گلکسی S21 اولترا است چرا که می توانید تصاویری با زوم بالا و کیفیت عالی ثبت کنید. همین جا است که اهمیت زوم 30 تا 100 برابری دیجیتال هم بیشتر می گردد و نتایج به دست آمده، فزونین چیزهایی است که در یک گوشی هوشمند دیده ایم.

دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی این بار به لطف وجود فوکوس اتوماتیک لیزری، هیچ یک از مسائل فوکوسی که در گلگسی S21 اولترا وجود داشت را به همراه ندارد. بعلاوه دوربین گلکسی S21 اولترا در محیط های باز، محدوده دینامیکی بهبود یافته ای را ارائه می دهد که نتایج خوبی را به ثبت می رساند.

دوربین سلفی یکی از نقاط قوت گلکسی S21 اولترا است و می توان آن را به راحتی در رده فزونین گوشی های هوشمند با دوربین سلفی با کیفیت قرار داد. رنگ ها کاملا معین و خوب هستند، محدوده دینامیکی عالی است و جزئیات در سطح قابل قبولی قرار گرفته است.

گلکسی S21 اولترا در هر پنج دوربین خود می تواند فیلم برداری تا وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه انجام دهد. علاوه بر این، می توانید با دوربین اصلی، ویدیوهای 8K با نرخ 24 فریم بر ثانیه ضبط کنید. وجود حالت حرفه ای باعث می گردد تا کنترل بیشتری روی امکانات دوربین ها در بخش ضبط ویدیو داشته باشید. برای مثال، حالتی سینمایی را می توانید با وضوح 4K و نرخ 24 فریم بر ثانیه تجربه کنید، یا ویدیوهای 1080p با نرخ 120 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

متاسفانه فیلم برداری 8K چنگی به دل نمی زند. نرخ بیت ویدیوها در این وضوح 80 مگابیت است که اصلا خوب نیست. اگر بخواهیم صادق باشیم، این قابلیت صرفا حرکتی تبلیغاتی است تا کاربردی. وضوح آنچنان بالا نیست و به معینا می توان فشرده سازی های زیادی را در تصویر مشاهده کرد.

با این حال جزئیات در ویدیوهای 4K خوب است. نرخ بیت ویدیوها به 38 مگابیت بر ثانیه در حالت 30 فریم می رسند که در همه دوربین ها خوب و راضی نماینده است.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گلکسی S21 اولترا برای یک روز کاری مناسب است، اما می توان با مدیریت صحیح، مقدار مصرف بهینه تری را تجربه کنیم. اگر بخواهید رزولوشن را روی QHD تنظیم کنید (که تفاوت فوق العاده کمی را با 1080p حس می کنید)، مصرف برق گوشی بیشتر می گردد. وجود نرخ نوسازی تطبیقی در گلکسی S21 اولترا هم باعث شده تا به صورت هوشمند و بسته به عملکرد، نرخ نوسازی تا 120 هرتز متغیر باشد و این قضیه هم یاری شایانی به کاهش مصرف باتری می نماید.

متاسفانه سامسونگ هیچ شارژری را همراه با گوشی های گلکسی S21 عرضه ننموده تا یا از شارژرهای قبلی خود بهره ببرید یا اقدام به خرید شارژر تازه کنید. سری S21 به هیچ وجه از شارژر 45 واتی که قبلا در نوت 10 پلاس و کل سری S21 دیده بودیم پشتیبانی نمی نماید و حدبیشتر می توانیم به 25 وات برسیم. سامسونگ ادعا نموده که 25 وات آنقدر بهینه و مناسب است که احتیاجی به 45 وات نیست.

با شارژر 25 وات، نیم ساعت طول می کشد که باتری از صفر به 54 درصد برسد و یک ساعت هم زمان می برد تا گوشی به طور کامل شارژ گردد. این اعداد و ارقام قابل اطمینان هستند، با این حال همه انتظار دارند سامسونگ به مانند شیائومی و رقبای دیگر، از شارژرهای پرسرعت تری استفاده کند.

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy Z Flip3 5G

ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت | از 30,000,000 تا 31,000,000 تومان

ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت | از 31,000,000 تا 33,000,000 تومان

نقاط قوت
  • ارزان ترین گوشی تاشو تا به امروز
  • طراحی خیره نماینده به خصوص برای قابلیت تاشوندگی و بهبود بسیار زیاد نسبت به نسل های قبلی
  • استاندارد بالای IPX8 برای مقاومت در برابر آب
  • صفحه نمایش فوق العاده با کیفیت 120 هرتزی، روشن و با رنگ های دقیق
  • صفحه نمایش کاور بزرگتر شده و کاربردی است
نقاط ضعف
  • عمر محدود باتری و شارژ کند 15 واتی
  • کیفیت دوربین ها نسبت به هزینه ای که پرداخت می کنید کم تر است
  • رزولوشن پایین تر از سایر پرچمداران سامسونگ
  • در هنگام بسته بودن گوشی، تصاویر سلفی به صورت مربعی و با کادربندی ضعیف ثبت می شوند
تاریخ عرضهمرداد 1400
ابعاد166×72.2×6.9 میلی متر
وزن183 گرم
جنس بدنه قاب جلو ساخته شده از جنس پلاستیک

قاب پشت از جنس شیشه با محافظ گوریلا گلس

فریم آلومینیومی

گواهینامه IPX8 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب تا عمق 1.5 متر و به مدت 30 دقیقه

تاشو

صفحه نمایش6.7 اینچ

Foldable Dynamic AMOLED 2X 120Hz

رزولوشن تصویر2400 × 1080 پیکسل با تراکم 407 پیکسل بر اینچ

صفحه نمایش دوم:

رزولوشن 512 × 260 با تراکم 302 پیکسل در هر اینچ

سیستم عاملAndroid 12, One UI 4.0
چیپ ستQualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G (5 nm)
پردازنده مرکزیOcta-core (1×2.84 GHz Kryo 680 & 3×2.42 GHz Kryo 680 & 4×1.80 GHz Kryo 680)
پردازنده گرافیکیAdreno 660
حافظه رم8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی128 گیگابایت
درگاه کارت حافظهندارد
دوربین اصلیسنسور 12 مگاپیکسلی عریض

سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض

فیلمبرداری 4K@30/60fps, 1080p@60/240fps, 720p@960fps

دوربین سلفیسنسور 10 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 4K@30fps

صدااسپیکر استریو

جک 3.5 میلی متری ندارد

صدا با کیفیت 32 بیت / 384kHz

تنظیم شده به وسیله برند AKG

درگاه های ارتباطیUSB Type-C 2.0
شبکه های ارتباطی5G، 4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت2
سنسور اثر انگشتدارد (قاب کناری)
باتری

لیتیوم-یونی 3300 میلی آمپرساعتی

فست شارژ 15 وات

فست شارژ بی سیم 10 وات

شارژ معکوس 4.5 وات

حالا شاید فزونین زمان ممکن باشد که از کلیشه های سال های گذشته گوشی های هوشمند خارج بشویم و به یک ایده که البته، در زمان های دور یک جور رسم بین گوشی های همراه بود، روی بیاوریم. نسل تازه گوشی های تاشو Flip سامسونگ، نه تنها به خاطر شکل ظاهری جالب اش، بلکه به عنوان یک پرچم دار خاص، محصولی مجذوب کننده برای کسانی است که می خواهند از هر لحاظی منحصربه فرد جلوه نمایند.

سامسونگ گلکسی Z Flip 3 5G یک گوشی متفاوت از هر چیزی است که این روزها مشاهده می کنید. هنگامی که این گوشی را تا می کنید، در کف دست جا می گردد. در حالت باز شده، گوشی بسیار باریک به نظر می رسد و دقیقا مانند یک گوشی هوشمند معمولی دیده می گردد. بنابر این شما محصولی را به دست گرفتید که دو شکل خاص به خود می گیرد.

وقتی گوشی را تا می کنید، مطمئنا ضخیم تر از هر گوشی دیگری می گردد. این ضخامت 15.9 میلی متر است. اما با این حال باز اندازه کوچکی دارد و به راحتی در جیب جا می گردد. وزن 183 گرمی گلکسی Z Flip 3 5G هم نشان دهنده سبک بودن آن و مهم تر، راحتی آن در دست است.

سامسونگ در این گوشی اسکنر اثر انگشت را به دکمه پاور انتقال داده تا دسترسی به آن راحت تر باشد. بعلاوه مثل همواره می توان از الگو، پین و رمز عبور معمولی یا امکان تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی استفاده کرد. البته در تجربه بعضی افراد، دسترسی به دکمه اسکنر اثر انگشت خیلی راحت نبوده که این قضیه با استفاده ممتد و گذشت زمان تا حدودی رفع می گردد.

یکی از بزرگترین تغییرات در ساخت گلکسی Z Flip 3 5G سامسونگ، کیفیت متریال آن است. مانند گلکسی Z Fold 3 5G، با یکی از محکم ترین و سخت ترین گوشی های سامسونگ رو به رو هستیم. این گوشی از آلومینیوم Armor با دوام و شیشه گوریلا گلاس ویکتوس استفاده نموده و دارای بالاترین گواهی IPX8 است که گوشی را حتی در مقابل غرق شدن در آب هم محافظت می نماید. لولاهای باز و بسته شونده گوشی محکم هستند و وقتی گوشی را تا می کنید، صدای کلیک می شنوید. در کل کیفیت ساخت این گوشی مثال زدنی و بی نظیر است.

گلکسی Z Flip 3 5G دارای دو صفحه نمایش است. صفحه نمایش بیرونی تنها 1.9 اینچ اندازه دارد و از پنل سوپر آمولد ساخته شده است که وضوحی برابر با 260 در 512 پیکسل در اختیار دارد. این صفحه برای نمایش نوتیفیکیشن ها و افزودن انواع و اقسام ویجت ها مانند موسیقی، آب و هوا، تنظیم هشدارها و هر چیز دیگری کاربرد دارد. استفاده از این صفحه نمایش به طرز شگفت آوری طبیعی و راحت به نظر می رسد و خیلی زود برای چک کردن پیغام ها و کارهای دیگر، به آن عادت می کنید و احتیاجی به بازکردن گوشی نمی بینید.

اما صفحه نمایش اصلی و بزرگ این گوشی 6.7 اینچ اندازه دارد و از نوع داینامیک AMOLED 2X با وضوح Full-HD+ است و نرخ تازه سازی آن 120 هرتز از نوع تطبیقی است که باعث می گردد اسکرول و کشیدن انگشت روی صفحه بسیار نرم به نظر برسد. انجام بازی و وب گردی با چنین صفحه نمایشی بی دردسر، سریع و باکیفیت است.

صفحه نمایش رنگ ها را دقیق و البته روشن نشان می دهد. البته بلند بودن گوشی سبب می گردد وقتی ویدیویی را به صورت افقی دیدن می کنید، در دو طرف نوار سیاه رنگ مشاهده کنید، اما در بعضی بازی ها یا هنگام خواندن مطلب، وب گردی یا هر چیز دیگری، این صفحه بلند کارایی خوبی دارد.

یکی از مسائلی که در این گوشی به چشم می آید، چین خوردگی وسط گوشی به خاطر قابلیت تاشوندگی آن است. سامسونگ در این گوشی سعی نموده تا چین خوردگی را نسبت به نسل های قبلی تا حد زیادی بهبود ببخشد و در این زمینه بسیار پیروز بوده است. در هنگام کار با گوشی کمتر متوجه این چین خوردگی می شوید. با این حال، چین خوردگی مسائلی را هم به همراه می آورد. برای مثال بعضی وقت ها صفحه در قسمت چین خوردگی جوابگوی ضربات انگشت نیست، اما این قضیه مشکل ساز نخواهد بود.

گلکسی Z Flip 3 5G از پردازنده پرقدرت اسنپدراگون 888 استفاده می نماید که تا قبل از ورود پردازنده GEN 1 اسنپدراگون، به عنوان قوی ترین چیپ ست اندرویدی شناخته می شد. با وجود این چیپ ست در کنار 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی، دیگر هیچ مسئله ای برای اجرای بازی های سنگین یا عملنمودهای روزانه نخواهید داشت. بازی ها به فزونین شکل ممکن در این گوشی اجرا می شوند و می توانید تنظیمات گرافیکی را تا بالاترین حد ممکن قرار دهید. ویژگی 120 هرتز بودن تصویر هم می تواند تجربه انجام بازی ها و هر برنامه دیگری را بهبود ببخشد و لذت بخش تر کند.

در مقام مقایسه و با توجه به تست هایی که به وسیله GeekBench 5 به دست آمده، می توانیم گلکسی Z Flip 3 5G را در رده گوشی خوب گلکسی S21 پلاس قرار دهیم.

گوشی گلکسی Z Flip 3 5G را نمی توان محصولی بر پایه دوربین های آن دانست و اساسا نباید از دوربین های این گوشی انتظارات عجیبی داشته باشید، اما اصلا هم با چیز بدی رو به رو نیستیم و دوربین ها کار خود را به خوبی انجام می دهند.

ماژول دوربین های پشت از یک سنسور دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی تشکیل شده اند. دوربین اصلی تصاویر خوبی را در نور روز یا محیطی پر نور ثبت می نماید. رنگ ها زنده با کنتراست بالا و محدوده دینامیکی خوب هستند اما تفاوت هایی از لحاظ کیفی با گوشی های هزار دلاری دیگر دارند.

بافت های شلوغ در سوژه های مختلف مانند چمن یا درختان به خاطر وجود HDR و قابلیت شفاف سازی بعضی وقت ها ظاهری آشفته و درهمی می گیرند که نتیجه پردازش بیش از حد آن ها است. اما ثبت تصویر از سوژه هایی که جزئیات زیاد ندارند خیلی بهتر است.

عکس های فوق عریض هم قابل قبول هستند اما نه به اندازه پولی که برای گوشی پرداخت نموده اید. به مانند بسیاری از دوربین های فوق عریض، به خصوص در گوشی های میان رده، لبه ها و گوشه های تصویر کشیده می شوند اما تصویر در مرکز وضوح خوبی دارد. رنگ ها خوشایند هستند و خوشبختانه به دوربین اصلی بسیار نزدیک است، ولی محدوده دینامیکی به اندازه رقبا گسترده نیست.

در نور کم گلکسی Z Flip3 5G حالت شب اتوماتیک خود را اعمال می نماید. نوردهی خوب است و دامنه دینامیک در کنار رنگ ها عالی به نظر می رسد. پیکسل ها جزئیات خوبی دارند اما عالی نیستند. با این حال نتایج عکس هایی واضح و خوب است که می تواند از آنها استفاده کرد.

دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی که در داخل و بالای صفحه نمایش اصلی قرار گرفته است، 10 مگاپیکسل است و کیفیت خوبی را در ثبت تصاویر سلفی دارد. با این حال یکی از مزیت های بزرگ گوشی Z Flip3 5G، امکان استفاده از دوربین اصلی برای تصویربرداری سلفی است.

به لطف وجود نمایشگر دوم، می توان اپلیکیشن دوربین را روی این صفحه نمایش آورد و از دوربین اصلی برای ثبت تصویر سلفی استفاده کرد. در اینجا می توان ادعا کرد که تصاویر سلفی ثبت شده به این روش از بسیاری از دوربین های سلفی گوشی های دیگر با کیفیت تر و بهتر انداخته شده است.

وجود همین صفحه نمایش دوم و استفاده از دوربین اصلی در ژست سلفی، باعث می گردد تا بتوان از این گوشی برای فیلم برداری Vlog هم استفاده کرد. گلکسی Z Flip3 5G با هر سه دوربین خود تا وضوح 4K ویدیو ضبط می نماید. دوربین پشتی اصلی و دوربین سلفی قادر به ضبط ویدیو با وضوح و نرخ فریم 4K@60fps هستند در حالی که دوربین فوق عریض نمی تواند روی نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کند.

کیفیت ویدیوهای ضبط شده با دوربین اصلی خوب است اما اشکالاتی هم دارد. جزئیات زیاد است که در نتیجه نویز هم در آن دیده می گردد. رنگ ها معین هستند و محدوده دینامیکی خوب و گسترده است. دوربین فوق عریض در کمال تعجب، کمتر از مسائل نویز یا پردازش دوربین رنج می برد و رنگ ها خوب و دقیق و محدوده دینامیکی گسترده است.

تثبیت نماینده دیجیتالی برای دوربین های اصلی و فوق عریض خوب کار می نماید و می توان به وسیله آن، لرزش دوربین ناشی از راه رفتن را به خوبی گرفت.

گلکسی Z Flip3 5G دارای باتری با ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعت است که از بسیاری از باتری های سایر گوشی های همرده و قیمت کمتر و ضعیف تر است. با این حال می تواند بیشترا تا یک روز را دوام بیاورد. نمایش یک ویدیو دو ساعته با روشنایی کامل می تواند 14 درصد از شارژ را کم کند.

شارژ مجدد گوشی از صفر حدود یک ساعت طول می کشد. هیچ شارژری در داخل جعبه وجود ندارد و شما می توانید حدبیشتر یک شارژر 15 وات برای گوشی تهیه کنید. این هم جزو مواردی است که نسبت به سایر گوشی های دیگر کمی عقب افتاده تر به نظر می رسد.

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S22 Plus 5G

ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت | از 31,500,000 تا 35,000,000 تومان

ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت | از 32,500,000 تا 36,000,000 تومان

نقاط قوت
  • 0.5 اینچ بزرگ تر از گلکسی S22 معمولی که می تواند برای علاقه مندان به گوشی های بزرگ مناسب باشد
  • صفحه نمایش خیره نماینده آمولد 120 هرتز عالی با روشنایی فوق العاده، خوانایی خوب در نور خورشید، دقت رنگ عالی و تجربه ویدیویی HDR بی نظیر
  • استاندارد بالای IP68 برای مقاومت در برابر آب
  • بلندگوی استریو هیبریدی یک پارچه
  • رابط کاربری فوق العاده One UI 4.1 با ویژگی های گسترده + پشتیبانی از چهار به روزرسانی اندروید و پنج سال پشتیبانی به روزرسانی های امنیتی
  • عکس برداری فوق العاده عالی در حد و اندازه های یک پرچم دار واقعی
  • زوم اپتیکال 3 برابری کاربردی
  • کیفیت بالای فیلم برداری به خصوص با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه
  • توانایی منحصر به فرد دوربین فوق عریض برای فیلم برداری 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه
نقاط ضعف
  • بدون شارژر همراه در جعبه!
  • کاهش عمر باتری نسبت به سال گذشته
تاریخ عرضهاسفند 1400
ابعاد157×75.8×7.6 میلی متر
وزن195 گرم
جنس بدنهقاب جلو و پشت از جنس شیشه با محافظ گوریلا گلس پلاس ویکتوس

فریم آلومینیومی

استاندارد ضد آب / گرد و غبار IP68

صفحه نمایش6.1 اینچ

Dynamic AMOLED 2X | 120Hz

رزولوشن تصویر2340×1800 پیکسل با تراکم 425 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملAndroid 12, One UI 4.1
چیپ ستQualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 (4 nm)
پردازنده مرکزی

Octa-core (1×3.00 GHz Cortex-X2 & 3×2.40 GHz Cortex-A710 & 4×1.70 GHz Cortex-A510)

پردازنده گرافیکیAdreno 730
حافظه رم8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی128 گیگابایت
درگاه کارت حافظهندارد
دوربین اصلیسنسور 50 مگاپیکسلی عریض

سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپ با زوم اپتیکال 3 برابری

سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض

فیلمبرداری 8K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 720p@960fps, HDR10+, stereo sound rec., gyro-EIS

دوربین سلفیسنسور 10 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 4K@30/60fps, 1080p@30fps

صدااسپیکر استریو

بدون جک 3.5 میلی متری

صدا با کیفیت 32 بیت / 384kHz

تنظیم شده به وسیله برند AKG

درگاه های ارتباطیUSB Type-C 3.2
شبکه های ارتباطی5G، 4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت2
سنسور اثر انگشتدارد (زیر صفحه نمایش)
باتریلیتیوم-یونی 4500 میلی آمپرساعتی

فست شارژ 25 وات

شارژ بی سیم 15 وات

شارژ معکوس 4.5 وات

سامسونگ سال جاری با پرچمداران گلکسی S22، S22 پلاس و S22 اولترا به بازار وارد شده که همگی گوشی های قدرتمند و مجهز به آخرین فناوری های روز جهان هستند. گوشی هایی که علاقه مندان به برند سامسونگ قطعا از خریدشان پشیمان نمی شوند.

اگر گوشی گلکسی S22 از لحاظ صفحه نمایش 6.1 اینچی و باتری 3700 میلی آمپری، گزینه ای کوچک و محدود برایتان به شمار میرود، سامسونگ گوشی گلکسی S22 پلاس را با صفحه نمایش 6.7 اینچ و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی عرضه نموده که به جز این دو مورد و البته، 34 درصد روشنایی بیشتر صفحه نمایش، تفاوتی از لحاظ سخت افزار داخلی و دوربین ها ندارند.

گلکسی S22 دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی است که آن را 0.5 اینچ بزرگ تر از مدل معمولی گلکسی S22 نموده است. نکته قابل توجه، استفاده از گوریلا گلس تازه ویکتوس پلاس برای بخش پشتی گوشی است، جایی که سال گذشته پلاستیکی بود. این تغییر باعث شده که حس یک کالای برتر و اصطلاحا پریمیوم به S22 پلاس داده گردد و گلکسی S22 پلاس به مانند آیفون 13 کاملا محکم و زیبا به نظر برسد. بعلاوه در زیر نمایشگر یک حسگر اثر انگشت اولتراسونیک قرار گرفته است که بسیار پرسرعت و حساس است.

این گوشی به اندازه ای کوچک است که می توان آن را طوری در جیب یا کیف فرو کرد که اصلا متوجه حضورش نشد. وزن 168 گرمی و ضخامت 7.8 میلی متری، این گوشی را در رده اندازه آیفون 13 مینی قرار داده که البته، آیفون 13 مینی تاج پرچمداران کوچک را بر سر دارد.

گلکسی S22 پلاس نسبت به مدل معمولی 28 گرم سنگین تر و همانطور که گفتیم، 0.5 اینچ بزرگ تر است. همین بزرگی سبب می گردد تا آن راحتی استفاده و حمل و نقلی که با گلکسی S22 داشتید را با گلکسی S22 پلاس نداشته باشید، اما چنین چیزی معنای بدی ندارد. گلکسی S22 پلاس به مانند تمامی اعضای خانواده S22 از ارگونومی مطلوب و راحتی برخوردار است که کار با آن را لذت بخش می نماید.

دور تا دور گوشی گلکسی S22 پلاس را قاب آلومینیومی مرغوب، منحنی و راحت احاطه نموده که حس خوبی را در هنگام به دست گرفتن گوشی منتقل می نماید. بعلاوه این گوشی دارای استاندارد IP68 است که آن را در برابر آب و گرد و غبار مقاوم می نماید.

ماژول دوربین های پشتی گلکسی S22 پلاس همان طراحی اصطلاحا کانتور سال گذشته را دارد و خشنودیم که سامسونگ آن را دست نخورده نگه داشته است. بدنه پشتی برس خورده است و هیچ اثر انگشت یا لکی روی آن به جا نمی ماند که این یک نکته مثبت برای کسانی است که دوست دارند گوشی را بدون قاب اضافه استفاده نمایند.

تنها دکمه های روی گوشی، پاور و تنظیم صدا است که در لبه تلفن قرار گرفته اند. در لبه بالایی یک سوراخ میکروفون وجود دارد و در قسمت پایینی یک بلندگو قرار گرفته است. با این حال نیمی دیگر از سیستم بلندگوی استریو با صدایی کاملا مناسب و رسا در لبه بالایی نمایشگر پنهان شده است. بعلاوه پورت USB-C هم در این گوشی دیده می گردد.

صفحه نمایش گلکسی S22 پلاس از نوع داینامیک آمولد با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل است که نسبتا مناسب است، اما در مقام مقایسه اندازهی از صفحه نمایش سوپر رتینا XDR آیفون 13 کمتر است. با این حال سامسونگ سعی نموده این کمبود را با اعمال حاشیه های بسیار نازک و عدم وجود بریدگی مزاحم در گوشی خود جبران کند.

صفحه نمایش روشن و مجذوب کننده است. نرخ تطبیقی از 10 هرتز تا 120 هرتز به صورت هوشمندانه ای متغیر است و باعث می گردد هر حرکتی در رابط کاربری، ویدیوها و بازی ها صاف و نرم به نظر برسد. نرخ تازه سازی بالا می تواند به خالی شدن سریع تر باتری منتهی گردد، بنابر این اگر می خواهید عمر باتری را افزایش دهید، می توانید نرخ به روزرسانی را روی 60 هرتز قفل کنید. با این حال اگر این موضوع برایتان مهم نیست، صفحه را روی 120 هرتز قفل کنید و از نهایت نرمی و روان بودن صفحه نمایش در همه چیز لذت ببرید.

نیم اینچ بزرگ تر شدن صفحه نمایش گلکسی S22 پلاس نسبت به مدل معمولی باعث شده تا تراکم پیکسلی کمتر گردد. ما در گلکسی S22 پلاس تراکم 393 پیکسل در هر اینچ را مشاهده می کنیم در حالی که گلکسی S22 دارای تراکم 425 پیکسل در هر اینچ است که از این لحاظ، صفحه نمایش گلکسی S22 را می توان واضح تر و با کیفیت بهتری نسبت به گلکسی S22 پلاس دانست.

سامسونگ تمامی خط فراوری پرچمدار تازهش را به فزونین و مدرن ترین پردازنده های جهان مجهز نموده است. ما در بازار دو نوع گوشی S22 پلاس داریم که یکی به تراشه اسنپدراگون 8 GEN 1 مجهز است و دیگری به اگزینوس 2200 که از لحاظ کارایی، بسیار نزدیک هستند با این حال نسخه ای که ما در حال معرفی اش هستیم با چیپ ست اسنپدراگون است. هر دو پردازنده دارای 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی برای مدل گلکسی S22 است.

وقتی گلکسی S22 پلاس را در مقابل گلکسی S22 اولترا قرار می دهیم، متوجه می شویم که امتیازات بنچمارک GeekBench در هر دو برابر است. با این حال امتیازات هر دو گوشی هنوز هم به طور کلی کمتر از تراشه A15 اپل است.

هیچ کدام از این ها به این معنی نیست که گلکسی S22 پلاس کند احساس گردد. استفاده از تراشه 4 نانومتری اسنپ دراگون 8 باعث شده تا نه تنها کارنمودهای روزانه و استفاده از اپلیکیشن های کاربردی بسیار روان و بدون لگ باشند، بلکه انجام بازی های سنگین و گرافیکی در نهایت تنظیمات گرافیکی لذت بخش و راحت به نظر برسند.

کل خانواده گوشی های گلکسی S22 سامسونگ دارای رابط کاربری One UI 4.1 نصب شده روی اندروید 12 است که جزو رابط کاربری های زیبا و محبوب جهانی اندروید محسوب می گردد.

سامسونگ گلکسی S22 پلاس تا حد زیادی در بخش دوربین به S21 شباهت دارد، اما سامسونگ تا حدودی توانسته تغییراتی را اعمال کند. دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض تقریبا بدون تغییر است، اما اکنون با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و تله فوتو 10 مگاپیکسلی همراه شده است. دوربین تله فوتو دارای پیکسل های بسیار کمتری نسبت به سنسور 64 مگاپیکسلی S21 است. اما زوم اپتیکال 3 برابری مزیت آن در برابر زوم هیبریدی سال گذشته است. بعلاوه می توانید از زوم دیجیتال تا 30 برابر لذت ببرید که سرگرم نماینده و جالب است، اما به اندازه زوم 100 برابری گلکسی S22 اولترا خوب و هیجان انگیز نیست. با این حال وجود زوم 3 برابری اپتیکال در S22 بیست و پنج میلیون تومانی خوب است.

در جلو هم دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی قرار گرفته است که نسبت به گلکسی S21 تغییری ننموده است.

عکاسی در همه حالت های عریض، فوق عریض، پرتره و شب در همه لنزهای موجود خوب هستند. رنگ های بیش از حد روشن سامسونگ هنوز مشهود است. هنوز آسمان آبی بیش از حد آبی است و نتایج تقریبا هرگز با آنچه که با چشم غیر مسلح می بینیم، مطابقت ندارد. با اینکه کیفیت و وضوح و شادابی تصاویر می تواند شما را خشنود کند، اما اگر جزو افرادی هستید که به رنگ های طبیعی وفادارید، امکان دارد گلکسی S22 برای تان ساخته نشده باشد!

عکاسی پرتره که به شما امکان می دهد افکت بوکه را قبل یا بعد از گرفتن عکس تنظیم کنید، یک نقطه قوت بزرگ است. این نرم افزار در جداکردن سوژه ها از پس زمینه بسیار خوب عمل می نماید و نتایج می تواند بسیار حرفه ای و تاثیرگذار باشند.

زوم اپتیکال 10 مگاپیکسلی و 3 برابری عملکرد خوبی دارد، اگر چه قابلیت های آن در 10 برابر و 30 برابر کاهش پیدا می نماید که این روزها طبیعی است.

گلکسی S22 پلاس سامسونگ اگر چه حالت سینمایی مانند آیفون 13 اپل ندارد، اما اگر از تنظیمات حالت Pro Video را انتخاب کنید، می توانید عمق فوکوس را هنگام فیلم برداری تنظیم کنید. با روشن بودن آن، می توانید روی هر سوژه ای ضربه بزنید و دوربین دوباره روی آن فوکوس می نماید.

گلکسی S22 پلاس می تواند تا وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه را در تمامی دوربین های خود فیلمبرداری کند. این قضیه شامل دوربین فوق عریض هم می گردد که موردی نادر و البته خصوصیتی مثبت برای این گوشی محسوب می گردد. در اینجا فقط دوربین اصلی می تواند فراتر باشد و با وضوح 8K و نرخ 24 فریم در ثانیه فیلم برداری کند.

با اینکه گلکسی S22 پلاس می تواند با وضوح 8K ویدیو ضبط کند، اما این گزینه چیزی نیست که شما را به وجد بیاورد. کیفیت خروجی ویدیوهای ضبط شده با این وضوح، تفاوت های ناچیزی با ویدیوهای 4K دارد و تنها تفاوت اصلی شان در حجم نزدیک به دو برابری نسبت به 4K است. به علاوه اینکه شما برخلاف وضوح 4K، نمی توانید در ویدیوهای 8K از نرخ 60 فریم بر ثانیه بهره ببرید. پس اگر نظر ما را می خواهید، گزینه فیلم برداری 4K فزونین چیزی است که در S22 پلاس پیدا می کنید.

فیلم برداری 4K از دوربین اصلی S22 پلاس در همه جا چشم گیر است. جزئیات بسیار زیبا و با دقت ثبت می شوند. رنگ ها به طور کلی طبیعی هستند، اما قرمز و آبی شاید اندازهی پررنگ تر و روشن تر به نظر برسند. محدوده دینامیکی هم خوب و گسترده است.

یکی از عجیب ترین اتفاقاتی که برای پرچمداران تازه سامسونگ افتاده، کاهش حجم باتری نسبت به سال گذشته است که علت منطقی برای آن پیدا نمی گردد. گلکسی S22 پلاس دارای یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است. خوشبختانه این اندازه نسبت به گلکسی S22 که 3700 میلی آمپر ساعت است، امیدوارنماینده به نظر می رسد. گلکسی S22 پلاس می تواند یک روز شلوغ و پرکار را به شب برساند و اگر مدیریت صحیحی روی کارکرد گوشی داشته باشید، حتی می توانید روی دو روز حساب باز کنید.

سامسونگ ادعا نموده که می توان از شارژر 45 واتی برای شارژ گلکسی S22 پلاس استفاده کرد، موردی که آزمایش آن به خاطر نبود هیچ گونه شارژری در جعبه گوشی سخت است. اما طبق بازبینی های اجرا شده، گوشی گلکسی S22 پلاس نهایتا تا شارژر 20 وات را می تواند تمام و کمال پشتیبانی کند که این عدد و توان برای گوشی پرچمدار سال 2022 سامسونگ اصلا جالب نیست. وجود این عدد یعنی چیزی حدود دو ساعت زمان برای شارژ صفر تا صد گوشی!

گوشی موبایل اپل iPhone 13 A2634 - اکتیو

ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت | از 31,800,000 تا 38,000,000 تومان

ظرفیت 256 گیگابایت و رم 4 گیگابایت | از 33,500,000 تا 45,000,000 تومان

ظرفیت 512 گیگابایت و رم 4 گیگابایت | از 42,500,000 تا 56,000,000 تومان

نقاط قوت
  • طراحی عالی، زیبا، سبک و با دوام
  • صفحه نمایش خیره نماینده OLED با روشنایی بالا، HDR10 و دالبی ویژن
  • عمر باتری نسبتا مناسب و پیشرفت نسبت به نسل قبل
  • بلندگوی استریو با صدای بلند و واضح
  • عملکرد فوق العاده در استفاده از فناوری ارتباطی 5G
  • کیفیت بی نظیر عکس برداری با دوربین اصلی و فوق عریض در روز و شب
  • دوربین سلفی عالی و درجه یک
  • دوربین کیفیت عالی فیلم برداری 4K@60fps
  • حالت های مختلف فیلم برداری و قابلیت فیلم برداری سینمایی کاربردی
نقاط ضعف
  • تغییرات نسبت به آیفون 12 محسوس نیست
  • نرخ تازه سازی 60 هرتز برای یک گوشی مدرن امروزی و پرچمدار کم است
  • شکاف بالای صفحه نمایش با اینکه کوچک تر شده، همچنان بزرگ است
  • نبود شارژر در جعبه
تاریخ عرضهمهر 1400
ابعاد146.7×71.5×7.7 میلی متر
وزن174 گرم
جنس بدنهقاب پشت از جنس شیشه

قاب جلو از جنس شیشه و مجهز به گوریلا گلس

فریم ساخته شده از آلومینیوم

استاندارد ضد آب / گرد و غبار IP68

صفحه نمایش6.1 اینچ

Super Retina XDR OLED

رزولوشن تصویر1170×2532 پیکسل با تراکم 460 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملiOS 15.2
چیپ ستApple A15 Bionic (5 nm
پردازنده مرکزیHexa-core (2×3.22 GHz Avalanche + 4xX.X GHz Blizzard)
پردازنده گرافیکیApple GPU (4-core graphics)
حافظه رم4 گیگابایت
فضای ذخیره سازی128 گیگابایت
درگاه کارت حافظهندارد
دوربین اصلیسنسور 12 مگاپیکسلی عریض

سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض

فیلمبرداری 4K@24/30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps

دوربین سلفیسنسور 12 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 4K@24/25/30/60fps, 1080p@30/60/120fps

صدااسپیکر استریو

جک 3.5 میلی متری ندارد

درگاه های ارتباطیLightning
شبکه های ارتباطی5G، 4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت2
سنسور اثر انگشتندارد

دارای Face ID (تشخیص چهره)

باتری

لیتیوم-یونی 3240 میلی آمپرساعتی

فست شارژ 23 وات

شارژ بی سیم

با اینکه شاید تا چند وقت پیش و اوایل معرفی آیفون 13، خرید این گوشی با توجه به شباهت های بسیار زیادش به نسخه 12 و قیمت بالاترش خیلی منطقی نبود، اما در حال حاضر شاهد نزدیک شدن قیمت این گوشی به نسخه های قبلی هستیم و خرید یک گوشی به روز آیفون، برای علاقه مندان اپل کمی توجیه پذیرتر شده است.

اگر قبلا آیفون 12 داشتید، بعید است که تفاوت زیادی بین آن گوشی و آیفون 13 مشاهده کنید. با این حال، اگر یک آیفون قدیمی یا یک دستگاه اندرویدی دارید، مطمئنا تفاوت هایی را مشاهده می کنید.

گوشی به راحتی در دست قرار می گیرد و استفاده از آن فوق العاده آسان است. به راحتی می توانید یک دستی روی گوشی تایپ کنید و با انگشت شست خود به تمام قسمت های صفحه کلید دسترسی داشته باشید.

دکمه پاور در لبه سمت راست گوشی قرار گرفته است، در حالی که لبه سمت چپ سوییچ سایلنت، دکمه های تنظیم صدا و درگاه سیم کارت قرار گرفته است. یک پورت لایتنینگ هم بین بلندگوهای گوشی در پایین دستگاه مشاهده می گردد.

قسمت پشتی گوشی از شیشه ساخته شده که با فناوری سپر سرامیکی اختصاصی اپل عرضه می گردد. استفاده از این فناوری باعث شده تا آیفون 13 تا 4 برابر بیشتر از مدل های قبلی آیفون مقاوم باشد. بعلاوه ماژول دوربین های گوشی را می توانید در قسمت پشت ببینید که به شکل قابل توجهی برجسته و بیرون زده هستند. اپل برای اینکه این گوشی شباهتی با مدل قبلی نداشته باشد، دوربین ها را به شکل مورب در آورده و از حالت خطی آیفون 12 مینی خارج نموده است.

در بخش صفحه نمایش، اولین چیزی که به وضوح مشاهده می گردد بریدگی بالای و قسمت قرار گیری دوربین سلفی است. با اینکه این بریدگی نسبت به آیفون 12 بیست درصد اندازه اش کوچک شده، اما باز هم کاملا معین و بزرگ به نظر می رسد.

رزولوشن صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XRDR OLED آیفون 13 معادل 2532 در 1170 پیکسل است که با توجه به اندازه، وضوح بسیار خوب و باکیفیتی را ارائه می دهد. اندازه 6.1 اینچی نمایشگر نه بزرگ است و نه خیلی کوچک و احتمالا یک سایز ایده آل برای هر کسی می تواند باشد. سطح روشنایی در آیفون 13 است و وقتی بیشتر پی به آن می برید که می بینید در زیر نور خورشید هم به خوبی خود را نشان می دهد و مسئله ای از بابت دیدنی محتویات صفحه نمایش نخواهید داشت.

متاسفانه اپل در آیفون 13 از نرخ تازه سازی استاندارد 60 هرتز استفاده نموده است. نرخی که ما در آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس به اندازه 120 هرتز می بینید. اگر از یک گوشی 120 هرتز به آیفون 13 مهاجرت کنید، احتمالا متوجه نرخ نوسازی پایین تر می شوید ولی قرار نیست این قضیه، تجربه شما را در استفاده از این گوشی مدرن و باکیفیت خراب کند.

آیفون 13 از چیپ ست A15 Bionic اختصاصی اپل استفاده می نماید. این همان پردازنده آیفون های 2021 است که بسیار قدرتمند است و برای اجرای هر برنامه ای و هر بازی سنگین و گرافیکی کارایی لازم را دارد. A15 تازه دارای یک موتور عصبی 16 هسته ای تازه هم هست که ویژگی هایی مانند تشخیص صدا و تصویر روی دستگاه و سایر وظایف پیشرفته یادگیری ماشینی را تقویت می نماید. علاوه بر این، یک ISP تازه روی برد، دو برابر اندازه کش و بعلاوه یک موتور نمایشگر تازه و انکودهای ویدیویی تازه هم به این تراشه اضافه شده است.

آیفون 13 چهار گیگابایت حافظه رم دارد که در مقایسه با برادران Pro که 6 گیگابایت دارند، قدرتمند نیست اما مسئله ای هم از لحاظ اجرایی پیدا نمی نماید و در همه آزمایشات سربلند بیرون می آید. در بنچ مارک های اجرا شده، تفاوتی بین آیفون 13 مینی و آیفون 13 معمولی نیست و نسبت به آیفون 12 بهبود هایی پیدا نموده است.

اپل در آیفون 13 از پردازنده 4 هسته ای بهبود یافته اختصاصی خود استفاده نموده که این اندازه در آیفون های 13 پرو و مکس به 5 عدد می رسد. پردازنده های گرافیکی اپل بسیار قوی هستند و هیچ بازی سنگین و گرافیکی در اپل استور پیدا نمی کنید که بتواند برای آیفون های 13 چالش برانگیز باشد.

اپل دو دوربین را در آیفون 13 شامل یک دوربین 12 مکاپیکسلی عریض و اصلی و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض استفاده نموده است. این دوربین ها تا حد زیادی همان چیزی است که در آیفون 12 دیده بودیم، اما اندازه بزرگ تر پیکسل ها، تفاوتی است که در آیفون سال جاری ایجاد شد.

عملکرد آیفون 13 در نور کم به طور قابل توجهی خوب است، اما محصولات آیفون در چند سال اخیر سعی نموده اند عملکرد خود را در این بخش بهتر و بهتر نمایند. تقریبا می توان گفت عکس هایی که در نور کم با آیفون 13 (و سایر آیفون های 13) تهیه می کنید، با اختلاف فزونین عکس ها در بین گوشی های هوشمند است.

در جاهای دیگر هم دوربین آیفون 13 خوب کار می نماید و عکس های واضحی را ثبت می نماید که رنگ های واقعی، وضوح عالی و کنتراست بالایی دارند. ما نتایج مشابهی از آیفون 13 نسبت به 12 داشتیم که همچنان برای یک گوشی هوشمند با این برچسب قیمتی مناسب و خوب است.

در جلوی گوشی یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی وجود دارد که مثل همواره عملکرد فوق العاده ای دارد. این دوربین دارای دو حالت میدان دید است که یکی برش 7 مگاپیکسلی با زوم کم که معادل میدان دید 30 میلی متری است و برای تهیه عکس های سلفی تک نفره بسیار مناسب است و دیگری حالت کامل 12 مگاپیکسلی که برای تهیه عکس هایی با میدان دید بزرگ تر و گروهی بسیار مناسب است. بعلاوه با چرخاندن گوشی به حالت های عمودی یا افقی، آیفون 13 به طور اتوماتیک بین حالت 7 و 12 مگاپیکسل برای ایجاد کادربندی های مناسب سوییچ می نماید، اگر چه که می توانید بین این دو حالت به صورت دستی انتخاب داشته باشید.

دوربین جلو پردازش خوبی برای از بین بردن نویز در تصاویر دارد و حتی اگر در داخل خانه و شرایط نوری نامناسب هم عکس بگیرید، خبری از نویزهای آزاردهنده نیست. موردی که بسیاری از گوشی ها در آن مشکل دارند.

آیفون 13 از فیلم برداری 4K با نرخ 60 فریم قر ثانیه در هر سه دوربین خود پشتیبانی می نماید و در صورت داشتن اپلیکیشن مناسب (برای مثال Filmic Pro) می توانید به صورت همزمان از هر سه دوربین بهره ببرید.

اپل در آیفون 13 از تثبیت نماینده ای دیجیتالی اختصاصی به نام تثبیت نماینده سینمایی استفاده می نماید و کار خود را عالی انجام می دهد. همه حالت ها از جمله 4K@60fps هم به لطف Smart HDR دارای محدوده دینامیکی گسترده شده هستند. بعلاوه می توانید ویدیوهای HDR را مستقیما با فرمت دالبی ویژن با حدبیشتر وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کنید که در آیفون 12 به 30 فریم محدود بود. نکته جالب این است که اطلاعات دالبی ویژن خارج از جریان ویدیو ذخیره می گردد و به این معناست که اگر ویدیو را در دستگاهی که از HDR پشتیبانی نمی نماید پخش کنید، نمایش ویدیو به صورت عادی و بدون HDR خواهد بود و اگر پخش نماینده و صفحه نمایش سازگار باشند، HDR و دالبی ویژن به نمایش در می آیند.

اما حالت سینمایی، جایی که اپل مانور زیادی روی آن داده و قابلیتی که قدرت دوربین آیفون را در بخش ضبط ویدیو به رخ رقیبان می کشد. حالت سینمایی می تواند فوکوس را به طور اتوماتیک شبیه سازی کند و با وضوح 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری انجام دهد. این حالت در دوربین اصلی و سلفی وجود دارد.

مانند حالت پیشرفته پرتره با شبیه سازی تاری برای هر چیزی که باید خارج از فوکوس باشد، حالت سینمایی عملکردی مشابه برای ویدیو دارد. تاری اتوماتیک در کنار فوکوس اتوماتیک به صورت همزمان و هوشمند کار می نماید و آیفون به خوبی تشخیص می دهد که در لحظه باید کدام را روی چه سوژه ای و چه عمقی از تصویر اعمال کند.

نکته جالب در خصوص حالت سینمایی این است که نقشه عمق (Depth Map) خارج از کلیپ گرفته می گردد و می توان پس از تهیه ویدیو، به وسیله برنامه های iMovie یا Clips آن را ویرایش کرد. می توانید دیافراگم، سوژه ای که فوکوس می نماید و موارد دیگر را تغییر دهید. بنابراین، اگر حالت اتوماتیک نتواند موارد گفته شده را درست انجام دهد جای نگرانی نیست و چیزی از بین نمی رود. شما می توانید در محیط نرم افزار هر چیزی را تغییر دهید تا به شرایط ایده آل برسد. در کل کیفیت ویدیوهای گرفته شده خوب است، اما هنوز جای کار دارد تا لبه ها بهتر تشخیص داده شوند و جلوه تار بهتر عمل کند.

گوشی های اپل هیچ وقت به عمر طولانی و قدرت باتری هایشان معروف نبوده اند، در حالی که آیفون 13 پیشرفت قابل ملاحظه ای را نسبت به نسل های قبلی آیفون داشته است.

باتری 3240 میلی آمپر ساعتی آیفون 13 می تواند یک روز کامل را با کاربر به شب برساند و اگر عملکردی معمولی با گوشی داشته باشیم، حتی 20 درصد از شارژ باقی می ماند. آیفون 13 با شارژرهای 20 واتی سازگار است که به نظر ما شارژ سریع خوبی را ارائه می دهد. گوشی در 15 دقیقه از صفر به 26 درصد می رسد و در 30 دقیقه 50 درصد را پر می نماید. بعلاوه شارژ بی سیم در آیفون 13 می تواند تا حدبیشتر با شارژر 15 واتی باشد.

متاسفانه آیفون 13 هم مانند آیفون 12 هیچ شارژری در جعبه ندارد و باید اقدام به خرید یک شارژر کنید.

گوشی موبایل اپل iPhone 13 Mini

ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت | از 32,000,000 تا 36,000,000 تومان

ظرفیت 256 گیگابایت و رم 4 گیگابایت | از 40,000,000 تا 41,000,000 تومان

ظرفیت 512 گیگابایت و رم 4 گیگابایت | نا معین

نقاط قوت
  • کوچک، طراحی عالی، جمع و جور، زیبا، سبک و با دوام
  • صفحه نمایش خیره نماینده OLED با روشنایی بالا، HDR10 و دالبی ویژن
  • عمر باتری نسبتا مناسب برای گوشی کوچک
  • بلندگوی استریو با صدای بلند و واضح
  • عملکرد فوق العاده در استفاده از فناوری ارتباطی 5G
  • کیفیت بی نظیر عکس برداری با دوربین اصلی و فوق عریض در روز و شب
  • دوربین سلفی عالی و درجه یک
  • دوربین کیفیت عالی فیلم برداری 4K@60fps
  • حالت های مختلف فیلم برداری و قابلیت فیلم برداری سینمایی کاربردی
نقاط ضعف
  • تغییرات نسبت به آیفون 12 مینی محسوس نیست
  • نرخ تازه سازی 60 هرتز برای یک گوشی مدرن امروزی و پرچمدار کم است
  • شکاف بالای صفحه نمایش با اینکه کوچک تر شده، همچنان بزرگ است
  • نبود شارژر در جعبه
تاریخ عرضهمهر 1400
ابعاد131.5×64.2×7.7
وزن141 گرم
جنس بدنهقاب پشت از جنس شیشه

قاب جلو از جنس شیشه و مجهز به گوریلا گلس

فریم ساخته شده از آلومینیوم

استاندارد ضد آب / گرد و غبار IP68

صفحه نمایش5.4 اینچ

Super Retina XDR OLED

رزولوشن تصویر1080×2340 پیکسل با تراکم 476 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملiOS 15.2
چیپ ستApple A15 Bionic (5 nm)
پردازنده مرکزیHexa-core (2×3.22 GHz Avalanche + 4xX.X GHz Blizzard)
پردازنده گرافیکیApple GPU (4-core graphics)
حافظه رم4 گیگابایت
فضای ذخیره سازی128 گیگابایت
درگاه کارت حافظهندارد
دوربین اصلیسنسور 12 مگاپیکسلی عریض

سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض

فیلمبرداری 4K@24/30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps

دوربین سلفیسنسور 12 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 4K@24/25/30/60fps, 1080p@30/60/120fps

صدااسپیکر استریو

جک 3.5 میلی متری ندارد

درگاه های ارتباطیLightning
شبکه های ارتباطی5G، 4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت2
سنسور اثر انگشتندارد

دارای Face ID (تشخیص چهره)

باتری

لیتیوم-یونی 2438 میلی آمپرساعتی

فست شارژ 18 وات

شارژ بی سیم

اگر دلتان یک گوشی آیفون 13 می خواهد، اما سعی می کنید تا کمترین هزینه ممکن را برای داشتن این گوشی انجام دهید، آیفون 13 مینی یک گزینه ایده آل برای شما خواهد بود. گوشی که اگر چه قد و قواره کوچکتری نسبت به برادران بزرگتر خود دارد، اما معینات فنی قدرتمند آن، توانایی رقابت بی دغدغه با پرچمداران اندرویدی را به خوبی دارد.

آیفون 13 مینی به مانند برادران بزرگترش از کیفیت ساخت ایده آل و خارق العاده ای برخوردار است، اما بدنه ای کوچک تر نسبت به بیشتر گوشی های هوشمند رده بالا دارد. این گوشی برای کسانی طراحی شده که می خواهند در عین حال که یک گوشی قدرتمند و مدرن داشته باشند، از اندازه ای کوچک و جمع و جور هم برخوردار باشد.

آیفون 13 مینی یک صفحه 5.4 اینچی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. در حال حاضر می توانیم بگوییم که این گوشی، کوچک ترین صفحه نمایش را بین گوشی های هوشمند پرچمدار بازار در اختیار دارد.

گوشی به راحتی در دست قرار می گیرد و استفاده از آن فوق العاده آسان است. به راحتی می توانید یک دستی روی گوشی تایپ کنید و با انگشت شست خود به تمام قسمت های صفحه کلید دسترسی داشته باشید.

دکمه پاور در لبه سمت راست گوشی قرار گرفته است، در حالی که لبه سمت چپ سوییچ سایلنت، دکمه های تنظیم صدا و درگاه سیم کارت قرار گرفته است. یک پورت لایتنینگ هم بین بلندگوهای گوشی در پایین دستگاه مشاهده می گردد.

قسمت پشتی گوشی از شیشه ساخته شده که با فناوری سپر سرامیکی اختصاصی اپل عرضه می گردد. استفاده از این فناوری باعث شده تا آیفون 13 مینی تا 4 برابر بیشتر از مدل های قبلی آیفون مقاوم باشد. بعلاوه ماژول دوربین های گوشی را می توانید در قسمت پشت ببینید که به شکل قابل توجهی برجسته و بیرون زده هستند. اپل برای اینکه این گوشی شباهتی با مدل قبلی نداشته باشد، دوربین ها را به شکل مورب در آورده و از حالت خطی آیفون 12 مینی خارج نموده است.

در بخش صفحه نمایش، اولین چیزی که به وضوح مشاهده می گردد بریدگی بالای و قسمت قرار گیری دوربین سلفی است. با اینکه این بریدگی نسبت به آیفون 12 مینی 20 درصد اندازه اش کوچک شده، اما باز هم کاملا معین و بزرگ به نظر می رسد.

رزولوشن صفحه نمایش Super Retina XRDR OLED آیفون 13 مینی 2340 در 1080 پیکسل است که با توجه به اندازه، وضوح بسیار خوب و باکیفیتی را ارائه می دهد. اندازه کوچک تر صفحه نمایش نسبت به بیشتر گوشی های امروزی شاید دیدنی ویدیو را در آن سختتر کند. سطح روشنایی در آیفون 13 مینی بالا است و وقتی بیشتر پی به آن می برید که می بینید در زیر نور خورشید هم به خوبی خود را نشان می دهد و مسئله ای از بابت دیدنی محتویات صفحه نمایش نخواهید داشت.

متاسفانه اپل در آیفون 13 مینی از نرخ تازه سازی استاندارد 60 هرتز استفاده نموده است. نرخی که ما در آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس به اندازه 120 هرتز می بینید. اگر از یک گوشی 120 هرتز به آیفون 13 مینی مهاجرت کنید، احتمالا متوجه نرخ نوسازی پایین تر می شوید ولی قرار نیست این قضیه، تجربه شما را در استفاده از این گوشی مدرن و باکیفیت خراب کند.

آیفون 13 مینی از چیپ ست A15 Bionic اختصاصی اپل استفاده می نماید. این همان پردازنده آیفون های 2021 است که بسیار قدرتمند است و برای اجرای هر برنامه ای و هر بازی سنگین و گرافیکی کارایی لازم را دارد. A15 تازه دارای یک موتور عصبی 16 هسته ای تازه هم هست که ویژگی هایی مانند تشخیص صدا و تصویر روی دستگاه و سایر وظایف پیشرفته یادگیری ماشینی را تقویت می نماید. علاوه بر این، یک ISP تازه روی برد، دو برابر اندازه کش و بعلاوه یک موتور نمایشگر تازه و انکودهای ویدیویی تازه هم به این تراشه اضافه شده است.

آیفون 13 مینی 4 گیگابایت حافظه رم دارد که در مقایسه با برادران Pro که 6 گیگابایت دارند، قدرتمند نیست اما مسئله ای هم از لحاظ اجرایی پیدا نمی نماید و در همه آزمایشات سربلند بیرون می آید. در بنچ مارک های اجرا شده، تفاوتی بین آیفون 13 مینی و آیفون 13 معمولی نیست و نسبت به آیفون 12 مینی بهبود هایی پیدا نموده است.

اپل در آیفون 13 مینی از پردازنده 4 هسته ای بهبود یافته اختصاصی خود استفاده نموده که این اندازه در آیفون های 13 پرو و مکس به 5 عدد می رسد. پردازنده های گرافیکی اپل بسیار قوی هستند و هیچ بازی سنگین و گرافیکی در اپل استور پیدا نمی کنید که بتواند برای آیفون های 13 چالش برانگیز باشد.

اپل دو دوربین را در آیفون 13 مینی شامل یک دوربین 12 مکاپیکسلی عریض و اصلی و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض استفاده نموده است. این دوربین ها تا حد زیادی همان چیزی است که در آیفون 12 مینی دیده بودیم، اما اندازه بزرگ تر پیکسل ها، تفاوتی است که در آیفون سال جاری ایجاد شد.

عملکرد آیفون 13 مینی در نور کم به طور قابل توجهی خوب است، اما محصولات آیفون در چند سال اخیر سعی نموده اند عملکرد خود را در این بخش بهتر و بهتر نمایند. تقریبا می توان گفت عکس هایی که در نور کم با آیفون 13 مینی (و سایر آیفون های 13) تهیه می کنید، با اختلاف فزونین عکس ها در بین گوشی های هوشمند است.

در جاهای دیگر هم دوربین آیفون 13 مینی خوب کار می نماید و عکس های واضحی را ثبت می نماید که رنگ های واقعی، وضوح عالی و کنتراست بالایی دارند. ما نتایج مشابهی از آیفون 13 مینی نسبت به 12 مینی داشتیم که همچنان برای یک گوشی هوشمند با این برچسب قیمتی مناسب و خوب است.

در جلوی گوشی یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی وجود دارد که مثل همواره عملکرد فوق العاده ای دارد. این دوربین دارای دو حالت میدان دید است که یکی برش 7 مگاپیکسلی با زوم کم که معادل میدان دید 30 میلی متری است و برای تهیه عکس های سلفی تک نفره بسیار مناسب است و دیگری حالت کامل 12 مگاپیکسلی که برای تهیه عکس هایی با میدان دید بزرگ تر و گروهی بسیار مناسب است. بعلاوه با چرخاندن گوشی به حالت های عمودی یا افقی، آیفون 13 مینی به طور اتوماتیک بین حالت 7 و 12 مگاپیکسل برای ایجاد کادربندی های مناسب سوییچ می نماید، اگر چه که می توانید بین این دو حالت به صورت دستی انتخاب داشته باشید.

دوربین جلو پردازش خوبی برای از بین بردن نویز در تصاویر دارد و حتی اگر در داخل خانه و شرایط نوری نامناسب هم عکس بگیرید، خبری از نویزهای آزاردهنده نیست. موردی که بسیاری از گوشی ها در آن مشکل دارند.

آیفون 13 مینی از فیلم برداری 4K با نرخ 60 فریم قر ثانیه در هر سه دوربین خود پشتیبانی می نماید و در صورت داشتن اپلیکیشن مناسب (برای مثال Filmic Pro) می توانید به صورت همزمان از هر سه دوربین بهره ببرید.

اپل در آیفون 13 مینی از تثبیت نماینده ای دیجیتالی اختصاصی به نام تثبیت نماینده سینمایی استفاده می نماید و کار خود را عالی انجام می دهد. همه حالت ها از جمله 4K@60fps هم به لطف Smart HDR دارای محدوده دینامیکی گسترده شده هستند. بعلاوه می توانید ویدیوهای HDR را مستقیما با فرمت دالبی ویژن با حدبیشتر وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کنید که در آیفون 12 مینی به 30 فریم محدود بود. نکته جالب این است که اطلاعات دالبی ویژن خارج از جریان ویدیو ذخیره می گردد و به این معناست که اگر ویدیو را در دستگاهی که از HDR پشتیبانی نمی نماید پخش کنید، نمایش ویدیو به صورت عادی و بدون HDR خواهد بود و اگر پخش نماینده و صفحه نمایش سازگار باشند، HDR و دالبی ویژن به نمایش در می آیند.

اما حالت سینمایی، جایی که اپل مانور زیادی روی آن داده و قابلیتی که قدرت دوربین آیفون را در بخش ضبط ویدیو به رخ رقیبان می کشد. حالت سینمایی می تواند فوکوس را به طور اتوماتیک شبیه سازی کند و با وضوح 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری انجام دهد. این حالت در دوربین اصلی و سلفی وجود دارد.

مانند حالت پیشرفته پرتره با شبیه سازی تاری برای هر چیزی که باید خارج از فوکوس باشد، حالت سینمایی عملکردی مشابه برای ویدیو دارد. تاری اتوماتیک در کنار فوکوس اتوماتیک به صورت همزمان و هوشمند کار می نماید و آیفون به خوبی تشخیص می دهد که در لحظه باید کدام را روی چه سوژه ای و چه عمقی از تصویر اعمال کند.

نکته جالب در خصوص حالت سینمایی این است که نقشه عمق (Depth Map) خارج از کلیپ گرفته می گردد و می توان پس از تهیه ویدیو، به وسیله برنامه های iMovie یا Clips آن را ویرایش کرد. می توانید دیافراگم، سوژه ای که فوکوس می نماید و موارد دیگر را تغییر دهید. بنابراین، اگر حالت اتوماتیک نتواند موارد گفته شده را درست انجام دهد جای نگرانی نیست و چیزی از بین نمی رود. شما می توانید در محیط نرم افزار هر چیزی را تغییر دهید تا به شرایط ایده آل برسد. در کل کیفیت ویدیوهای گرفته شده خوب است، اما هنوز جای کار دارد تا لبه ها بهتر تشخیص داده شوند و جلوه تار بهتر عمل کند.

آیفون 13 مینی دارای باتری با ظرفیت 2438 میلی آمپر ساعتی است که در مقایسه با آیفون 12 مینی حدود 10 درصد افزایش ظرفیت داشته و یک ارتقای خوشایند است. یک چنین گوشی کوچکی قطعا نمی تواند باتری بزرگ تری داشته باشد. به نظر می رسد نباید نگرانی خاصی از بابت باتری آیفون 13 مینی داشته باشیم چون در بحث عملکرد هم بهتر از آیفون 12 مینی کار می نماید. در تست های اجرا شده، می توان با شارژ 100 درصدی به مدت 13 ساعت و نیم ویدیو دیدن کرد یا به همین اندازه، وب گردی کرد. در مجموع می توان به آیفون 13 مینی برای یک روز کاری مناسب اعتماد کرد.

شارژ در آیفون 13 مینی نسبت به 12 تفاوتی نداشته است. در آزمایشات اجرا شده، حدبیشتر شارژ سریع آیفون 13 مینی 18 وات است. اپل شارژرهای 20 واتی USB-PC را به عنوان گزینه مناسب پیشنهاد داده که بخرید (چون آیفون 13 بدون شارژر عرضه شده است).

بعلاوه آیفون 13 مینی از شارژ بی سیم سریع تا 15 وات پشتیبانی می نماید که این اندازه در آیفون 12 مینی 12 وات بود. برای دریافت حدبیشتری 15 وات باید از شارژر MagSafe اپل بهره ببرید. در غیر این صورت، هر شارژر سازگار با Qi بین 5 تا 7 وات را می تواند ارائه دهد.

سرعت شارژ در آیفون 13 مینی با آداپتور 20 واتی در نیم ساعت 61 درصد است که رقم خوبی برای آن محسوب می گردد.

گوشی موبایل گوگل مدل Pixel 6 Pro

ظرفیت 128 گیگابایت و رم 12 گیگابایت | از 32,600,000 تا 36,100,000 تومان

ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت | از 38,000,000 تا 41,000,000 تومان

نقاط قوت
  • طراحی ماژول دوربین به صورت افقی منحصر به فرد و جالب است
  • دارای گواهی IP68 و گوریلا گلس بادوام
  • صفحه نمایش آمولد 120 هرتز و دارای روشنایی بی نظیر
  • طراحی پیاده سازی فوق العاده زیبا و کاربردی رابط کاربری + پشتیبانی گسترده نرم افزاری و به روزرسانی های منظم
  • عملکرد عالی چیپ ست اختصاصی Tensor گوگل
  • کیفیت عالی عکس برداری و فیلم برداری به همراه امکانات زیاد نرم افزاری
  • دارای سنسور پریسکوپ با زوم 4 برابر اپتیکال
نقاط ضعف
  • برآمدگی ماژول دوربین زیاد است
  • عمر باتری خیلی متناسب یک گوشی پرچم دار نیست
  • شارژ 30 واتی آنقدرها پرسرعت نیست
  • موجودی کم در بازار
تاریخ عرضهآبان 1400
ابعاد8.9×74.8×158.6 میلی متر
وزن207 گرم
جنس بدنهقاب جلو از جنس شیشه مجهز به گوریلا گلس ویکتوس

قاب پشت از شیشه گوریلا گلس 6

فریم آلومینیوم

صفحه نمایش6.4 اینچ

AMOLED | 90Hz

رزولوشن تصویر1080 × 2400 پیکسل با تراکم 411 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملAndroid 12
چیپ ستGoogle Tensor (5 nm)
پردازنده مرکزیOcta-core (2×2.80 GHz Cortex-X1 & 2×2.25 GHz Cortex-A76 & 4×1.80 GHz Cortex-A55)
پردازنده گرافیکیMali-G78 MP20
حافظه رم8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی128 گیگابایت
درگاه کارت حافظهندارد
دوربین اصلیسنسور 50 مگاپیکسلی عریض

سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض

فیلمبرداری 4K@30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps; gyro-EIS, OIS

دوربین سلفیسنسور 8 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 1080p@30fps

صدااسپیکر استریو

بدون جک 3.5 میلی متری

درگاه های ارتباطیUSB Type-C 3.1
شبکه های ارتباطی5G، 4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت2
سنسور اثر انگشتدارد (زیر نمایشگر)
باتریلیتیوم-یونی 4614 میلی آمپرساعتی

فست شارژ 30 وات

فست شارژ بی سیم 21 وات

شارژ معکوس

گوگل که در واقع می توان آن را در مرکز زیست بوم اندروید دانست، سال هاست که سعی دارد با گوشی های پیکسل، فزونین تلفن های هوشمند اندرویدی را به بازار عرضه کند که البته رقابت سختی را با امثال سامسونگ، شیائومی و ده ها کمپانی دیگر در این زمینه دارد. گوگل این بار با گوشی گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو وارد عرصه رقابت شده که تفاوت ها و بهبود های اساسی نسبت به نسخه های قبلی خود دارد، به خصوص که این بار گوگل از پردازنده اختصاصی خود به نام Tensor برای قدرت دهی به گوشی پرچم دارش استفاده نموده است.

اگر قرار بود گوگل تمام ویژگی های گوشی های قبلی خود را جمع آوری کند و چیزهای تازهی را به آن ها اضافه کند، پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو از پس این قضیه طوری برآمده که انگار تا قبل از آن گوگل هیچ پرچمداری را به بازار عرضه ننموده است.

گوگل در گوشی های پیکسل 6 از ظاهری متمایز از نسل های قبلی استفاده نموده است که شاید واضح ترین آن، ماژول دوربین های پشت است. متفاوت از هر گوشی اندرویدی دیگر، گوگل طراحی افقی را برای ماژول دوربین های خود انتخاب نموده و همه را در یک خط افقی و قالبی منظم که کمی هم بیرون زده است جای داده. چون این برجستگی صرفا مایل به یک طرف نیست، وقتی گوشی را روی یک سطح صاف قرار می دهید هیچ لرزش یا لقی ندارد.

جنس بدنه در پشت و جلو از شیشه مجهز به گوریلا گس 6 و ویکتوس است و فریم از فلز آلومینیوم ساخته شده که جلوه بسیار خوب و مستحکمی به پرچمدار گوگل داده است. در جلوی گوشی می توان بریدگی دوربین سلفی را در مرکز بالا مشاهده کرد و اسکنر اثر انگشت هم در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است. این حسگر آنقدرها هم حساس نیست و باید انگشت را روی آن فشار داد تا جوابگو باشد. در مقام مقایسه، این اسکنر از حسگر اثرانگشت گلکسی S21 اولترا کندتر است. البته که گوگل باید برای بهبود هر چه بهتر این حسگر اقدامات لازم را انجام دهد.

گوگل پیکسل 6 پرو دارای استاندارد IP68 مقاوم در برابر آب و گرد و غبار است که می تواند تا نیم ساعت در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد. از لحاظ ابعاد و ضخامت، ما با صفحه نمایش 6.71 اینچی روبه رو هستیم و بدنه گوشی ضخیم تر و بزرگ تر از آیفون 13 و سامسونگ گلکسی اس 21 به نظر می آید. بعلاوه پیکسل 6 پرو حدود 210 گرم وزن دارد که آن را در رده گوشی های سنگین وزن قرار می دهد.

همان طور که گفتیم، گوگل پیکسل 6 پرو صفحه نمایش 6.71 اینچ از نوع AMOLED دارد. وضوح تصویر در این نمایشگر 3120 در 1440 پیکسل است و حاشیه های جلوی گوشی نسبتا نازک هستند و فضای بیشتری به نمایشگر اختصاص داده شده است. رنگ ها در این نمایشگر خوب و طبیعی هستند، اما طیف رنگی sRGB در این گوشی کمی کمتر از آیفون 13 و گلکسی S21 و وان پلاس 9 است.

مزیت بزرگ پیکسل 6 پرو نسبت به پیکسل 6، نرخ نوسازی بالاتر و البته راضی نماینده آن است. ما در پیکسل 6 نرخ نوسازی 60 هرتز را شاهد هستیم که برای یک گوشی در رده پرچم دار خیلی مناسب نیست. اما گوگل در مدل پرو این قضیه را جبران نموده و نه تنها نرخ نوسازی به 120 هرتز رسیده، بلکه رزولوشن هم ارتقا یافته و QHD شده است.

در تست های اجرا شده و در بالاترین حد روشنایی که 843 نیت بود، نمایشگر عملکرد خوبی به جا گذاشت با اینکه کمی حس می گردد روشنایی آنقدر که باید بالا نیست. با این حال این شدت روشنایی از بعضی گوشی های اپل، سامسونگ و وان پلاس بیشتر است.

کلیدی ترین بخش گوشی گوگل پیکسل 6 پرو، تراشه Tensor و عملکرد سخت افزاری گوشی است. گوگل با طراحی و پیاده سازی این چیپ ست اختصاصی در گوشی های پیکسل 6، سعی دارد تا با کوالکام و حتی اپل رقابت کند و این قدم را به خوبی برداشته است. Tensor چیپ ستی بسیار بهینه و خوب است که قابلیت های زیادی به خصوص برای افزایش کیفیت دوربین ها دارد.

چیپ ست Tensor را در مقام مقایسه می توان تقریبا در رده چیپ ست اسنپدراگون 888 قرار داد که البته در چند بخش عقب تر می ایستد، اما کارایی و عملکردی که ارائه می دهد برای هر کاربری مناسب است. در بنچمارک Geekbench 5، پیکسل 6 پرو امتیاز تک هسته ای و چند هسته ای را به ترتیب 1029 و 2696 کسب کرد. هر دو عدد پشت سر گوشی های گلکسی S21 و وان پلاس 9 است که از اسنپدراگون 888 استفاده می نمایند. یا توجه به اینکه تراشه A15 آیفون 13 هم قوی تر از اسپندراگون 888 است، پس گوگل پیکسل 6 از آیفون 13 نیز در بخش چیپ ست شکست می خورد.

در بحث پردازش گرافیکی، چیپ ست تنسور به خوبی با سایر پرچمداران رقابت می نماید و نتایج ثبت شده در بنچ مارک Wild Life Unlimited 3DMark، برابر با وان پلاس 9 و گلکسی S21 است. در این میان فقط آیفون 13 است که می تواند تا 1.5 برابر پرسرعت تر از گوشی های نام برده شده راندمان گرافیکی داشته باشد.

اجرای بازی های سنگین مانند Call of Duty Mobile و PUBG Mobile در پیکسل 6 پرو راحت و با کیفیت بسیار بالایی انجام می گردد. چیپ ست تنسور به مانند اسنپدراگون برای انجام بازی ها کاملا بهینه است و مشکل خاصی در پردازش گرافیکی و فنی نخواهید داشت. حتی گوگل برای اجرای بازی ها، داشبوردی مخصوص طراحی نموده که به وسیله آن می توان تعادل خوبی بین کیفیت و بازدهی و مقدار مصرف باتری لحاظ کرد.

گوگل پیکسل 6 پرو در بخش دوربین نسبت به نسل قبلی بهبودها و پیشرفت های زیادی داشته است. این بار به جای سنسور 12.2 مگاپیکسلی، با یک سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی روبرو هستیم که از کیفیت خوبی برخوردار است. دوربین دوم هم یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض است که آن هم کار خود را به خوبی انجام می دهد. گوگل پیکسل 6 پرو یک دوربین اضافه نسبت به مدل معمولی دارد و آن هم سنسور تله فوتو 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 4 برابری است که نه تنها از کیفیت خروجی قابل قبولی برخوردار است، بلکه تجربه عکاسی را حتی نسبت به مدل معمولی پیکسل 6 به طور قابل توجهی دستخوش تغییر می نماید.

دوربین های پیکسل 6 پرو به مجموعه ای از ترفند ها و عملنمودهای نرم افزاری طراحی شده به وسیله گوگل مجهز است که به وسیله عکاسی محاسباتی ارائه می گردد. مجموعه ابزارهای سال جاری شامل توانایی پاک کردن آسان افراد و اشیایی است که پس زمینه عکس های تا را شلوغ نموده تا تبدیل عکس های ثابت به تصاویر اکشن با اعمال تاری هنری تا متدی برای حذف تاری از چهره افراد یا بهبود نحوه ثبت رنگ پوست به وسیله دوربین ها، کارهایی است که گوگل در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

دوربین اصلی پیکسل 6 پرو در روشنایی روز تصاویر فوق العاده ای را ثبت می نماید. ما شاهد کنتراست بالا در کنار محدوده دینامیکی گسترده و خوبی هستیم. رنگ ها زنده هستند و سنسور آن ها را اشباع نمی نماید که این خیلی خوب است. وضوح تصاویر عالی است و نویزی را در این نتایج مشاهده نمی کنید.

دوربین فوق عریض پیکسل 6 پرو آنقدر ها هم عریض نیست، یعنی در مقایسه با دوربین های عریض گوشی های رقیب، اندازهی زاویه دید محدودتر است. با این حال این سنسور عکس های خوبی را ثبت می نماید. با اینکه جزئیات در تصاویر زیاد است، اما نویز هم مشاهده می گردد. گوشه های تصویر کمتر کشیده یا تار می شوند و این نشانه خوبی برای دوربین فوق عریض پیکسل 6 پرو است.

عکاسی در شب با پیکسل 6 پرو بسیار خوب و پرکاربرد است. مقدار نوردهی مناسب و متعادل است و رنگ ها دقیق و زنده ثبت می گردد. با اینکه سایه ها کمی مات می شوند، اما با این کار نویزها معین نمی شوند و در کل نتیجه، تصویری با کیفیت و کاربردی از آب در می آید.

دوربین سلفی 11 مگاپیکسلی در گوگل پیکسل 6 پرو از کیفیت و وضوح بالایی برخوردار است و تصاویر را با کمترین نویز ممکن ثبت می نماید. محدوده دینامیکی عالی است و حتی صحنه هایی با نور پس زمینه قوی هم به خوبی رندر می شوند. رنگ ها باز هم طبیعی و خوب ثبت شده و در کل می توان از دوربین سلفی این دوربین برای ثبت تصاویر به یادماندنی استفاده کرد. این دوربین بعلاوه بر خلاف دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی پیکسل 6، می تواند ویدیوهایی با وضوح 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کند.

گوگل پیکسل 6 پرو در بخش فیلم برداری پر از قابلیت ها و حالت های متنوع است که می تواند سرگرم نماینده و کاربردی باشند. دوربین اصلی می تواند تا وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کند. دوربین فوق عریض هم با وضوح 4K می تواند تا نرخ 30 فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کند. یک ویژگی خوب، امکان ضبط ویدیو 4K@60fps با زوم دو برابری است که از کیفیت مطلوبی هم برخوردار است. البته بهتر از آن، فیلم برداری 4K@30fps با استفاده از زوم اپتیکال 4 برابری است که کیفیت بسیار خوبی دارد.

نوردهی و محدوده دینامیکی در حالت فیلم برداری دقیق و عالی است. رنگ ها زنده هستند و از لحاظ وضوح و جزئیات با رقبای اپلی و سامسونگ برابری می نماید، اما همه آن ها کمی پایین تر از شیائومی Mi 11 Ultra هستند.

فیلم برداری 4K با سنسور فوق عریض قابل قبول است و تطابق عالی در رنگ ها و محدوده دینامیکی با دوربین اصلی، تحسین برانگیز است. پیکسل 6 پرو دارای گزینه تثبیت نماینده دیجیتال و انتخاب گر حالت تثبیت نماینده دقیق تر در چشم انداز یاب است. پیش فرض استاندارد است و کار خود را به خوبی انجام می دهد. ویدیوهایی که در حالت پیاده روی یا حرکت ثبت می کنید به واسطه این تثبیت نماینده صاف و تقریبا ثابت در می آیند و نتایج خوبی را حتی در سنسور فوق عریض به ثبت می رسانند.

در آخر به باتری می رسیم، جایی که پیکسل 6 از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده نموده که کمی بیشتر از باتری 4614 میلی آمپر ساعتی مدل معمولی است. اما این باتری برای نمایشگر و چیپ ست کاملا مناسب است. این باتری می تواند یک روز کامل و شلوغ را بیشترا پشتیبانی کند، اما شاید بعضی روزها مجبور شوید گوشی را در آخر شب به شارژ بزنید.

در آزمایش های اجرا شده، پیکسل 6 پرو توانست 15 ساعت در حالت آفلاین و تنظیمات 60 هرتز ویدیو بخش کند. وب گردی با استفاده از وای فای 12.5 ساعت می تواند باشد. اگر در پی افزایش عمر باتری هستید، صفحه نمایش را از 120 هرتز به 60 هرتز تغییر دهید تا نتایج ملموسی را مشاهده کنید.

متاسفانه گوگل پیکسل 6 پرو بدون شارژر عرضه شده است. گوگل پیکسل 6 پرو با استفاده از آداپتور 30 واتی تازه خود می تواند در عرض 30 دقیقه، 50 درصد باتری را از صفر شارژ کند. اگر قبلا گوشی پیکسل داشته اید و شارژر آن 18 واتی است، نتیجه فقط کمی کم تر از آزمایش اجرا شده خواهد بود.

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S22 Ultra 5G

ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت | از 34,800,000 تا 36,800,000 تومان

ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت | از 35,500,000 تا 39,000,000 تومان

ظرفیت 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت | از 39,500,000 تا 44,000,000 تومان

ظرفیت یک ترابایت و رم 12 گیگابایت | نامعین

نقاط قوت
  • طراحی فوق العاده که به شدت ما را یاد سری نوت می اندازد
  • سخت افزار فوق العاده قدرتمند برای انجام هر کاری
  • وجود قلم S دقیق و کاربردی که ارزش گوشی را بالا برده است
  • صفحه نمایش بزرگ، با کیفیت و با دو رزولوشن قابل تنظیم
  • بلندگوهای استریو با صدایی بلند و خروجی عالی
  • عمر بالای باتری که کاملا مناسب گوشی است
  • کیفیت دوربین های عالی که از فزونین های بازار است + زوم اپتیکال 10 برابری و 100 برابری دیجیتال
نقاط ضعف
  • قابلیت شارژر سریع می توانست بهتر باشد
تاریخ عرضهاسفند 1400
ابعاد163.3×77.9×8.9
وزن228 گرم
جنس بدنهقاب جلو و پشت از جنس شیشه با محافظ گوریلا گلس 5

فریم آلومینیومی

استاندارد ضد آب / گرد و غبار IP68

صفحه نمایش6.8 اینچ

Dynamic AMOLED 2X | 120Hz

رزولوشن تصویر1440 × 3088 پیکسل با تراکم 500 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملAndroid 12, One UI 4.1
چیپ ستExynos 2200 (4 nm)
پردازنده مرکزی

Octa-core (1×2.8 GHz Cortex-X2 & 3×2.50 GHz Cortex-A710 & 4×1.8 GHz Cortex-A510)

پردازنده گرافیکیXclipse 920
حافظه رم12 گیگابایت
فضای ذخیره سازی512 گیگابایت
درگاه کارت حافظهندارد
دوربین اصلیسنسور 108 مگاپیکسلی عریض

سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپ

سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض

سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو

فیلمبرداری 8K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 720p@960fps

دوربین سلفیسنسور 40 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 4K@30/60fps, 1080p@30fps

صدااسپیکر استریو

بدون جک 3.5 میلی متری

صدا با کیفیت 32 بیت / 384kHz

تنظیم شده به وسیله برند AKG

درگاه های ارتباطیUSB Type-C 3.2
شبکه های ارتباطی5G، 4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت2
سنسور اثر انگشتدارد (زیر صفحه نمایش)
باتریلیتیوم-یونی 5000 میلی آمپرساعتی

فست شارژ 45 وات

شارژ بی سیم 15 وات

شارژ معکوس 4.5 وات

تازهترین محصول بالارده و پرچم دار سامسونگ، ادامه ای بر خانواده سری S به نام S22 است که در نسخه Ultra، نهایت قدرت و توانایی خود را به علاقه مندان نشان می دهد و برای همه پرچمداران بازار خط و نشان می کشد.

گلکسی S22 اولترا سامسونگ یک دستگاه بی نظیر و زیبا است که ما را به شدت یاد سری نوت می اندازد. این مدل از خانواده S22 سعی نموده تا چه از لحاظ ابعاد و امکانات و چه از نظر طراحی هویت معین و بهبود یافته تری نسبت به گلکسی S22 پلاس داشته باشد.

دور تا دور گوشی S22 اولترا را قابی آلومینیومی و به شدت مرغوب و مقاوم احاطه نموده که نمای زیبا و فوق العاده ای به گوشی داده است. هر دو طرف گوشی هم با شیشه گوریلا ویکتوس پلاس پوشانده شده که آخرین و تازهترین نسل گوریلا گلس است. شیشه جلویی براق و قسمت پشتی آن از جنس ساتن گرم تشکیل شده. هر دوی این پوشش ها به به خوبی می توانند اثر انگشت و لک را دفع نمایند. بدنه گوشی هم دارای استاندارد IP68 است که در برابر آب و گرد و غبار کاملا مقاوم است.

گلکسی S22 اولترا با داشتن 6.8 اینچ صفحه نمایش در بدنه ای بزرگ که 8.9 میلی متر ضخامت دارد، از آیفون 13 پرو که 6.7 اینچ صفحه نمایش دارد بلند تر است. اما نکته جالب، وزن 229 گرمی این گوشی گلکسی است که از بزرگترین گوشی اپل هم سبک تر است.

لبه های خمیده گلکسی S22 اولترا باعث می گردد تا در دست گرفتن گوشی راحت و بی مشکل باشد، با این حال عدم وجود لبه در گوشه های موبایل سبب شده تا گوشی اندازه در دست لیز باشد. در قسمت پایین گوشی پورت USB-C و اسلات سیم کارت، اسپیکر و از همه مهم تر، جایگاه مخصوص S Pen را می بینیم. وجود این جایگاه باعث می گردد تا ما رسما گوشی گلکسی S22 اولترا را میراث دار و ادامه ای بر سری نوت گلکسی دانست.

وجود قلم در گوشی گلکسی S22 اولترا نه تنها ضعیف تر از سری نوت نیست، بلکه به محض کار با آن روی صفحه نمایش فوق العاده S22 اولترا متوجه کیفیت، دقت و سرعت عالی و بالای عملکرد قلم در این گوشی می شوید.

گلکسی S22 اولترا یک صفحه نمایش 6.8 اینچی از نوع آمولد دارد که وضوح آن به 3088 در 1440 پیکسل و تراکم 500 پیکسل در هر اینچ را می توانیم مشاهده کنیم. گلکسی S22 اولترا بزرگ ترین صفحه نمایش و بالاترین رزولوشن را در بین گوشی های سری S22 در اختیار دارد.

گلکسی S22 اولترا به صورت پیش فرض روی رزولوشن Full-HD تنظیم شده که مصرف باتری کمتری دارد، اما می توانید روی رزولوشن بالاتر تنظیم کنید.

همه چیز از بازی ها و پخش ویدیو گرفته تا اجرای برنامه ها روی این نمایشگر خارق العاده است. نرخ نوسازی تصویر در این گوشی بین 1 تا 120 هرتز به شکل هوشمندانه و بر اساس کارکردی که با گوشی دارید، متغیر است. این فناوری به خوبی روی گلکسی S22 اولترا نشسته و باعث می گردد تا مصرف باتری بهینه و مناسب باشد.

صفحه نمایش گلکسی S22 اولترا یکی از بالاترین شدت روشنایی را بین تمام گوشی ها در اختیار دارد. حدبیشتر روشنایی در این گوشی به 1750 نیت می رسد و فناوری تازه ویژن بوستر سامسونگ می تواند عملکرد مناسبی را برای حفظ دید حتی در زیر نور خورشید فراهم سازد.

در زیر صفحه نمایش، تقریبا یک سوم لبه پایینی به حسگر اثر انگشت اولترا اختصاص داده شده است. حسگر بسیار حساس و پرسرعت است و کار با آن حتی با یک لمس ملایق، راحت و سریع است. با اینکه می توان از گزینه تشخیص چهره در این گوشی استفاده کرد، اما سامسونگ هشدار داده که این قابلیت به اندازه گزینه های دیگر مانند پین یا اثر انگشت، ایمن نیست.

وجود S Pen در این گوشی سری S سامسونگ را می توان بعد از قدرت سخت افزاری فوق العاده و دوربین های بی نظیر گلگسی S22 سامسونگ، پراهمیت ترین ویژگی آن دانست. قلم S22 اولترا نازک و کوچک است و کاملا خاطرات قلم سری نوت را تداعی می نماید. اما این کوچکی و سبکی می تواند به قیمت گم شدن آن هم بیانجامد. سامسونگ می توانست با تعبیه کردن یک آهنربا در لبه گوشی، جایگاهی هم برای مواقعی که موقتا از قلم استفاده نمی کنیم اختصاص می داد.

قلم سامسونگ ویژگی های زیادی دارد که همه آن ها در گلکسی S22 اولترا کاربردی است. می توانید روی صفحه قفل گوشی یادداشت برداری کنید، یا با باز کردن منوی کشویی اختصاصی، به هشت گزینه مختلف مانند یادداشت برداری، طراحی روی عکس، پیغام، واقعیت افزوده و دیگر ویژگی ها دسترسی داشته باشید.

با اینکه ما یک قلم خیلی کوچک در اختیار داریم، اما این قلم از دقت و ظرافت زیادی برخوردار است. با بازکردن اسکچ بوک می توانید به راحتی طراحی کنید و از ظرافت کار خود لذت ببرید. یا برای مثال قابلیت تبدیل نوشته های قلم به متن در Samsung Notes با دقت 100 درصدی اتفاق می افتد. در کل S Pen را می توان یکی از کاربردی ترین ابزارهای گلکسی S22 اولترا دانست.

سامسونگ تمامی خط فراوری پرچمدار تازهش را به فزونین و مدرن ترین پردازنده های جهان مجهز نموده است. ما در بازار دو نوع گوشی S22 پلاس داریم که یکی به تراشه اسنپدراگون 8 GEN 1 مجهز است و دیگری به اگزینوس 2200 که از لحاظ کارایی، بسیار نزدیک هستند با این حال نسخه ای که ما در حال معرفی اش هستیم با چیپ ست اسنپدراگون است. هر دو پردازنده دارای 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی برای مدل گلکسی S22 است.

وقتی گلکسی S22 اولترا را در مقابل گلکسی S22 پلاس قرار می دهیم، متوجه می شویم که امتیازات بنچمارک GeekBench در هر دو برابر است. با این حال امتیازات هر دو گوشی هنوز هم به طور کلی کمتر از تراشه A15 اپل است.

استفاده از تراشه 4 نانومتری اسنپ دراگون 8 در کنار 12 تا 16 گیگابایت حافظه رم باعث شده تا نه تنها کارنمودهای روزانه و استفاده از اپلیکیشن های کاربردی بسیار روان و بدون لگ باشند، بلکه انجام بازی های سنگین و گرافیکی در نهایت تنظیمات گرافیکی لذت بخش و راحت به نظر برسند.

کل خانواده گوشی های گلکسی S22 سامسونگ دارای رابط کاربری One UI 4.1 نصب شده روی اندروید 12 است که جزو رابط کاربری های زیبا و محبوب جهانی اندروید محسوب می گردد.

سامسونگ گلکسی S22 اولترا تا حد زیادی در بخش دوربین به S21 اولترا شباهت دارد، اما سامسونگ تا حدودی توانسته تغییراتی را اعمال کند. دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض تقریبا بدون تغییر است، دوربین 108 مگاپیکسلی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی و 10 مگاپیکسلی پریسکوب تله فوتو با زوم اپتیکال 10 برابری هم بدون تغییر به جای مانده است. قابلیت Space Zoom که سامسونگ از آن برای تبلیغ زوم 100 برابری با کیفیت استفاده می نماید، کار خود را به خوبی در این گوشی انجام می دهد. زوم اپتیکال و دیجیتال در این گوشی یکی از فزونین عملنمودها را در بین سایر گوشی های هوشمند برتر بازار ارائه می دهد.

در جلو هم دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی قرار گرفته است که نسبت به گلکسی S22 اولترا تغییری ننموده است.

عکاسی در همه حالت های عریض، فوق عریض، پرتره و شب در همه لنزهای موجود خوب هستند. رنگ های بیش از حد روشن سامسونگ هنوز مشهود است. هنوز آسمان آبی بیش از حد آبی است و نتایج تقریبا هرگز با آنچه که با چشم غیر مسلح می بینیم، مطابقت ندارد. با اینکه کیفیت و وضوح و شادابی تصاویر می تواند شما را خشنود کند، اما اگر جزو افرادی هستید که به رنگ های طبیعی وفادارید، امکان دارد گلکسی S22 اولترا برای تان ساخته نشده باشد، اما بعید می دانیم از کیفیت کلی دوربین های گلکسی S22 اولترا بگذرید!

عکاسی پرتره که به شما امکان می دهد افکت بوکه را قبل یا بعد از گرفتن عکس تنظیم کنید، یک نقطه قوت بزرگ است. این نرم افزار در جداکردن سوژه ها از پس زمینه بسیار خوب عمل می نماید و نتایج می تواند بسیار حرفه ای و تاثیرگذار باشند.

گلکسی S22 پلاس سامسونگ اگر چه حالت سینمایی مانند آیفون 13 اپل ندارد، اما اگر از تنظیمات حالت Pro Video را انتخاب کنید، می توانید عمق فوکوس را هنگام فیلم برداری تنظیم کنید. با روشن بودن آن، می توانید روی هر سوژه ای ضربه بزنید و دوربین دوباره روی آن فوکوس می نماید.

گلکسی S22 پلاس می تواند تا وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه را در تمامی دوربین های خود فیلمبرداری کند. این قضیه شامل دوربین فوق عریض هم می گردد که موردی نادر و البته خصوصیتی مثبت برای این گوشی محسوب می گردد. در اینجا فقط دوربین اصلی می تواند فراتر باشد و با وضوح 8K و نرخ 24 فریم در ثانیه فیلم برداری کند.

با اینکه گلکسی S22 پلاس می تواند با وضوح 8K ویدیو ضبط کند، اما این گزینه چیزی نیست که شما را به وجد بیاورد. کیفیت خروجی ویدیوهای ضبط شده با این وضوح، تفاوت های ناچیزی با ویدیوهای 4K دارد و تنها تفاوت اصلی شان در حجم نزدیک به دو برابری نسبت به 4K است. به علاوه اینکه شما برخلاف وضوح 4K، نمی توانید در ویدیوهای 8K از نرخ 60 فریم بر ثانیه بهره ببرید. پس اگر نظر ما را می خواهید، گزینه فیلم برداری 4K فزونین چیزی است که در S22 پلاس پیدا می کنید.

فیلم برداری 4K از دوربین اصلی S22 پلاس در همه جا چشم گیر است. جزئیات بسیار زیبا و با دقت ثبت می شوند. رنگ ها به طور کلی طبیعی هستند، اما قرمز و آبی شاید اندازهی پررنگ تر و روشن تر به نظر برسند. محدوده دینامیکی هم خوب و گسترده است.

مانند گلکسی S21 اوترا، اس 22 اولترا هم دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژ بی سیم است. در آزمایش های ما، باتری برای یک روز کامل از فعالیت های متنوع (تقریبا از ساعت 7 صبح تا 11 شب) خوب بود اما نه بیشتر! باعث تعجب است که چنین باتری بزرگی نمی تواند یک روز و نیم عمر کند که البته اگر جزو کاربران کم مصرف باشید، می توانید طی دو روز از گوشی خود به راحتی بهره ببرید.

باتری گلکسی S22 اولترا کمی و فقط کمی در عملنمودهایی مانند بازی های سنگین داغ می نماید که شاید برای کسانی که سر و کارشان با گوشی های پرچمدار باشد عجیب به نظر برسد. با این حال امیدواریم سامسونگ بتواند مشکل گرما را به صورت نرم افزاری حل نماید.

با اینکه سامسونگ هیچ گونه شارژری را در داخل جعبه قرار نداده، اما یک کابل USB-C به همراه گوشی وجود دارد. شما می تواندی حدبیشتر از یک شارزر 25 وات بهره ببرید که می توان با آن در نیم ساعت، شارژ باتری را از صفر به 60 درصد رساند. یک ساعت و چهار دقیقه هم زمان احتیاج است تا گوشی از صفر، صد درصد شارژ گردد. با اینکه سامسونگ این سرعت شارژ را منطقی و اصولی می داند، اما تا وقتی که گوشی های رقیب مانند شیائومی از شارژر هایی بالاتر حتی تا 120 وات استفاده می نمایند، انتظار است سامسونگ هم قدم های جدی تری در این باره بردارد.

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy Z Fold3 5G

ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت | از 44,100,000 تا 49,000,000 تومان

ظرفیت 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت | از 52,000,000 تا 54,000,000 تومان

نقاط قوت
  • بهبود های فوق العاده نسبت به نسل قبلی به خصوص در قسمت لولاها
  • دارای گواهی IPX8 و گوریلا گلس بادوام
  • هر دو صفحه نمایش داخلی و کاور 120 هرتز و با کیفیت فوق العاده ای هستند
  • پشتیبانی از قلم S
  • عملکرد عالی چیپ ست اسنپدراگون 888
  • تقریبا با فزونین گوشی تاشو بازار رو به رو هستیم
نقاط ضعف
  • هنوز هم شاهد چین خوردگی وسط صفحه نمایش داخلی هستیم
  • عمر باتری می توانست بیشتر باشد و شارژ 25 وات هم دیگر کافی نیست
  • انتظار زیادی از دوربین های گوشی در حد پرچمدارانی مانند گلکسی S22 اولترا نداشته باشید
  • دوربین سلفی 4 مگاپیکسلی در صفحه داخلی شرم آور است!
تاریخ عرضهشهریور 1400
ابعاددر حالت باز: 6.4×128.1×158.2 میلی متر

در حالت بسته: 14.4×67.1×158.2 میلی متر

وزن271 گرم
جنس بدنهقاب جلو و پشت از جنس شیشه با محافظ گوریلا گلس

فریم آلومینیومی

استاندارد ضد آب IPX8 (بدون مقاومت در برابر گرد و غبار)

پشتیبانی از استایلوس

صفحه نمایشنمایشگر داخلی: 7.6 اینچ Dynamic AMOLED 2X و 120 هرتز با نسبت تصویر 25:9

نمایشگر بیرونی (کاور): 6.2 اینچ Dynamic AMOLED 2X و 120 هرتز

رزولوشن تصویرنمایشگر داخلی: 2268 در 832 پیکسل با تراکم 374 پیکسل

نمایشگر کاور: 2208 در 1768 پیکسل

سیستم عاملAndroid 12, One UI 4.1
چیپ ستQualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G (5 nm)
پردازنده مرکزی

Octa-core (1×2.84 GHz Kryo 680 & 3×2.42 GHz Kryo 680 & 4×1.80 GHz Kryo 680)

پردازنده گرافیکیAdreno 660
حافظه رم12 گیگابایت
فضای ذخیره سازی256 گیگابایت
درگاه کارت حافظهندارد
دوربین اصلیسنسور 12 مگاپیکسلی عریض

سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو

سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض

فیلمبرداری 4K@60fps, 1080p@60/240fps (gyro-EIS), 720p@960fps

دوربین سلفی

دوربین صفحه نمایش کاور: 10 مگاپیکسل | فیلم برداری 4K@30fps, 1080p@30fps

دوربین صفحه نمایش داخلی: 4 مگاپیکسل

صدااسپیکر استریو

بدون جک 3.5 میلی متری

صدا با کیفیت 32 بیت / 384kHz

تنظیم شده به وسیله برند AKG

درگاه های ارتباطیUSB Type-C 3.2
شبکه های ارتباطی5G، 4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت2
سنسور اثر انگشتدارد (لبه گوشی)
باتریلیتیوم-یونی 4400 میلی آمپرساعتی

فست شارژ 25 وات

فست شارژ بی سیم 11 وات

شارژ معکوس 4.5 وات

سامسونگ نه تنها با گوشی ZFlip به سراغ گوشی های تاشو رفته، بلکه با سری Fold هم از زاویه ای دیگر، متد گوشی های تاشو را استفاده نموده است. نسل تازه گوشی های تاشو فولد تحت نام Z Fold3 5G، از قضا به یکی از پرچم داران بالارده سامسونگ بدل شده که نه تنها از لحاظ سخت افزاری و بازدهی، می تواند تمام احتیاجهای یک کاربر را تأمین کند، بلکه به خاطر استایل و نوعی که دارد، به یک گزینه شبه تبلت با کارایی های مافوق یک گوشی هوشمند تبدیل گردد.

سامسونگ گلکسی Z Fold 3 طراحی و عملکرد کتاب مانند دو مدل قبلی خود را حفظ نموده است. در حالت تا شده، ما یک صفحه نمایش 6.2 اینچی AMOLED 2X را می بینیم و وقتی گوشی را باز می کنیم، با صفحه نمایش بزرگ 7.6 اینچی رو به رو می شویم.

دو نمایشگر و مکانیزم لولا که به شما امکان می دهد تا این گوشی را تا کنید و باز کنید، در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا مجذوب کننده ترین طراحی گوشی هوشمند در سال 2021 را مشاهده کنید. موردی که مانند آن را با این سطح از کیفیت و اطمینان تا به حال ندیده اید.

سامسونگ نسبت به نسل قبل گوشی های فولد بهبودهایی در لولا ایجاد نموده که مهم ترین آن، استفاده از متریال بادوام تر است. سامسونگ ادعا نموده که زد فولد 3 تقریبا 80 درصد قوی تر و مقاوم تر از مدل های قبلی است. این ادعا وقتی که گوشی های قبلی را در کنار این محصول قرار می دهید، کاملا معین و واضح است.

طراحی گوشی تاشو گلکسی Z Fold 3 قابل توجه است. اما باید این موضوع را قبول کنید که اگر چه سامسونگ کوشش نموده تا با استفاده از شیشه های فوق نازک، این گوشی را نسبت به قبل نازک تر کند، اما هنوز هم در حال حمل یکی از بزرگ ترین و ضخیم ترین گوشی های هوشمند پرچمدار در یک دهه اخیر هستید. وزن 271 گرمی گوشی با این که نسبت به مدل قبلی 11 گرم سبک تر شده، اما هنوز هم سنگین است.

گلکسی Z Fold 3 سامسونگ دارای گواهی IPX8 است و معنای آن این است که گوشی فقط در برابر آب و حتی زیر آب مقاوم است، اما خبری از مقاومت در برابر گرد و غبار نیست. پس اگر یکی از این گوشی ها را تهیه کردید، با آن به ساحل یا صحرا نروید!

صفحه نمایش اصلی و داخلی گلکسی Z Fold 3 سامسونگ که 7.6 اینچ اندازه دارد و نرخ نوسازی 120 هرتز را هم در اختیار دارد، یکی از مهم ترین ویژگی ها و نقاط قوت این گوشی محسوب می گردد. نسبت تصویر گسترده 24.4:9 برای کار کردن مناسب است. خواندن کتاب در آن راحت است و وبگردی با این صفحه نمایش بزرگ لذت بخش است.

اما یکی از نقاط ضعف این گوشی که سامسونگ هنوز پیروز به حل کردن آن نشده، چین وسط صفحه نمایش داخلی است که اگر قصد تهیه این گوشی را دارید، باید آن را نادیده بگیرید. حتما قبل از تصمیم به تهیه این گوشی، آن را در فروشگاه های مختلف تجربه کنید.

گلکسی Z Fold 3 سامسونگ یک صفحه نمایش پوششی 6.2 اینچی را در حالت بسته شده دارد که از کیفیت خوبی هم برخوردار است و در ظاهر، ما را یاد دیگر پرچمداران سامسونگ می اندازد. این صفحه نمایش نرخ نوسازی 120 هرتز هم دارد که همه چیز را در آن نرم و پرسرعت نشان می دهد.

گلکسی زد فولد 3 با قلم S Pen سازگار است و سامسونگ نه تنها قابلیت پشتیبانی از قلم های پیشین را در این گوشی ممکن ساخته، بلکه قلمی مخصوص برای این گوشی به نام S Pen Fold Edition نیز عرضه نموده است. این قلم دارای قابلیت های Air Action و شارژ USB-C است.

در حالی که در سری نوت، قلم S موجود به اندازهی کوچک بود و در داخل بدنه گوشی قرار می گرفت، قلم تازه بزرگتر و در سایز قلم های تبلت های سامسونگ است و البته باید آن را جداگانه خریداری کرد. هیچ جایگاهی در گوشی برای قرار گرفتن قلم وجود ندارد و برای حمل و نقل آن باید فکر دیگری کرد.

شاید بعضی نگران سوراخ شدن بخش چین خورده وسط صفحه نمایش با قلم باشند اما جای نگرانی نیست. نوک قلم در صورت فشار زیاد جمع می گردد تا شما را از فشاری که به صفحه می آورید مطلع کند.

یک نکته منفی در خصوص گلکسی زد فولد 3، عدم پشتیبانی صفحه نمایش پوششی از S Pen است که شاید در نسل بعدی این گوشی ها اعمال گردد.

سامسونگ در گلکسی زد فولد 3 از چیپ ست اسنپدراگون 888 در کنار 12 گیگابایت حافظه رم استفاده نموده و برخلاف گوشی های پرچمدار دیگر مانند S22، خبری از مدل اگزینوس نیست. این تراشه نام آشنا به قدری سریع و پرقدرت است که می تواند چندین عملکرد همزمان را بدون افت کیفی اجرا کند یا از پس سنگین ترین بازی های موبایل مانند Call of Duty Mobile در فزونین سطح گرافیکی بر بیاید.

شما می توانید در گلکسی زد فولد 3 دو تا سه برنامه به صورت همزمان و در قالب سه پنجره باز کنید و با آن ها کار کنید. چنین چیزی برای گوشی تاشویی که قرار است وظایف شبیه تبلت ها را هم داشته باشد بسیار مهم است. این قضیه یک پیشرفت بزرگ است و تقریبا آرزوی هر کسی را که دوست دارد اپلیکیشن های موبایلی مانند لپ تاپ ها عمل نمایند را برآورده نموده است. عملکرد اندروید 11 و مالتی تسکینگ در این گوشی به قدری خوب است که می توان آن را فزونین تبلت اندرویدی هم نام برد!

فضای ذخیره سازی اطلاعات در گلکسی زد فولد 3 به دو مدل 256 و 512 گیگابایت تقسیم می گردد. در اینجا هم خبری از پشتیبانی از کارت حافظه نیست و از آنجایی که بسیاری از فراورینمایندگان موبایل به سراغ گوشی هایی بدون اس دی کارت رفته اند، دیگر کم کم نباید فقدان این قابلیت را نکته منفی دانست.

دوربین های گلکسی زد فولد 3 خوب هستند، اما نه فراتر از خوب! معینات دوربین همان چیزی است که یک سال پیش هم دیده ایم: دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی که قادر به زوم اپتیکال دو برابری است. لرزشگیر اپتیکال تصویر را در دوربین های تله فوتو و فوق عریض این دستگاه تازه خواهید دید اما چیز دیگری تغییر ننموده است.

گلکسی زد فولد 3 عکس ها را واضح، روشن و با رنگ هایی کمی تند ثبت می نماید، همانطور که تقریبا از هر گوشی سامسونگ در سال 2021 انتظار دارید. در مقام مقایسه، دوربین اصلی گوشی S21 اولترا که شش ماه قبل تر از زد فولد 3 وارد بازار شده، جزئیات بیشتری را ثبت می نماید و حتی آیفون 12 پرو مکس که یک سال قدیمی تر از زد فولد 3 است، کار خود را بهتر انجام می دهد.

زوم اپتیکال 2 برابری در مقابل غوغای بی وقفه سامسونگ در دو سال اخیر پیرامون دوربین های Space Zoom (زوم تا صد برابر و کیفیت فوق العاده) در گوشی های سری S21 (و بعد ا S22) حرفی برای گفتن ندارد. قطعا زوم صد برابری نمی توانست کاربرد زیادی داشته باشد، اما سامسونگ توانسته بود در زوم 10 تا 30 برابری حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. موردی که زد فولد 3 با وجود قیمت بالای خود، حتی نمی تواند به آن نزدیک گردد.

سامسونگ یک دوربین سلفی 4 مگاپیکسلی (!) برای نمایشگر داخلی خود تعبیه نموده که یک مزیت بزرگ دارد یک عیب بزرگ تر! سامسونگ توانسته این دوربین سلفی را تا حدودی در صفحه نمایش پنهان کند و برای این کار، از پیکسل هایی پنهان استفاده نموده است. این پیکسل ها باعث می شوند وقتی که در حال کار با گوشی هستید و مستقیما به محل دوربین سلفی نگاه نمی کنید، این دوربین اصلا به چشم نیاید و از نظر پنهان باشد. اما نقطه ضعف بزرگ این دوربین، ضعیف بودن قابل توجه آن نسبت به دوربین های دیگر گوشی است، طوری که از آن نمی گردد برای عکاسی سلفی استفاده خاصی کرد و نهایتا در ویدیو کنفرانس ها یا تماس های تصویری از این دوربین استفاده کرد. تصور کنید گوشی شما به دوربین های پیشرفته و خوبی مجهز است، اما شما مجبور می شوید از یک دوربین 4 مگاپیکسلی برای تماس های تصویری در حالت باز بهره ببرید!

گلکسی زد فولد 3 به یک باتری با ظرفیت 4400 میلی آمپر ساعت مجهز است. این اندازه، 100 میلی آمپر ساعت کمتر از مدل سال گذشته این گوشی است. متاسفانه این باتری در حالی که از قلم خود در صفحه بزرگ زد فولد 3 استفاده می کنید، چند عکس و فیلم می گیرید یا از قابلیت 5G (در صورت آنتن دهی) استفاده می کنید، نمی تواند خود را به شب برساند و باید آن را قبل از شب به شارژ بزنید.

سامسونگ در جعبه این گوشی هم هیچ شارژری قرار نداده است و ما برای رسیدن به حدبیشتر توان شارژ این گوشی، باید یک شارژر 25 وات تهیه کنیم. نسبت به گوشی های دیگر با توان شارژ 25 وات، گلکسی زد فولد 3 اندازهی کندتر است. ما به 30 دقیقه زمان برای از صفر تا 33 درصد شارژ احتیاج داریم و تقریبا یک ساعت و چهل و شش دقیقه طول می کشد تا گوشی به شارژ 100 درصد از صفر برسد. احتمالا علت اصلی این کندی، دو تکه بودن باتری در این گوشی است که هر کدام در اسلایدی از گوشی قرار گرفته است.

گوشی موبایل اپل iPhone 13 Pro Max - غیر اکتیو

ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت | از 45,000,000 تا 54,000,000 تومان

ظرفیت 256 گیگابایت و رم 6 گیگابایت | از 48,000,000 تا 56,000,000 تومان

ظرفیت 512 گیگابایت و رم 6 گیگابایت | از 59,000,000 تا 70,000,000 تومان

ظرفیت یک ترابایت و رم 6 گیگابایت | از 68,000,000 تا 76,000,000 تومان

نقاط قوت
  • طراحی فوق العاده، استحکام بالا و ضد آب (با اینکه تفاوت کمی نسبت به سال گذشته دارد)
  • روشن ترین صفحه نمایش OLED، بسیار دقیق، دارای دالبی ویژن و 120 هرتز تطبیقی
  • فزونین عمر باتری را در بین آیفون های عرضه شده شاهد هستیم
  • بلندگوهای استریو با صدایی بلند و خروجی عالی
  • عملکرد سخت افزاری بی نظیر و اجرای هر برنامه ای بازی سنگین در فزونین حالت ممکن
  • کیفیت خارق العاده فیلم برداری و عکس برداری در تمامی دوربین ها
نقاط ضعف
  • هنوز اپل فکری برای بریدگی بالای صفحه نمایش ننموده است
  • شارژ سریع همچنان از بسیاری از گوشی های پرچمدار بازار کندتر است
  • شارژر در جعبه موجود نیست
  • این دستگاه اصلا برای دستان کوچک توصیه نمی گردد
تاریخ عرضهمهر 1400
ابعاد160.8×78.1×7.7
وزن240 گرم
جنس بدنهقاب پشت از جنس شیشه

قاب جلو از جنس شیشه و مجهز به گوریلا گلس

فریم ساخته شده از فولاد ضد زنگ

صفحه نمایش با شیشه مقاوم در برابر خط و خش به همراه محافظ ceramic glass

استاندارد ضد آب / گرد و غبار IP68

صفحه نمایش6.7 اینچ

Super Retina XDR OLED 120Hz

رزولوشن تصویر1284×2778 پیکسل با تراکم 458 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملiOS 15.2
چیپ ستApple A15 Bionic (5 nm
پردازنده مرکزیHexa-core (2×3.22 GHz Avalanche + 4xX.X GHz Blizzard)
پردازنده گرافیکیApple GPU (5-core graphics)
حافظه رم6 گیگابایت
فضای ذخیره سازییک ترابایت
درگاه کارت حافظهندارد
دوربین اصلیسنسور 12 مگاپیکسلی عریض

سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض

سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو

سنسور اسکنر عمق TOF 3D LiDAR

فیلمبرداری 4K@24/30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps

دوربین سلفیسنسور 12 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 4K@24/25/30/60fps, 1080p@30/60/120fps

صدااسپیکر استریو

جک 3.5 میلی متری ندارد

درگاه های ارتباطیLightning
شبکه های ارتباطی5G، 4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت2
سنسور اثر انگشتندارد

دارای Face ID (تشخیص چهره)

باتری

لیتیوم-یونی 4352 میلی آمپرساعتی

فست شارژ 27 وات

شارژ بی سیم

اگر در پی فزونین و قوی ترین آیفونی که اپل تا به امروز ساخته هستید و اگر می خواهید یکی از قوی ترین گوشی های هوشمند حال حاضر بازار را در اختیار داشته باشید، آیفون 13 پرو مکس در انتظار شماست. تنها علتی که شما را می تواند مجاب کند تا به جای آیفون 13 پرو، به سراغ مدل پرو مکس بروید، باتری قوی تر و دارای عمر طولانی تر آن است. اگر چه 0.6 اینچ ابعاد بزرگ تر صفحه نمایش، 20 درصد رزولوشن بیشتر و یک درجه زوم بیشتر در دوربین آن، موارد دیگری هم هستند که در انتظار افراد کمال گرا نشسته اند.

قبل از هر چیزی به این نکته توجه کنید که با یک گوشی بزرگ طرف هستیم. گوشی بزرگ 6.7 اینچی آیفون 13 پرو مکس که نه تنها جای زیادی را در جیب های تان می گیرد، بلکه قیمت بسیار بالای آن همان جیب تان را هم خالی می نماید.

گذشته از این ها، این توصیه ما را جدی بگیرید: اگر دستان کوچکی دارید و با گوشی خودتان در طول روز و شب زیاد کار می کنید، آیفون 13 پرو مکس اصلا گزینه مناسبی برایتان نخواهد بود. شواهد نشان داده که کشیدگی انگشتان به مرور زمان باعث ایجاد دردهای خفیف می گردد که می تواند کم کم به سلامتی تان آسیب بزند. شاید انتخاب آیفون 13 پرو که تفاوت محسوسی با مدل پرو مکس ندارد، گزینه بهتری برایتان باشد.

اپل در طراحی این گوشی هم مانند سال گذشته از فولاد ضد زنگ در دور تا دور آیفون های 13 استفاده نموده است. متریالی فوق العاده مستحکم و فوق العاده که آیفون های 13 را به محصولاتی خاص تبدیل نموده است. انحنای دور گوشی هم چیزی است که ما در آیپد پرو دیده ایم. بعلاوه ما در دو طرف گوشی شاهد شیشه محافظ گوریلا هستیم که استحکام دو جانبه آیفون 13 پرو مکس را نشان می دهد.

اپل هنوز بیخیال استفاده از پورت لایتنینگ نشده و در آیفون های 13 هم شاهد حضور این پورت هستیم. با اینکه USB-C از امکانات بسیار بیشتری مانند سرعت بالای شارژ و حجم بالای انتقال داده برخوردار است، اما سیاست اپل همچنان تغییری ننموده است.

ما سه تغییرعمده را می توانیم در نمایشگر 6.7 اینچی آیفون پرو مکس ببینیم: بریدگی کوچک تر بالای صفحه، نرخ نوسازی 120 هرتز و روشنایی بهبود یافته در فضای باز و نور آفتاب.

کاهش اندازه ناچ واضح ترین قضیه در بین این سه مورد است و با وجود استقبال از آن، از نظر طراحی و منطقی تغییر چندانی نداشته است. هنوز هم این شکاف در هنگام دیدنی فیلم یا انجام بازی کاملا معین است. این در حالی است که سایر برندها از سوراخ های پانچ کوچک و حتی دوربین های نامرئی در این بخش استفاده می نمایند. طبق شایعات و برآورد ها، اپل هم در پی راه حل مناسبی برای نامرئی کردن دوربین و برداشتن ناچ بزرگ بالای صفحه است و به خاطر همین، تا زمانی که به این مهم دسترسی پیدا نکند، سراغ راه های جایگزین و مرسوم نمی رود.

فناوری صفحه نمایش 120 هرتزی اپل که ProMotion نام دارد و سال هاست در آیپد پرو استفاده می گردد، بالاخره به گوشی های هوشمند اپل آمد و آیفون 13 پرو مکس (و پرو) میزبان آن هستند. یکی از دلایل اصلی اپل برای نیاوردن نرخ نوسازی بیشتر در گوشی های خود طی سال های گذشته، مبحث باتری بوده است. جایی که اپل دستان بسته ای داشته، اما سال جاری توانسته نه تنها این قابلیت را به گوشی تازهش اضافه کند، بلکه حجم باتری را هم به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد که جلوتر به آن می رسیم.

اپل در صفحه نمایش آیفون 13 پرو و پرو مکس از نرخ نوسازی تطبیقی استفاده نموده است. به این معنی که اگر در صفحه ای ساکن و بدون حرکت باشید، نرخ نوسازی تصویر به پایین ترین حد خود می رسد تا مصرف باتری را هم در پی خود کاهش دهد. با استفاده از این قابلیت، نرخ نوسازی بسته به عملکرد کاربر، نوسان پیدا می نماید که تاثیر مثبتی بر افزایش عمر باتری در پی دارد.

اپل سعی نموده تا نرخ نوسازی 120 هرتز را در بازی ها بیشتر استفاده کند و با افزایش نرخ فریم بازی ها به واسطه سخت افزار قدرتمند آیفون 13، نرخ نوسازی 120 هرتز هم تجربه متفاوتی را رقم بزند، با این حال در تست های اجرا شده در بازی هایی مانند Grid Autosport، تفاوتی با آیفون سال گذشته و حتی آیفون 11 پیدا نکردیم. همه آنها توانستند بازی ها را با فزونین و بالاترین کیفیت ممکن اجرا نمایند و حتی صفحه نمایش 120 هرتز آیفون 13 پرو مکس هم تفاوت محسوسی را در بازی ها لحاظ نکرد.

اپل روشنایی تصویر را در آیفون 13 پرو مکس به حد اعلا رسانده و ما شاهد روشنایی 1200 نیت در نمایشگر این گوشی هستیم. این اندازه که بیشتر از بسیاری از گوشی های درجه یک جهان است، باعث شده تا دیدنی این صفحه در فضای باز و حتی زیر نور خورشید راحت و شفاف باشد و مسئله ای از این بابت نداشته باشیم. این افزایش روشنایی بسیار بیشتر از آیفون های قبلی است و مطمئنا اگر قبلا آیفون داشته اید، از دیدن نمایشگر آیفون 13 پرو خشنود خواهید شد.

صفحه نمایش آیفون 13 پرو مکس از نوع OLED سوپر رتینا XDR است که توان بازفراوری رنگ های فوق العاده غنی را دارد و با استفاده از فناوری هایی مانند دالبی ویژن، تجربه متفاوتی از دیدنی ویدیو را با جزئیات و وضوح بسیار بالا رقم می زند.

آیفون 13 پرو مکس در بخش سخت افزار داخلی پادشاهی می نماید. تازهترین تراشه اپل یعنی A15 Bionic تمام قدرت آیفون های 13 را تامین می نماید. این دومین تراشه 5 نانومتری اپل است و 15 میلیارد ترانزیستور را درون خود جای داده که 27 درصد بیشتر از تراشه A14 در گوشی های آیفون 12 است.

تراشه تازه A15 همچنان به یک پردازنده شش هسته ای با دو هسته بزرگ Avalanche با حدبیشتر فرکانس 3.23 گیگاهرتز و چهار هسته کوچک بلیزارد که تا 1.82 گیگاهرتز کار می نمایند، مجهز است. پردازنده ارتقا یافته حتی تا 50 درصد عملکرد قوی تر و بهتر نسبت به همه رقبای خود در بازار دارد. پردازنده گرافیکی بهبود یافته در آیفون های 13 پرو و پرو مکس دارای 5 هسته است و در مدل های غیر پرو 4 هسته را مشاهده می کنیم.

تراشه A15 بعلاوه دارای یک موتور عصبی 16 هسته ای تازه است که ویژگی هایی مانند تشخیص صدا و تصویر روی دستگاه و سایر وظایف پیشرفته یادگیری ماشینی را تقویت می کد. علاوه بر این، یک ISP تازه روی بورد، دو برابر اندازه کش و بعلاوه یک موتور نمایشگر تازه و انکودرهای ویدیویی تازه دیده می گردد.

آیفون های 13 پرو دارای 6 گیگابایت حافظه رم هستند که در مدل های غیر پرو این اندازه به 4 گیگابایت کاهش پیدا می نماید.

اپل ادعاهای جسورانه ای در خصوص قدرت آیفون های 13 و به خصوص پرو مکس دارد و آن را به عنوان یکی از قدرتمندترین گوشی های هوشمند موجود در بازار به فروش می رساند. این ادعاها بر اساس آزمایشات مختلف در جهانی واقعی کاملا موجه به نظر می رسند.

در حالی که اعدادی که در بنچمارک های خود دیدیم کاملا ادعاهای اپل را اثبات می نمایند، عملکرد در جهانی واقعی مهم ترین چیز است. نکته بسیار مهم این است که گوشی های هوشمند و به خصوص گوشی های پرچم دار حال حاضر در هر برندی، به اندازه ای قدرتمند شده اند که گاهی حس می کنیم سخت افزار و قابلیت ها چیزی فراتر عملنمودهای روزانه و حتی اجرای بازی های سنگین هستند. به خاطر همین هم دیدن روان بودن همیشگی آیفون 13، جابه جایی پر سرعت بین برنامه ها و راحت بودن هر اپلیکیشن و بازی با آن، چیز عجیبی نیست.

دوربین در آیفون 13 پرو مکس حرف اول را می زند. با اینکه پیشرفت های دوربین های آیفون تازه در واقع بهینه سازی های مثبت نسبت به آیفون 12 پرو مکس است، اما اپل سعی نموده تا با اضافه کردن یک سری ویژگی ها و ترفند های تازه در دوربین های خود، آیفون های 13 را به فزونین گوشی های هوشمند برای عکاسی و فیلم برداری تبدیل کند.

دوربین اصلی دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی عریض است. این سنسور به خاطر پیکسل های بزرگی که اندازه آنها به 1.9 میکرومتر می رسد، می تواند نور بسیار بیشتری را جذب کند. در ترکیب این ویژگی با دیافراگم f/1.5 شما می توانید تصاویری بسیار خیره نماینده و چشم گیر ثبت کنید.

سنسور فوق عریض با اینکه مانند سال گذشته 12 مگاپیکسل است، اما در آیفون 13 به حالت شب هم مجهز شده که می تواند عملکرد عالی با آن داشته باشد.

لنز تله فوتو، لنزی که می تواند روی اجسام دور زوم کند، به گونه ای ارتقا یافته که می تواند به صورت اپتیکال تا سه برابر بزرگنمایی کند.

کیفیت عکس ها در آیفون 13 پرو مکس نسبت به سال گذشته پیشرفت های واضح و آشکاری داشته است. نکته جالب این است که در پردازش تصاویر، بهبودهایی انجام شده که خب نمی توان آن را بی ربط به تراشه قدرتمند و تازه آیفون 13 دانست. آیفون 13 می تواند به صورت هوشمندانه و برای حفظ جزئیات تصویر، نور را دست خوش تغییراتی کند که در بیشتر مواقع این کار مثبت و خوب است.

دوربین سلفی در آیفون 13 مثل همواره فزونین خود است. تصاویر از لحاظ نوردهی و محدوده دینامیکی بی نظیر هستند و رنگ پوست صورت به فزونین شکل ثبت می گردد. جزئیات مثل همواره مثال زدنی هستند و این بار هم اپل توانسته یکی از فزونین دوربین های سلفی جهان را در گوشی هوشمند تازه خود لحاظ کند.

آیفون 13 پرو مکس می تواند با هر چهار دوربین خود تا وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کند. اپل در آیفون های 13 از تثبیت نماینده ای دیجیتالی اختصاصی به نام تثبیت نماینده سینمایی استفاده می نماید و کار خود را عالی انجام می دهد. همه حالت ها از جمله 4K@60fps هم به لطف Smart HDR دارای محدوده دینامیکی گسترده شده هستند. بعلاوه می توانید ویدیوهای HDR را مستقیما با فرمت دالبی ویژن با حدبیشتر وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کنید که در آیفون 12 مینی به 30 فریم محدود بود. نکته جالب این است که اطلاعات دالبی ویژن خارج از جریان ویدیو ذخیره می گردد و به این معناست که اگر ویدیو را در دستگاهی که از HDR پشتیبانی نمی نماید پخش کنید، نمایش ویدیو به صورت عادی و بدون HDR خواهد بود و اگر پخش نماینده و صفحه نمایش سازگار باشند، HDR و دالبی ویژن به نمایش در می آیند.

اما حالت سینمایی، جایی که اپل مانور زیادی روی آن داده و قابلیتی که قدرت دوربین آیفون را در بخش ضبط ویدیو به رخ رقیبان می کشد. حالت سینمایی می تواند فوکوس را به طور اتوماتیک شبیه سازی کند و با وضوح 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری انجام دهد. این حالت در دوربین اصلی و سلفی وجود دارد.

مانند حالت پیشرفته پرتره با شبیه سازی تاری برای هر چیزی که باید خارج از فوکوس باشد، حالت سینمایی عملکردی مشابه برای ویدیو دارد. تاری اتوماتیک در کنار فوکوس اتوماتیک به صورت همزمان و هوشمند کار می نماید و آیفون به خوبی تشخیص می دهد که در لحظه باید کدام را روی چه سوژه ای و چه عمقی از تصویر اعمال کند.

نکته جالب در خصوص حالت سینمایی این است که نقشه عمق (Depth Map) خارج از کلیپ گرفته می گردد و می توان پس از تهیه ویدیو، به وسیله برنامه های iMovie یا Clips آن را ویرایش کرد. می توانید دیافراگم، سوژه ای که فوکوس می نماید و موارد دیگر را تغییر دهید. بنابراین، اگر حالت اتوماتیک نتواند موارد گفته شده را درست انجام دهد جای نگرانی نیست و چیزی از بین نمی رود. شما می توانید در محیط نرم افزار هر چیزی را تغییر دهید تا به شرایط ایده آل برسد. در کل کیفیت ویدیوهای گرفته شده خوب است، اما هنوز جای کار دارد تا لبه ها بهتر تشخیص داده شوند و جلوه تار بهتر عمل کند.

در آخر به باتری می رسیم، جایی که بالاخره می توانیم با اطمینان بگوییم که با باتری خوبی در گوشی های آیفون روبه رو شده ایم. آیفون 13 پرو مکس از یک باتری با ظرفیت 4352 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که 18 درصد از مدل قبلی خود بیشتر است.

در تست های اجرا شده، آیفون 13 پرو می تواند 24 ساعت در حالت آفلاین ویدیو بخش کند که این اندازه 9 ساعت بیشتر از آیفون 12 پرو مکس و 6 ساعت بالاتر از گلکسی S21 اولترا است. در استفاده روزانه، می توان یک روز کامل را از آیفون 13 پرو مکس انتظار داشت، با این حال اگر از کسانی هستید که حسابی با گوشی شان در طول روز کار می نمایند، بازی می نمایند، در شبکه های اجتماعی حضور فعال دارند و بازی های مختلف را اجرا می نمایند، شاید در شب احتیاج به شارژ مجدد خواهید داشت.

برای آیفون 13 پرو مکس به یک شارژر 25 واتی احتیاجمند هستید. نیم ساعت طول می کشد تا شارژ گوشی از صفر به 42 درصد برسد و چیزی حدود یک ساعت و 45 دقیقه هم برای شارژ صد درصدی زمان احتیاج دارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2049

به "13 گوشی پرچم دار برتر 25 تا 70 میلیون تومان که همین الان می توانید خریداری کنید (تیر 1401)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 گوشی پرچم دار برتر 25 تا 70 میلیون تومان که همین الان می توانید خریداری کنید (تیر 1401)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید