حمایت شرکت های دانش بنیان از توسعه حوزه مواد پیشرفته

به گزارش شهر سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران-مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری های شیمیایی از جمله محصولات کاربردی و مصرفی در صنایع مختلف هستند.

حمایت شرکت های دانش بنیان از توسعه حوزه مواد پیشرفته

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فراوری و تجاری سازی محصولات مبتنی بر فناوری های شیمیایی می تواند زمینه ساز رونق صنایع در کشور باشد. این اتفاق با حمایت از 921 شرکت دانش بنیان در کشور اتفاق افتاده و محصولات مختلف فناورانه ایران ساخت در این حوزه فراوری شده است.

از 191 شرکت دانش بنیان نوع 1، 683 شرکت دانش بنیان نوع 2 و 47 شرکت دانش بنیان نوع 3 هستند که محصولاتی کاربردی برای صنایع مختلف فراوری نموده اند. از آن جمله می توان به موادگستر رهام، سرور پویان رستاخیز، پتروشیمی محب بسپار ایده گستر، اطلس شیمی آزما، رها سازه یزد، خبرنگاران مغناطیس آرا، آرمان رویان آسان قلع، پژوهشکده منابع پارسیان، پرسا شیمی اکسیر کیمیا و صنایع الکترونیک گلرنگ از جمله این شرکت ها هستند.

تکنولوژی پیشرفته یا مواد پیشرفته که گاهی اوقات فناوری مرز یا تکنولوژی مرزی نیز نامیده می گردد نوعی فناوری است که در لبه علم استفاده می گردد و در صنایعی، چون چاپ سه بعدی، مواد پاک کننده خارجی، بازیافت، محصولات شیمیایی و تخصصی، محصولات لاستیکی و ... کاربردی هستند.

این شرکت ها در حوزه هایی، چون تصفیه آب، عملیات شیمیایی بر روی حلال ها و برش نفتی با هدف حذف گوگرد و ناخالصی ها و کود های شیمیایی، پلی استایرن مقاوم HIPS برای ساخت لوازم خانگی، بهداشتی، لبنیاتی، تجهیزات پزشکی و ظروف یکبار مصرف، طراحی آزمایشگاه های سیار، اجرای سقف کاذب کناف، PVC و ... فعالیت دارند و محصولات خود را با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجاری سازی نموده اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1928

به "حمایت شرکت های دانش بنیان از توسعه حوزه مواد پیشرفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت شرکت های دانش بنیان از توسعه حوزه مواد پیشرفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید