یازدهم شهریور؛ یادآور تلاش مردان و زنان طلایه دار صنعت چاپ

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران ، احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران: یازدهم شهریور در تقویم ایران، روز صنعت چاپ نامگذاری شده است. این روز برای اهالی این صنعت اهمیت بسیاری دارد چراکه سمبلی ارزشمند برای ارج نهادن به تلاش های دویست ساله مردان و زنان طلایه دار صنعت چاپ است.

یازدهم شهریور؛ یادآور تلاش مردان و زنان طلایه دار صنعت چاپ

چاپ، دیرینه ای شگرف و گستره ای وسیع در ساختار و پیشرفت نظام فرهنگی، اجتماعی، بازرگانی، فناوری، بهداشتی، رسانه ای، امنیتی، زیست محیطی و آموزشی هر کشوری دارد. در ایران زمین هم که وام دار اندیشه های زرین است، فرهیختگان صنعتگر با بکارگیری چاپ، زمینه ماندگاری و پیشرفت ادب، هنر، فرهنگ و صنعت این مرز بوم را فراهم کرده اند.

از این رو یازدهم شهریور، یادآور تلاش جمع بزرگی از اهالی صنعت چاپ این سرزمین پرگُهر است که به فرهنگ، اقتصاد، صنعت، آموزش، سلامت و... وجهه و اعتبار بخشیده است، جمعی که با تلاش و از خودگذشتگی طی سال ها و دهه های مختلف تلاش کرد ه اند چراغ این صنعت را روشن نگه دارند.

به طور قطع، نشان کردن یازدهم شهریور هر سال به نام صنعت چاپ بهانه ای است برای تجلیل و گرامیداشت تلاش فعالان و پیشکسوتان صنعت چاپ ایران و امید است در این روز بتوانیم گوشه ای از زحمات بی وقفه آنان را قدردان باشیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1733

به "یازدهم شهریور؛ یادآور تلاش مردان و زنان طلایه دار صنعت چاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یازدهم شهریور؛ یادآور تلاش مردان و زنان طلایه دار صنعت چاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید