جزئیات تردد در محدوده زوج یا فرد

به گزارش شهر سرگرمی، مدیر واحد ساماندهی محدوده ها و طرح های ترافیک شهرداری تهران در خصوص نرخ تردد در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا یا همان زوج یا فرد سابق که از اول تیرماه اجرایی می گردد، توضیحاتی ارائه کرد.

جزئیات تردد در محدوده زوج یا فرد

عمار سعیدیان فر در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص بهای عوارض ورود به محدوده طرح کاهش آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق در سال 1398 با بیان این که در طرح جدید داشتن معاینه فنی برتر و نداشتن آن در معین نرخ نهایی موثر است، اظهار کرد: اگر وسیله نقلیه چند بار در یک روز توسط دوربین ها مشاهده گردد، اولین ورود و آخرین خروج ملاک محاسبه خواهد بود و براساس داشتن نوع معاینه فنی برتر یا عادی میزان پرداخت به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق اعلام می گردد.

به گفته وی براین اساس اگر وسیله نقلیه چند بار در یک روز توسط دوربین ها مشاهده گردد، در صورتی که ورودش بعد از ساعت 10 و خروج قبل از ساعت 16 باشد،چنانچه دارای معاینه فنی باشد مبلغ 7245 تومان برای وی محاسبه می گردد و در صورتی که همین فرد با همین شرایط فاقد معاینه فنی برتر باشد مبلغ 9660 تومان برای وی محاسبه می گردد.

مدیر واحد ساماندهی محدوده ها و طرح های ترافیک با بیان این که اگر وسیله نقلیه چندبار توسط دوربین ها در یک روز مشاهده گردد در صورتی که ورودش قبل از ساعت 10 و خروج اش قبل از ساعت 16 باشد در صورتی که دارای معاینه فنی برتر باشد، مبلغ 10 هزار و 350 تومان و در صورتی که فاقد معاینه فنی برتر باشد مبلغ 13 هزار و 800 تومان برای وی محاسبه می گردد، اظهار کرد: اگر خودرویی چندبار توسط دوربین ها دیده گردد در صورتی که ورودش قبل از ساعت 10 و خروج اش بعد از ساعت 16 باشد در صورت داشتن معاینه فنی برتر مبلغ 15 هزار و 525 تومان برای وی محاسبه می گردد و در صورتی که فاقد معاینه فنی برتر باشد مبلغ 20 هزار و 700 تومان برای وی محاسبه خواهد شد.

سعیدیان فر با بیان این که اگر وسیله نقلیه ای چندبار توسط دوربین ها در یک روز مشاهده گردد با آنکه اولین ورود و آخرین خروج ملاک محاسبه خواهد بود، ادامه داد: اگر خودرویی ورود بعد از ساعت 10 و خروج بعد از ساعت 16 باشد اگر دارای معاینه فنی برتر باشد مبلغ 10 هزار و 350 تومان برای وی محاسبه خواهد شد و اگر فاقد معاینه فنی برتر باشد مبلغ 13هزار و 800 تومان برای وی محاسبه خواهد شد.

وی با بیان این که اگر وسیله نقلیه ای یکبار توسط دوربین ها در یک روز مشاهده گردد، شرایط اقتصادی متفاوت خواهد بود، گفت: اگر این وسیله نقلیه قبل از ساعت 10 ترددش توسط دوربین ها ثبت گردد در صورتی که دارای معاینه فنی برتر باشد، مبلغ 10هزار و 305 تومان برای وی محاسبه خواهد شد و در صورتی که فاقد معاینه فنی برتر باشد 13 هزار و 800 تومان بابت تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق برای وی در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان این که اگر وسیله نقلیه یکبار در روز تردد کند و اگر ترددش بعد از ساعت 10 و قبل از ساعت 16 باشد در صورت داشتن معاینه فنی برتر مبلغ 7245 تومان برای وی محاسبه می گردد، توضیح داد: اگر این خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد مبلغ 9660 تومان برای وی محاسبه خواهد شد.

مدیر واحد ساماندهی محدوده ها و طرح های ترافیک ادامه داد: اگر وسیله نقلیه یکبار در روز تردد کند و اگر ترددش بعد از ساعت 16 باشد در صورت داشتن معاینه فنی برتر مبلغ 10 هزار و 350 تومان و در صورت نداشتن معاینه فنی برتر مبلغ 13 هزار و 800 تومان برای وی محاسبه خواهد شد.

سعیدیان فر با بیان این که طرح کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق از ساعت 6:30 الی 19 اجرایی می گردد، اظهار کرد: براساس آنالیز های صورت گرفته هر خودرو برای تردد در محدوده زوج و فرد سابق 20 روز رایگان در هر فصل دارد و برای تردد در روزهای دیگر می بایست هزینه پرداخت کند.

وی با بیان اینکه شهروندان می توانند با مراجعه به سایت تهران من در قسمت محاسبه عوارض تردد سال 98، با پاسخگویی به چهار سوال چند گزینه ای از رقم دقیق عوارض تردد در محدوده ترافیک و کنترل آلودگی هوا مطلع شوند ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته از اول تیرماه طرح زوج و فرد لغو شده و به جای آن طرح محدوده کنترل آلودگی هوا اجرایی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 178

به "جزئیات تردد در محدوده زوج یا فرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تردد در محدوده زوج یا فرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید