خسرو قمری: دوچرخه سواری در حال پوست اندازی است، باید فرصت بدهیم، یک پیست سرپوشیده هم نداریم

به گزارش شهر سرگرمی، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری دلایل ناکامی تیم ملی پیست ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را تشریح کرد.

خسرو قمری: دوچرخه سواری در حال پوست اندازی است، باید فرصت بدهیم، یک پیست سرپوشیده هم نداریم

خسرو قمری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره عملکرد تیم ملی دوچرخه سواری پیست ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و عدم کسب حتی یک مدال در این رقابت ها گفت: تیم ملی روز گذشته (دوشنبه) به ایران رسید، به همین دلیل باید منتظر گزارش کادر فنی بمانیم تا بتوانیم ارزیابی کاملی داشته باشیم. با این وجود دلایلی وجود دارد که باید به آنها اشاره نمود. یکی از این مسائل درخصوص ملی پوشان است. باید قبول کنیم که تعدادی از دوچرخه سواران سال ها در تیم ملی بودند و مدال می گرفتند، اما آنها حالا رفته اند و جوانان جا پای این رکابزنان گذاشته اند. در واقع نوعی پوست اندازی صورت گرفته و باید فرصت لازم را در اختیار جوانان قرار بدهیم. یکی از دلایل ثبت این نتایج هم همین کم تجربگی بود که کار دست بعضی ورزشکاران داد.

وی اضافه کرد: آن چیزی که فدراسیون می توانسته انجام بدهد، در سال 2018 صورت گرفته و هیچ کم کاری نداشتیم. با این وجود شرایط اقتصادی که منجر به ایجاد وضعیت بد در رده باشگاهی شد، حسابی دست مان را خالی گذاشت. در گذشته همین باشگاه ها بخش زیادی از کم تجربگی رکابزنان را با اعزام آنها به تورنمنت های خارجی جبران می کردند، اما متاسفانه حالا این شرایط را نمی بینیم و اتفاقاً دردسرساز هم شده است.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری با اشاره برگزاری المپیک 2020 در قاره آسیا و کوشش بسیار زیادی کشورهای قاره کهن برای کسب سهمیه و موفقیت در این تورنمنت ادامه داد: طی 5، 6 سال گذشته شاهد بودیم که 7، 8 کشور پیست سرپوشیده احداث کردند. این در حالی است که ما در ایران یک پیست سرپوشیده هم نداریم و تمرینات چند ماه را به راحتی از دست می دهیم. دوچرخه سواران باید در 6 ماه دوم هم کار تخصصی انجام بدهند که متاسفانه این شرایط مهیا نیست. رکابزنان مجبورند در هوای سرد تهران و یا هوای آلوده اهواز تمرین نمایند که آن هم روی پیست بتنی انجام می گردد. در واقع آنها باید از پیست بتنی روی پیست چوبی بروند که واقعاً شرایط سختی است، چون مثل این می ماند که بخواهید یک دفعه روی شیشه مسابقه بدهید.

قمری در پاسخ به اینکه خاتمه چه زمانی موعد افتتاح یک پیست چوبی در ایران فرا خواهد رسید؟ گفت: پیست ساری تقریباً 60، 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و البته سرعت لازم به دلیل مسائل اقتصادی ندارد. هنوز زمان خاصی برای افتتاح این پیست اعلام نشده، اما مسئولان شرکت توسعه گفته اند که با تامین اعتیار لازم در سال آینده، شرایط بهتر می گردد. ما هم پیشنهاد دادیم پولی که برای پیست های رو باز قرار است هزینه گردد، صرف پیست سرپوشیده ساری گردد تا در آینده ای نه چندان دور بتوانیم از آن بهره ببریم.

وی در این باره مطرح نمود: چندین بار تقاضای تمرین در پیست سرپوشیده کشورهایی همچون ترکمنستان و قزاقستان را داشتیم. در ابتدا با این درخواست موافقت می شد، اما در زمان نزدیک به اعزام به یکباره یا مخالفت صورت می گرفت یا مبلغ عجیبی درخواست می شد که همه چیز به هم می خورد. کشورها با این نگاه که ایران یکی از رقبای شان است، اجازه چنین همکاری ها را نمی دهند و ما مجبور می شویم داخل ایران و روی پیست های بتنی تمرین داشته باشیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری اظهار داشت: الان برای جذب یک مربی خوب خارجی باید نزدیک به 15 هزار یورو هزینه کنیم. در صورتی که این اتفاق رخ بدهد و یک مربی خوب خارجی به ایران بیاید، آیا زیرساخت ها و وسایل لازم را داریم که در اختیارش بگذاریم؟ آیا می توانیم اعزام های مدنظر این مربی خارجی را فراهم کنیم؟ آزمون و خطای ورزشکار در مسابقات بین المللی انجام می گردد که متاسفانه ما از این وضعیت بهره مند نیستیم.

قمری با بیان اینکه نباید جوانان با استعداد تیم ملی را ناامید کرد و باید به آنها امیدوار بود، درخصوص ناکامی محمد دانشور که در سه دوره قبلی دو طلا و یک برنز کسب نموده بود، به خبرنگاران گفت: دانشور قبل از اعزام، به مدت 45 روز در کمپ فدراسیون جهانی در سوئیس حضور داشت و در آنجا عمدتاً تمرینات پایه و بدنسازی را پشت سر گذاشت. در واقع آن تمرینات او را به اوج نرساند. او قبل از اعزام به اندونزی رکورد پایین تری نسبت به احسان خادمی داشت، اما کادر فنی روی تجربه اش حساب باز نموده و او را در لیست نفرات اعزامی قرار داد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر این است که دانشور آن انگیزه مورد نظر را ندارد و نمی دانیم دلیلش چیست. او یا باید رویه اش را تغییر بدهد یا فقط به فعالیتش در لیگ ادامه بدهد. من به عنوان رئیس فدراسیون چقدر می توانم شرایط را مهیا کنم؟ ما در فدراسیون هر چیزی که به عقل مان می رسید را انجام دادیم و چیزی کم نگذاشتیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 81

به "خسرو قمری: دوچرخه سواری در حال پوست اندازی است، باید فرصت بدهیم، یک پیست سرپوشیده هم نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسرو قمری: دوچرخه سواری در حال پوست اندازی است، باید فرصت بدهیم، یک پیست سرپوشیده هم نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید