توضیحات خنیفر درباره راه اندازی مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان

به گزارش شهر سرگرمی، تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان راه اندازی مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان را محلی برای گردآوری استعدادهای جوان در زمینه معلمی قلمداد کرد که نظام آموزش و پرورش کشور از آن بهره مند خواهد شد.

توضیحات خنیفر درباره راه اندازی مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان

سرعت ایجاد تغییرات در فناوری های نوین و به تناسب آن تغییر نیازهای جوامع در حوزه های مختلفِ تخصصی ضرورت ایجاد مراکز نوآوری و کارآفرینی را بیش از گذشته یادآوری می کند. این مراکز با جمع آوردی تعدادی از افراد تحصیلکرده و متخصص در رشته موردنظر با هدف تبدیل ایده به محصول تاسیس و راه اندازی می شوند.

طبق تعریف صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، مرکز نوآوری، مرکزی است متشکل از یک یا چند تیم نوآور که با همکاری مراکز تحقیقاتی و شرکت های متقاضی محصولات جدید در یک حوزه تخصصی در چارچوب برنامه ای بلندمدت با هم همکاری می کنند.

ایجاد مراکز نوآوری در محیط های آکادمیک راهی برای بهره گیری اقتصادی از ایده های افراد خلاق است که عموما از راه پژوهش و آزمایش به دست می آید و ابزاری برای گسترش توانمندی های این مراکز به شمار می آید. راه اندازی مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان که مهم ترین مرکز آکادمیک دستگاه تعلیم و تربیت و محل تامین نیروی انسانی شاغل در سیستم آموزش و پرورش کشور است، اخیرا مورد توجه و بررسی مدیران این دانشگاه قرار گرفته است.

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در گفت وگو با پانا درباره مراکز نوآوری و کارآفرینی این دانشگاه اظهار کرد: ما به دنبال راه اندازی مراکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه فرهنگیان هستیم تا دانشجو معلمان خوش فکر و خلاق در را در این مراکز گردهم آوریم تا جامعه از حاصل اندیشه و خلاقیت آنان بهره مند شود.

وی درباره شاخه هایی که دانشجومعلمان خلاق و کارآفرین می توانند در آن وارد شوند و به فعالیت اقتصادی بپردازند گفت: این افراد نوآور می توانند در بخش هایی چون آموزش، تولید محتوا و تولید نرم افزار وارد عمل شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره نیازهای کشور در بخش آموزشی اظهار کرد: در صورت راه اندازی این مراکز، نخبگان بسکمک از سراسر کشور، که به دنبال بستری برای جمع شدن و استفاده از تجربه جمعی هستند، وارد این مراکز نوآوری و کارآفرینی خواهند شد و به این ترتیب ما در نظام آموزش و پرورش خود تولیدکننده ابزارهایی خواهیم بود که برای ارائه آموزش ها به آن نیاز داریم. مثلاً می توانیم تولید کننده نرم افزارهای آموزشی مورد استفاده در آموزش و پرورش باشیم و از این طریق همچون مرکز رویان، که منشا خدمات بسیاردر زمینه پزشکی در کشور شده است، با کمک فکر جوانان خلاق و خرد افراد با تجربه، شاهد شکوفایی و بروز خلاقیت ها در جهت توسعه نظام آموزش و پرورش باشیم.

خنیفر درباره بهره مندی نظام تعلیم و تربیت از کار این مراکز نوآوری گفت: دانشجو معلمان فعال در مراکز نوآوری می توانند در بخش کتاب های درسی نیز به آموزش و پرورش کمک کنند. این افراد می توانند در تولید محتواهای آموزشی و کمک آموزشی به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کمک کنند.

وی تاکید کرد: تاسیس و راه اندازی این مراکز نوآوری و کارآفرینی از جمله باقیاتی خواهد بود که جوانان خوش فکر و مبتکر و خلاق این کشور را تحت پوشش خود قرار می دهد تا تنور آموزش و پرورش کشور همیشه گرم باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1309

به "توضیحات خنیفر درباره راه اندازی مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات خنیفر درباره راه اندازی مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید