تصاویر ، تظاهرات میلیونی کوبایی ها در اعتراض به آمریکا

به گزارش شهر سرگرمی، میلیون ها نفر از مردم کوبا در اعتراض به تحریم های جدید آمریکا و تلاش واشنگتن برای براندازی حکومت ونزوئلا به خیابان آمدند.

تصاویر ، تظاهرات میلیونی کوبایی ها در اعتراض به آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میلیون ها نفر از مردم کوبا روز چهارشنبه به خیابان ها آمدند تا اعتراض خود را به تحریم های جدید دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و همچنین به تلاش های واشنگتن برای براندازی حکومت ونزوئلا، نشان دهند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، میگوئل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: ما پاسخی انقلابی، قاطع و محکم به بیانیه های آکنده از تهدید، اقدامات تحریک آمیز، دروغ و توهین امپراطوری یانکی ها خواهیم داد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه ای که در ابتدای این راهپیمایی گسترده در میدان انقلاب هوانا قرائت شد، تأکید شده، ما اقداماتی را که هدف آن بر هم زدن ثبات در حکومت های چپ و عملگرا بویژه در ونزوئلا و نیکاراگوئه است، محکوم می کنیم.

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید اواخر سال گذشته با لحنی تند به حکومت های چپ در آمریکای لاتین تاخت و به دنبال آن نیز آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه وضع کرد.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این کوبا را تهدید کرده بود، در صورتی که نیروهای نظامی و امنیتی خود را از ونزوئلا خارج نکند، بالاترین سطح تحریم را علیه این کشور وضع خواهد کرد (جزئیات بیشتر).

اولین بار نیست که مقام های آمریکایی به دلیل نزدیکی کوبا به دولت ونزوئلا و مخالفتش با مواضع واشنگتن در قبال خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده، اتهام زنی می کنند. واشنگتن تحریم هایی هم علیه هاوانا اعمال کرده و خواستار توقف مراودات اقتصادی بین کوبا و ونزوئلا شده است؛ امری که دخالت آشکار در امور داخلی این کشورها قلمداد می شود.

گوایدو سوم بهمن ماه 1397 خودش را رئیس جمهور ونزوئلا خواند و به فاصله کمتر از نیم ساعت نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای او را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 140

به "تصاویر ، تظاهرات میلیونی کوبایی ها در اعتراض به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، تظاهرات میلیونی کوبایی ها در اعتراض به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید