ظریف: بولتون و تیم ب مدتها پیش نقشه لغو برجام را کشیده بودند فقط طرحشان شماره تلفن نداشت

به گزارش شهر سرگرمی، وزیر امورخارجه کشورمان خطاب به رئیس جمهور آمریکا توضیح داد که جان بولتون و همدستانش در تیم ب از گذشته به دنبال پیاده کردن نقشه خود برای ایران بوده اند با این تفاوت که در طرح آنها در آن موقع شماره تلفن داده نشده بود.

ظریف: بولتون و تیم ب مدتها پیش نقشه لغو برجام را کشیده بودند فقط طرحشان شماره تلفن نداشت

به گزارش خبرنگاران، محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان با انتشار یک پیغام در صفحه توئیتر خود مقاله ای از جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در اوت 2017 را باز نشر داده که در آن بولتون راه های آمریکا برای خروج از توافق هسته ای را تشریح نموده است.

ظریف در این توئیت با اشاره به مقاله بولتون خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نوشت: جان بولتون، پیش از آنکه شما اجیرش نموده باشید، همین نقشه را به همراه همدستانش در تیم ب برای ایران داشت. یک طرح دقیق برای اطلاعات ساختگی و جعلی، جنگ همیشگی و حتی پیشنهادات توخالی برای مذاکره، تنها فرقش این بود که شماره تلفن (در این مقاله) ذکر نشده بود.

ظریف در خود لینک مقاله بولتون را که در 28 اوت 2017 در نشریه نشنال ریویو منتشر شده بود، آورده است تا ترامپ در صورتی که آن را نخوانده است بتواند به آن دسترسی داشته باشد.

این توئیت وزیر امورخارجه ایران پس از آن منتشر شده است که اختلافات میان ایران و واشنگتن در پی سیاست های خصمانه آمریکا درقبال کشورمان تشدید شده است.

رئیس جمهور آمریکا باوجود کوشش های خود برای اعمال فشار بر ایران به وسیله وضع تحریم و تهدید نظامی مدعی است که می خواهد با ایران مذاکره کند و به دنبال جنگ نیست. به همین دلیل کاخ سفید حتی گفت که واشنگتن یک شماره تماس ارائه داده تا ایرانی ها در صورت تمایل بتوانند به راحتی با ترامپ تماس تلفنی برقرار نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 149

به "ظریف: بولتون و تیم ب مدتها پیش نقشه لغو برجام را کشیده بودند فقط طرحشان شماره تلفن نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: بولتون و تیم ب مدتها پیش نقشه لغو برجام را کشیده بودند فقط طرحشان شماره تلفن نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید