بیژن ذوالفقارنسب: ثابت شد ظرفیت فوتبال ایران بالاتر از کشورهای آسیایی است

به گزارش شهر سرگرمی، تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه کانون مربیان فوتبال ایران معتقد است در لیگ قهرمانان فزونی فنی تیم های ایرانی به کشورهای آسیا ثابت شد اما واقعیت این است که فوتبال ایران از نظر ساختاری در مقایسه با رقبای آسیایی شرایط خوبی ندارد.

بیژن ذوالفقارنسب: ثابت شد ظرفیت فوتبال ایران بالاتر از کشورهای آسیایی است

بیژن ذوالفقارنسب در گفت وگو با پانا درباره عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: به نظرم عملکرد هر چهار نماینده ایران که به لحاظ زیرساخت و امکانات با سایر تیم ها تفاوت زیادی دارند، خوب بود. این یک واقعیت است که فوتبال ایران از لحاظ ساختاری و امکانات فنی نسبت به سایر تیم ها و به خصوص کشورهای عربی شرایط مطلوبی ندارد اما با این حال هر چهار نماینده ایران به لحاظ فنی خوب کار کردند و این نشان می دهد لیگ برتر ما باکیفیت است و دستاورد آن را در لیگ قهرمانان آسیا می بینیم.

وی در خصوص عملکرد پرسپولیس اظهار داشت: به نظرم دلیل اصلی موفقیت پرسپولیس نوع بازی و مدیریت درست تیم است. پرسپولیس در چند دوره بسیار خوب بازی نموده و بازیکنان خوبی هم در اختیار داشته است، ضمن اینکه هر چهار نماینده ایران با مربیان جوان و داخلی در این رقابت ها شرکت کردند و همین موضوع به موفقیت آن ها یاری بسیار زیادی نموده است، ما در این رقابت ها جزو کشورهایی بودیم که از مربیان خارجی استفاده نکردیم و کمترین بازیکن خارجی هم در ترکیب تیم ها داشتیم.

ذوالفقارنسب در ادامه به عملکرد استقلال و تراکتور اشاره نمود و گفت: استقلالی ها با کادر جوان و بازیکنان تازه نفس و جوان دلگرمی زیادی به فوتبال ملی ما دادند، آن ها هم در این مسابقات خیلی خوب ظاهر شدند. عملکرد تراکتور هم مثبت ارزیابی می کنم، این تیم هم به درستی حریفانش را بررسی نموده بود و توانست جریان بازی را در دست بگیرد.

وی در خصوص حذف تیم فولاد بیان کرد: به نظرم فولاد هم عملکرد بسیار خوبی داشت و اگر این تیم حذف شد به دلیل نداشتن تجربه بود و من اعتقادی ندارم که شانس با تیم فولاد همراه نبوده است، بلکه به نظرم بحث تجربه به میان آمده بود،اما با این حال این تیم هم بسیار خوب ظاهر شد و با تجربه ای که کسب کرد امیدوارم در سال های آینده از گروه خود صعود کند.

ذوالفقارنسب ادامه داد: فوتبال ما مسائل خاص خودش را دارد، در بحث امکانات فنی و زیر ساخت با کشورهای عربی قابل مقایسه نیستیم، در کنار آن مسائل دیگر مثل همین سلب میزبانی شرایط را برای فوتبال ایران سخت کرد، با این حال عملکرد خوب بازیکنان و اعضای کادر فنی آن ها باعث شد نشان دهد فوتبال تنها در درون زمین نیست و بخش عمده آن در خارج از زمین است و باید مدیریت و کنترل گردد.

کارشناس فوتبال کشورمان همچنین تاکید نمود: شرایط بدنی و میزان آمادگی آن ها نشان داد ظرفیت فوتبال ایران بالاتر از حریفان آسیایی است، اما تیم های صعودنماینده باید بدانند مرحله بعد سخت تر خواهد بود و تیم های دیگر به چشم مدعی به آن ها نگاه می نمایند و قطعا با دقت و تمرکز بیشتری در برابر آن ها بازی می نمایند بنابراین باید بتوانند از پس حریفان بربیایند. این موضوع هم برعهده مربیان جوان و اعضای کادر فنی است که بتوانند تیم های خود را در شرایط آمادگی نگه دارند و با بررسی حریفان بهترین عملکرد را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1579

به "بیژن ذوالفقارنسب: ثابت شد ظرفیت فوتبال ایران بالاتر از کشورهای آسیایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیژن ذوالفقارنسب: ثابت شد ظرفیت فوتبال ایران بالاتر از کشورهای آسیایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید