برگزاری ششمین میزگرد فرصت ها و چالش های صنعت گردشگری در خبرنگاران

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، در ششمین میزگرد خبرنگاران که در دفتر این سایت برگزار گردید، خانم سمیه موسوی مدیر روابط عمومی آژانس آسمان پرستاره پرشیا، حمید روحانی مدیر عامل آژانس آفتاب کلوت و مهدی حیدری مدیراجرایی آژانس سفردوستان قرن به بیان نقطه نظرات خود در خصوص چالش ها و فرصت های گردشگری - به ویژه شرایط آموزش در صنعت گردشگری- پرداختند.

برگزاری ششمین میزگرد فرصت ها و چالش های صنعت گردشگری در خبرنگاران

گزیده ای مباحث مطروح در این میزگرد را در ادامه می خوانید:

سمیه موسوی مدیر روابط عمومی آژانس آسمان پرستاره پرشیا:

- بسیاری از زمینه های فعالیت در حوزه جهانگردی کشور نو هستند و فعالان در این حوزه ها با آزمون و خطا کار خود را پیش می برند و الگوی آموزشی مدونی که فعالیت آنها را پوشش دهد، به وجود نیامده است.

- حدود یک ماه است که آژانس آسمان پرستاره پرشیا تورهای بومگردی را دائر نموده و اغلب جاهایی که وارد می شویم شاهد ظروف یک بار مصرف،ظروف چینی یا خارجی هستیم یا ترکیب غذاهای خارجی مثل ماکارانی و لازانیا را همراه با غذاهای خود استفاده می نمایند، که برای ایران نیست، در صورتی که باید ظروفی که اقامتگاه های بومگردی استفاده می گردد از فرهنگ و سنت همان روستا باشد.

- وقتی هدف تورهای ما فقط پول درآوردن باشد و آموزشی در خصوص طبیعت گردی پایدار ندیده باشند، نتیجه این می گردد که مسافر برای بازدید نمی رود بلکه مسافر می رود که طبعیت را تخریب کند.

حمید روحانی مدیر عامل آژانس آفتاب کلوت:

- آموزش ها باید تمام ذینفعان حوزه جهانگردی را دربربگیرد یعنی هم کسانی را که کسب و کارشان سفر است و هم جوامع محلی باید از آموزش بهره بگیرند، حتی کسانی هم که برای وقت گذرانی یک سفر یا تور را انتخاب می نمایند باید در چارچوب آموزش قرار بگیرند اما اکنون چنین چیزی نیست.

- قطعا جهانگرد خارجی و جهانگرد مطلع داخلی می خواهد زندگی را در بطن یک منطقه روستایی ببیند و به همین منظور به آن منطقه سفر می نماید اما با فقدان آموزش مردم بومی در حال تخریب بافت سنتی و از دست دادن محصولات و سنت هایی هستند که برای جهانگرد مجذوب کننده است و از سوی دیگر جهانگرد هم هر کاری دلش می خواهد در آن منطقه انجام می دهد و به بافت آن منطقه خسارت های جبران ناپذیر می زند .

- سه ضلع تعریف ضوابط آموزشی در صنعت جهانگردی؛ سازمان محیط زیست، سازمان منابع طبیعی و سازمان میراث فرهنگی هستند که باید با یکدیگر همکاری های لازم را انجام دهند و از همفکری و تجربه تشکل های صنفی جهانگردی هم استفاده نمایند اما نهایتا این سازمان میراث فرهنگی است که باید سیاست گذاری های این صنعت را در همه ابعاد کلان از جمله موضوع آموزش تدوین و اجرا کند تا از بی برنامه گی فعلی به سوی اهداف استراتژی کلی در این صنعت حرکت کنیم.

مهدی حیدری مدیراجرایی آژانس سفردوستان قرن:

- وقتی آموزشی در خصوص سفر نداشته باشیم تعریف ما به سفر بسیار محدود می گردد چنان که در سال های پیش، سفر رفتن به شمال کشور محدود شده بود و حالا هم با این که شرایط تا حدودی متحول شده برای بسیاری از مردم ما سفر به نشستن در خودروی شخصی و رفتن تا شمال و اتراق کردن در پارک یا جای عمومی و چادر زدن و روی پتو خوابیدن خلاصه می گردد!

- به تناسب این شور و اشتیاقی که به سفر در کشور ما به وجود آمده، متاسفانه ابعاد آموزشی به هیچ وجه رشد ننموده و حتی ضرورت آموزش دادن ارکان صنعت جهانگردی - مدیران، صاحبان کسب وکارهای مرتبط با حوزه جهانگردی، پرسنل آژانس ها، تورلیدرهای داخلی و خارجی و مردم جوامع محلی - نیز چندان درک نشده است.

  • سازمان باید در حوزه نظارت قوی عمل کند چرا که وقتی چارچوب ها را تعریف کنید ولی نظارت نکنید ...این آموزش ها بی ثمر خواهد بود.
  • شایان ذکر است مشروح مباحث مطرح شده در این میزگرد فردا چهارشنبه 12دی ماه در خبرنگاران منتشر می گردد.
منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2137

به "برگزاری ششمین میزگرد فرصت ها و چالش های صنعت گردشگری در خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری ششمین میزگرد فرصت ها و چالش های صنعت گردشگری در خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید