اینفوگرافیک، ایران در فراوری پسته از این کشورها عقب افتاد ، کشورهای دیگر کدام پسته ایرانی را می پسندند؟

به گزارش شهر سرگرمی، نایب رئیس هیات امنای انجمن ملی پسته ایران گفت: ایران از لحاظ اندازه فراوری پسته در دنیا رتبه سوم را دارد.

اینفوگرافیک، ایران در فراوری پسته از این کشورها عقب افتاد ، کشورهای دیگر کدام پسته ایرانی را می پسندند؟

به گزارش خبرنگاران، نایب رییس هیات امنای انجمن ملی پسته ایران اعلام کرد: ایران از لحاظ مقدار فراوری پسته در جهان رتبه سوم را دارد.

جلیل کاربخش راوری در مورد شرایط فراوری پسته و افزایش قیمت این محصول در بازار، به ایرنا گفت: طی سال های اخیر به علت خشکسالی های پی درپی، کاهش آب های سطحی و زیرزمینی و کاهش دوره های آبیاری باغات و سرمازدگی، فراوری این محصول به ویژه در استان کرمان به شدت روند کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه آمریکا طی سال های اخیر سطح زیرکشت پسته خود را افزایش داده است، اعلام کرد: در دهه 80 ایران رتبه نخست فراوری و صادرات پسته در جهان را داشت و بزرگ ترین فراوریکننده و صادرکننده به شمار می رفت، اما در اواخر دهه 90 به علت تغییر اقلیم رتبه دوم فراوری را کسب کرد و سال جاری به علت کاهش شدید فراوری این محصول، رتبه سوم فراوری جهان را دارا شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 اسفند 1401 بروزرسانی: 15 اسفند 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2167

به "اینفوگرافیک، ایران در فراوری پسته از این کشورها عقب افتاد ، کشورهای دیگر کدام پسته ایرانی را می پسندند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافیک، ایران در فراوری پسته از این کشورها عقب افتاد ، کشورهای دیگر کدام پسته ایرانی را می پسندند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید