انتقاد سندرز از افزایش بودجه نظامی آمریکا در اوج بحران کرونا

به گزارش شهر سرگرمی، سناتور ارشد آمریکایی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) و میزان مرگ ومیر بر اثر ابتلا به این بیماری در آمریکا به اوج رسیده است، از مقامات این کشور که در این شرایط وخیم به دنبال افزایش بودجه نظامی هستند، انتقاد کرد.

انتقاد سندرز از افزایش بودجه نظامی آمریکا در اوج بحران کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برنی سندرز نماینده دموکرات ایالت ورمونت در سنای آمریکا روز دوشنبه در پیامی توئیتری از نمایندگان جمهوری خواه سنا به دلیل حمایت از افزایش بودجه نظامی آمریکا در شرایطی که این کشور به شدت با بحران کرونا درگیر است، انتقاد کرد.

برنی سندرز در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: در حالی که آلودگی به ویروس کرونا و موارد بستری در بیمارستان و مرگ ومیر بر اثر این ویروس در سراسر آمریکا به بالاترین سطح رسیده، مجلس سنا که در دست جمهوری خواهان است تصمیم گرفته که منابع مالی بیشتری برای پنتاگون که بودجه اش از مجموع بودجه نظامی 11 کشور بعدی [که بعد از آمریکا بیشترین بودجه نظامی را در جهان دارند] بیشتر است، فراهم کند. واقعاً ظالمانه است.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، تا به امروز بالغ بر 3.9 میلیون نفر در آمریکا به بیماری کووید-19 مبتلا شده اند و آمریکا از لحاظ تعداد مبتلایان به این بیماری با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر کشورها در رتبه نخست جهان واقع شده است. در برزیل به عنوان کشور دوم جهان از لحاظ تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید-19 تا به امروز 2.1 میلیون مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده است.

آمریکا از لحاظ تعداد قربانیان ویروس کرونا نیز با اختلاف بسیار زیادی نسبت به کشور دوم (برزیل با 76 هزار مورد مرگ ومیر) رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است.

واکنش کُند دولت آمریکا به ویروس کرونا که باعث شده این کشور با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایر کشورها، از لحاظ آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در رتبه اول جهان قرار گیرد، نقدها بسیاری را علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دولت وی برانگیخته است.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا نه تنها بخش بهداشت و درمان این کشور را دچار بحران جدی کرده، بلکه فعالیت بسیاری از کسب وکارها را به میزان چشمگیری کاهش داده و حتی برخی از آنها را به تعطیلی کشانده است، به طوری که طی این مدت چندین میلیون نفر از کارگران آمریکایی مشمول تعدیل نیرو شده اند.

نرخ بیکاری در آمریکا حتی در برهه ای طبق آمارهای رسمی وزارت کار این کشور به حدود 15 درصد هم رسید؛ رقمی که بالاترین نرخ بیکاری در آمریکا طی بیش از 80 سال اخیر به شمار می رود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1096

به "انتقاد سندرز از افزایش بودجه نظامی آمریکا در اوج بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد سندرز از افزایش بودجه نظامی آمریکا در اوج بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید