الهیارترکمن: سازمان دانش آموزی یکی از بهترین مسیرها در اجرایی شدن سند تحول بنیادین است

به گزارش شهر سرگرمی، تهران (پانا) - نشست صمیمانه علی الهیارترکمن معاون توسعه مدیریت و تامین منابع وزیر و مدیران کل آن معاونت با رئیس و مدیران سازمان دانش آموزی ظهر امروز در محل سازمان برگزار شد.

الهیارترکمن: سازمان دانش آموزی یکی از بهترین مسیرها در اجرایی شدن سند تحول بنیادین است

اسماعیل بحری زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی در ابتدای این نشست به بسته تحولی اشاره کرد و گفت: 25 بسته تحولی در راستای اجرایی کردن سند تحول بنیادین توسط وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده که یکی از این بسته ها بسته سازمان دانش آموزی تحت عنوان هر دانش آموز یک نقش اجتماعی است.

وی با معرفی اجمالی مجموعه 5 جلدی برنامه عملیاتی این بسته تحولی، به برخی از چالش های اجرایی شدن برنامه های این سازمان نیز اشاره کرد.

علیرضا کاظمی معاون وزیر و رئیس سازمان دانش آموزی نیز در این نشست گزارشی از عملکردهای این سازمان در بخش اداری، مالی و برنامه های تحولی ارائه کرد و گفت: کار مهمی در راستای بهره وری نیروی انسانی و مدیریت هزینه های سازمان انجام دادیم و این موضوع رویکرد نخست بنده در دوران فعالیتم بود.

وی طراحی برنامه های سازمان در بسته تحولی را یک موفقیت بزرگ دانست و سوق دادن منابع مالی سازمان به برنامه ها و فعالیت های تحولی سازمان را متذکر شد همچنین به نکاتی که در این مورد اجرا و ابلاغ شده است اشاره کرد.

کاظمی در ادامه پیرامون میزان تخصیص های منابع مالی سازمان دانش آموزی نیز مطالبی را مطرح کرد و افزود: امسال با وجود محدودیت های مالی نه تنها فعالیت های خود را متوقف نکردیم بلکه آنها را توسعه هم دادیم. وی افزود: یکی از این فعالیت ها اجرای بسته تحولی است.

رئیس سازمان دانش آموزی گفت: دوره آموزشی مدرسان خبرگزاری پانا یکی از فعالیت های تحولی است که عملیات اجرایی آن شروع شده است. همچنین دوره تربیت مربی خبرنگاران را برگزار می کنیم تا در کل کشور قریب به 4 هزار و 500 خبرنگار حرفه ای تربیت کنیم. در فاز بعدی 6 خبرنگار دانش آموز در هر منطقه و شهرستان را تربیت خواهیم کرد.

کاظمی مطرح کرد: در بخش مجلس دانش آموزی نیز فعالیت ها را متوقف نکردیم تلاش می کنیم تا افتتاحیه مجلس دهم را نیز در آذرماه برگزار کنیم. وی همچنین افزود: 32 مجلس را در 32 استان تشکیل و مجالس دانش آموزی را در قریب به 350 شهرستان توسعه داده ایم تا به این ظرفیت تربیتی توجه لازم داده شود.

اردشیر دهقانی معاون فعالیت های دانش آموزی سازمان و سرپرست خبرگزاری پانا نیز در این نشست اظهار کرد: در سازمان دانش آموزی دو عنصر حیاتی دانش آموز و مربی به ما هویت می دهد. در راستای این هدف 3 راهبرد را از سال 93 در پیش گرفتیم.

وی ادامه داد: اولین کار بحث شبکه سازی و تشکیلاتی بود؛ از سال 93 تا به امروز آمار جمعیت دانش آموزی ما به بیش از 2 میلیون و 480 هزار رسیده که 57 درصد رشد داشتیم همچنین امروزه در 52 هزار و 390 مدرسه حضور داریم.

دهقانی توسعه مدارس تشکیلاتی را یکی از فعالیت های مهم دانست که تعداد آن بیش از 14 هزار مدرسه تمام تشکیلاتی است و گفت: در بحث آموزش و توانمندسازی دانش آموزان بزرگترین شبکه مویرگی کشور در سازمان است که برای تربیت دانش آموزان و مربی دوره هایی را مدنظر داریم.

وی اشاره کرد بیش از 35 هزار مربی اکنون در حال آموزش هستند و سالانه بیش از 3 هزار آموزش در اردوهای ملی داریم. تولید محتوای الکترونیک بیش از هزار و 300 ساعت است که 290 ساعت آن بارگذاری شده است.

علی الهیارترکمن در ادامه این نشست سازمان دانش آموزی را یکی از بهترین جهتها در اجرایی شدن سند تحول بنیادین دانست و گفت: هدف آموزش و پرورش در کنار فراهم کردن نیازهای دانش آموزان، جامعه پذیری و اجتماعی کردن آنان و همچنین ایجاد ارزش ها برای حضور موثر در محیط است.

وی افزود: یک نهاد چابک مانند سازمان دانش آموزی می تواند این جهت را پیش ببرد؛ علاوه بر سند تحول بنیادین سازمان دانش آموزی نقش مهمی در بیانیه گام دوم انقلاب دارد چراکه مخاطب این بیانیه جوانان هستند که باید در آینده مناصب مختلف را بپذیرند.

الهیارترکمن گفت: کرونا و تغییر زیست بوم موجود یک چالش برای همه به ویژه سازمان دانش آموزی شده است که باید در این زیست بوم فعالیت ها را پیش ببرد.

معاون توسعه مدیریت و تامین منابع وزیر آموزش و پرورش در خاتمه از آمادگی این معاونت برای کمک به سازمان دانش آموزی گفت.

در این نشست یارمحمد حسین بُر مدیر کل امور اداری و تشکیلات، گودرز کریمی فر مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، سعید غلامزاده عسگری مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و مدیریت منابع و احمد کرمی مدیرکل امور مالی و ذیحسابی نیز حضور داشتند و درباره مسائل مختلف به ارائه نکاتی پرداختند. همچنین در این نشست از فعالیت های سازمان دانش آموزی تجلیل و بر اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری تاکید شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1258

به "الهیارترکمن: سازمان دانش آموزی یکی از بهترین مسیرها در اجرایی شدن سند تحول بنیادین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الهیارترکمن: سازمان دانش آموزی یکی از بهترین مسیرها در اجرایی شدن سند تحول بنیادین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید