مهدوی کیا: امیدوارم پرسپولیس باز هم قهرمان گردد

به گزارش شهر سرگرمی، مهدی مهدوی کیا اسطوره نامدار و مطرح باشگاه پرسپولیس که برای دومین شب متوالی به صورت لایو در صفحه اینستاگرام باشگاه و با طرفداران صحبت می کرد درباره موارد مختلفی به صحبت پرداخت و ابراز امیدواری نمود که تیم پرسپولیس با راهنمایی یحیی گل محمدی و با حضور بازیکنان بتواند برای چهارمین فصل متوالی به مقام قهرمانی لیگ برتر برسد

مهدوی کیا: امیدوارم پرسپولیس باز هم قهرمان گردد

مهدوی کیا در ابتدای صحبت های خود در خصوص حضور یحیی گل محمدی در نیم فصل دوم در پرسپولیس گفت: به نظر من آقای کالدرون در نیم فصل اول عملکرد خوبی داشت و نتایج خوبی با این تیم گرفت اما نمی دانم که چه اتفاقاتی افتاد که از پرسپولیس جدا شد. با این همه انتخاب یحیی گل محمدی به عنوان جانشین کالدرون یک انتخاب هوشمندانه بود چرا که او یک مربی جوان و پرسپولیسی است که شناخت خوبی هم از این تیم دارد. گل محمدی در سال های اخیر عملکرد خیلی خوبی داشته و می تواند پرسپولیس را باز هم پیروز کند.

اسطوره باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه مسابقات لیگ برتر بعد از گذر از دوران کرونا باید ادامه پیدا کند یا نه اضافه کرد: سلامتی و حفظ آن از هر چیز مهم تر است. امیدوارم اگر مسابقات لیگ برتر ادامه پیدا کرد تیم پرسپولیس بتواند یک بار دیگر به مقام قهرمانی رسیده و دل طرفدارانش را شاد کند.

پیشکسوت مطرح فوتبال کشورمان درباره خداحافظی از تیم ملی و افتخاراتی که در آن سال ها به دست آورد توضیح داد: فکر می کنم حدود 113 بازی ملی انجام دادم و این در حالی است که طبق آماری که به من دادند 52 بازی ملی هم به اردوهای تیم ملی نیامدم تا بازیکنان جوان تر بازی نمایند. من در 32 سالگی از تیم ملی خداحافظی کردم و شاید این فرصت را داشتم که تا 36 سالگی در تیم ملی باشم اما از آن جایی که پیش از خودم دیده بودم که بعضی از عظیمان فوتبال مورد بی مهری طرفداران قرار گرفته بودند به همین دلیل تصمیم گرفتم که قبل از اینکه کار به به اینجا برسد خودم از تیم ملی خداحافظی کنم.

مهدوی کیا در خصوص اینکه اگر فوتبالیست نمی شد چه شغلی برای خود دست و پا می کرد اضافه کرد: من از نظر درسی جزو شاگردان ممتاز مدرسه بودم و تا قبل از حضور در دبیرستان همیشه نمرات بسیار بالایی داشتم اما بعد از اینکه به دبیرستان آمدم و درگیر بازی های فوتبال و حضور در اردوهای تیم ملی جوانان شدم به سختی توانستم دیپلم بگیرم! شاید اگر فوتبالیست نمی شدم و درسم را ادامه می دادم و به دانشگاه می رفتم شغل دیگری انتخاب می کردم.

وی در خصوص این که به جز فوتبال چه رشته های ورزشی دیگری را انجام داده اظهار داشت: من در هندبال هم عملکرد خیلی خوبی داشتم و جزو بازیکنان خوب بودم. همچنین در دوی سرعت هم مقام آورم و در مسابقات بین المللی مدارس که با حضور چند کشور برگزار گردید به مقام قهرمانی رسیدم. یک دونده کره ای دوم شد و یک دونده هندوستان هم در رده سوم ایستاد. البته بعد از مدتی از حضور در دوی سرعت به سمت حضور در دوی استقامت رفتم اما در نهایت در سن 14 سالگی تصمیم گرفتم که فوتبالیست شوم و فوتبال را ادامه دهم.

این پیشکسوت مطرح در پاسخ به این سوال که شما کنار فوتبالیست های عظیم ایرانی و خارجی بازی کردید اما دوست داشتید کنار چه بازیکنی به میدان می رفتید توضیح داد: من این شانس را داشتم که با بازیکنان خوبی در فوتبال ایران و فوتبال اروپا بازی کردم. ما در یک بازی که مقابل یوونتوس بازی کردیم واقعاً عملکرد زین الدین زیدان من را تحت تاثیر قرار داد و او یک فوتبالیست نابغه بود. همچنین از بازی کردن کنار رونالدینیو خیلی خوشم می آمد که این فرصت در یک بازی نصیب من شد؛ چرا که برای حضور در تیم منتخب دنیا دعوت شدم و در قالب دو تیم رونالدینیو و تیم شوچنکو در کنار این بازیکن عظیم برزیلی به میدان رفتم.

مهدوی کیا در خصوص اینکه در دوران فوتبالش از چه بازیکنانی پیراهن گرفته توضیح داد: من این شانس را داشتم که با علی دایی و علی کریمی پیراهنم را عوض کنم و پیراهن بایرن مونیخ را از آن ها گرفتم. همچنین با وحید هاشمیان هم این کار را انجام دادم. واقعا لذت خیلی زیادی دارد که یک هموطن در خارج از کشور با هم وطنش مسابقه دهد و در خاتمه بازی هم پیراهن هایشان را عوض نمایند. البته در جام دنیای 1998 پیراهن خودم را با اولیور بیرهوف عوض کردم و هنوز همان پیراهن را دارم.

مهدوی کیا در خصوص این که اهل مطالعه است و موسیقی هم گوش می دهد یا نه اضافه کرد: در زمان جوانی بیشتر رمان می خواندم اما الان بیشتر کتاب هایی می خوانم که در زمینه فوتبال است. در خصوص موسیقی هم باید بگویم که هم موسیقی ایرانی گوش می دهم و خوشبختانه خوانندگان بسیار خوبی در کشور حضور دارند.

شماره دو دوست داشتنی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا در این سال ها به او پیشنهاد بازیگری شده گفت: قبلا چندین بار به من پیشنهاد حضور در فیلم داده شد اما آن را نپذیرفتم چرا که علاقه ندارم از این شاخه به آن شاخه بپرم. درضمن همیشه یاد گرفتم که کاری را انجام دهم که در آن تخصص دارم و در کاری که تخصصی ندارم ورود نمی کنم.

مهدوی کیا با تمجید از ادموند بزیک مهاجم سال های قبل تیم پرسپولیس اظهار داشت: اگر ادموند بزیک مصدوم نمی شد می توانست در یکی از بهترین تیم های اروپایی بازی کند چرا که او یک مهاجم کاملاً توانمند است که توانایی ضربه با سر و هر دو پا را دارد اما مصدومیت باعث شد که او نتواند به حق خودش در فوتبال برسد.

مهدوی کیا در خصوص بازی خداحافظی مقابل ستارگان میلان ایتالیا و این که علاقه داشت با تیم منتخب هامبورگ بازی خداحافظی انجام دهد ادامه داد: به وسیله بعضی از دوستانم در هامبورگ این بازی را پیگیری کردیم اما در نهایت با تیم پیشکسوتان میلان بازی کردیم که در آن بازی هم خوشبختانه کنار ستاره های نامدار سال های قبل تیم پرسپولیس بازی کردم. این افتخار و فرصت نصیب من شد که این اتفاق عظیمی برای من بود و در نهایت در این بازی از فوتبال خداحافظی کردم.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما مراسم خوب خداحافظی برای بازیکنان برگزار نمی گردد. خودم پیش از این دیده بودم که بعضی از بازیکنان با ناراحتی از دنیای فوتبال کنار رفتند و از آنجایی که این مسئله را دیده بودم دوست نداشتم که این اتفاق برای خودم رخ بدهد.

اسطوره فوتبال کشورمان در خصوص اینکه باشگاه تاتنهام انگلیس متقاضی جذب بود اما او هیچگاه خارج از فوتبال آلمان در اروپا بازی نکرد اضافه کرد: این مسئله را الان می گویم؛ بعد از پیشنهادی که به من داده شد به لندن رفتیم و حتی قرارداد 3 ساله ای را با باشگاه تاتنهام به امضا رساندم اما در قرارداد بندی را گنجاندیم و آن این بود که من کارت خاتمه خدمت بگیرم تا به این باشگاه بروم اما در نهایت کارت خاتمه خدمت برای من صادر نشد و نتوانستم به تاتنهام بروم. البته از باشگاه هامبورگ هم برای عقد قرارداد با من به تهران آمدند که آن موقع باز هم به دلیل بحث کارت خاتمه خدمت نتوانستم راهی این تیم شوم. این مسائل باعث شد تا دچار افسردگی شدیدی شوم به طوری که چند کیلو به وزنم اضافه شد. هر چند که در نهایت سرنوشت، من را به سمت فوتبال آلمان برد و شاید قسمت همین بود که زندگی من در فوتبال آلمان رقم بخورد.

این پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که تیم رویایی پرسپولیس از نظر شما چه تیمی خواهد بود گفت: سوال بسیار سختی پرسید. واقعاً جواب دادن به آن سخت است. به هر حال در پرسپولیس اسطوره ها و عظیمان زیادی حضور داشتند که ساعت ها زمان ضروری است تا از همه آنها نام ببرم. من دهه 50 راه یادم نمی آید اما پرسپولیس طلایی دهه 60 را به یاد دارم که بازیکنان عظیمی مثل محمد پنجعلی، مجتبی محرمی، ناصر محمدخانی و... در این تیم حضور داشتند. در دهه 70 هم این شانس را داشتم که در پرسپولیس و در کنار بازیکنان عظیمی حضور پیدا کنم. به هر حال نمی توان از بازیکنان مطرحی مثل احمدرضا عابدزاده، محمد پنجعلی، مجتبی محرمی، علی کریمی، علی دایی، علی پروین، حسین کلانی، همایون بهزادی، حمید شیرزادگان، حمید جاسمیان، ادموند بزیک و... چشم پوشی کرد. واقعا جواب به این سوال سخت است.

ملی پوش اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص خاطره جالبی که از بازی در کره شمالی داشت توضیح داد: وقتی به کره شمالی رسیدیم یک مترجم با ما بود و می گفت که در این کشور سال هاست که هیچ دعوایی نشده و بارها این مسئله را تکرار می کرد. بعد از این که کره شمالی را شکست دادیم جمعیتی بالغ بر 40 هزار طرفدار خشمگین کره ای دور اتوبوس ما حضور داشتند و واقعا ما نگران بودیم اما باز هم مترجم می گفت که دعوای در این کشور صورت نمی گیرد! در یک لحظه طرفداران کره شمالی به سمت ما حمله ور شدند و ما مجبور شدیم به رختکن کوچک و گرم فرار کنیم. بعد از این مسئله ماساژورها و بازیکنان جلوی در رختکن را گرفتند و بقیه بازیکنان هم جایگاه های تاشو را برداشتند تا اگر به سمت آنها حمله کردند با آنها مقابله کنیم. در این لحظه دیدم که فریدون زندی واقعا ترسیده بود چرا که او از آلمان آمده بود و این صحنه ها را ندید اما دیدم یک بازیکن پشت او قایم شده که رفتم دیدم آرش برهانی است! به او گفتم تو بچه کرمان هستی و باید جایگاه به دست، نفر اول برای دعوا حاضر باشی! او اما پشت زندی قایم شد!

مهدوی کیا در خصوص اینکه با مربیان عظیمی کار نموده و تاثیرگذارترین مربی فوتبال خودش را کدام مربی می داند اضافه کرد: من این شانس را داشتم که با مربیان عظیمی کار کردم. از آقای استانکو گرفته تا فرانک پاگلزدورف، ایویچ، بلاژویچ، برانکو ایوانکوویچ و آقای پا گلزدورف در آلمان تاثیر زیادی در فوتبال من داشتند. آقای ایویچ در تیم ملی با این که زمان کمی با ما بود اما ما از او چیزهای زیادی یاد گرفتیم.از ملی پوشانی که در اردوی بروجرد همراه ما بودند بپرسید که ما مثل کماندوها تمرین می کردیم. این مسئله باعث شد تا در جام دنیای 1998 فرانسه از نظر بدنی شرایط خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید خاطره ای از مرحوم ایویچ تعریف کنم و آن این است که برای حضور در یکی از مراسم باید همراه با هم به شرق آسیا می رفتیم. او در طول پرواز بارها مشغول نوشتن بعضی مطالب بود. او بعد از چند دقیقه از من خواست که کنار او بنشینم. با این که 6 ماه به بازی با یوگسلاوی در جام دنیای 98 باقی مانده بود او تاکتیک ها و موارد مختلف را در خصوص این بازی به من گفت و در آخر خاطرنشان کرد که اگر قرار باشد ما از یوگسلاوی گل بخوریم میهایلوویچ از روی ضربه ایستگاهی به ما گل می زند که دقیقاً همین اتفاق هم رخ داد. این مسئله نشان می دهد که او چقدر فوتبال ما را می شناخت و چقدر مربی عظیمی بود. این را هم بگویم که من در بانک ملی در خط حمله بازی می کردنم و سالها آقای گل رده های پایه بودم اما استانکو در پرسپولیس از سیستم 3 مهاجم استفاده کرد و من از کمی از دروازه فاصله گرفتم. این دو مربی که به رحمت خدا رفتند تاثیر زیادی در زندگی ورزشی من داشتند که همیشه از آنها سپاسگزارم.

پیشکسوت مطرح فوتبال کشورمان در خصوص خداحافظی اش از تیم ملی و بیانیه ای که بعد از آن صادر کرد که آن بیانیه تندی هم بود توضیح داد: من سال ها برای تیم ملی بازی نموده و به پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورم افتخار می کردم اما متاسفانه بعضی ها به من لقب وطن فروش دادند که این مسئله واقعاً برای من سنگین بود. آن بیانیه را هم برای پاسخ به همین افراد دادم چرا که واقعا در حق من کم لطفی کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 942

به "مهدوی کیا: امیدوارم پرسپولیس باز هم قهرمان گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدوی کیا: امیدوارم پرسپولیس باز هم قهرمان گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید