7 میوه تابستانی که بدن شما را خنک نگه می دارد

به گزارش شهر سرگرمی، فصل تابستان، با گرمای فراوان خود برای بسیاری از افراد ملال آور است و همانطور که می دانیم گرمای زیاد باعث خستگی، بیحالی گرمازدگی و حتی سردرد می گردد. با اینحال تابستان فصل فوق العاده ای برای انواع میوه های تازه و خوشمزه است و بسیاری از میوه و سبزیجات تابستانی دارای مزایای سلامتی شگفت انگیزی هستند. میوه هایی که قصد داریم به شما معرفی کنیم می توانند یک انتخاب خوب برای خنک نگه داشتن بدن باشند:

7 میوه تابستانی که بدن شما را خنک نگه می دارد

1- خیار

همانطور که می دانید خیار یک میوه سرد و دارای عطر تازه و خنکی است که می تواند در تابستان به یاری ما بیاید. خیار با داشتن آب زیاد یک آبرسان خوب برای بدن محسوب می گردد و از دیهایدرت شدن بدن در ماه های گرم تابستان جلوگیری می نماید. پس هر وقت احساس گرما کردید یک خیار را برداشته آن را برش دهید و میل کنید. بعلاوه می توانید هر روز آب یک یا دو خیار را گرفته و مقداری آبلیمو به آن ضافه کنید و بنوشید. این نوشیدنی شما را شاداب و سرحال نگه می دارد و باعث جلوگیری از کم آبی و از دست رفتن آب بدن می گردد.

2- هندوانه

هندوانه نیز با داشتن آب زیاد و خاصیت خنک نمایندگی خود، یکی دیگر از گزینه های عالی برای فصل تابستان به شمار می آید. همچون غذاهای گرم مانند گوشت، اویه ها و ریشه سبزیجات که می توانند در فصل های سرد به عنوان یک بخاری درونی عمل کند، میوه های خنک مانند هندوانه نیز می توانند به عنوان یک کولر درونی برای بدن عمل نمایند.

3- هلو

هلو و شبرنگ نیز از دیگر میوه های خنک در فصل تابستان هستند. هلو نه تنها بسیار خوشمزه و آبدار است بلکه حاوی ویتامین A و C است که برای پوست نیز بسیار مفید می باشد و بعلاوه با داشتن 30 تا 35 کالری یک دسر بسیار مناسب به شمار می رود.

4- سیب

ترکیب سیب با کره بادام زمینی یک میان وعده بسیار عالی است که هم بدن شما را خنک می نماید و هم شما را تا حدی سیر نگه می دارد. سیب دارای 95 کالری و 4 گرم فیبر است. بعلاوه حاوی نوعی فیبر به نام پکتین است که گرسنگی فرد را متوقف می نماید و باعث کاهش وزن می گردد.

5- آناناس

علاوه بر اسفناج، کلم و خیار، آناناس نیز یک تقویت نماینده خوب به شمار می آید. در حقیقت تمام این میوه ها خنک نماینده هستند پس می توانید همه اینها را با هم مخلوط کنید و میل کنید. آناناس بعلاوه تنها میوه ای است که حاوی نوعی آنزیم به نام برملین می باشد که در کاهش التهاب بدن بسیار موثر است.

6- سبزیجات برگ سبز

تمام سبزیجات برگ سبز مانند سبزی ها، اسفناج، کلم، کاهو و … دارای اندازه زیادی آب هستند و هضم آنها بسیار راحت است. بنابراین بدن شما نیازی ندارد که برای هضم آنها سخت کار کند. این امر باعث نگه داشتن انرژی و خنک نگه داشتن بدن می گردد.

7- لیمو

مرکبات نیز دارای خاصیت خنک نمایندگی هستند و بعلاوه در سم زدایی بدن بسیار موثرند. تمام کارشناسان معتقدند که در فصل گرما هنگام نوشیدن آب مقداری آبلیمو نیز به ان اضافه کنید. این کار نه تنها برای سلامت پوست و ایمنی بدن مفید است بلکه از تشنگی شدید و دیهایدریت شدن بدن جلوگیری می نماید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2063

به "7 میوه تابستانی که بدن شما را خنک نگه می دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 میوه تابستانی که بدن شما را خنک نگه می دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید