مواد غذایی که موجب بازگشت اسید معده می شوند ، 1

به گزارش شهر سرگرمی، برخی مواد غذایی وجود دارند که موجب بازگشت اسید معده می شوند و به منظور کنترل این مشکل بایستی از مصرف آنها خودداری کرد. اینکه این مواد غذایی چه هستند و فرد بجای استفاده از آنها می تواند چه مواد غذایی را مصرف کرده تا

مواد غذایی که موجب بازگشت اسید معده می شوند ، 1

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

برخی مواد غذایی وجود دارند که موجب بازگشت اسید معده می شوند و به منظور کنترل این مشکل بایستی از مصرف آنها خودداری کرد. اینکه این مواد غذایی چه هستند و فرد بجای استفاده از آنها می تواند چه مواد غذایی را مصرف نموده تا سلامت خود را حفظ کند، به وسیله این مقاله مشخص می گردد.

هنگامی که شخصی علائمی مانند آروغ، سوزش معده، و سوزش سر دل را تجربه نماید، به احتمال زیاد دچار بیماری بازگشت اسید معده شده است. اگر چه این امر تنها با تشخیص پزشک محرز می گردد، اما چندین درمان طبیعی وجود دارد که می توان به جهت خلاصی از آن مورد استفاده قرار داد. بازگشت اسید معده که همچنین تحت نام بیماری رفلاکس معده به مری شناخته می گردد (GERD) اساساً عارضه ای است که در آن تعادل اسیدهایی که به عمل هضم در معده کمک می نمایند، برهم خورده و در نتیجه موجب می گردد مواد غذایی به مری بازگشت نمایند. همانطور که در بالا اشاره شد، فرد ممکن است علائمی از معده اسیدی را تجربه نماید. یکی از راه هایی که می توان به وسیله آن چنین مسئله ای را کنترل کرد، شناسایی و اجتناب از مواد غذایی است که این عارضه را بوجود می آورند. با این کار، فرد می تواند از بدتر شدن و تظاهر آن در مسائل شدید دیگری مانند سرطان مری جلوگیری کند.

مواد غذایی که بایستی از مصرف آنها خودداری کرد

در این بخش مواد غذایی که فرد بایستی به منظور کنترل علائم این بیماری از مصرفشان خودداری کند آورده شده است. تنها پس از انجام این کار است که متوجه تغییر در شرایط خود خواهد شد.

غذاهای ادویه دار و تند

این طبیعی است که مصرف مواد غذایی سرشار از ادویه جات موجب شروع علائم این بیماری مانند التهاب مری و سوزش سر دل می گردد. بنابراین، ضرورت دارد که از مصرف چنین مواد غذایی خودداری نموده تا از این عارضه پیشگیری نمایید و چنانچه مبتلا به این بیماری شده اید، این کار را به منظور دور نگاه داشتن آن انجام دهید.

کافئین

مواد غذایی و نوشیدنی هایی که حاوی کافئین می باشند عمدتاً شکلات، قهوه، چای، و نوشابه را شامل می شوند. هر چند ممکن است آنها را در مقادیر کم مصرف نمایید، اما مصرف مرتب و طولانی مدت آنها موجب شدیدتر شدن علائم این بیماری می گردد.

میوه های خانواده مرکبات

هر چند بسکمک از دانشمندان بر این باورند که مصرف میوه های خانواده مرکبات هیچ ارتباطی با این بیماری ندارد، اما تعدادی از افرادی که از این مشکل رنج می برند، نظر دیگری دارند. به این دلیل که مرکبات و آب آنها مانند لیمو، پرتقال، گریپ فروت، آناناس، و حتی گوجه فرنگی، دارای اسید سیتریک بوده و احتمال زیادی وجود دارد که این شرایط را بدتر سازند. از آنجا که گوجه فرنگی در این فهرست قرار گرفته است، بایستی از مصرف مواد غذایی که از گوجه فرنگی تهیه شده مانند سس کچاپ، رب گوجه فرنگی و سس خودداری کنید.

سیر و پیاز

هم سیر و هم پیاز، معروفند که حاوی ترکیباتی می باشند که موجب می شوند مواد غذایی به مری بازگشت نمایند در نتیجه موجب سوزش سر دل می شوند و بنابراین بایستی از خوردن آنها اجتناب کرد.

نعناع

نعنا همواره به نام یک عامل تسکین دهنده جهت مسائل معده در نظر گرفته می گردد. با این حال، مطالعات تحقیقاتی حاضر ثابت نموده اند که مصرف بیش از حد نعناع در فرم نعناع تند و نعناع فلفلی ممکن است در واقع موجب بروز این شرایط و علائم آن گردد.

شیر و سایر محصولات لبنی

تمام ترکیباتی که این مواد غذایی دارند شاید تا به امروز به نام یک راه درمانی برای این عارضه در نظر گرفته می شدند، اما احتمالاً یکی از متداول ترین مواد غذایی به حساب می آیند که موجب بروز این مشکل می شوند. محصولات لبنی حاوی شیر کامل، خامه و پنیر، همگی مواد غذایی هستند که زمان زیادی را صرف هضم نموده و در نتیجه تولید اسید در معده را افزایش می دهند.

مواد غذایی چرب و سرخ شده

مواد غذایی که در روغن جوشان سرخ می شوند و دیگر مواد غذایی چرب چنانچه از مصرف آنها اجتناب نکنید، به احتمال زیاد این عارضه را بوجود آورده و آن را تشدید می سازند. بنابراین، تمام انواع پیتزا، همبرگر، پنیر، سیب زمینی سرخ نموده، و حتی دسر مورد علاقه تان را بایستی از خود دور سازید. حتی از مصرف محصولات گوشتی که سرشار از چربی می باشند هم بایستی خودداری کنید.

این مواد غذایی همچنین موجب رفلاکس اسید معده در طول دوران بارداری می شوند، در نتیجه اهمیت دارد که در چنین زمان بسیار مهمی از زندگی یک زن دور نگاه داشته شوند. به این دلیل که این مواد غذایی نه تنها بر روی مادر تأثیر می گذارند، بلکه بچه ها آنها را به وسیله شیر مادر تحت تأثیر قرار می دهند. دلیل دیگر بوجود آمدن این بیماری در نوزادان شاید عرضه و معرفی مواد غذایی جامد زودتر از موعد مقرر به آنها باشد. نوزادان دارای معده ضعیفی بوده که در طول زمان، رشد نموده و متحول می گردد، بنابراین در سنین نوزادی قادر به هضم آسان مواد غذایی جامد نبوده، در نتیجه موجب بوجود آمدن این مشکل در مراحل اولیه می گردد. در نتیجه این مشکل را بایستی به صورت ریشه ای از بین ببرید بجای آنکه اجازه دهید بیش از این در نوزادان تظاهر یابد.

منبع: راسخون
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1786

به "مواد غذایی که موجب بازگشت اسید معده می شوند ، 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی که موجب بازگشت اسید معده می شوند ، 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید