5 ماده غذایی سرشار از پروبیوتیک که باید در رژیم غذایی باشند

به گزارش شهر سرگرمی، به نقل از ارم نیوز، عوامل زیادی وجود دارد که به بهبود شرایط سلامتی یاری می نماید که بیشتر آن ها به وسیله تغذیه به دست می آیند. پروبیوتیک ها یکی از عوامل تغذیه ای هستند که به ایجاد یک سیستم بهداشتی قوی یاری می نمایند.

5 ماده غذایی سرشار از پروبیوتیک که باید در رژیم غذایی باشند

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم هایی هستند که در بعضی مواد غذایی یافت می شوند و در صورت مصرف در مقادیر مناسب، فواید زیادی از جمله برای سلامت دستگاه گوارش، سلامت قلب و کاهش افسردگی به همراه دارند.

در این گزارش 5 ماده غذایی سرشار از پروبیوتیک برای داشتن یک زندگی سالم آورده شده است:

ماست

ماست یکی از برترین منابع پروبیوتیک هاست؛ به گونه ای که حاوی باکتری های خوبی است که برای بهبود سلامت شما مفید است. باکتری های ماست تخمیر شده از شیر تخمیر شده به وسیله باکتری های اسید لاکتیک، که به بیفیدوباکتریا هم معروف است، تهیه می شوند.

خوردن ماست می تواند استحکام استخوان های شما را بهبود بخشد، بعلاوه برای افرادی که فشار خون مداوم دارند، مفید است و به بچه ها در کاهش خطر ابتلا به اسهال و سندرم روده تحریک پذیر یاری می نماید. ماست ممکن است جایگزینی برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز باشد.

کفیر

یک نوشیدنی هندی که کفیر نامیده می گردد، یک شیر تخمیر شده است که با قرار دادن دانه های کفیر در شیر گاو یا بز تهیه می گردد و یک نوشیدنی اسیدی پر از باکتری های خوب برای روده فراوری می نماید.

کفیر حاوی باکتری های اسید لاکتیک مشابه با ماست بوده و شبیه گل کلم است و مزایای سلامتی زیادی دارد؛ زیرا می تواند شما را در برابر انواع عفونت ها و مسائل گوارشی محافظت کند.

کفیر یکی از منابع اصلی پروبیوتیک هاست و حاوی انواع زیادی از باکتری ها و مخمر های خوب است که آن را بسیار منحصر به فرد می نماید.

کلم ترش

کلم ترش نوعی کلم ریز رنده شده است که به وسیله باکتری های اسید لاکتیک تخمیر می گردد و به اسم غذای جانبی یا همراه سالاد و ... استفاده می گردد و طعم شور و ترش نامطلوبی دارد، اما بسیار مفید است.

این غذا سرشار از فیبر، ویتامین B C و K است، بعلاوه دارای اندازه زیادی سدیم، آهن و آنتی اکسیدان هایی است که به سلامت کلی بدن، به ویژه بهبود سلامت چشم یاری می نماید.

خیار شور

ترشی ها هم برای سلامتی مفید هستند؛ زیرا در محلول آبکی و نمکی تخمیر می شوند و این فرآیند باکتری های اسید لاکتیک را در آن ایجاد نموده و ترش می نماید.

متخصصان تغذیه به خوردن ترشی خیار برای دستیابی به پروبیوتیک ها و بهبود سلامت دستگاه گوارش توصیه می نمایند، زیرا منبع خوبی از ویتامین K است و در صورت لخته شدن خون مفید است.

در عین حال، کارشناسان در خصوص مصرف زیاد ترشی ها هشدار می دهند، زیرا آن ها باید در مقادیر کم، بیش از 1-2 برش در روز مصرف نشوند.

موز

موز حاوی پروبیوتیک های طبیعی است که می تواند باعث کاهش سریع وزن گردد و منبع خوبی از نشاسته مقاوم است که به هضم غذا یاری می نماید و باعث کاهش سریع وزن می گردد و روده کوچک را سالم نگه می دارد. موز سرشار از ویتامین C و فیبر های محلول و نامحلول است، بنابراین به بهبود سلامت کلی یاری می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1767

به "5 ماده غذایی سرشار از پروبیوتیک که باید در رژیم غذایی باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ماده غذایی سرشار از پروبیوتیک که باید در رژیم غذایی باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید