کمبود کیت ویتامین B12، ماجرای تاریخ مصرف کیت ها

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، میرمجید مصلایی، روز سه شنبه در نشست خبری دوازدهمین کنگره بین المللی و هفدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که قرار است از 29 فروردین تا اول اردیبهشت 98 در محل همایش های برج میلاد تهران برگزار شود، اضافه کرد: متأسفانه برخی کیت های آزمایشگاهی کمیاب و نایاب شده است، به طوری که کیت ویتامین B12 در آزمایشگاه های تهران پیدا نمی شود.

کمبود کیت ویتامین B12، ماجرای تاریخ مصرف کیت ها

وی با اشاره به افزایش 270 درصدی قیمت یک نوع کیت برای انجام تست بیماری، گفت: قیمت کیت 100 تستی در 4 سال گذشته در حدود 4.5 میلیون تومان بود که سال گذشته به 9 میلیون رسید و در حال حاضر قیمت آن بالای 11 میلیون تومان است که در حدود 270 درصد افزایش قیمت نشان می دهد.

دبیر بین الملل کنگره ادامه داد: البته یافتن این کیت، سخت است و خود بنده به یکی از دوستان گفته ام آن را از کانادا بیاورد.

مصلایی همچنین با اشاره به تارخ اعتبار و مصرف کیت های آزمایشگاهی که شرکت های وارد کننده توزیع می کنند، افزود: وقتی این کیت ها به دست آزمایشگاه ها می رسد، تاریخ اعتبار آنها بین یک تا دو ماه است. وقتی علت را از شرکت ها می پرسیم، می گویند مشکل گمرک بوده که اجازه ترخیص نمی دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 473

به "کمبود کیت ویتامین B12، ماجرای تاریخ مصرف کیت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود کیت ویتامین B12، ماجرای تاریخ مصرف کیت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید