کرونا و باطن دولت ها

به گزارش شهر سرگرمی، یک شرکت دانش بنیان ایران، 40 هزار کیت سرولوژی کووید 19 به اروپا صادر نموده است. مدیر بازرگانی این شرکت گفته از 60 کشور جهان برای ارسال این محصول، درخواست های متعددی به دست شان رسیده است.

کرونا و باطن دولت ها

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، سید محمد بحرینیان طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت : یک شرکت دانش بنیان ایرانی، 40 هزار کیت سرولوژی کووید 19 به اروپا صادر نموده است. مدیر بازرگانی این شرکت گفته از 60 کشور جهان برای ارسال این محصول، درخواست های متعددی به دست شان رسیده است. امروز که در آزمون جهانی کرونا، همه دولت ها کلاه خودشان را چسبیده اند و خیرشان به سختی به مردم خودشان می رسد، این اقدام جوانان ایرانی ستودنی است، و اما چند نکته:

یک. مسئله جالب، مقصد صادرات این محصول است. آلمان، که چند هفته پیش، قربانی سرقت مدرن آمریکا شده و حتی مقاماتش بر سر همین مسئله، با دولتمردان آمریکایی درگیری لفظی پیدانموده بودند، اینک از کیت ها و امکاناتی بهره می گیرد که فراوری جوانان ایران است. ماجرا ازاین قرار است که پیش از شیوع ویروس در ایالات متحده، یک شرکت آمریکایی مستقر در بانکوک، به سفارش و با پول دولت آلمان، 200 هزار ماسک فراوری نموده و محموله برای ارسال به آلمان بارگیری می گردد، اما با مشاهده اولین موارد ابتلا به بیماری در نیویورک و نیوجرسی، دولت آمریکا محموله ماسک را توقیف نموده و جهت کشتی حامل را به سمت یکی از بنادر خود تغییر داده است. این در حالی است که آلمان، یکی از عظیم ترین شرکای تجاری دولت ایالات متحده و میزبان 270 پایگاه نظامی آمریکا در خاک خود است، به طوری که آمریکا، بیشترین ایستگاه های نظامی خارجی خود را در خاک آلمان دایر نموده است.

جالب است در شرایطی که اغلب کشورها، حتی با دریافت پول، در حوزه محصولات مرتبط با کووید 19 همچون ماسک و دستکش و ونتیلاتور، به یکدیگر کمکی نمی نمایند، یک شرکت ایرانی به داد آلمان رسیده است، در شرایطی که شریک اول تجاری اش، محموله ماسک هایش را دزدیده است.

دو. همچون انسان ها که در عصبانیت ذات خود را نشان می دهند، در شرایط بحران، باطن دولت ها آشکار می گردد. ملت ما از آلمان خاطره خوبی ندارد. هرگاه نام کشور آلمان به میان می آید، جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، یاد سلاح های شیمیایی اهدایی آن دولت به ارتش بعث و مسئولان و دیپلمات های ما، یاد توطئه ها و کارشکنی ها در جهت برنامه صلح آمیز هسته ای می افتند. پیش ازاین نیز نوشته ام که عالم گیر شدن ویروس کرونا آزمون خوبی بود. ما باوجودآنکه جفا دیده بودیم، در حد مقدوراتمان به کمک دیگران شتافتیم و دیگران، که ازقضا مدعی مفاهیمی چون حقوق بشر هستند، علنا دزدی کردند. این تازه بخش کوچکی از ماجراست. رسانه فارسی زبان دولت انگلیس، در چند هفته متوالی، ده ها گزارش که آمیزه ای از راست و دروغ است، در خصوص شیوع بیماری در ایران منتشر نموده و کوشش مذبوحانه ای برای به هم زدن امنیت روانی مردم داشته است. همان رسانه ای که ابتلای معاون وزیر بهداشت ایران به کووید 19 را نشانه ای از بی تدبیری دولت ایران می دانست، چند روز بعد، به سادگی از کنار ابتلای نخست وزیر دولت خود به همان بیماری گذشت و دیگر از تحلیل های آن چنانی خبری نبود. البته آمریکا و انگلیس، در این شرارت رسانه ای و کوشش برای بالا بردن استرس ایرانیان در دوران کرونا، تنها نبودند و آلمان و عربستان سعودی هم سنگ تمام گذاشتند. سؤال این است که اصلا شما با حکومت ایران مخالفید، آیا به راستی از مرگ شهروندان عمدتا سالخورده ایرانی هم لذت می برید؟! این در حالی است که ما به بعضی از این دولت ها محصولات بهداشتی صادر می کنیم. حقیقت همان است، در ایام بحران ما ذات خود را نشان دادیم، دیگران هم نشان دادند.

سه. آری، حقیقت خیرخواهان و بدخواهان عالم همین است. بندهای اول و دوم، عمدتا در حوزه بهداشت و سلامت اند، اما می توان از آن ها، رهیافتی به عبرت های سیاسی و راهبردی داشت. کاش پس ازاین، همه ما، اصولگرایان، اصلاح طلبان، خواص و عوام مان، سوای همه اختلاف نظرهای سیاسی، عبرت های ایام کرونا را از یاد نبریم که ارتقای بهداشت روانی و سلامت مالی جامعه ما هم در همین است.

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 970

به "کرونا و باطن دولت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا و باطن دولت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید