ژنرال مک مستر: آمریکا باید فشار حداکثری علیه کره شمالی اعمال کند

به گزارش شهر سرگرمی، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا گفت، ایالات متحده و متحدانش باید فشار حداکثری علیه کره شمالی اعمال نمایند تا این کشور متوجه گردد که بدون تسلیحات هسته ای امن تر از زمانی است که چنین تسلیحاتی داشته باشد.

ژنرال مک مستر: آمریکا باید فشار حداکثری علیه کره شمالی اعمال کند

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ژنرال هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا همچنین گفت، واشنگتن باید برای کره شمالی روشن کند که هدف، برکناری کیم جونگ اون، رهبر پیونگ یانگ نیست.

این ژنرال بازنشسته در بیانیه ای خطاب به نشست استماع کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا درباره امنیت دنیای گفت: چندین کوشش دیپلماتیک برای تضمین اینکه رژیم کره شمالی تهدیدی جدی علیه دنیا ایجاد نمی کند، به ناکامی و ناامیدی منجر شده است. علت شکست این بود که آنها روی فرضیه های ناقص پایدار بودند.

این مشاور امنیت ملی سابق آمریکا به دو فرضیه ناقص شامل امید واهی به گشایش در کره شمالی که به تغییر ماهیت این رژیم بینجامد و اینکه رژیم خانوادگی کیم ناپایدار است و احتمالا پیش از ساخت و استقرار تسلیحات هسته ای مکوششی می گردد اشاره نمود.

مک مستر که بین سال های 2017 و 2018 مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا بود، استدلال کرد که کره شمالی با عقب گردهایی در ازای گشایش محدود موافقت کرد اما پیش از آنکه مردمش بتوانند به هرگونه اطلاعات در خارج دسترسی پیدا نمایند، به سرعت کنار کشید.

او با اشاره به فروپاشی احتمالی کره شمالی به دلیل دشواری های پیش روی مردمش گفت که پیونگ یانگ با موفقیت توانسته تا با ایدئولوژی پیچیده اما موثر و خوداتکایش، محرومیت را به فضیلت تبدیل کند.

ژنرال مک مستر گفت: پس از رد مفروضات ناقصی که زمینه ساز سیاست قبلی بود و با توجه به هدف پیگیری سلاح هسته ای و موشک های دوربرد توسط کیم جونگ اون، به نظر می رسد روشن است که استراتژی ایالات متحده باید جلب حمایت بین المللی برای استراتژی فشار حداکثری برای آزمایش این تز باشد که کیم جونگ-اون می تواند متقاعد گردد که رژیم او بدون سلاح هسته ای امن تر از زمانی است که چنین تسلیحاتی در دست داشته باشد.

برای این رسیدن به این هدف، مک مستر گفت که ایالات متحده و متحدانش نباید با توافق های اولیه و اقداماتی نظیر کاهش تحریم ها برای کشاندن کره شمالی به پای میز مذاکره موافقت نمایند. او گفت: تا زمانی که پیشرفت غیر قابل بازگشتی حاصل نشده و فرایند راستی آزمایی برای خلع سلاح هسته ای وجود نداشته باشد، تحریم ها باید پای بر جا بمانند.

مشاور امنیت ملی دولت ترامپ همچنین بر لزوم حمایت چین از فشار حداکثری علیه کره شمالی اشاره نمود و گفت بیش از 95 درصد تجارت کره شمالی با چین است. مک مستر گفت آمریکا باید به کره شمالی نشان دهد که قصد عزل کیم را ندارد اما استدلال کرد که همچنین باید نشان دهد که در صورت لزوم اراده و قابلیت استفاده از قوه قهریه را دارد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1467

به "ژنرال مک مستر: آمریکا باید فشار حداکثری علیه کره شمالی اعمال کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنرال مک مستر: آمریکا باید فشار حداکثری علیه کره شمالی اعمال کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید